Aihe: Boikotti!
1 2 3
skebajaba
09.05.2004 21:18:34
joo, taitaa nuo narikat olla jo niin yleisiä, jätät tai et niin joudut maksamaan.
yleensä jos on ostanut keikalle lipun (stadissa) niin on lukenut vielä jostain mahdollisesta "lisämaksusta" siinä.

nykyäänhän noissa lukee, tai monessa baarissa "eteispalvelu maksu", kato eihän ovia auota ilmeisesti ilmaiseksi=)
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Huevos
09.05.2004 21:34:50

se on just niin naurettavaa kun joku lihaskasa luulee olevansa jotain ja pääsee sillä pompottelemaan muita...
diibadaaba
09.05.2004 23:37:58
Tämä narikkamaksuhomma vaikuttaa samanlaiselta fuulaukselta kuin muutamia vuosia sitten jonkin laivayhtiön mainonta, jossa luvattiin matka Tallinnaan halvalla (37 mk tai vastaavaa) mutta mainoksissa ei kerrottu, että maihin pääsy edellyttää toisen maksun suorittamista. Ja viranomainen kielsi moisen.
"Ei tämä soittohomma lisää kuin toivottomuutta ja terassikäyntejä."
qfleax
10.05.2004 00:37:59
!!!

Mistä moinen tieto?

Tuosta oli juttua vapautumisen yhteydessä ja silloin jotkut kaupat tarjosivat sangen erikoisia kylkiäisiä. En kyllä muista tarkemmin. Pikainen Googlettamiseni ei tuottanut valitettavasti tulosta, joten en voi tarjota tarkempaa infoa. Sori:(
miän vain
10.05.2004 13:35:03

Kylkiäinen ei ole sama asia kuin kytkykauppa. Vaihda kännykkäliittymä, saat dvd-soittimen (markantalo tuossa talvella) - sen on kylkiäisen antamista, 'ilmaisen' lahjan tarjoamista.

Kuppi kahvia 2e, kahviin kuuluu päivän salaatti, yhteensä 8e, kahvia ei saa ilman salaattia. Se on kytkykauppaa. Ja syvältä.
Olga
10.05.2004 13:49:53
miten helvetissä narikka voi edes maksaa yli euron..
ennen euro-aikaa muistaakseni oli 5 markan narikkamaksuja tai 2 mk:n, nyt 2 e, whattafuck?

mä en käsitä tuota pakkonarikkasysteemiä, boikottia vaan kaikille tuollaisille ja valitusta kuluttajasuojalautakuntaan yms yms, eihän baarin eteisen läpikulusta voi mitään maksua vaatia.

Missäköhän ihmeessä olet iltojasi viettänyt? Viiden markan narikoita on voinut olla jossain, mutta tuo kahden markan maksu on tainnut olla unta... Usein ovimiehen palkka koostuu ainoastaan palvelu (tai narikka-) maksusta. Mennessäni baariin on mielestäni huomattavan hienoa, jos siellä joku pitää järjestystä yllä. Kun hyvässä nousuhumalassa oleva idiootti kourii toistuvista kielloistani huolimatta persettäni, niin tiedän että joku muu heittää öykkärin ulos, tai ainakin siirtää pois välittömästä läheisyydestäni. Jos narikassa olisi tarkoitus ainoastaan vartioida takkeja, niin miksi ihmeessä sienne ei ole palkattu hyvännäköisiä naisia, vetäisivät paremmin porukkaakin sisään? Huonoon palveluun voi törmätä kaikissa palvelutilanteissa, eivätkä portsarit tee poikkeusta. Kuitenkin poliisin sijasta ehdottaisin aisallisen valituksen tekemistä ravintolapäällikölle. Siis a-si-al-li-sen. Jos huutaa, räyhää ja haukkuu ovimiehen v*n idiootiksi, jonka pitäisi vaihtaa alaa, tai sinä et enään ikinä astu tähän h*tin räkälään jalallasikaan, valitusta tuskin otetaan kovinkaan vakavasti. Todennäköisempää on, että löydät itsesi oven ulkopuolelta.

Jos ei ole varaa (tai halua) maksaa kahta euroa, on parempi ostaa pussikaljaa ja pysyä vaikka himassa. Tulee huomattavasti halvemmaksi.
sormunen
10.05.2004 13:52:15

Jos ei ole varaa (tai halua) maksaa kahta euroa, on parempi ostaa pussikaljaa ja pysyä vaikka himassa. Tulee huomattavasti halvemmaksi.

Tais mennä Olgalta pointti ohi että roikuu?
Fortune
10.05.2004 14:05:38
Tais mennä Olgalta pointti ohi että roikuu?

Ja vähän muiltakin.

Kukaan ei valita eteispalvelun olemassaolosta vaan siitä, että sen hintaa ei näe etukäteen.

Ja kytkykauppahan on sitä, että kännykän ostaaksesi joudut ottamaan liittymän määrätyksi ajaksi (kovastihan koettavat tätä puhelinkauppiaat tehdäkin, vaivihkaa tosin, että saisivat persnettohintaisten puhelinten tuoman tappion katettua - hieno bisnes) tai että päästäksesi maksamallesi keikalle sisään sinun täytyy maksaa yllätysmaksu ovella jo aiemmin maksamasi lipun lisäksi.

Portsaritoiminnan ulkoistamisella tätä ei voi perustella, ihan kuin he muka tulisivat paikalle täysin kapakoitsijan tietämättä :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Dr. Muff
10.05.2004 15:36:25
Ja vähän muiltakin.

Kukaan ei valita eteispalvelun olemassaolosta vaan siitä, että sen hintaa ei näe etukäteen.

Kyllä minä olin haistavinani valitusta eteispalvelumaksusta 'vittu ku ei edes ollut takkia'.

Minä en tiedä tässä kyseisessä tapauksesta mitään. Enkä halua. Mutta kukaan ei myöskään ole valistanut mua että onko eteispalvelumaksun periminen laitonta? Ainakin se on hämärän rajamailla jos on mainostettu ilmaista sisäänpääsyä mutta silti on peritty kaikille pakollinen narikka, ja siitä on kuluttaja-asiamies huomautuksen tehnyt.

Mutta joku pistää faktaa kehiin niin sadaan tää mutueipäsjuupas loppumaan.
Who's that wanker?
Fortune
10.05.2004 15:48:37
Mutta kukaan ei myöskään ole valistanut mua että onko eteispalvelumaksun periminen laitonta?

No ei tietenkään, jos siitä ilmoitetaan etukäteen. Jos ei, niin silloin se on tietenkin asiakkaan vedättämistä ja laitonta.
mr.bungle
10.05.2004 15:57:33

Kyllä minä olin haistavinani valitusta eteispalvelumaksusta 'vittu ku ei edes ollut takkia'.

Pistin alkuperäisen viestin koska (prioriteettijärjestyksessä):

1. Ylimääräisestä maksusta ei oltu ilmoitettu asiallisesti.
2. Järjestysmies oli epäasiallinen ja kuittiakaan ei herunut.
3. Eteispalvelumaksu on oikeasti järjetön, ainakin jos ei käytä narikkapalveluita. Kyllä baarin pitäisi maksaa palkka henkilökunnallensa, asiakkaat ostaa sitten viinaa/lippuja ja rahoittaa lystin sitä kautta. Koko eteispalvelubisnes on kasassa vain veronkiertoa varten; monikohan narikkamies ilmoittaa verottajalle tulonsa täsmällisesti.

Mutta joku pistää faktaa kehiin niin sadaan tää mutueipäsjuupas loppumaan.

Odotan juuri faktaa kuluttajaneuvonnasta.
Dr. Muff
10.05.2004 16:20:31
Koko eteispalvelubisnes on kasassa vain veronkiertoa varten; monikohan narikkamies ilmoittaa verottajalle tulonsa täsmällisesti.

Voihan tuokin perustua arvioverotukseen, että empä tiedä pääseekö tuossa niin vaan kiertämään. Paitsi klassisesti Turussa Kilta ravintolassa. En ole siellä kyllä varmaan 5vuoteen käynyt mutta siellä en muistaakseni ole mitään eteispalvelumaksua saati sisäänpääsymaksua, mutta kyllä siellä voi joutua jotain maksamaan. Poke katsoo naamaa ja päättää hintansa. 'mittään en oo ottanu!'

Juu hyvä, minäkin odotan.
Who's that wanker?
juxi
10.05.2004 16:24:14
Kyllä baarin pitäisi maksaa palkka henkilökunnallensa, asiakkaat ostaa sitten viinaa/lippuja ja rahoittaa lystin sitä kautta.

Etenkin 20 euron lipuilla, herrajumala.

Laitatko kuluttajaneuvonnan toimintaohjeet tännekin. Myönnän olevani niin laiska, etten jaksaisi alkaa säätää kuluttajaneuvonnan kanssa asian suhteen.
KMT
10.05.2004 17:14:40

On tämä tapaus kyllä ihmeellinen.
Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune
Neitoperhonen
10.05.2004 19:48:54
Off topic. Löytyyhän noita muitakin. Ostettiin systerin kanssa loppuvuodesta liput Nylon Beatin keikalle. Keikkapäivänä soitin tapahtumapaikalle ja kysyin koska keikka alkaa (lipuissa ei lukenut), sieltä ilmoitettiin että klo. 23.00 ja ettei ennen puolta yhtätoista todellakaan kannata tulla odottelemaan.

Saavuimme paikalle vähän kymmenen jälkeen. Paikalle oli aivan järkky jono. Mentiin sitten kyselemään, pääsisikö jonon ohi, kun on ennakkoon ostettu liput. Ei kuulemma pääse, ennakkoliput olivat voimassa vain yhdeksään asti! :o Aika paljon sai porata ja neuvotella, ennenkuin suostuivat päästämään meidät inessiin. No, loppu hyvin kaikki hyvin, mutta eipä tee kovin paljon enää kyseiseen lafkaan mennä mitään katsomaan.
Turhan tiedon tärkeilijä.
J.Ahonen
10.05.2004 21:48:21 (muokattu 10.05.2004 21:49:24)
Ozric Tampere:

Hmmm Olin Itse kyseisellä keikalla, ei minulta tai ystäviltäni ainakaan velotettu narikkaa (5 henkeä). ? Ne vain vittuili sinulle. Kaveri pääsi ilmaiseksi sisään, ne luuli että se oli jo maksanut, ne laittoi sille leiman käteen. Ne lipun myyjäthän oli jotain todella pajareissa olevia kettutyttöjä, oltiin ekana ostamassa lippuja, ei ne edes tiennyt mitä niiden pitäisi veloittaa niistä.
Mr.Babbit
11.05.2004 09:47:20
Olga hyvä, kaivapa ne herneet nenästäs, en mä pokeja vastusta, vaan pakkonarikkaa..

"Järjestyksen turvaamiseksi liikkeenharjoittaja voi asettaa tai poliisi määrätä liikkeenharjoittajan asettamaan majoitus- ja ravitsemisliikkeeseen poliisin hyväksymän henkilön järjestyksenvalvojaksi, josta on soveltuvin osin voimassa, mitä järjestyksenvalvojista erikseen säädetään."
Kyllä ravintolan henkilökunnalle pitää palkka maksaa tehdystä työstä, mutta ei se ole mun vika, jos ravintelli on ulkoistanut poketoimintansa..
Suomessa ei vaan tajuta, mitä tarkoittaa asiakaspalvelu, vaan asiakkaille saa olla ihan reilusti vittumainen ja ilkiä. Ulkomailla baarihenkilökunta hymyilee aina ja joskus intoutuu tarjoamaan juomaa pöytiin.

kahen markan narikkaa on ollut jossain räkälässä, mutta ainakin alle 5 markan narikoita on ollut. Täällä meilläpäin sai aikoinaan kaljaakin kympillä/iso tuoppi, ja useammasta juottolasta. Eipä saa enää alle 2,5 euron mistään.
vaurio
11.05.2004 10:12:54
mutta entäs kun nykyään on 2-3 EURON narikoita? eli 10-20 markkaa? aikas lävestä, sanon minä.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)