MattiAuer 14.05.2004 21:12:54 (muokattu 14.05.2004 21:14:39) | |
---|
EDIT: Ei mitään. Zammy voisi editoida ensimmäistä viestiä ja tarkentaa siihen, mitä oikeastaan tarkoittaa. Helpottaisi elämää. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
lxi 14.05.2004 21:22:08 | |
---|
Jälleen kerran: Kyllä kuuntelen. Koko levyhylly on mp3:na kovalevyllä helpottamassa kuuntelutoimintaa ja nettiä käytän ahkerasti. Uuden (tai vanhankaan) musiikin löytäminen ei onnistuisi ilman. Hyvät levyt ostetaan, huonoja ei tueta. En puukorvillani kuule eroa kohtuullisen mp3:n ja CD:n välillä, joten soundikysymys on minulle yhdentekevä. Netistä hankitut tiedostot tosin ovat kovin usein ala-arvoisen kehnoja. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Chrissie 14.05.2004 21:40:33 | |
---|
Kyllä kuuntelen. Sitä ei liene tarvitse sen enempiä selitellä, jos kerta äänenlaatuun yms. seikkoihin ei tarvitse kiinnittää huomiota tässä tapauksessa. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
drvulter 14.05.2004 21:42:43 | |
---|
kyllä Jos änkee sormensa paskaan niin haisee koko käsi |
Mako 14.05.2004 22:00:45 | |
---|
En käytä mp3-sia. Paitsi ne mitä netistä otan, kavereiden soittoa, täältä ääninäytteitänne ym. En oikeata musiikkia. Hehe :) I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Kaake 14.05.2004 22:15:57 | |
---|
En puukorvillani kuule eroa kohtuullisen mp3:n ja CD:n välillä Jotenkin en itse pitkään kirjoituksiasi seuranneena ja demostudion näytteeseen perustaen usko tuohon puukorvaväitteeseen. Mutta mp3:sta on todellakin hyötyä uuteen (ja vanhaan) musiikkiin tutustuessa. |
Mako 15.05.2004 00:26:55 | |
---|
Jotenkin en itse pitkään kirjoituksiasi seuranneena ja demostudion näytteeseen perustaen usko tuohon puukorvaväitteeseen. Mutta mp3:sta on todellakin hyötyä uuteen (ja vanhaan) musiikkiin tutustuessa. Hmm. Minä taas en usko että kukaan kuulee eroa riittävänlaatuisen mp3:n ja cd:n välillä. Mutta tätä keskusteluahan ei tänne tarkoitettu, joten jääköön tähän. Kunhan minä sanon viimeisen sanan, hohoo :) I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
schism 15.05.2004 01:33:12 (muokattu 15.05.2004 01:38:03) | |
---|
mp3-veisuja kovalevyllä reippaat 700 kipaletta. hyllyssä about 250-300 (omaa +200 tyttöystävän) levyä. poltettuja cd-r -albumeita ehkä reilu 10. eli kyllähän noitakin tulee kuunneltua, ihan par'aikaa itse omista levyistä cd-r:äksi poltettua kokoelmaa. varsinkin keväällä on toi mp3-kokoelma kasvanut, mutta sen myötä hyviksi koetut artistit poistetaan kaupasta heti ensimmäisen kesätyöpalkan rapsahtaessa tilille..listaa alkaa jo olla. (edit: numeronpyörittelyä) |
Väinämöinen 15.05.2004 01:55:52 (muokattu 15.05.2004 01:56:43) | |
---|
Minä kuuntelen mp3:na melkein kaiken musiikin. Aitoja levyjä minulla on toista kymmentä, poltettuja kolme ja nekin olen saanut lahjaksi italialaiselta kaveriltani. Mp3sia on kolmisen sataa, joista niiden omien levyjen osuus on arviolta viitisenkymmentä. Äänenlaadussa ei mielestäni ole juuri moittimista, kun biisi on pakattu vähintään 192 kbps. Mp3:sta on lähtenyt monen mainion bändin kuuntelu. Olen esim. ostanut ensimmäistä vaille kaikki The Offspringin levyt mp3:n myötä. Ja NOFX:n albumin White Trash, Two Heebs & a Bean -albumin ostin myös mp3:n perusteella. Näin tapahtunee myös Mokoman Hiljaisuuden julistaja -biisin johdosta. edit: pieni ajatuskatkoksen aiheuttama kirjoitusvirhe Mykkä kissa on mauton. |
Rocktähti 15.05.2004 05:58:32 | |
---|
Sama täällä kuin useammalla muullakin. Omistamani levyt on koneella mp3:sena. Helpottaa kuuntelemista kummasti. Joskus tosin saatan laittaa levyn soittimeenkin soimaan ja aika usein kannettavalla kuuntelen. Joka tapauksessa musiikkini on täysin laillista. Tässä on mun allekirjoitus. |
Starlia 15.05.2004 06:48:48 (muokattu 15.05.2004 06:51:10) | |
---|
Mites, henkilöllä on ollut n. 100 kpl C-kasetteja koko elämänsä. Lähinnä kavereiden kopioimia biisikokoelmia. Sitten henkilö hommaa laajakaistan itselleen, tajuaa mikä mp3-formaatti on, ja imuttaa täten kaikki biisit koneelleen, mitkä kaseteilta löytyi. Olihan aika kuluttanut nauhat huonoon kuntoon. Onko nyt yhtäkkiä laitonta kuunnella kyseisiä biisejä koneelta, vaikka henkilö on kuunnellut niitä jo kaksi vuosikymmentä kaseteilta? Eikä ketään tuntunut haittaavan. Kaikkihan tekivät niin! Nykyäänkin kaikki tekevät niin, mutteivät kehtaa myöntää sitä koska 'se on niinq out'. Sitten asiaan: -Ostettuja levyjä n. 240 -LP-levyjä n. 60 -Musa DVD n. 35 - Kasetteja (kopsattuja sekä ei-) n. 200 - MP3.. aikasta monta |
ZegoN 15.05.2004 08:05:34 (muokattu 15.05.2004 08:24:46) | |
---|
jep kyllä kuuntelen...kaikki mitä omistan myös kääntyy mp3 muotoon, koska pidän jatkuvaa levyn vaihtamista tosi rasittavana. Äänenlaatu ei juurikaan muutu mihinkään mp3:ssa, kunhan vain käyttää hyvää ohjelmaa kääntää levyt hyvällä laadulla. Muutenkin tykkään imuttaa netistä paljon musiikkia, se on oikeastaan ainoa mahdollinen tapa tutustua uusiin bändeihin. Ilman nettiä moni levy olisi jäänyt ostamatta ja ois kaupan hyllyllä vieläki. Netistä imuttamine ROX!!! o/ itse olen aika varma, että siitä on vain hyötyä bändeille. Poikkeuksena jo megajulkkis bändit, mutta tuntemattomimmalle se on pelkkää plussaa. I really don't care if you're not in my sight
I really don't think but I think that I'm right |
ZegoN 15.05.2004 08:12:04 | |
---|
Laittakaas mukaan (vaikka karkea arvio) siitä kuinka monta levyä teillä on rehellisesti ostettuna, poltettuja levyjä ja mp3:sia koneella. Sellanen 600 levyä melkein kaikki progea ja vähän funkkia ja groovea. Kaikkia levyjä en ole todellakaan ostanut enkä aiokkaan ei raha riitä eikä välttämättä kiinnostus kaikkia kohtaan. Nettin on oiva väline tutustua musiikkiin, jos olisin aina pitäytynyt kaupan cd:ssä en juuri tietäisi progesta mitään..ja moni herkkupala olis teillätuntemattomilla. Otan levyn aina netistä heti julkaisun jälkeen ja päätän sitten että onko ostamisen arvoinen vai ei. näin se homma etenee. I really don't care if you're not in my sight
I really don't think but I think that I'm right |
Beowulf 15.05.2004 08:17:41 (muokattu 15.05.2004 08:20:27) | |
---|
No niin no. Noita mp3:ia löytyy koneelta melkoinen määrä, mutta melkein kaikki löytyy myös cd:llä myös hyllystäkin. Eli siirrän aina halumani levyt myös mp3 -muotoon koneelle, jotta voin niitä kätevästi sieltä kuunnella. Loput ovatkin sitten joitain pienempien bändien demobiisejä, joita olen niiden omilta sivuilta ladannut. Ostettuja CD -levyjä: 650 LP -levyjä: 60 mp3: aika monta I´ve been locked in a cage, created by myself... |
Kaake 15.05.2004 09:36:09 | |
---|
Hmm. Minä taas en usko että kukaan kuulee eroa riittävänlaatuisen mp3:n ja cd:n välillä. Mutta tätä keskusteluahan ei tänne tarkoitettu, joten jääköön tähän. Kunhan minä sanon viimeisen sanan, hohoo :) Niin tätä juuri hain takaa. Eroa hyvälaatuisen mp3:sen ja cd:n välillä on kyllä erittäin hankala huomata. |
KMT 15.05.2004 10:31:38 | |
---|
Mp3 ei ole sama kuin netistä kopioitu tiedosto. Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune |
L.Ruoska 15.05.2004 10:39:02 (muokattu 15.05.2004 10:45:42) | |
---|
Ostan cd:t rippausta varten. Jos bändi ei valmiiksi ole jo suosikkistatuksessa niin lataan levyn aina eka mp3sina. On jääny moni heikko levy ostamatta sen takia että kuulin muutkin biisit kun vaan sen yhden hyvän. Cd-soittimeen menee 5 cd:tä ja stereoiden kake on hukkunu. Winampin playlistillä on tällä hetkellä n. 30 tuntia musaa josta voin hetkessä kasata mieleisiäni listoja ja mikä vaan biisi löytyy parissa sekunnissa searchilla. Vertaa siitä. Tietokoneessa stereoiden lisäksi myös Logitechin Z-50 setti kiinni. Edit: niin, aivan, tälläkin hetkellä soi. Näitä bootlegejä on vaikee saada muuten kun mp3sina. Hyllyssä levyjä vajaat 60. Ainoan DVD:n annoin serkulleni jenkkeihin. Mp3/Wma/Ogg-biisejä n. 450. |
qfleax 15.05.2004 12:27:00 | |
---|
Itse en oikeastaan tarvitse nykyään yhtään mihinkään. En voi sietää MP3:sten huonoa äänenlaatua, ja jos ajatellaan tuollaista netistä imettyä matskua, niin mulla moraalikin jo siinä pykii vastaan. Anteeksi nyt vaan mutta et taida tietää mistä puhut tai sitten puhut vähän hassuilla termeillä. Äänenlaadusta en viitsi edes kommetoida, mutta mp3:llahan/netistä imetyssä matskussahan ei ole sinäällään mitään laitonta tai moraalitonta. Ei tekniikka itsessään vaikuta siihen onko se moraalitonta vai ei, kyllä ne on muut asiat. Vastatkaa vaikka mp3 = kyllä tai ei KYLLÄ, kiitos |
snaga 15.05.2004 12:44:32 | |
---|
ämpeekolmosii on joku pari tuhatta (kyllä, olen rikollinen) No et ole, ellet sitten jaa niitä eteenpäin. Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 0 24.4% |
snaga 15.05.2004 12:55:50 | |
---|
Onko nyt yhtäkkiä laitonta kuunnella kyseisiä biisejä koneelta, vaikka henkilö on kuunnellut niitä jo kaksi vuosikymmentä kaseteilta? No ei ole laitonta. Suomessa. Tämä ei jostain syystä tunnu menevän ihmisille perille. :-) Muuhun en siis tässä ota kantaa, mutta tuo nyt on silkka fakta. Vaan taitaapa ne taas yrittää lobata läpi lakia, joka tekisi yksityiskäyttöön kopionnistakin laitonta. Eli sitten kun ostat kaupasta aidon CD:n, ET saa tehdä siitä CD-R:ää autoon, etkä MP3-tiedostoa iPodiin lenkkeilyä varten. Hmm, mikähän sitten tosiaan on Heidän mielestään kannettavien soittimien käyttötarkoitus, jos niihin ei saa mitään ostettua musiikkia laillisesti tunkea? 30 gigaa Demostudiota lenkkeillessä kuulostaa aika pelottavalta. :-) Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 0 24.4% |