depe 22.03.2004 10:20:30 | |
---|
Niin, ja henkilökohtaisesti minua vituttaa rankasti myös jokainen Michael Jackson -cover. Ei oikein iske mikään Alien Ant Farmikaan yhtään! Kamalaa paskaa. Jacksonin ääni on niin uniikki, että kuulostais vaan paskalta kun joku levyttäis jonkun Billie Jeanin. Ei sellasta hyväksytä. Varmasti on levyttänytkin, en vaan halua koskaan kuulla. Heh, olin Hollannissa festareilla, jossa tämä Alient Ant Farm oli soittamassa juuri tämän Jackson coverin, eikös se ollut Smooth Criminal? Eipä jengi tainnut olla oikein innostunut bändistä, paitsi tietysti tämän coverin aikana. (No täytyy kyllä myöntää, että omastakin mielestä se oli setin menevin biisi, mutta se on kokonaan toinen tarina...) Bändi sai sitten rangaistuksensa keikan jälkeen Smooth Criminalin raiskaamisesta. Olivat matkalla seuraaville festareille, kun keikkadösä ajoi kolarin, ja taisihan siinä olla hengenlähtökin lähellä ainakin jollain bändin jäsenellä. No eihän tämä nyt tietenkään mikään hauska juttu ole, päinvastoin. Ettei vain olisi joku kuollutkin tuossa kolarissa. Tuli vain mieleen tällainenkin tapahtuma...
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
Tupuna 22.03.2004 10:38:27 | |
---|
Heh, olin Hollannissa festareilla, jossa tämä Alient Ant Farm oli soittamassa juuri tämän Jackson coverin, eikös se ollut Smooth Criminal? Eipä jengi tainnut olla oikein innostunut bändistä, paitsi tietysti tämän coverin aikana. (No täytyy kyllä myöntää, että omastakin mielestä se oli setin menevin biisi, mutta se on kokonaan toinen tarina...) Voin hyvin uskoa. Sillä onhan Smooth Criminal muuten menevä biisi. Ärsyttää vaan, kun Alien Ant Farm teki siitä musiikkivideoineen kaikkineen ihan pelle/huumoriversion. Ärsytti todella paljon, meni hyvä biisi pilalle. Mä kuulen 80-luvun lopun Jacksonissa sellasta fantasiamaailmaa ja muuta sellasta jännää intensiteettiä, ja sit jotkut idiootit menee pilaamaan biisin hengen kokonaan. No, ehkäpä Moonwalker-leffa on tehnyt mulle pyhäksi tuonkin biisin. Muistanette Smooth Criminalin hienon gangsterivideon... ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Kostello 22.03.2004 10:44:48 | |
---|
Yesterday on koskematon.. Onko tämä sarkasmia? Muistaisin lukeneeni, että Beatlesin biiseistä tuo on se eniten coveroitu. Olisiko jopa kaikkien aikojen coveroiduin(hassu sana) kappale. Tosin en ole tainnut Laila Kinnusen version lisäksi muita kuulla. Vaikka niitä ilmeisesti tuhansia on. |
depe 22.03.2004 10:48:35 | |
---|
Onko tämä sarkasmia? Muistaisin lukeneeni, että Beatlesin biiseistä tuo on se eniten coveroitu. Olisiko jopa kaikkien aikojen coveroiduin(hassu sana) kappale. Olet oikeastta. Y. on kaikken coveroiduin, tai näin olen monestakin lähteestä lukenut. Itselleni ei tule mieleen kyllä yhtään coveria, outoa. PS. Stairway to Heavenista on Dolly Parton tehnyt hmmm "mielenkiintoisen" version... "To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
depe 22.03.2004 10:50:24 | |
---|
Muistanette Smooth Criminalin hienon gangsterivideon... Eikös se ole se video, missä Maikkelilla on hieno valkoinen puku päällä? Hienohan se on... "To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
Blue Moon 22.03.2004 11:01:57 (muokattu 22.03.2004 11:02:36) | |
---|
Onko tämä sarkasmia? Muistaisin lukeneeni, että Beatlesin biiseistä tuo on se eniten coveroitu. Olisiko jopa kaikkien aikojen coveroiduin(hassu sana) kappale. Varmaankin suurin osa "Yesterday" - covereista tehtiin albumien täytteiksi alkup. ilmestymistä seuraavina vuosina, kun kappale oli vielä "tuore". Sinänsä mä en ymmärrä MIKSI "Yesterday":tä ei saisi / olisi saanut coveroida. Kappalehan on lähinnä sentimentaalinen balladi jonka Beatles tulkitsee niin latteasti, että onnistuneelle coveroinnille annetaan mainiot edellytykset. - It's been a long time coming - |
Tapani L 22.03.2004 11:16:12 | |
---|
Ärsyttää vaan, kun Alien Ant Farm teki siitä musiikkivideoineen kaikkineen ihan pelle/huumoriversion. Ja pyh. Alien Ant Farmin versio "Smooth Criminalista" on loistava, etenkin rummut ovat todella onnistuneet. Tosin taitaa se Jacksoninkin versio olla ihan jees. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
fox 22.03.2004 11:25:42 | |
---|
PS. Stairway to Heavenista on Dolly Parton tehnyt hmmm "mielenkiintoisen" version... Todella. Mutta silti ylivoimaisesti parhautta on yhtyeen nimeltä The Temple City Kazoo Orchestra coveri Zeppelinin Whole Lotta Lovesta. Tsekatkaa jos löydätte.. =) |
Dunga 22.03.2004 11:38:01 | |
---|
Emmie tiiä, heitetään nyt vaikka Kingston Wallin The Real Thing. Get back Jojo, go home. IMIK #4 |
mie 22.03.2004 12:25:05 | |
---|
Tarkoitin tässä coveroinnilla lähinnä sitä että joku tunnettu bändi levyttää sen biisin. Kuten Alien ant Farmin Smooth criminal ja Limp Bizkit (vai linkin park, liian samanlaiset nimet, ei muista kumpi on kumpi) Behind Blue eyes covereista on huomattu, ei coverista saa helposti alkuperäisen veroista. Mutta toisaalta esim GNR:än versio Knocking on heavens doorista on 10 kertaa Dylanin alkuperäistä biisiä parempi (oma mielipide). Ei siinä kuitenkaan mitään pahaa minun mielestäni ole, että esim Paranoid soitetaan koulun joulujuhjassa ilman sen suurempia aikomuksia. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
IHKK #10 |
hörhö 22.03.2004 13:00:30 | |
---|
Ei mikään ole pyhää ja olen kuullut vaikka kuinka monesta tässäkin ketjussa esitetystä biisistä hyviä covereita. CMXää en ole kuullut ikinä onnistuneesti esitettävän. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Numbie 22.03.2004 13:35:11 | |
---|
Mutta toisaalta esim GNR:än versio Knocking on heavens doorista on 10 kertaa Dylanin alkuperäistä biisiä parempi (oma mielipide). Minusta taas tuossa on raiskattu biisin alkuperäinen tunnelma aivan täysin. Vaikka coveri olisikin näennäisesti onnistunut, niin jonkinlainen kunnioitus säveltäjän näkemystä kohtaan pitäisi säilyttää. |
lxi 22.03.2004 13:40:21 | |
---|
Kaiken saa coveroida, kunhan ei tee sitä huonosti. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
NHR 22.03.2004 13:41:37 | |
---|
Ärsytti todella paljon, meni hyvä biisi pilalle. Oho. Noin yleisellä tasolla tätä en juuri ymmärrä: miten se alkuperäinen biisi muka menee pilalle, jos joku siitä tekee huonon coverin? Käykö joillekin kuuntelijoille tosiaan niin, että aina alkuperäisenkin version kuullessaan tulee mieleen vain tuo paska cover, eikä biisistä pysty enää nauttimaan? Mää ole kauhia hämmästyny... Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |
Tupuna 22.03.2004 13:59:48 | |
---|
