Fuzzy Boner 21.06.2004 15:48:55 | |
---|
Eli takaraja meni. |
tiukkapipo 21.06.2004 16:09:13 | |
---|
Kuinkas kauan nää korvan mukaan valetut tulpat kestää suht aktiivista käyttöä jos niitä käyttää ihan siististi? Aika kalliit joten olettais että ei ihan heti romutu.. Kyllä ne kestää pidempäänkin kuin neljä vuotta, mutta ne kehotetaan vaihtamaan siksi, että ihmisen keho korvakäytävineen voi muuttua neljän vuoden jälkeen niin paljon, että tulppa ei enää istu tiiviisti korvakäytävään jolloin vaimennus ei enää toimi kuten pitäisi. Hankin omat tulppani muistaakseni -96 ja silloin suositus oli kolme vuotta, mutta pidensivät suositusaikaa myöhemmin. Omat tulppani alkavat nyt (7-8 vuoden jälkeen) olla aika rispaantuneet, mutta käytän niitä edelleen esim. konserteissa - vaimennus mielestäni toimii ja on tasaisempi kuin vaahtomuovitulpilla. Tulpan mallikin (materiaaleineen?) on käsittääkseni kehittynyt vuoden -96 jälkeen. |
ville viaton 22.06.2004 14:10:34 | |
---|
Eli takaraja meni. Hä? Mä en pidä mua paljon minään. |
Bluesmies 17.07.2004 12:35:58 | |
---|
Meitsille tulpat! repesin! Kitara on tyhmä!!! |
Reddie 11.08.2004 17:34:01 | |
---|
Ihan vaan ajattelin sanoa että erittäin paljon kiitoksia vaan ReInfectalle tän organisoinnista. Omat tulpat tuli tänään postissa ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kiittää erittäin paljon! |
Fuzzy Boner 11.08.2004 19:33:44 | |
---|
Ihan vaan ajattelin sanoa että erittäin paljon kiitoksia vaan ReInfectalle tän organisoinnista. Omat tulpat tuli tänään postissa ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kiittää erittäin paljon! Juu-->kiitos myös täältä! Oon muutamalla keikalla pitäny; en ihan viel osaa käyttää, pitää opetella, ettei aina kesken ekan biisin ota veke :/(oon siis kokeillu vast 9db:tä suodattavia--seki tuntuu todella paljolta mulle..) |
Reddie 12.08.2004 00:22:17 | |
---|
Heh.. Meikäläinen just tänään mietin että onpa nää 15dB aika heikot vaimennusteholtaan.. ;) Näin nää mielipiteet eroaa.. |
päänahka 12.08.2004 07:15:10 | |
---|
Heh.. Meikäläinen just tänään mietin että onpa nää 15dB aika heikot vaimennusteholtaan.. ;) Näin nää mielipiteet eroaa.. Jep. Muakaan ei yhtään kaduta että otin ne 25dB. Vaimennuksen määrä vastaa suunnilleen earin kuusia. Pari kertaa reeneissä käytetty ja tyytyväinen oon. Kiitokset organisaattorille. Soolot on perseestä. |
madu 12.08.2004 08:59:56 | |
---|
re infectalle isoooot kiitokset! Tosiaan tulpat tuli kotiin ja meni hetken aikaa ennen kuin sain ne ruuvattua korviin. Kivastihan ne sinne menee kun lukee ne ohjeet kunnolla. Poisottaminen on jo vähän hankalampaa mutta kiertämällähän nekin sieltä tulevat. Filttereiden irroittaminen tosin tuntui kovaotteiselta puuhalta, mutta kaipa nuo tulpat kestää sen filtterin poksauttamisen painelemalla jos ohjeessakin kerran niin sanotaan. Mulla on nuo 25db tulpat enkä pääse niitä vielä pariin viikkoon testaamaan tositoimissa. Toivottavasti on hyvät. |
Fuzzy Boner 12.08.2004 11:01:38 | |
---|
Heh.. Meikäläinen just tänään mietin että onpa nää 15dB aika heikot vaimennusteholtaan.. ;) Näin nää mielipiteet eroaa.. Aivan.. No mä oon aina tehny keikat ilman tulppia joten siinä mun vertailukohta. (No joskus keltasilla eareilla mut harvoin) |
paavi 12.08.2004 11:26:01 | |
---|
Morjens! Itse hankin noi pari vuotta sitten. -15 dB. Mulle toi -15 on hyvä, koska oon tottunut soittamaan heviäkin ilman mitään vaimennusta. Okei, korvien kannalta paras ratkaisu olis Peltorit, mutta...Itse kun joutuu laulamaan sekä soittamaan, en pidä liiallisesta vaimennuksesta. Jos on herkät korvat ja käyttänyt erilaisia Eareita ja joulukuusia, niin suosittelen rokkareille kyllä sitä -25 dB ehdottomasti. Täytyy kyllä myöntää, että aika paljon noi tulpat on seissy vaan hyllyllä. Ehdottomasti pitäis käyttää, mutta kun on niin tyhmä. On mulla lievää tinnitusta ollut jo yli kymmenen vuotta. Muuten...erittäin helppokäyttöisiäkin ovat. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |
JuSu 12.08.2004 11:49:40 | |
---|
Täytyy kyllä myöntää, että aika paljon noi tulpat on seissy vaan hyllyllä. Ehdottomasti pitäis käyttää, mutta kun on niin tyhmä. On mulla lievää tinnitusta ollut jo yli kymmenen vuotta. Muuten...erittäin helppokäyttöisiäkin ovat. Mä oon kanssa katsellut, että ei sulla noi tulpat korvassa viihdy. Kauanko on ollut, pari vuotta...? Ehkä viisi kertaa oot niitä käyttänyt parin biisin ajan. Enpä ollut itsekään paljon parempi aluksi, kun nuo hankin muutama vuosi sitten (taitaisi olla muuten uusinta edessä). Nykyään tulee käytettyä lähes poikkeuksetta aina, kun bändihommista on kyse - viime keväänä totesin erään keikan jälkeisen vinkunan säikäyttämänä (meni ohi, onneksi), että tästä lähin myös keikat vedetään tulpat päässä. Kun on suvussa vielä tuota kuulon huonontumista vanhemmiten muutenkin... JuSu |
MattiAuer 12.08.2004 11:54:17 | |
---|
Muakaan ei yhtään kaduta että otin ne 25dB. Ei minuakaan. "Uniikki unikorni olikin korni koni!" (myykää mulle ENGL powerball. tai joku hyvä vahvistin.) |