![]() 28.04.2004 20:24:50 | |
---|---|
Samaa mieltä minäkin, enkä tarkoita etteikö pitäisi päästä kilpailemaan vaan sitä, että kyllähän finaaliin pitäisi päästä kuitenkin niiden tasokkaampien bändien. Siellä on kuitenkin levy-yhtiöiden kavereita ja muuta. Karsinnat on aivan eria asia kuitenkin ja palkinnot on hyvät niin pitäähän ne antaa oikeasti tasokkaille bändeille. Haluaisin "tasokkaan bändin" määritelmän ilman yhtään mielipidettä, siis vain absoluuttisia faktoja. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Silloin, kun mielipide esitetään korrektisti ja rauhallisesti, sitä voi kommentoidakin. Katkeraa urpoilua en jaksa edes lukea, sitä varten on kaikenlaiset teinien mölöchatit. Täälläkin ois suotavaa, että ihmiset lukis viestinsä pariin otteeseen ja päättäis vasta sitten, haluaako todella lähettää sen. Ä&V-tuomaristossa ei ollut yhtään kuuroa tai musiikista mitään ymmärtämätöntä urpoa, vaan oikeita musadiggareita, ihmisiä jotka on vuosikaudet joko tehneet musiikkia tai töitä musiikin parissa. Lisäksi näillä ihmisillä on omat henkilökohtaiset mieltymyksensä sekä asiat joihin kiinnittää huomiota, luonnollisesti. Absoluuttista musiikkimakua ei ole olemassakaan. (vaikka välillä väitänkin et mulla on sellainen...) Mikäli siis tuomaristo "valitsi aivan paskat bändit finaaliin", suosittelen ensi vuonna hakeutumaan tuomaristoon, tekemään parempia biisejä tai karttamaan koko tapahtumaa. Kolme vuotta kisoja tuomaroineena oon sitä mieltä, et joka vuosi on ollut monia, monia loistavia ryhmiä, eikä niistä puoletkaan ole selvinneet finaaliin. Tuomaristo on aina sen verran heterogeeninen, ettei synny epäoikeudenmukaisuutta esim. eri genrejen välillä. Lisäksi Ä&V on nuorisotyötä. Se ei ole Idols tai Rockin SM, vaan se on nuorille tarkoitettu bänditapahtuma, katselmus. Tälläkin kertaa moni yhtye sai huomiota vaikkei palkintosijoille yltänytkään. Mä olen helvetin ylpeä kisaan osallistuneista bändeistä ja riemuissani siitä, et meillä tehdään paljon musiikkia. Kateellisen urputuksen vois jättää vaikkapa Euroviisuja seuraaville... ;) Kelatkaa miten paljon parempi meininki olis tehdä musaa, jos jengi komppailis toisiaan, eikä vaan dissais koska joku nyt sattui hyvään saumaan ja pääsi hetkeksi esille. Yksi tuomareista How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) | |
![]() 28.04.2004 20:26:01 | |
Oli kyllä kivaa Ä&V:s! Soitettiin vaan semareissa ihan vituiks, mutta minkäs teet. Ensi vuonna uusiksi ja paremmin. En kyllä yhdy tuohon, että CoB tyylisiä olisi suosittu alkukarsinnoissa. Semifinaaleihin meni ihan muita bändejä. CoB tyylisiä teinarikopioita oli vaan helvetisti alkukarsinnoissa. Vihaan musiikkia. Se on suurilta osin pelkkää paskaa. Suurin osa puheestakin on paskaa. Vihaan ihmisiäkin!...Perkules... Itseasiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi!!! | |
![]() 28.04.2004 20:31:23 (muokattu 28.04.2004 20:34:23) | |
Lisäksi Ä&V on nuorisotyötä. Se ei ole Idols tai Rockin SM, vaan se on nuorille tarkoitettu bänditapahtuma, katselmus. Tälläkin kertaa moni yhtye sai huomiota vaikkei palkintosijoille yltänytkään. Juuri näin! Nuorisotyö kunniaan! Itse nuorisotyötä kohta 7 vuotta vapaaehtoisena/semiammattilaisena tehneenä tiedän että Äänen ja Vimman kaltaista tapahtumaa on todella hankala ja työläs järjestää. Ja mun mielestä katselmuksen suurin hedelmä on juuri siinä että "kaikki" voi päästä soittamaan. Tietenkin on aina olemassa ne Inarilaiset bändit joilla on vähän vaikea tulla Helsinkiin, mutta on niitäkin nähty. En kyllä yhdy tuohon, että CoB tyylisiä olisi suosittu alkukarsinnoissa. Semifinaaleihin meni ihan muita bändejä. CoB tyylisiä teinarikopioita oli vaan helvetisti alkukarsinnoissa. Joo siis kuten totesin, se nyt oli vain erittäin kärjistetty esimerkki. Vähän jäi vaan semmoinen maku, että niitä jotka oli oikeasti yrittänyt jotain omaperäistä vähän karsastettiin. Makuasioitahan tietenkin nääkin. "Tilanne on traagisuudessaan koominen" Formed - Nu-metallia Espoosta | |
![]() 28.04.2004 23:51:48 | |
Haluaisin "tasokkaan bändin" määritelmän ilman yhtään mielipidettä, siis vain absoluuttisia faktoja. Soittotaito kohdallaan siis siinä, että hommassa on se eteenpäin menon maku ja samalla tulee esiin bändin osaaminen yhteyssoitossa. Sitten ensinnäkin hyvät biisit. Bändissä ei saa olla sellaista asiaa, joka käy heti ärsyttämään, kun sitä kuuntelee, kuten esimerkiksi laulaja. Biisistä pitää jäädä jotain mieleen tai siis biiseistä. Lava esiintymisessä pitää olla jotain sellaista mikä herättää huomiota. Se karisma pitää näkyä ulospäin. Useimmilta tänä vuonna se unohtui täysin. Tässä lyhyesti ehkä tasokkaan bändin määritelmä. Ja edelleenkin korostan sitä, että tämä kisa on hieno tapahtuma ja se on todella hienosti hoidettu. Minulla ei ole mitään sitä vastaan. Tämän vuoden taso vaan ei mielestäni ollut korkea. Olen huomannut, että ei täällä ole minuakaan kovin hyvin ymmärretty. Aloitin ehkä liian kovin sanoin tuon kritisoimisen. Mutta pitäähän negatiivistakin palautetta kuulla. Muuten ei voi kehittyä. Jos nyt saisin nauhat käsiini niin voisin antaa sitä jokaiselle bändille erikseen. Ja tosiaan olen keskustellut tästä kisasta erittäin monen ihmisen kanssa ja aika harva piti tämän vuoden tasoa hyvänä. Mutta siis jatkakaa harjoittelua, monella teistä on mahdollisuuksia kehittyä hienoksi bändiksi. Ja tällaisia kisoja pitää ehdottomasti järjestää jatkossakin. Kiitos, olen puhunut. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 29.04.2004 00:30:57 | |
Mikä Oli Rautalangasta Väännettävä. | |
![]() 29.04.2004 04:07:55 | |
Soittotaito kohdallaan siis siinä, että hommassa on se eteenpäin menon maku ja samalla tulee esiin bändin osaaminen yhteyssoitossa. Sitten ensinnäkin hyvät biisit. Bändissä ei saa olla sellaista asiaa, joka käy heti ärsyttämään, kun sitä kuuntelee, kuten esimerkiksi laulaja. Biisistä pitää jäädä jotain mieleen tai siis biiseistä. Lava esiintymisessä pitää olla jotain sellaista mikä herättää huomiota. Se karisma pitää näkyä ulospäin. Useimmilta tänä vuonna se unohtui täysin. Tässä lyhyesti ehkä tasokkaan bändin määritelmä. Ja edelleenkin korostan sitä, että tämä kisa on hieno tapahtuma ja se on todella hienosti hoidettu. Minulla ei ole mitään sitä vastaan. Tämän vuoden taso vaan ei mielestäni ollut korkea. Olen huomannut, että ei täällä ole minuakaan kovin hyvin ymmärretty. Aloitin ehkä liian kovin sanoin tuon kritisoimisen. Mutta pitäähän negatiivistakin palautetta kuulla. Muuten ei voi kehittyä. Jos nyt saisin nauhat käsiini niin voisin antaa sitä jokaiselle bändille erikseen. Ja tosiaan olen keskustellut tästä kisasta erittäin monen ihmisen kanssa ja aika harva piti tämän vuoden tasoa hyvänä. Mutta siis jatkakaa harjoittelua, monella teistä on mahdollisuuksia kehittyä hienoksi bändiksi. Ja tällaisia kisoja pitää ehdottomasti järjestää jatkossakin. Kiitos, olen puhunut. "koska oma bändini heittää keikkaa, niin toki mun täytyy nyt päästä disauttamaan niitä jotka ovat alapuolellani - aloittelevia orkestereita bändikisoissa ja katselmuksissa." the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. | |
![]() 29.04.2004 07:31:29 | |
"koska oma bändini heittää keikkaa, niin toki mun täytyy nyt päästä disauttamaan niitä jotka ovat alapuolellani - aloittelevia orkestereita bändikisoissa ja katselmuksissa." Mä en todellakaan ole väittänyt meidän bändiä miksikään probändiksi ja meilläkään ei noita keikkoja liikaa ole. Itsekin vasta harjoitellaan tässä tätä hommaa. Ja olihan tuollakin mukana bändejä, jotka on heittänyt ihan helvetisti keikkaa. Kyse ei ole nyt todellakaan siitä. Mut toisaalta mulle on ihan sama miten te tän ymmärätte. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 02.05.2004 19:00:38 | |
toi marbleframe oli oikeesti hyvä. Aivan, tavallaan paras - musiikki aivan eri planeetalta kuin monen muun bändin. Seurasin muuten sekä semit että finaalin ja siellä oli monta todella kovaa bändiä. Jos joku gootti ei osaa kuunnella muuta kuin sitä itteään eli goottipökäleitä tai heviä, niin ei mene ihan nappiin... | |
![]() 02.05.2004 21:07:18 | |
Jos joku gootti ei osaa kuunnella muuta kuin sitä itteään eli goottipökäleitä tai heviä, niin ei mene ihan nappiin... Voi, voi kun jotkut ei tiedä sitten mistään mitään. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 02.05.2004 21:09:52 (muokattu 02.05.2004 21:19:07) | |
Aivan, tavallaan paras - musiikki aivan eri planeetalta kuin monen muun bändin. Pakko antaa kehuja täältäkin. Ainakin nettisivuilla olleiden näytteiden perusteella bändissä on persoonaa ja, mikä paljon tärkeämpää, intensiteettiä. Tuosta voipi vaikka tullakin jotain. Enpä ollut mitenkään seuraamassa itse kisoja, mutta ei se minua välttämättä yllätä, että ensimmäisiä keikkojaan soittavat teiniorkesterit hiukan halvaantuvat levy-yhtiön setien edessä. Bändikilpailut ovat kyllä hiukan perseestä ihan loppuun vietyinä, miksi ei olisi riittänyt, että parhaimmisto pääsee finaaliin ja arvottaminen loppuisi siihen? Enemmän ehkä katselmustyylisesti. Tässä kuitenkin puhutaan niin paljon pelkistä makuasioistakin... Edit: katselin noita livepätkiä webistä: http://www.freeyourmind.fi/soundit/ … _vimma/aani_ja_vimma_2004_index.php ja ihan asialliselta tuo showaaminen vaikuttaa ainakin voittajakolmikolla. Biisimateriaaliin voisivat sensijaan kaikki kiinnittää vähän lisää huomiota... Damn right it's better than yours! | |
![]() 02.05.2004 22:26:42 | |
Voi, voi kun jotkut ei tiedä sitten mistään mitään. Näinhän se on juu. Olen tuota samaa "kun sä pieni et tiedä mistään mitään"-taktiikkaa käyttänyt itsekin kun olen joutunut puolustelemaan heikkoja/perusteettomia argumentteja joskus. Fakta on se, että Ä&V:ssä, myös finaalissa, oli monta taitavaa ja mielenjäävää bändiä. Niistä ainakin puolet lyö mainitsemasi Takiaisen mennen tullen, erityisesti mitä tulee musiikin kiinnostavuuteen. Ja muutama vokalisti oli todella kovaa luokkaa. Koita kestää muiden menestys, siinä on viisauden alku! | |
![]() 02.05.2004 23:39:30 | |
Voi, voi kun jotkut ei tiedä sitten mistään mitään. Anteeksi taas häiriö, mutta yksi asia on pakko kysyä...Oletko lapsi vai satiirikko? | |
![]() 03.05.2004 10:19:51 | |
Anteeksi taas häiriö, mutta yksi asia on pakko kysyä...Oletko lapsi vai satiirikko? Ei, kun mä olen kusipää. ;) Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 03.05.2004 10:21:17 | |
Näinhän se on juu. Olen tuota samaa "kun sä pieni et tiedä mistään mitään"-taktiikkaa käyttänyt itsekin kun olen joutunut puolustelemaan heikkoja/perusteettomia argumentteja joskus. Fakta on se, että Ä&V:ssä, myös finaalissa, oli monta taitavaa ja mielenjäävää bändiä. Niistä ainakin puolet lyö mainitsemasi Takiaisen mennen tullen, erityisesti mitä tulee musiikin kiinnostavuuteen. Ja muutama vokalisti oli todella kovaa luokkaa. Koita kestää muiden menestys, siinä on viisauden alku! En mä jaksa enää tätä jauhamista jatkaa, olen jo sanani tästä asiasta sanonut eikä sitä kukaan pysty miksikään muuttamaan. Tällaisista asioista on aivan turha käydä väittelemään. Jos mä en pitänyt tän vuoden tasosta niin sitten en pitänyt ja sille ei kukaan voi mitään. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 03.05.2004 18:23:40 | |
Samaa kuin tuo eräskin tuomari kirjoitti, eli mielipiteet täytyy esittää niin, että niistä näkee, että kirjoittaja ymmärtää niiden olevan omia mielipiteitään. Muutoin keskustelusta tulee juuri tällaista vastatuuleen kuseksimista. Ja tosiaan, meidänkin "teiniorkesterimme" halvaantui finaalissa hieman :) Vielä niin nuoria ja kokemattomia ollaan, että ammattimuusikoiden ja muiden alan pro-ihmisten arvioiva tuijotus poltti niskassa koko ajan. Finaalikeikka ei todella ollut parhaimpiamme. Pakko vielä ylistää koko Ä&V-konseptia. Mahtava fiksun kritiikin, motivaation ja kokemuksien keidas. Kiitos vaan kaikille mukana olleille. Ja mielestäni oikea bändi voitti, miten tahansa sitä katsonkin. Soittotaito, intensiteetti ja esiintyminen olivat yksinkertaisesti paremmin hallussa kuin muilla bändeillä - ja tämän voin sanoa, vaikka Meureltaibaobabin musiikki ei olekaan juuri minun teekuppini. www.marbleframe.cjb.net | |
![]() 04.05.2004 11:51:07 (muokattu 04.05.2004 11:51:41) | |
olihan siellä semifinaaleissakin ihan saatanan kovia bändejä... My fate hiton hyvä keikka. huonoja biisejä tosin kun matskussa on parempaakin. Baneflow tosin loistava. Collarbone hohhohhoo mahtava keikka, mikä lava show. pallisti rulaa... Skripta olivat harjoitelleet. musa nyt ei tod. iskeny, mutta osasivat soittaa. tai näin ainakin kuulin ja strawles(?) hiton kovia kavereita niin nuoriksi. tosin tylsä lavashow.. tuli kyllä vähän jau jau mieleen... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] | |
![]() 04.05.2004 14:31:30 (muokattu 04.05.2004 14:46:01) | |
Mun mielestä koko Cathi Brie oli aivan kauheaa kuultavaa. Aivan helvetin huonoja biisejä ja molemmissa todella huono vokalisti. On kyllä tuonkin mikseri.netin taso tippunut aivan älyttömästi. En ymmärrä miten sinne oli valittu noin huonoja bändejä, ihan järkyttävää. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun Cathi Brie'ä kuunteli. Cathi Brie oli jotain hissimusaa. Ei uskois, että noin huono tasoisesti bändistä pääsee, vaikka minne mikseri.netiin esiintymään. Olen todella järkyttynyt. No ensinnäkin Cathi Brien biisit oli aika heikkoja. Ei Cathi Briellä ollut mitään sellaista mikä olisi jäänyt mieleen tai olisi jollain omalaatuisuudellaan tehnyt vaikutuksen. Mä yleensä yritän ollakin kiltti tällaisia Cathi Brien kaltaisia bändejä kohtaan, mutta oikeasti tätä Cathi Brietä kuunnellessa hävetti. Taso oli kuin yläasteen musiikkitunnilla. Olen niin pahoillani, että mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä Cathi Briestä. Mut jatkakaa ihmeessä harjoittelua niin ehkä sitten joskus natsaa, Cathi777. En mä lannistaa halua, Cathi Brie, mutta teidän paikka ei vielä ollut oman materiaalin julkisen esittämisen parissa.Ja tosiaan olen keskustellut tästä Cathi Briestä erittäin monen ihmisen kanssa ja aika harva piti tämän Cathi Brien tasoa hyvänä. Mutta siis, hei, jatkakaa harjoittelua, Cathi Brie, teillä on mahdollisuuksia kehittyä hienoksi bändiksi! mutta kyllä finaaliin pitäisi kuitenkin valita ne tasokkaimmat bändit --- Siellä on kuitenkin levy-yhtiöiden kavereita ja muuta. Synteesi. HOHO! Velven kuunnelmat
[Velve - Jos Voisin]
[Velve - Siteet] | |
![]() 04.05.2004 15:26:20 | |
Mun mielestä koko Cathi Brie oli aivan kauheaa kuultavaa. Aivan helvetin huonoja biisejä ja molemmissa todella huono vokalisti. On kyllä tuonkin mikseri.netin taso tippunut aivan älyttömästi. En ymmärrä miten sinne oli valittu noin huonoja bändejä, ihan järkyttävää. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun Cathi Brie'ä kuunteli. Cathi Brie oli jotain hissimusaa. Ei uskois, että noin huono tasoisesti bändistä pääsee, vaikka minne mikseri.netiin esiintymään. Olen todella järkyttynyt. No ensinnäkin Cathi Brien biisit oli aika heikkoja. Ei Cathi Briellä ollut mitään sellaista mikä olisi jäänyt mieleen tai olisi jollain omalaatuisuudellaan tehnyt vaikutuksen. Mä yleensä yritän ollakin kiltti tällaisia Cathi Brien kaltaisia bändejä kohtaan, mutta oikeasti tätä Cathi Brietä kuunnellessa hävetti. Taso oli kuin yläasteen musiikkitunnilla. Olen niin pahoillani, että mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä Cathi Briestä. Mut jatkakaa ihmeessä harjoittelua niin ehkä sitten joskus natsaa, Cathi777. En mä lannistaa halua, Cathi Brie, mutta teidän paikka ei vielä ollut oman materiaalin julkisen esittämisen parissa.Ja tosiaan olen keskustellut tästä Cathi Briestä erittäin monen ihmisen kanssa ja aika harva piti tämän Cathi Brien tasoa hyvänä. Mutta siis, hei, jatkakaa harjoittelua, Cathi Brie, teillä on mahdollisuuksia kehittyä hienoksi bändiksi! No niin tulihan se sieltä, tätä mä vähän jo odottelinkin, että kuka älykkyytensä näyttää ja laittaa tämän ensimmäisenä ja voittaja on sitten löytynyt. Hienoa, minä kiitän ja kumarran!! Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 04.05.2004 15:30:34 | |
olihan siellä semifinaaleissakin ihan saatanan kovia bändejä... My fate hiton hyvä keikka. huonoja biisejä tosin kun matskussa on parempaakin. Baneflow tosin loistava. Collarbone hohhohhoo mahtava keikka, mikä lava show. pallisti rulaa... Skripta olivat harjoitelleet. musa nyt ei tod. iskeny, mutta osasivat soittaa. tai näin ainakin kuulin ja strawles(?) hiton kovia kavereita niin nuoriksi. tosin tylsä lavashow.. tuli kyllä vähän jau jau mieleen... Sitä mä olen tässä koko ajan meinannut, että finaalin taso oli heikko, eikä niinkään tuon kilpailun. Finaalin ulkopuolelle jäi juuri ne parhaat bändit, kuten esimerkiksi tuo My Fate. Veri on vettä sakeampaa | |
![]() 04.05.2004 15:47:27 | |
On muuten outoa, että täällä jengi vetää herneen nenään siitä jos arvostelee joitain bändejä huonoksi. Täällä palstalla tehdään sitä muutenkin jatkuvasti, mutta tää tuntui suututtavan porukkaa enemmän. No eihän siinä sinänsä mitään, mutta ei tätä keskustelua tunnu olevan enää mitään järkeä jatkaa. Veri on vettä sakeampaa | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)