Aihe: Kerrostalo ja muusikko?
1 2 3 4 5
MrShaft
04.03.2004 22:59:51
Älä ainakaan oikeata pianoa kerrostaloon osta. Meidän yläkerran paskiaisella on ja se ei osaa pätkääkään soittaa. Ja treenit alkaa seitsemän jälkeen aamulla... Eli: Kerrostaloon sähköpiano ja kuulokkeet, kiitos.

:)

Asun kerrostalossa flyygelin kanssa! Naapurit eivät ole kertaakaan valittaneet :)
Kerrassaan hieno meininki.
Treenaan kyllä himassa aika vähän, ja sitten yritän soittaa aina keskellä päivää.

MrS
maelstrom
04.03.2004 23:38:20
No tällä hetkellä on 100w putki-marsu, ei valituksia. Vielä.
Mutta alakerrassa kyllä on jo kaksi vuotta joululauluja soitteleva "pianisti", helvetti, vituttaa etenkin silloin kun siihen pimputukseen herää.

NONIIN!!
Ilmeisesti ovat tänään mulkut muuttamassa, JES!

Tästä tulee mieleeni, että onkohan mahdollista että tunne on molemminpuolinen?

Muuttavat sitten pois kun eivät enää kestä sitä yläkerran kitaranräimettä. "Onneksi meidän pianonsoittomme ei ole häirinnyt ketään, ei ainakaan kukaan ole valittanut"
Hymiö perään, ettei joku luule että vittuilen.
On ässäarpa syntyä Suomeen.
Torniojaws
05.03.2004 00:48:17

Noh, eipä ole soitosta valituksia tullut. Tässä samassa kerrostalossa on tullut asuttua jo 12 vuotta. Luultavasti naapurit tykkää soitosta. Paljoa en asukeista tiedä, mutta ainakin kaksi nuortaparia lasten kera asuu samassa rapussa.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
MC JayD
20.10.2004 11:25:13

Mä treenaan trumpettia kerrostalossa. Pääosin niin, että istuu sängyllä jalat ristissä, sordiino päähän, suunnata soitin kohti tyynyä ja peittö päälle. Ei juuri naapurit valita, ja puhallustekniikka kehittyy.

No, ei sen puoleen eilen illalla soiteltiin naapurin kans käytävällä kahdestaan.
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
Meisseli
20.10.2004 11:41:59

Eipä ole valitettu kun pidän volat inhimillisinä. Paitti muija joskus salattujen elämien aikana. Kun asuin kotona niin muistan kuinka musiikki ei häirinnyt jos soitin haitaria tai kitaralla jotain agentsia tms. Mutta jos panin säröt päälle ja soitin jotain AC/DC:tä vaikkaikin hiljempaakin niin heti tuli isäpuoli tai emäntä kitisemään että on kovalla.
Sometimes you're on the windshield, sometimes you are the Bug
Lord of the strings
20.10.2004 11:48:44
Heh. Onneksi Virolainen naapurini pitää Black Sabbathista sun muista.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Tellervo
20.10.2004 12:20:41
Minä sain tässä vasta uuden naapurin, joka pitää kotiaan treenikämppänä. Vissiin nyt joku demon teko meneillään, kun sama bassokuvio soi päivästä toiseen... Toisaalta ei ole täysin hänen vikansa: talon äänieristys on olematon. Hermoille silti käy. Pakko varmaan mennä ystävällisesti sanomaan, jos jatkuu loputtomiin. Luulisi voivan käyttää kuulokkeita ainakin välillä.

Eikä tässä auta edes se, että soitto ei soi myöhään illalla eikä varhain aamulla. Jos koko lauantaipäivä menee toisen pomputusta ja jumputusta kuunnellessa, ei kauheasti naurata, varsinkin jos itsellä olisi tarkoitus rentoutua, levätä ja mietiskellä hiljaisuudessa.
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
Henga
20.10.2004 12:28:53 (muokattu 20.10.2004 12:31:46)
Luulisi voivan käyttää kuulokkeita ainakin välillä.

Joo, no mä jouduin käyttää kuulokkeita yhden neuroottisen eukon takia, mutta sitten kun alkoi korvat soimaan niin oli pakko vaihtaa kajareihin. Kävi ilmi sitten että se saatanan apinaämmä oli erehtynyt saksalaisten naapurieni hiki-juntta-teknosta ja mun tekemästä ah, taiteesta.

Toivotaan ettet ole naapurini. Mä tapan kaikki jotka haluu meditoida lauantaina ja keskeyttää mun bassolinjoittelun.

no enmä ny oikeeeeesti ketään tapa..mutta on vähän jäänyt hampaankoloon tässä vuosien aikana ja varmasti tulee jäämään lisääkin
Angus
20.10.2004 13:40:40

Kun asuin kotona niin muistan kuinka musiikki ei häirinnyt jos soitin haitaria tai kitaralla jotain agentsia tms. Mutta jos panin säröt päälle ja soitin jotain AC/DC:tä vaikkaikin hiljempaakin niin heti tuli isäpuoli tai emäntä kitisemään että on kovalla.

Tuttu virsi. Ensin soittelee esim. Godfatherin themeä (isäni pitää elokuvasta paljon) niin ei ole kyllä yhtään liian kovalla ja niin hienoa on, mutta heti kun vaihtaakin johonkin AC/DC:hen niin yllättävästi heti onkin liian kovalla.

Ei ole naapurit valittaneet ainakaan vielä soitostani saati sitten levyjen huudattamisesta, joka ainakin kuuluu täysin selvästi vaikka alemman kerroksen käytävään...
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album!
musa
20.10.2004 13:44:33
Mä asustelen kerrostalossa eikä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Joka päivä tulee soitettua ja laulettua. Volymetaso on melko helppoa saada pysymään aisoissa, koska en soita puhaltimia tai vastaavia soittimia, joista lähtee enemmänkin sitä mekkalaa. Seinänaapurina on noin ysikymppinen mummo, joten en usko että hänellä kuulokaan kovin hyvin enää pelaa.
Tsekkaahan tästä piikkien määrä aamukammassani.
shagriml
20.10.2004 14:17:28 (muokattu 20.10.2004 14:18:04)

lyöpi vaa hanskat tiskiin ja vaihtaa soittimen pulloon niinkuin minä tein.

ei mitää tsänssii että rumpui vois soittaa kerrostalossa jossa mummoja naapurissa. kitaraakaan ei passaa kovin kovalla pitää, saatikka stereoita. minkä sitä tekee kun häiriintyneitä kurppia asuu joka paikassa joitten täytyy purkaa omaa ahdistustaan valittamalla olemattomasta metelistä....

nyt on vähän rennompaa sentää hoasin asunnossa. onhan täälläkin naapureista iso osa vittupäitä, kaikinpuolin ja valitetaan turhasta mutta ei sentään niin hullua meno ole kuin joillain mummoilla...

ei sentää nii sairasta ku broidilla, sen piti muuttaa koska se ei iltaisin suostunut olemaan kävelemättä. yläkerran mummo kuunteli korva lattiassa ja väänteli kirjallisia valituksia siitä kun hirvee töminä kuuluu öisin :D
Kimmo72
20.10.2004 14:24:38
Kuulokkeet on ihan hyvä keksintö.. Tosin Kävihän tässä taannoin poliisitkin, vain huomatakseen etten se ollutkaan minä joka sitä musiikkia soitti. Alakerran skitso ämmä unohtanu taas ottaa napit..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Hohhoijaa
20.10.2004 14:27:14 (muokattu 20.10.2004 14:27:29)
Mää soitan ihan hiljaa ilman kuulokkeita. Aloitan aikaisintaan klo 10 ja lopetan joskus kahreksan maissa.
sub zero
20.10.2004 14:36:30 (muokattu 20.10.2004 14:36:45)
Kyllä mun mielestä pianistit vois siirtyä digitalipianoihin nykyään. Ne on halvempia ja kelpaavat harjoitteluun yhtä hyvin.

edit: omistan itsekin
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Fuzzy Boner
20.10.2004 15:00:01
Kyllä mun mielestä pianistit vois siirtyä digitalipianoihin nykyään. Ne on halvempia ja kelpaavat harjoitteluun yhtä hyvin.

edit: omistan itsekin

Hieman eri mieltä.. Toimii jonkinmoiseen treeniin mut esim true-klasaripianistit kyllä haluaa akustisella soittaa; on se vaan niin eri.

Toisaalta nykyään flyygeleistäkin saa silent-versioita eli voi vetää luurit päässä ja tatsi on kuiteski parempi ku perus-säpi.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
sub zero
20.10.2004 15:40:12
Hieman eri mieltä.. Toimii jonkinmoiseen treeniin mut esim true-klasaripianistit kyllä haluaa akustisella soittaa; on se vaan niin eri. Toisaalta nykyään flyygeleistäkin saa silent-versioita eli voi vetää luurit päässä ja tatsi on kuiteski parempi ku perus-säpi.

Ootsä siis kokeillu noita 90-luvun lopussa ilmaantuneita digitaalipianoita? Jos ei harjoitteluun kelpaa niin on ihme. Kyllä mä uskon että truet haluaa soittaa truella, mutta tämä on kuitenkin aika iso käytännön ongelma jos konserttipianisti muuttaa naapuriisi ja harjoittelee seitsemän tuntia päivässä.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Fuzzy Boner
20.10.2004 15:48:34
Ootsä siis kokeillu noita 90-luvun lopussa ilmaantuneita digitaalipianoita? ...Jos ei harjoitteluun kelpaa niin on ihme.

On noita sähkövempeleitä mulla muutama juu.. Kuitenkaan hyvää akustista vempelettä ja hyvää sähkövempelettä on ihan turhaa edes lähteä vertailemaan.. Treenipeliks esim mulle toimisi ihan jees tommoset sähköiset mutta tiedän että esim serkkuni, joka on klassinen pianisti ei todellakaan haluaisi treenata semmosella.

Eli noi silent-versiot ovat naapuriystävällisiä pelejä jos haluaa harjoitella sen 7tuntia päivässä..

Mutta tajuun subbari sun pointin kyllä. En vaan jaksa liikaa hehkutella noita sähköpelejä (silloin kun puhutaan oikeesti pianon soitosta) Keyboard- ja popparihommat ovat sitten ihan eri juttu. Joissakin poppihommissa sähköpiano toimii paremminkin ku akustinen. Riippuu..
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Anakonda*
20.10.2004 16:00:07
Täällä ei ole -toistaiseksi- valitettu, mutta enpä kyllä kovaa soittelekaan, enkä myöskään keskellä yötä. Musiikki pauhaa joskus omasta mielestäni turhan kovalla, mutta naapurit lienevät hyvähermoisia tai sitten eivät vaan kuule sitä. Porukka koostuu kyllä pääosin opiskelijoista, jotka varmaan itsekin huudattavat musiikkia kovalla.
Tellervo
20.10.2004 16:10:34 (muokattu 20.10.2004 16:11:10)
Toivotaan ettet ole naapurini. Mä tapan kaikki jotka haluu meditoida lauantaina ja keskeyttää mun bassolinjoittelun.

Sinähän ystävällinen ja huomioonottava sielu olet. Tervetuloa tappamaan vaan, saapahan ainakin sitten levätä rauhassa :)

Huom. kuten sanottu, suurin ongelma on talon huono äänieristys, ei se että joku soittaa jotakin. Soitanhan itsekin.
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
Hohhoijaa
20.10.2004 17:02:28 (muokattu 20.10.2004 17:02:54)
-----
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)