Aihe: Selittäkää mulle tason lasku
1 2 3 4 5 6
Karlsson
25.09.2003 15:29:03
Muutenkin kun on joskus käynyt katsomassa sitä off-topic-juttua niin on tullut tunne, että liittyy johonkin tyyppien kahvipöytäkeskusteluun ja pulla on kuivaa.

No, onhan heillä oikeus sitä kuivaa pullaa syödä, jos he siitä pitävät ja tuskinpa sitä sinun kurkkuusi väkisten survovat?
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
Vilhelmus
25.09.2003 15:29:06

Ja eikö nyt todellakaan ole muuta valitettavaa kuin off topic?

No, jos tähän päästään,...:). No se, että ihmiset ei osaa lukea että gallup-osasto on musiikkiin liittyville gallupeille.
M-Juhana
25.09.2003 15:29:46

Tottakai siellä tulee tutuiksi kun paljon käy, mutta ei sieltä tietääkseni ole ketään pois potkittu muuta kuin yleisen bannauksen kautta...

Ja eikö nyt todellakaan ole muuta valitettavaa kuin off topic?

Silloinhan asiat ovat loistavasti ja minä väärässä:)

Kun tuoli kaatuu alta löytyy ihminen lattialta.......:):):)
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Karlsson
25.09.2003 15:30:03
No, jos tähän päästään,...:). No se, että ihmiset ei osaa lukea että gallup-osasto on musiikkiin liittyville gallupeille.

Tämän minäkin ymmärrän.

Turhuuksiin vaan ei-musiikilliset gallupit.
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
Fortune
25.09.2003 15:31:06
Tämän minäkin ymmärrän.

Aika tyhjä olisi muuten gallup-osasto, jollei ei-musiikillisia siellä olisi :)
Bonham
25.09.2003 15:31:38
Tämän minäkin ymmärrän.

Tai poistetaan otsikosta se musiikkiaiheiset -sana. Tämän olen kanssa huomannut, mutta ei se nyt hirveästi haittaa. Toinen vaihtoehto on juuri laittaa ne tuonne turhuuksiin...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Karlsson
25.09.2003 15:33:32
Tai poistetaan otsikosta se musiikkiaiheiset -sana. Tämän olen kanssa huomannut, mutta ei se nyt hirveästi haittaa. Toinen vaihtoehto on juuri laittaa ne tuonne turhuuksiin...

No, tuota itse olen laitellut noita tyhjänpäiväisä kyselyitäni turhuuksiin kun eivät ole oikein musiikkiin liittyneet.
Tosin eipä tuo näytä mikään yleinen sääntö olevan, että tiedä sitten.
Jäärä
25.09.2003 15:36:48
... tuskinpa sitä sinun kurkkuusi väkisten survovat?

No ainakin lautaselle kovin yrittävät tyrkyttää. Mä yritän laihduttaa.

Se saakutin aihe kapuaa väkisin siihen listan päälimmäiseksi, turhaan on toivonut jotain mehevää paskajuttua, mutta se saakelin off-topic hohkaa mustana siinä päälimmäisenä. Otsalohkosta vihloo taas.
"Koneella on koneen tahti"
Vilhelmus
25.09.2003 15:38:12

Se saakutin aihe kapuaa väkisin siihen listan päälimmäiseksi, turhaan on toivonut jotain mehevää paskajuttua, mutta se saakelin off-topic hohkaa mustana siinä päälimmäisenä

Jeh! Politiikkaa! Armeijaa! Huumeita!
Bonham
25.09.2003 15:39:10
No ainakin lautaselle kovin yrittävät tyrkyttää. Mä yritän laihduttaa.

Se saakutin aihe kapuaa väkisin siihen listan päälimmäiseksi, turhaan on toivonut jotain mehevää paskajuttua, mutta se saakelin off-topic hohkaa mustana siinä päälimmäisenä. Otsalohkosta vihloo taas.

Jos se ei ole off topic, se on musiikkipeli...

Saisikohan sen johonkin omaan kansioon, jotta ei haittaisi muuta toimintaa, elikkä ei olisi aina päälimmäisenä?
Jäärä
25.09.2003 15:40:03

Asiaa!
"Koneella on koneen tahti"
Bonham
25.09.2003 15:40:55

Pontikan keittoa, panemista, tappeluita, rasismia...
noir
25.09.2003 15:44:43

Onhan tuo totta. Mutta eipä turhuuspalstasta ketjuja siirretä etusivun uusimpiinkaan, ei roska nouse kaikkialle kellumaan.

Mutta varsinaista tasonlaskua olen havainnut vain siinä, etten "oikeisiin" kirjoituksiin ota enää niin usein osaa, kuin aiemmin. Toisaalta, tähän vaikuttanee sekin, ettei sellaisia aiheita enää juuri tule, joista jotain tietäisin.

Jokatapauksessa olen sitä mieltä, että taso on noussut tämän kalenterivuoden aikana jatkuvasti. Rekisteröintipakko johti häiriköinnin vähentymiseen, mutta johti myös uusien kysymysten niukkenemiseen (ks. ed. kappale). Tässä täytyy tietysti taas punnita vaihtoehtoja.

Ja Off-Topicista, joka tässä nyt tuntuu juonen kantava voima olevan, olen sitä mieltä, että se on todellakin hyödyllinen. Tosin, jos siitä tulee muoti-ilmiö, ei kukaan pysy enää keskustelussa perässä. Tällä hetkellä se hoitaa sen joskus peräänkuulutetun chatin virkaa, tavallaan.
Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä.
M-Juhana
25.09.2003 15:45:00

Ääh..En äänestä, armeija käyty, huumeet olen jättänyt....
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Lennu
25.09.2003 15:45:59

Saisikohan sen johonkin omaan kansioon, jotta ei haittaisi muuta toimintaa, elikkä ei olisi aina päälimmäisenä?

Saiskohan sen pysyväksi? :D

Ei vaan, se on totta että se off-topikki tympäisee, kun ei ole itse ollut paikalla ja hyppää liikkuvaan kelkkaan, millä ei ole minkäänlaista päämäärää.

Mutta hetken hötkyiltyään sitä sitten istuu alas ja antaa mäen viedä.

Pullakin saattaa olla kuivaa, mutta sitä on riittävästi.

Sovitaanko niin, että kaikki offtopiklaiset bannataan?

Mitä siihen musapeliin tulee, niin minä en taas ole ymmärtänyt sen funktiota. Mutta eipä se mua häiritsekään.
Primus inter pares!
Bonham
25.09.2003 15:50:19
Tämä nyt meni vähän off topiciksi koko aihe:)

Mutta hyvä että tästä kyseisestä ketjusta nyt sitten puhutaan, kun se näyttää ihmisiä häiritsevän. Kultaisina Plus/miinus-aikoina monet meistä saivat toistasataa miinusta osallistumisesta kyseiseen ketjuun. Kumpi siinä on oikeassa, miinustelija vai kirjoittelija?

Niinkauan kuin ylläpidolle ketju sopii, sopii se minullekin.
hemmo
25.09.2003 15:53:20

Minusta noistakin aiheista saa musa-aiheisia kyssäreitä tai topikkeja typerän näpsäköin aasinsilloin, jos vaan viitsii.

Esim:
- Huumeveikko, montako skitta oot vieny kaniin?
- Minkä skeban otat mukaan kutsuntoihin, vai etkö ota?
- Kenen poliitikon päähän sinun tekisi mielesi rikkoa akustisesi?
Säröä beibi!
sormunen
25.09.2003 16:37:58
Aika tyhjä olisi muuten gallup-osasto, jollei ei-musiikillisia siellä olisi :)

Eihän koko osiota viitsi selata sen roskan takia. Varmaan moni asiallinen gallupluonteinen keskustelunviritys jäänyt noteeraamati.

Sama koskee turhuuksia. Ei siellä mitään asiallisia vero- ja irtimunhuumeista -keskusteluita viitsi käydä.

Perkele, fudiksestakaan ei puhuta missään, mutta se nyt kertoo enemmänkin kansakunnan henkisestä tilasta.
rc
25.09.2003 18:10:48
Ainakin uuden m.net-version tullessa julistettiin (vaiko silloni kun vittuilupalsta jäi pois...) että turhuuspalsta on tarkoitus tosiaankin pitää asiallisena palstana, jossa keskustellaan asioista, jotka eivät liity musiikkiin. Ja korostettiin, että turhuuspalsta EI ole uusi vittuilu- ja paskapalsta. Mitä se nyt offtopicceineen ja muine säätöineen on.

No ehkä noin pitäisi olla, mutta yleinen käytäntö on vähän toista. Lähinnä sen takia että kun jossain threadissä meno vähän yltyy niin se löytyy sieltä turhuuspalstalta ja äkkiä.
Seksiä ja väkivaltaa!
Teijo K.
26.09.2003 10:46:01

Yhdessä näistä monista tasonlaskupuheista Cornflake ehdotti perustettavaksi ketjua, johon ainaisiin kielten paksuuksista puhumisiin kyllästyneet M.nettiläiset voisivat käydä turisemassa mukavia. Silloin ehdotuksen tasolla se sai ihan kiitosta, mutta nyt kun sellainen on perustettu niin se pitäisi ilmeisesti poistaa.

Tämä oli siis silloin, kun Jami kyseli vanhojen tuttujensa perään. Jami sitten kyllästyi, ja lopetti täällä keskustelun tykkänään, mutta meille muille tuo off-topic on antanut alustan kaikenlaiselle keskustelulle. Sieltä on jopa lähtenyt ihan käyttökelpoisiakin ideoita. Off-topickiin on hyvä heittää ajatuksia joista ei ole ihan varma. Siinä keskustelun mittaan ne ajatukset saattavat jopa jalostua ihan aloituskelpoisiksi ketjuiksi. Ja tottakai suurin osa siitä ketjusta on silkkoa, mutta joku vapaa ideapaja on mielestäni hyvä olla olemassa. Tai joku paikka jossa voi sanoa "kavereille" huomenta.

Täällä on meinaan ollut montakin projektinalkua ihan tosielämään asti, joissa nopeat viestit tyyliin: käyn puhumassa keikkapaikasta on käteviä.

Tässä nyt jotain huomioita tämän asian tiimoilta. Vielä olen huomannut varsinkin nyt YO- kirjoitusten aikaan, että ei yksinkertaisesti ole aikaa miettiä kovinkaan tarkkaan näitä kirjoituksia. Off-topic on silloin ainoa paikka minne kehtaa paljoa mitään kirjoittaa...
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)