Karlsson 05.04.2004 14:10:09 | |
---|
BLUES SECTION / Semi-circle Solitude - Love proge? shivers of pleasure - arktinen hysteria? edit: http://music.sky-sea.net/finland/rock/g_loveprog.html notice:Pori Öööh, shivers of pleasure voi olla myös Love Proge 2:lla. Mulla on se nimittäin kylllä jollain kokoelmalla, mutta en omista arktista hysteriaa. "Hihii. Olutta meni neljä kokopulloa. Olin ihan kännisä." -arva |
hörhö 05.04.2004 14:48:10 | |
---|
Arktisella hysterialla se mulla on. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
HC-Audio 05.04.2004 14:52:20 | |
---|
Tykkäätkö tästä bändistä? Yleisin vastaus: "on niillä jotai hyviä biisejä", miksei voi puhua suoraan ja sanoa että on paska ja mieluiten vielä perustella se "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
toxic 05.04.2004 17:44:12 | |
---|
hmmm... En tiedä liittyykö topariin, mut seuraava lause on erään luokkalaiseni poskesta: "Tekno on musiikkia" Ja jotain seuraavanlaista myös: "Ei kitaralla voi tehdä musiikkia" Umpi poppis :D |
Tupuna 05.04.2004 21:30:49 | |
---|
Kuinka hyvä päivä vastatakaan tähän keskusteluun! Opiskelen musiikin laitoksella Jyväskylässä, ja tänään kuulin erään musiikkikasvatuksen opiskelijalta niin järkyttävän tyhmän kommentin musiikista että meinasi polla kyllä räjähtää. Kuuntelimme tunnilla In Extremon biisiä "Santa Maria", jossa hevibändin taustalla säkkipilli ja viittaukset siis keskiaikaan/gotiikkaan. Tämä hihhulipelle alkaa väittää, että "toi goottihevi on aika kamalaa kun siinä on viittauksia saatananpalvontaan ja natsismiin". Siis mitä helvettiä? Mielestäni gotiikassa ei ole mitään yhteyttä saatananpalvontaan tai natsismiin, ellei nyt fantastian ja vanhan pakanallisuuden ihannointia lasketa saatananpalvonnaksi. Ja yleensäkään ei... Jotenkin tuntuu, ettei kovinkaan monella uskovaisella ole suvaitsevuutta yhtään mihinkään. Ennakkoluulot ovat yleensä tietämättömyyttä. Ja jos musiikinopettajaksi opiskeleva on noin tyhmä ja ennakkoluuloinen, niin millaisia ovat seuraavat sukupolvemme. Kauhistuttaa ajatella. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
jhoik 05.04.2004 21:57:56 | |
---|
Jotenkin tuntuu, ettei kovinkaan monella uskovaisella ole suvaitsevuutta yhtään mihinkään. Ennakkoluulot ovat yleensä tietämättömyyttä. Ja jos musiikinopettajaksi opiskeleva on noin tyhmä ja ennakkoluuloinen, niin millaisia ovat seuraavat sukupolvemme. Kauhistuttaa ajatella. Heh, tosta tuli mieleen yksi lukion musantunti jossa jostain syystä ruvettiin sijaisopettajan kanssa juttelemaan (tai siis minä ja opettaja juteltiin) harcore-punkista. Opettaja selitti jotain siitä että "jos haluatte kuulla tosi kovaa hardcore-punkia niin kuunnelkaa Rotten Soundia". Korjasin siihen että Rotten Sound on kyllä enemmänkin Grindcorea ja sitten me keskusteltiin joku kymmenen minuuttia Grindcoresta ja HC-Punkista, muut vaan ihmettelivät että mistä me oikein puhumme. Vapaata tilaa myytävänä. |
Kinnus-Ville 05.04.2004 22:01:44 | |
---|
Tää on nii vitumaine et ei jaksas enää ikinä nähä tätä Dream Theater ei ole progea! 70luku on sitä progea. Toi hajottaa... No neoprogee sit hei. Eiks se oo sit progemetallii hei. |
Tupuna 05.04.2004 22:04:55 | |
---|
Heh, tosta tuli mieleen yksi lukion musantunti jossa jostain syystä ruvettiin sijaisopettajan kanssa juttelemaan (tai siis minä ja opettaja juteltiin) harcore-punkista. Opettaja selitti jotain siitä että "jos haluatte kuulla tosi kovaa hardcore-punkia niin kuunnelkaa Rotten Soundia". Korjasin siihen että Rotten Sound on kyllä enemmänkin Grindcorea ja sitten me keskusteltiin joku kymmenen minuuttia Grindcoresta ja HC-Punkista, muut vaan ihmettelivät että mistä me oikein puhumme. No hah. Nuo meidän musiikinopettajaksi opiskelevat tietävät vain Aki Sirkesalon ja Sami Saaren. Ei ne rockista tai punkista tiedä mitään... että tuo sijaisopettajasi on kyllä ollut aika fiksu jos edes tietää nimityksen hc-punk. joten ole onnellinen ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Huevos 06.04.2004 10:13:38 | |
---|
"mä tykkään CMX:tä" |
KTR 06.04.2004 10:20:21 | |
---|
Musiikinopettaja väläytti joskus ylä-asteella, ettei Children of Bodomissa ole mitään musikaalista. No ei se minunkaan suosikkiyhtyeeni ole, mutta silti kummastuttaa tuollainen. Kyseinen henkilö tosin kertoi aina kuinka oli "ollut ihanaa siellä kirkossa kuunnella nuorisokuoroa, kaikki lauloi oikein sydämestään". AA! FUCK OFF! |
aikavaikea 06.04.2004 10:48:53 | |
---|
Työkaverini (mies, 44 vuotta) suusta kuultua: "Mä en kyllä ymmärrä minkä ihmeen takia sinäkin rahojasi hassaat noiden levyjen ostamiseen. Musiikkiahan tulee radiostakin koko ajan ihan ilmaseksi. En minäkään ole koskaan ostanut yhtään levyä." Enpähän vaivautunut kyseiselle henkilölle puolustelemaan tätä vikaani. Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko. |
Kilgore Trout 06.04.2004 13:37:35 | |
---|
Itseäni raivostuttaa nämä musiikin suhteen "kaikkiruokaiset". Siis tiedättehän nämä missikandidaatit ja muut turhat julkkikset, jotka lempimusiikkia kysyttäessä vastaavat "kaikki käy". Vastaisivat mieluummin suoraan jotakin tyyliin "kuuntelen Kiss FM:ää ja Eputkin on ihan kivoja", jos ei kerran musiikki kiinnosta. Jos joku tuollainen barbie tulisi meille kylään soittaisin sille perkele koko illan jotain grindcorea, onhan se tyttelin lempimusiikkia. Hyvä kysymys on tietysti että miksi meitä edes kiinnostaisi julkkisten musiikkimaku tai julkkikset yleensä. Tai miksi minä luen haastatteluja joista raivostun. Raivostuakseni, ihan tosi. Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
jerboa 06.04.2004 14:01:30 | |
---|
Todellakin, konemusiikin kuuntelijat joutuvat kärsimään äärimmäisen tyhmistä kommenteista liian usein. Itse olen myös valinnut sen linjan, etten sen kummemmin kuuluta muille pitäväni konemusiikista, koska kuten joku mainitsikin jo: ei kukaan kuitenkaan tajua mitään. Ärsyttävimpiä kommentteja konemusiikista: "ei tää oo musiikkia." "ai sie tykkäät konemusiikista! No sittenhän siulla on varmaan se Haddawayn It`s my life, tai E-typeä?" "konemusiikkiahan osaa tehdä ihan kuka vaan!" Kyllä niitä riittää. Voi voi ihmisiä suppeakatseisia. |
kede 06.04.2004 15:48:36 (muokattu 06.04.2004 15:49:41) | |
---|
2. Ei varsinainen kommentti mutta: Jossain soi esim. Alice In Chains tai Smashing Pumpkins, molempien bändien solisteilla omaleimainen, hieno laulutyyli. Jossain hienossa venytys/huuto-kohdassa joku tamppooni alkaa imitoimaan "ääää-ääää-äää" ja sil on vitun hauskaa. PERKELE.
Nimenomaan. Tuolla GNR-topicissa toisella palstalla ilmaisinkin mielipiteeni siitä, kun Axl Rosen omaperäistä mutta hienoa ääntä ruvettiin haukkumaan rääkymiseks. PERKELE. Kokeilkaa ite jumalauta vetää sillä soundilla. Tai joku Radioheadin Thom Yorke. PERKELE miten hieno soundi. Myös Musen Matthew Bellamyn Origin Of Symmetry -albumilla erittäinkin kimeäksi menevät falsettilaulut ovat mielestäni pirun hienoja, vaikka koomisen rajamailla monen mielestä. Ärsyttää kun niistäkin tulee semmosia pinnallisia "kauheeta ulinaa" -kommentteja. PERKELE. Persoonattomia laulajia on n. haukutaan ennemmin niitä. |
superfly 06.04.2004 16:39:54 | |
---|
Axl Rosen ääntäkö täällä ei ole lupa haukkua jos ei siitä pidä? Täh? Jyrkkää touhua. Harppu on alaston piano |
vanttera 06.04.2004 16:46:15 | |
---|
No hah. Nuo meidän musiikinopettajaksi opiskelevat tietävät vain Aki Sirkesalon ja Sami Saaren. Ei ne rockista tai punkista tiedä mitään... että tuo sijaisopettajasi on kyllä ollut aika fiksu jos edes tietää nimityksen hc-punk. joten ole onnellinen Musiikinopettajat juu. Meilä oli lukiossa aivan loistava mussiikinopettaja. Hevimies henkeen ja vereen, toisaalta kiakenlainen tietämys kaikenlaisesta musiikista oli hallussa. Pidettiin Seattle-päiviä, GNR-päiviä, Blyys-päiviä, klasaripäiviä, punk-päiviä, ihan mitä vaan -päiviä. Äijää ei voisi liikaa kehua. Timppa, jos olet piilokäyttäjä, susta puhutaan. Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa. |
NORTON 06.04.2004 20:05:17 | |
---|
No esim. semmoiset että joku on musiikin suhteen kaikkiruokainen tai se että arvostaa vaan yleisesti musiikkia siten että tykkää soitella kaikenlaista musaa. Anteeksi! |
Antti1 06.04.2004 20:26:38 | |
---|
Minua vitutti suunnattomasti kerran yhden tuttuni besserwisseröinti, kun tokaisi ettei kitaransoitossa voi olla nyansseja, varsinkaan sähkärillä soitettaessa. Jos tämä olisi tapahtunut jossain muualla kuin keskustelupalstalla, olisin todennäköisesti käynyt käsiksi kyseisen miehen henkitorveen. :) "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
lxi 06.04.2004 20:43:57 | |
---|
Axl Rosen ääntäkö täällä ei ole lupa haukkua jos ei siitä pidä? Täh? Jyrkkää touhua. Ei kun Axl Rosen ääntä ei saa haukkua, jollei itse pysty kuulostamaan samalta. (Sattumalle kiitos että en pysty.) "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Curry 06.04.2004 22:42:09 | |
---|
Musiikinopettaja väläytti joskus ylä-asteella, ettei Children of Bodomissa ole mitään musikaalista. Kaverin yläasteen musiikinopettaja sanoi Bodomin ekan levyn olevan täynnä Beethovenin, Bachin jne. kikkoja, että haudataan puheet "epämusikaalisuudesta". Näistä "kaikkiruokaisista": jos he todella ovat sitä, varmasti myös 70-luvun avantgarde ja grindcore varmasti kolahtavat. :D Se vituttaa eniten, että bändi leimataan ennenkuin on kuullut koko bändiä. Kerran näytin kaverille erästä levyä, Zero Ninen Visions, Scenes And Dreamsia. "Testasin" kaveria tarkoituksella, sanoin levyn olevan KUUSAMOLAISTA hardrockia vuodelta 1982. Kaverin ilme ei ollut mitenkään erityisen odottava, enemmänkin halveksuva. Pistin levyn soimaan ja sanoin, että kitaraopeni soittaa tässä ja on tehnyt osan levyn biiseistä. Johan yhtäkkiä mieli muuttui ja levy saikin vain pelkkiä kehuja. Perkele, kuunnelkaa ensin ja arvostelkaa sitten! Lick it up |