Eikös se ole se video, missä Maikkelilla on hieno valkoinen puku päällä? Hienohan se on... Joo, kerrassaan loistava. Edustaa omassa ajassaan aika loistavaa musiikkivideon tekoa... 80-luvulla kun nuo musiikkivideot tahtoivat olla vähän tökeröitä. Jacksonin tarinamaiset videot ovat olleet tiennäyttäjiä uudenlaisessa musiikkivideokerronnassa.. kyllähän jo jotain Thrillerinkin musiikkivideota pidetään uranuurtajana ihan tuon ominaisuuden takia. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Tupuna 22.03.2004 14:04:35 | |
---|
Oho. Noin yleisellä tasolla tätä en juuri ymmärrä: miten se alkuperäinen biisi muka menee pilalle, jos joku siitä tekee huonon coverin? Käykö joillekin kuuntelijoille tosiaan niin, että aina alkuperäisenkin version kuullessaan tulee mieleen vain tuo paska cover, eikä biisistä pysty enää nauttimaan? Mää ole kauhia hämmästyny... Ei, mutta on tiettyjä pyhiä asioita mitä ei voi coveroida hyvin. Ainakaan minun mielestäni. Ja tuon Smooth criminalin kohdalla kyse on siitä, että pelleversio Smooth Criminalista ei vaan toimi. Muistaakseni kyllä itse Michael Jackson piti tuosta Alien Ant Farmin versiosta... minä kyllä en. Ainiin, olenhan minä kuullut jonkin teinipunkkiversion Billie Jeanista. Jotenkin tekemällä tehtyä, väitän minä. Jotenkin biisin tarina saa vähän eri merkityksen... ärsyttää. No, mut minä olin joskus aikamoinen Jackson-fani, että ehkäpä mua ärsyttää tuo coverointi juuri siitä syystä. Yksi parhaista koveroinneista on muuten mielestäni HIMin Wicked Game. Loistavasti omaan tyyliin sovitettu... nami nami :) Myös Tori Amosin versio Smells like teen spiritistä kosketti - jotain oleellista biisiin oli löydetty uudelleen, ja cover tehty tarpeeksi hyvällä maulla, alkuperäistä teosta kunnioittaen. Nirvanan cover Bowien The Man Who Sold The Worldista onnistui. Kunhan on omat tunteet pelissä eikä tehdä pelkkää pelleilyä ja hyvällä biisillä selvää fyrkkaa, niin moni asia on jo kunnossa. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Ussr 22.03.2004 14:39:12 | |
---|
Ainiin, olenhan minä kuullut jonkin teinipunkkiversion Billie Jeanista. Jotenkin tekemällä tehtyä, väitän minä. Jotenkin biisin tarina saa vähän eri merkityksen... ärsyttää.
Tuo on varmaankin The Bates, ne on ainakin tehneet sellaisen rokkiversion..
Maa - tuo jumalan golfpallo.
***OSTAKAA IHMISET VALOSETTI M.NETIN TORILTA*** |
NHR 22.03.2004 15:45:06 | |
---|
Muistaakseni kyllä itse Michael Jackson piti tuosta Alien Ant Farmin versiosta... minä kyllä en. Niinpä, eli kuka mistäkin tykkää. Olen minäkin paljon mielestäni huonoja covereita kuullut, mutta eivät ne jää sen kummemmin mieleen kummittelemaan, tai pilaamaan alkuperäisen kappaleen kuuntelunautintoa. Ihmettelinkin vaan, että käykö joillekin ihan oikeasti niin? Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |
hörhö 22.03.2004 15:57:46 (muokattu 22.03.2004 15:59:05) | |
---|
Oiskohan Pink Floydin Dark side of the moon-lätty lähes kokonaan ei-coveroida kans. Kuunteleppas Easy Star All-Stars: dub side of the moon Minusta aivan loistavasti onnistunut. EDIT: Queenin Bohemian rhapsody Olen kuullut joskus tuosta aivan loistavan kuorosovituksen. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
ten 22.03.2004 16:22:41 | |
---|
Oikeastaan covereita ei sais tehdä mistään klassikkobiiseistä! Se on todellakin biisin raiskaamista. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |