NHR 06.04.2004 20:45:43 | |
---|
501 (Kuule Isä taivaan pyyntöö tää: Auta ettei kukaan yksin jää. lalalalalalaa.... Siunaa koko maailmaa) tää on mukava rempseä virsi. No tuohan on justiinsa se biisi, josta oli puhetta tuolla kansallislaulu-topikissa, Etelä-Afrikan ja Tansanian ja ties minkä tunnari... Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |
Prophet 06.04.2004 21:29:02 | |
---|
Onko joku kuunnellut Hevinkeliumin Varrella Virren -levyä? Siinä on rock-henkisiä tulkintoja kotimaisista virsistä. Vieläköhän joskus pukkaavat levyä virsistä? |
Kosminen 07.04.2004 01:10:22 | |
---|
Mä oon kuunnellu sitä Hevinkeliumin levyä, tosin mulla ei itellä oo sitä. Se oli oikein pop hyvä. Hyviä sovituksia. Ne äijät oli jotain kirkonmiehiä. 632 virttähän tässä nykyisessä, 1986 käyttöön otetussa virsikirjassa on. Hyviä melodioita siellä on ehkä muutaman kymmentä, koska yksi melodia saattaa olla aika monessa virressä. Ja sitte siellä on jotain sellaisia 300-luvun virsiä, alunperin latinankielistä kirkkolaulua, jotku sellaiset on omituisia, mutt jotku on jopa hienoja. Ja sanoiltaan monet virret ei oo mitenkään kovin lyyrisiä saati koskettavia, ne on enemmänkin sellaisia oppilauselmia.. mutta taas hienojakin löytyy. Sekä säveleltään ja sanoiltaan hienoimpia on vaikkapa 510 (Sinä Jeesus ymmärrät parhaiten), englantilainen kansansävelmä, toimii myös kitaralla, ja 631 (Oi Herra jos mä matkamies maan, mollisävel), tuohon oon väsänny soinnutkin kun niitä ei monessa virressä oo merkitty, toimii kitaralla sekin. Siunaa koko maailmaa on kiva vetää sellaisena letkeänä versiona, toimii. 339 (Halleluja, kiitos Herran), mahtipontinen ylistysvirsi. Ehtoollisvirsiä on monta tosi hienoa.. no on niitä hyviä aika paljon kaiken kaikkiaan. Ja ehkä kaikkein hienoin taiteilijanimi (?) löytyy eräältä virsisäveltäjältä. Virren 289 (Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja) on säveltänyt E.G.O. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
leka 07.04.2004 08:54:43 | |
---|
Mä oon kuunnellu sitä Hevinkeliumin levyä, tosin mulla ei itellä oo sitä. Se oli oikein pop hyvä. Hyviä sovituksia. Ne äijät oli jotain kirkonmiehiä. Minä kun luin jstain haastattelusta että kavereilla ei ole uskon kanssa ihmeemmin tekemistä... Minut lukittiin vahingossa galleriaan |
Saikkonen 07.04.2004 09:27:15 | |
---|
Suvivirsi rulettaa, kun koulun päättäjäiskirkossa se oli aina viimeinen biisi ja loma alkoi. Mulkattu 20.03.2008 13:12:17. |
KMT 07.04.2004 11:20:56 | |
---|
Oliko se nyt 61 vai 69, missä oli jostain siemenestä... Passosooloa ei voi pistää pizzan päälle. |
Vilhelmus 07.04.2004 11:37:39 | |
---|
Ne äijät oli jotain kirkonmiehiä. Jep. Heiluivat ristinsä kanssa sitä väärinpäin pitäen Nummirockissa Slayerin setin aikana.. |
jussiohman 07.04.2004 11:56:49 | |
---|
Paranoid. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Mertsi 07.04.2004 21:08:52 | |
---|
Ehdottomasti Herraa hyvää kiittäkää! Taitaa olla n. 339a, voin toki erehtyäkin. Loistava sanoma ja riittävän mahtipontinen! Tykkään kanssa virrestä, Kuulkaa keitä Mestari, joka löytyy nuorten osastolta. Siihen saa makeita sovituksia ja muutenkin oiva sanoma. Kiittää pitää! |
Notefix 07.04.2004 22:57:39 | |
---|
Kyllä se Jerusalem on...sitäpaitsi aika jännä biisi, noin musiikillisesti. Sitten tietysti Jumala ompi Linnamme, joka taitaa olla myös brittiläistä perua...ei niitä kotimais-slaavilaisia mollivirsiä jaksa. My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
saturnzreturn 08.04.2004 09:53:13 | |
---|
se, se kurja matkamies maan.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
doolittle 08.04.2004 10:46:58 | |
---|
Joku siionin hirsi jonka numeroa en muista... "haureellista hekumaa..." "It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks- |
myrtonen 08.04.2004 22:53:37 | |
---|
Jumala loi. Numeroa en muista, mutta itse virsi on legendaarinen. Varsinkin kaksiäänisenä aivan loistava! Perkele. |
Schnowotski 08.04.2004 22:56:49 (muokattu 08.04.2004 22:57:15) | |
---|
|
bastardo 08.04.2004 23:58:01 | |
---|
Jotkut virret on ihan kauniita, mutta ihan liian suuri osa niistä on suorastaan masentavan kuuloisia. Olisi vain melankolisia, mutta kun ei, pitää olla niin saatanan masentavia. Aina kersana kun pääsi joulukirkosta pois, niin teki mieli vetää ranteet auki. I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands... |
el Bastardo 09.04.2004 00:02:27 | |
---|
Jotkut virret on ihan kauniita, mutta ihan liian suuri osa niistä on suorastaan masentavan kuuloisia. Olisi vain melankolisia, mutta kun ei, pitää olla niin saatanan masentavia. Aina kersana kun pääsi joulukirkosta pois, niin teki mieli vetää ranteet auki. Kaima puhuu kyllä ihan asiaa, varsinkin viimeinen lause kiteyttää jotenkin tosi paljon tätä ankeaa protestanttimeininkiä (olis edes jotkut karnevaalit joskus!). :) Mutta onhan siellä hienojakin kipaleita joukossa, mutta siltikin sanon tähän ketjuun, että CMX:n Hiljaisuuteen on aika pirun hieno. |
Jarski 09.04.2004 23:31:01 | |
---|
soi kunniaksi luojan nyt. Taitanee olla Jannen kätösistä (Sibelius) Musiikki on kuin jalkapallo. Jokainen oppii pomputtelemaan, mutta kaikki eivät opi tekemään maaleja! |
Stain 09.04.2004 23:41:58 | |
---|
Amerikan mustilla on oikea meininki kirkossa. Ne ei turhia surkuttele. Tai ainakin leffoissa niillä on hyvä meininki. Jouluvirret ovat olleet minun suosikkeja aina. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Ossi 10.04.2004 00:39:58 | |
---|
"Armollas' Ruuna kaunista..." Siis tää meidän hevosmiesten lempivirsi. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
NORTON 10.04.2004 02:57:12 | |
---|
Virsi 77. Alkaa sanoin: "Käy yrttitarhasta polku..." Soi kunniaksi Luojan on myös hyvä. Anteeksi! |