Aihe: Bändit, jotka tekevät musiikkia juuri sinulle..
1 2 3
JulGubbe
28.09.2003 13:57:19
Kolme sanaa:

Nine Inch Nails

Sanoisin myös Tool, mutta lyriikat ovat käsittämättömiä, joten on vaikeuksia 'rileitata' niihin.

Mietin vain, että mitä oudompi pändi, sen fanaattisempi fanipohja on.... Mistä se johtuu?

Itse olen ainakin niin kova NIN fani, että ko. bändin jumaloiminen menee joskus niin överiksi, että naurattaa. Britney Spears fanit tuskin selittävät kännissä sormi pystyssä kuinka Spearssi on ylijumala nero. Itse olen kyllä kännissä miljoona kertaa jauhanut kuinka T. Reznor on jumalasta seuraava, modernin populäärimusiikin pelastaja.
Marsuni synnytti eilen kuusi poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, se oli syönyt niistä kaksi... No, hemmetti, minäkin vedin pari.
valje
28.09.2003 16:51:39

Anathema, Nightwish. Nää tekee musiikkia just mulle.:) Nightwish enempi lyriikoiden puolesta, Anathema kokonaisuudessaan.
*dancing in the graves*
x-raycat
28.09.2003 18:57:35
oma suosikkini on hiiritalo
"Invisible Larva"
KTR
28.09.2003 19:32:20
Gentle Giantin levy "Acquiring the taste" on kuin minulle sävelletty. Yksi all-time-favourite levyistäni.

Devin Townsendin/SYLin tekemiset ovat yleensä myös kuin suoraan minulle suunnattu (paitsi accelerated revolution ei oikein kolahtanut).

Opeth kolahtelee myös kovaa.

Anatheman "Crestfallen-ep" on myös sellainen "minua varten tehty"-levy.

muita sekalaisia:
The Gathering, Frank Zappa, Steely Dan, Iron Maiden...näitä on liikaa..
Ozzman
28.09.2003 20:05:27
Metallica on se ainoa oikea ja paras. Eli vastaus on Metallica.
Ei hirvi ole nisäkäs. Hirvi on kala.
jannu
28.09.2003 20:17:36 (muokattu 04.10.2003 00:03:00)
Ok, käännän vastauksen muotoon, 'bändit/artistit jotka eivät ole tehneet mitään paskaa tai ovat edes joskus luoneet jotakin sellaista että paskat meriitit eivät paljoa paina'(siis IMHO):

Radiohead
Soundgarden
The Smashing Pumpkins
Zwan
Apulanta
Primus
Alice In Chains
Kotiteollisuus
Miljoonasade
Badly Drawn Boy
Nirvana
QOTSA
Kyuss
Foo Fighters
Led Zeppelin
W.A.S.P.
Metallica
Therapy?
Bad Religion
Frank Zappa
Tool
Tom Waits

EDIT:
Kyuss
Type O Negative
psychodad
29.09.2003 15:49:07
Kolme sanaa:

Sanoisin myös Tool, mutta lyriikat ovat käsittämättömiä, joten on vaikeuksia 'rileitata' niihin.

Mietin vain, että mitä oudompi pändi, sen fanaattisempi fanipohja on.... Mistä se johtuu?

Itse olen ainakin niin kova NIN fani, että ko. bändin jumaloiminen menee joskus niin överiksi, että naurattaa. Britney Spears fanit tuskin selittävät kännissä sormi pystyssä kuinka Spearssi on ylijumala nero. Itse olen kyllä kännissä miljoona kertaa jauhanut kuinka T. Reznor on jumalasta seuraava, modernin populäärimusiikin pelastaja.

Tool vaatii tutkiskelua. Harvoin ihmisillä on niin valtavaa tietopohjaa että ymmärtää niitä viittauksia, joita maynardin lyriikoissa selkeästi kuitenkin käytetään. Lyriikat ovat tosiaan osittain "käsittämättömiä", mutta netistä löytyy paljon tietoa jos sitä jaksaa hakea. Kannattaa kokeilla, koska uskoisin aiheiden koskettavan myös sinua. Itse asiassa niiden pitäisi koskettaa kaikkia, kyse on kuitenkin enimmäkseen henkisestä kehityksestä ja sosiaalisen kanssakäymisen ongelmista eri tasoilla.

Toolshed.down.net sivuston opinions osuutta kannattaa vilkaista, siellä tool fanit keskustelevat eri asioiden merkityksistä ja viittauksista. Toki sielläkin on osa todella kaukaa haettua, mutta on myös helppo löytää sellaisia teorioita joissa todella on selvästi asiapohja ja viittauksien lähteet osoitettu selvästi.

En ole koskaan lukenut niin paljon psykologiaa (etenkin Jungia) lyhyessä ajassa kuin etsiessäni järkeä 46&2 biisiin, mutta löytyihän siihen, vielä varsin selkeä "punainen lanka".

Tiedän hyvin tuon mitä sanoit Reznorista, suhtautumiseni Tooliin ja Maynardiin on täysin samanlainen. Kerran lueskelin erästä keskustelupalstaa jossa kysyttiin että kenet haluaisit nimittää maailman johtajaksi tms...eräs vastasi "Maynard and Trent Reznor, they fucking know everything". Eipä paljoa väärässä ;)

Jotkut bändit tekevät vain käsittämättömyyksiä, jotta se kuulostaisi jotenkin intellektuellilta. Se kuitenkin pidemmän päälle paistaa läpi. Minäkin sain tutkia Maynardin tekstien viittauksia kauan ennen kuin pystyin sanomaan että mies on poikkeuksellinen nero.

Pari vuotta sitten löysin erään sivun jossa oli aika paljon hyvää tietoa paketissa.
Käypä vilkaisemassa

http://innuendocornecopria.com/
Agag
29.09.2003 15:54:40
Täytynee vastata että uusi Amorphis. Ei siis vanhat Kalevala aiheiset.
Pakko ei ole kuin kuolla ja sekin vain kerran.
Conrad Lant
29.09.2003 16:27:39

Dead Kennedys.

Ja jos ehdollisia sallitaan, niin alkuperäisjäseniset Terveet kädet ynnä Venom.
No one prayed for Sodom
laulava_hamsteri
02.10.2003 12:23:53
The Doors.. aivan ehdottomasti.
fabula
02.10.2003 14:16:03
Suurin osa dinosauruksista,tässä vain muutamia perusesimerkkejä:

-Led Zeppelin
-Deep Purple
-Black Sabbath
-Pink Floyd
-J.Hendrix
-Cream
-Allman Brothers
-vanha Fleetwood Mac
-Jefferson Airplane
-Grateful Dead
-sekä lukematon joukko pienempiä nimiä samoilta ajoilta

Melko bluespohjaista taitaa olla musiikkimakuni mutta pidän toki myös niinkutsutusta progesta todella paljon:

-King Crimson
-Camel
-Novalis
-Made in Sweden
-After Crying
-Anekdoten
-vanha Genesis
-ja taas lukematon joukko pienempiä nimiä

Kotimaisen musiikin saralla eniten miellyttää:

-YUP
-Kingston Wall
-Hassisen Kone
-Five Fifteen
-Maija Vilkkumaa

Listaahan voisi jatkaa loputtomiin mutta eiköhän tuosta saa jonkinmoisen käsityksen.
Marque
02.10.2003 14:25:07
Phish.

Unohtamatta suomen omaa liskokuningasta Strengin Pekkaa.
Can I cut your head off? So I can weight it.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)