Nimismies 01.04.2004 11:34:43 | |
---|
Nimismies ei varmaan arvaakaan siteeraavansa äärimmäistä elokuvaklassikkoa: -What are you rebelling against? -Dunno. Whadda ya got? James Deanin Nuori kapinallinen? Hoho, punkkarit ovatkin niin huumorintajutonta sakkia kuin luulinkin. "Nimismies saa ajaa pihaan"(koska hän kuuluu sisäpiiriin) -Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme |
Huevos 01.04.2004 11:38:13 | |
---|
suurimmalla osalla "punkkareista" ei ole mitään tekemistä koko punk-liikkeen kanssa. punk uniformu on koko liikkeen antiteesi. |
hanuristi 01.04.2004 12:49:14 | |
---|
suurimmalla osalla "punkkareista" ei ole mitään tekemistä koko punk-liikkeen kanssa. punk uniformu on koko liikkeen antiteesi. Tunnetko montakin? "You can´t want me
You can´t need me
You can´t love me, see"
-The Adverts
IHKK #1 |
Huevos 01.04.2004 12:57:31 | |
---|
en onneksi. |
hanuristi 02.04.2004 13:39:59 | |
---|
en onneksi. Miten siis voit väittää näin kuten tuossa ylempänä sanoit? "You can´t want me
You can´t need me
You can´t love me, see"
-The Adverts
IHKK #1 |
Kapina 02.04.2004 14:16:56 (muokattu 02.04.2004 14:19:10) | |
---|
Niinpä tosiaan, paha on puhua asiasta, josta ei tiedä vittujakaan. Eipä sillä, toki se on mahdollista, että joku tunari vetää "punk-kuteet" päälle ja esiintyy "punkkarina". Nämä ovat vaaraksi koko skenelle (tai lähinnä sen maineelle). Korostan, nämä idiootit, eivät "punk-vaatteet" (mitä ne sitten ovatkin) sinänsä. Mitä tulee kuolleeseen ukkiisi, niin en voi sanoa tunteneeni - kenties hän oli hyvinkin punk? Mutta sinä et tunne meitä, et voi siis määritellä ketä tai mitä olemme tai emme ole. Äsch, olkoon. Anonyymin nettipersoonan puheet eivät vaikuta punkkailuuni :)... Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
Huevos 02.04.2004 20:50:52 | |
---|
musta tää koko "mä oon niin vitun punk mä en välitä mitä sä ajattelet tai jotain" juttu kuulostaa vähän samalle, ku se kun jari sillanpää vakuuttelee olevansa hetero. joo joo, kaiiikkki varmasti uskoo. |
Anarkiapurilainen 03.04.2004 11:35:24 | |
---|
Nyt on pakko pistää lusikka tähänkin soppaan. Mitä on punk, tai punk-henkisyys? Itse käytän sanaa punk mieluiten vain musiikillisissa yhteyksissä, koska varsinkin "asennetta tai elämäntapaa" kuvatessa sanan "punk" käyttäminen johtaa vain karmeaan whinetykseen ja hampaiden kiristelyyn. Punk ei ole mikään monoliittinen uskonlahko, jota suuri punk-paavi johtaa Portlandin valtaistuimelta käsin (vaikka tiettyjä trendijuttuja onkin jokaisessa punkin alagenressä joskus havaittavissa). Lisäksi, teinit ovat teinejä, kuuntelivat he mitä musiikkia tahansa. Kokonaista ilmiötä kuten tämä löyhästi määritelty "punk", tuskin kannattaa arvioida muutamien asiasta vouhkaavien perusteella (En tarkoita tässä loukata ketään punkista innostuneita nuorukaisia, mutta kannattaa myös "punk-aatteisiin" suhtautua kriittisesti ja ajatella omilla aivoillaan..) DIY-idean hyviä puolia ovat se, että kun tutustuu samaa hommaa harjoittaviin ihmisiin eri puolilta maata / maailmaa, lähes mille tahansa bändille on mahdollista saada keikkoja, järjestää kiertueita ja saada levyjään julkaistua sekä levitettyä ympäri maailman. Mikään ei tietenkään tule valmiina, eli tarvitaan helvetisti omaa aktiivisiuutta, mutta sitähän se tee se itse-juuri tarkoittaa. Esimerkkinä tästä voisi mainita sen, että Suomessa on useita kymmeniä, suurelle yleisölle täysin tuntemattomia bändejä jotka tekevät säännöllisesti Euroopan kiertueita ilman minkäänlaisten kaupallisten toimijoiden tukea, eivätkä yleensä jää erityisemmin näiltä reissuilta edes tappiolle. DIY-periaatteella julkaistut levyt ovat edullisia ostaa, koska ei ole levy-yhtöitä ja varsinkaan sen markkinamiehiä vetämässä välistä. Yleisesti 7"-EP:t maksavat jotain 3-4 € ja täyspitkät LP:t ja CD:t jotain 8-10 €, jotka ovat mielestäni kohtuullisia hintoja siitä, että saa käsiinsä rehellistä, maanläheistä, "aitoa" ja ei ainakaan Pro Toolsilla ylituotettua musiikkia käsiinsä. Tietenkin keskimääräisiä punk-arvoja ja asenteita voi yrittää kerätä, mutta nekin jäävät aika epämääräisiksi. Tässä kuitenkin vähän näitä stereotyyppisiä asenteita ja avainsanoja joilla ainakin punk-sanoitukset saattavat aueta paremmin. Lähes kaikki punkin muodot jossain määrin: kapina jotain vastaan, DIY / tee-se-itse-aate (ehkä tärkein punkin pointti minun mielestäni), äskeiseen liittyvä epäkaupallisuus, hauskanpito. Yleensä itsensä myymiseen liittyvät syytökset eivät niinkään perustu raha-asioihin (indiellä voi tehdä helposti enemmän rahaa kuin isolla lafkalla, jos musiikki ei ole mitään radiosoittokamaa) vaan enemmän ajatukseen siitä, kuka ohjaa bändin uraa, onko se jätkät itse vai manageri, keikkamyyjä, levy-yhtiä ja stylisti. Vaikka levytyssopimuksessa luvattaisiin bändille täysi taiteellinen vapaus, se merkitsee silti aina taloudellisen päätäntävallan siirtämistä muiden käsiiin ja yhtä askelta osaksi suurta koneistoa. Anarko/peace/yleisesti poliittisesti orientoitunut punk/hc: Puolesta: veganismi, anarkismi, ympäristönsuojelu, eläinten oikeudet, aseistakieltäytyminen, tasa-arvo. Vastaan: militarismi, fasismi, valtio, kaikki autoritääriset vallan rakenteet, ydinvoima, etc. etc.. Suurimmaksi osaksi ihan hyviä asioita, mutta menee _joissain tapauksissa_ turhan paljon PC-fasismiksi, josta tulee mieleen lähinnä South Parkin suvaitsevaisuus-jaksot. Streetpunk/oi!: kaljan, työväenluokan, jalkapallon ja yleisen huliganismin puolesta. Jenkki-HC: veljeys ja oman "crewn" yhtenäisyys, luottamus ja sen pettäminen. It's hard to grow up in da 'hood, jutut lähentelevät huonoimmillaan gangsta-rappia.. Skate/pop/populäärimpi jenkkipunk: huonoimmillaan biisien aiheina ainoastaan tytöt, skeittaaminen, eritteet ja se, miten ei ole mitään aihetta mistä laulaa.. Onneksi on olemassa Propagandhi, Bad Religion ja pari muuta alan orkesteria joilla on suurinpiirtein maailman parhaiten mietityt ja lyyrisimmät poliittiset/ideologiset sanoitukset. Nämä nyt olivat tosiaan sellaisia stereotyyppisiä heittoja, eikä niistä kannata vetää hernettä nenään. Punkinfinlandin foorumi on siiitä hyödyllinen väline, että se on ainakin allekirjoittaneelle eräänlainen yhdyskäytävä suomalaiseen tee-se-itse-toimintaan, jolla saa tietoa keikoista / levyistä / tapahtumista ja pystyy keskustelemaan samojen asioiden kanssa puuhastelevien ihmisten kanssa. Tuo "Punk Is Not Dead" on toistaiseksi jäänyt enemmän sellaiselle "kuluttajat keskustelevat minkä amerikkalaisen CD-äänitteen ostaisin seuraavaksi / miten saisin tukkani pysymään paremmin pystyssä"-tasolle. |
Blenderhead 03.04.2004 14:39:31 | |
---|
Täällähän vittuillaan ihan urakalla. Hervemmin vedän hernettä nenään, mutta kyllä se kypsyttää jos toisten aatteita ruvetaan mollaamaan. Mistä muut tietää toisten ajatusmaailmasta. Eikö se ole jokaisen oma asia mitä aatetta edustaa ja millä tavalla. Onko hevareissakin sitten tr00-hevareita ja wannbe-hevareita? MITÄ VÄLIÄ? Eihän noita edes voi määritellä. Minua ei kiinnosta jonkun idiootin ukki ja sen punk-aatteet. Voi olla, että ukki on ollu ihan lepposa veikko, mutta ei sitä tarvi tähän sotkea. Nimismies: Kuinka niin huumorintajutonta sakkia kaikki? Olen noista sinun jutuista vaan sen verran lukenut, että vähemmän sinulla löytyy huumorin tajua kun minulla. Anteeksi meuhkaaminen. Nenä vaan meni herneistä tukkoon. Ainiin. Anarkiapurilaiselle plussaa tuosta. Punk is the personal expression of uniquenes that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions. - G. Graffin |
Dunga 03.04.2004 14:43:08 | |
---|
Täällähän vittuillaan ihan urakalla. Hervemmin vedän hernettä nenään, mutta kyllä se kypsyttää jos toisten aatteita ruvetaan mollaamaan. Mistä muut tietää toisten ajatusmaailmasta. Eikö se ole jokaisen oma asia mitä aatetta edustaa ja millä tavalla. Onko hevareissakin sitten tr00-hevareita ja wannbe-hevareita? MITÄ VÄLIÄ? Eihän noita edes voi määritellä. Minua ei kiinnosta jonkun idiootin ukki ja sen punk-aatteet. Voi olla, että ukki on ollu ihan lepposa veikko, mutta ei sitä tarvi tähän sotkea. Nimismies: Kuinka niin huumorintajutonta sakkia kaikki? Olen noista sinun jutuista vaan sen verran lukenut, että vähemmän sinulla löytyy huumorin tajua kun minulla. Anteeksi meuhkaaminen. Nenä vaan meni herneistä tukkoon. Ainiin. Anarkiapurilaiselle plussaa tuosta. Sinulle myös plussaa. "Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4 |
Errorist 03.04.2004 15:46:35 | |
---|
Voi perkele pojat. Se on vaan foorumi perkeles. God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |
Huevos 03.04.2004 17:10:55 | |
---|
mun mielestä tolla punk jauhamisella ei ole mitään tekemistä punkin kanssa. punk oli yhteiskunnallinen liike 70- luvun lopussa ja on naurettavaa jos joku 20 vee väittää olevansa punk, joka ei ollut edes syntynyt sillon. |
Blenderhead 03.04.2004 18:31:16 (muokattu 03.04.2004 18:34:31) | |
---|
mun mielestä tolla punk jauhamisella ei ole mitään tekemistä punkin kanssa. punk oli yhteiskunnallinen liike 70- luvun lopussa ja on naurettavaa jos joku 20 vee väittää olevansa punk, joka ei ollut edes syntynyt sillon. Millä tavalla on naurettavaa se, että haluaa vaikuttaa asioihin? Luuletko sinä, että minä olen "olevinaan punk" vain sen takia, että voisin näyttää kovemmalta jätkältä? En tunne itseäni sen kovemmaksi mitä kukaan muukaan.Ei punk ole pelkästään uhoamista jos sinä niin ajattelet. Kaikki muuttuu aikanaan ja minkä minä sille voin jos en ole syntynyt 60-luvulla. Enkä välitä paskaakaan. Mikä ihmisiä vaivaa kun ei voi muiden antaa ajatella omilla aivoillaan? Ja jos satun näyttämään tai kuulostamaan vähänkin joltain mitä joskus pidettiin kapinana, niin heti aletaan mennä sille linjalle, että "et voi oikeesti olla sitä mitä luulet. ethän oo ees eläny vielä sillon kun todellinen aate eli". Taas.Mitä väliä? Punk elää ja voi hyvin. Toivottavasti moni muukin ihminen tajuaa oikeasti, että asiat ei ole kunnossa ja haluaa vaikuttaa jollain tavalla. Ainiin. Haluaisin vain tietää mitä oikein haet takaa tuolla kieltämisellä? Punk is the personal expression of uniquenes that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions. - G. Graffin |
Blenderhead 03.04.2004 18:31:36 | |
---|
Voi perkele pojat. Se on vaan foorumi perkeles. No niinhän se on, mutta pärkkele :D Punk is the personal expression of uniquenes that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions. - G. Graffin |
Huevos 03.04.2004 19:32:16 | |
---|
punk on kuollu. hyväksy se. oonks mä sit ollenkaa punk ku mulla on leviksen 501:t ja kalliit italialaiset kengät? |
Anarkiapurilainen 03.04.2004 21:16:22 (muokattu 03.04.2004 21:16:58) | |
---|
mun mielestä tolla punk jauhamisella ei ole mitään tekemistä punkin kanssa. punk oli yhteiskunnallinen liike 70- luvun lopussa ja on naurettavaa jos joku 20 vee väittää olevansa punk, joka ei ollut edes syntynyt sillon. Argue with idiots, you become an idiot. Mutta menköön. Yhteiskunnallinen liike? Punk on kuitenkin ollut ensisijaisesti musiikillinen ilmiö. Voisitko hieman tarkentaa tuota määritelmää, mikä on kuollut? Musiikkityylinä punk ei todellakaan ole ollut koskaan lähelläkään kuolemaa, mutta oletan että siitä ei ollut tässä puhe. Ihmiset tekevät edelleen omaehtoista kulttuuria, kuten levyjä ja lehtiä (joskin lehtikulttuuri on netin yleistymisen jälkeen vähentynyt dramaattisesti). Erilainen aktivismi ja suora toiminta kuten mielenosoitukset, protestit (esim. väkivallattomat tunkeutumiset NATO:n ydinasetukikohtiin) ja talojen valtaamiset voivat ainakin globaalisti katsottuna hyvin. Suomessa ei talonvaltauskulttuuri ole oikein ottanut tuulta alleen, johtuen päättäjien neuvottelukyvyttömyydestä ja toisaalta ehkä myös yrityksen puutteesta. Poikkeuksiakin toki on, mutta meno on silti aika erilaista kuin Keski-Euroopassa, jossa pienistäkin kaupungeista löytyy usein vallatuista taloista kulttuuri- ja sosiaalikeskuksia ja keikkapaikkoja. Ainoa asia mikä on muuttunut, on se että tämä ns. "punk-liike" on menettänyt 70-luvun jälkeen uutuusarvonsa valtamediassa, joten vaikka käytännössä samanlaista toimintaa on edelleen paljon, tieto siitä ei leviä muuten kuin scenen sisäisissä tiedotuskanavissa kuten Toinen Vaihtoehto tai juuri nämä nettiboardit, josta tässä keskustelussa oli kai alunperin kyse. Herra munakkaan kanssa on mahdotonta keskustella tämän pidemmälle, jos et esitä mitään määritelmää mitä tarkoitat käsitteellä punk yhteiskunnallisena liikkeenä. |
Blenderhead 03.04.2004 21:18:19 | |
---|
Argue with idiots, you become an idiot. Mutta menköön. Yhteiskunnallinen liike? Punk on kuitenkin ollut ensisijaisesti musiikillinen ilmiö. Voisitko hieman tarkentaa tuota määritelmää, mikä on kuollut? Musiikkityylinä punk ei todellakaan ole ollut koskaan lähelläkään kuolemaa, mutta oletan että siitä ei ollut tässä puhe. Ihmiset tekevät edelleen omaehtoista kulttuuria, kuten levyjä ja lehtiä (joskin lehtikulttuuri on netin yleistymisen jälkeen vähentynyt dramaattisesti). Erilainen aktivismi ja suora toiminta kuten mielenosoitukset, protestit (esim. väkivallattomat tunkeutumiset NATO:n ydinasetukikohtiin) ja talojen valtaamiset voivat ainakin globaalisti katsottuna hyvin. Suomessa ei talonvaltauskulttuuri ole oikein ottanut tuulta alleen, johtuen päättäjien neuvottelukyvyttömyydestä ja toisaalta ehkä myös yrityksen puutteesta. Poikkeuksiakin toki on, mutta meno on silti aika erilaista kuin Keski-Euroopassa, jossa pienistäkin kaupungeista löytyy usein vallatuista taloista kulttuuri- ja sosiaalikeskuksia ja keikkapaikkoja. Ainoa asia mikä on muuttunut, on se että tämä ns. "punk-liike" on menettänyt 70-luvun jälkeen uutuusarvonsa valtamediassa, joten vaikka käytännössä samanlaista toimintaa on edelleen paljon, tieto siitä ei leviä muuten kuin scenen sisäisissä tiedotuskanavissa kuten Toinen Vaihtoehto tai juuri nämä nettiboardit, josta tässä keskustelussa oli kai alunperin kyse. Herra munakkaan kanssa on mahdotonta keskustella tämän pidemmälle, jos et esitä mitään määritelmää mitä tarkoitat käsitteellä punk yhteiskunnallisena liikkeenä. Oli pakko laittaa toinen plussa. Minä en aio jatkaa enempää. Tyydyn seuraamaan sivusta. Ei jaksa. Punk is the personal expression of uniquenes that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions. - G. Graffin |
Ola_90 04.04.2004 11:40:42 | |
---|
Plussan pistin minäkin hälle. Miten punk voi olla kuollut jos punkkareita yhä on maailmalla kymmeniä tuhansia? Huevos voisi miettiä sitä hetken aikaa ennenkuin tulee taas kohta aukomaan päätään tänne. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Huevos 04.04.2004 20:55:14 | |
---|
Argue with idiots, you become an idiot. Mutta menköön. Yhteiskunnallinen liike? Punk on kuitenkin ollut ensisijaisesti musiikillinen ilmiö. Voisitko hieman tarkentaa tuota määritelmää, mikä on kuollut? Musiikkityylinä punk ei todellakaan ole ollut koskaan lähelläkään kuolemaa, mutta oletan että siitä ei ollut tässä puhe. Ihmiset tekevät edelleen omaehtoista kulttuuria, kuten levyjä ja lehtiä (joskin lehtikulttuuri on netin yleistymisen jälkeen vähentynyt dramaattisesti). Erilainen aktivismi ja suora toiminta kuten mielenosoitukset, protestit (esim. väkivallattomat tunkeutumiset NATO:n ydinasetukikohtiin) ja talojen valtaamiset voivat ainakin globaalisti katsottuna hyvin. Suomessa ei talonvaltauskulttuuri ole oikein ottanut tuulta alleen, johtuen päättäjien neuvottelukyvyttömyydestä ja toisaalta ehkä myös yrityksen puutteesta. Poikkeuksiakin toki on, mutta meno on silti aika erilaista kuin Keski-Euroopassa, jossa pienistäkin kaupungeista löytyy usein vallatuista taloista kulttuuri- ja sosiaalikeskuksia ja keikkapaikkoja. Ainoa asia mikä on muuttunut, on se että tämä ns. "punk-liike" on menettänyt 70-luvun jälkeen uutuusarvonsa valtamediassa, joten vaikka käytännössä samanlaista toimintaa on edelleen paljon, tieto siitä ei leviä muuten kuin scenen sisäisissä tiedotuskanavissa kuten Toinen Vaihtoehto tai juuri nämä nettiboardit, josta tässä keskustelussa oli kai alunperin kyse. Herra munakkaan kanssa on mahdotonta keskustella tämän pidemmälle, jos et esitä mitään määritelmää mitä tarkoitat käsitteellä punk yhteiskunnallisena liikkeenä. puhuin nimenomaan musiikista. juuri mitään uutta musiikillista suuntaa ei 80-l. jälkeen punk ole tuottanut. |
Errorist 05.04.2004 09:34:27 | |
---|
punk on kuollu. hyväksy se. oonks mä sit ollenkaa punk ku mulla on leviksen 501:t ja kalliit italialaiset kengät? Provoa, provoa. Hanki elämä. (hymiö) God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |