sormunen 08.09.2003 10:04:16 | |
---|
Tämä on jo perin riitaisa kommentti. No eipä oikeestaan. Pikemminkin kyllästynyt. Asia sinänsähän on niin sanoakseni vilpitön. |
Gamo 08.09.2003 11:10:38 | |
---|
Väärin on imurointi, mutta kun lähimpään levykauppaan on noin 60 kilometriä, ja sielläkin valikoima on lähinnä ns. hittimusiikkia, levyt pitää ostaa joko postitse tai sitten imuroida. |
Alpha 08.09.2003 11:47:33 | |
---|
Satuimpas eräänä päivänä...ei niin kovinkaan kauan aikaa sitten...erään bändin sivuille, jossa oli ladattavissa muutamia biisejä. SENTIMENT...ja heti kun tulee levy kauppoihin, niin ostan. Mun korvaan ainaski hienoa musaa...melodista heavya/metallia. Sanomattakin selvää, et ilman imurointi mahdollisuutta tuskin olisin kiinnostunut... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
Alpha 08.09.2003 11:48:33 | |
---|
Väärin on imurointi, mutta kun lähimpään levykauppaan on noin 60 kilometriä, ja sielläkin valikoima on lähinnä ns. hittimusiikkia, levyt pitää ostaa joko postitse tai sitten imuroida. Ja missäs helkkarissa sä sitte asut? Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
M-Juhana 08.09.2003 12:07:54 | |
---|
On kaiketi eri asia imuroida bändien sivuilta näitä ns. 30s näytteitä, mitkä on siihen tarkoitettukin, kuin levy tolkulla kaupalliseksi tarkoitteua materiaalia ? Olenko taas väärässä ? Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
Alpha 08.09.2003 12:36:42 | |
---|
On kaiketi eri asia imuroida bändien sivuilta näitä ns. 30s näytteitä, mitkä on siihen tarkoitettukin, kuin levy tolkulla kaupalliseksi tarkoitteua materiaalia ? Olenko taas väärässä ? Ainoastaan siinä, että kyseiset näytteet olivat kokonaisia kappaleita...varmaankin tulevilta levyiltä. Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
pantzku 09.09.2003 14:46:41 | |
---|
Niin, ja se ei ole väärin ottaa, vaan väärin levittää. Minä en levitä. Onko se tosiaan tollee, että ladata saa niin paljo kuin tahtoo, mutta ei levittää? Jostain oon kuullu, että alkuperäisestä levystä saa ottaa itelleen kopion ja kuunnella sitä kotonaan/autossa ym. siis muuten kuin julkisessa esityksessä. Kopiosta ei saa ottaa uutta kopiota. Näin ollen toisen koneelta lataaminen ois lähes poikkeuksetta väärin, sillä harvallahan on alkuperäistä versiota koneellaan. Oon samaa mieltä kuin moni muukin tässä keskustelussa, että pienempi paha on ehdottomasti ladata musiikkia netistä kuin ostaa piraatteja. Mutta kaikkein huolestuttavinta tässä on mielestäni ihmisten tietämättömyys. Luulen, että läheskään kaikki eivät tiedä piraatteja ostaessaan tukevansa järjestäytynyttä rikollisuutta Venäjällä/Virossa. Moni ajattelee vaan tekevänsä hyvät kaupat, kun saa monta levyä yhden Suomesta ostetun hinnalla. |
Eläin 09.09.2003 17:29:16 | |
---|
|
Leikari 09.09.2003 18:10:55 | |
---|
Mutta kaikkein huolestuttavinta tässä on mielestäni ihmisten tietämättömyys. Luulen, että läheskään kaikki eivät tiedä piraatteja ostaessaan tukevansa järjestäytynyttä rikollisuutta Venäjällä/Virossa. höpö höpö - se on niitä teosto-setien keksimiä sloganeja, joilla yritetään "pelotella" ostajia. Sitäpaitsi on aika yksi lysti, että meneekö rahat jollekin kalifornian levytuottajamogulille kuin venäläiselle kummisedälle - kummatkin ovat yhtä "rehellisiä" - ajavat komeilla autoilla ja käyttävät kultaa sekä rolexeja. Eipä silti - en imuuta enkä ole ostanut piraatteja - ostan sitten levyjä jos ovat asiallisen hintaisia. |
Eläin 09.09.2003 19:24:34 | |
---|
Sitäpaitsi on aika yksi lysti, että meneekö rahat jollekin kalifornian levytuottajamogulille kuin venäläiselle kummisedälle - kummatkin ovat yhtä "rehellisiä" - ajavat komeilla autoilla ja käyttävät kultaa sekä rolexeja. Aivannnnnnnn... |
Poseurpete 10.09.2003 20:33:43 | |
---|
Ostan kyllä CD:t kaupasta aina niin kauan kun niitä on saatavilla. Nyt on muutaman vuoden kuluessa tullut markkinoille kopisuojattuja cd- levyjä eli tahallaan rikottuja levyjä jotka eivät soi muutamien naarmujen jälkeen cd- soittimessa eikä myöskään kannettavassa mp3/cd-soittimessa, joita ei voi kutsua cd- levyiksi. Jos yhtyettä, jota ei ole saatavana kuin rikkinäisenä cd:nä imutan musiikin netistä ja teen vääryyttä artistia kohtaan, mieluummin kuin itseäni kohtaan. |
Juho L 10.09.2003 21:15:06 | |
---|
Minulla tuo imuttelu on yleensä sellaista levyn sisällön koeajoa. Eli levyjä en osta ennen kuin tiedän, mitä rahallani saan. Ja sitten yleensä ne imutukset, jotka jäävät kovalevylle, mutta itse levy jää ostamatta ovat sitten jotain harvinaisempia, joiden saaminen on joko mahdotonta tai sitten opiskelijan kukkarolle epäystävällistä. Minusta mp3-jakelu on ilmainen mainos artistille. Uskon, että moni imuttaja lisäkseni löytää uusia bändejä ja ostaa sitten suosikkilevynsä, sillä onhan se hienompaa konkreettisesti omistaa suosikkilevynsä, kuin kuunnella mp3:sia. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |