Aihe: Oluen hinnan alentamisen puolesta adressi
1 2 3
Härski
06.06.2003 17:38:59
Kerron vielä faktan: Kylmä olut on helvetin hyvää.

Totta. Ensin Heinäkenkää maisteltuani meinasin, että tämähän on ihan perseestä. Noh, laitoin seuraavat tölkit pakasteeseen ja annoin olla sopivan tovin (n. 3 tuntia), ja kas kummaa, sehän maistui jo hyvälle! Kyllä kylmyys on toisinaan ihan hyväkin asia, vaikka aina pitkää talvea täällä päin valitellaankin. Mitenköhän tämä liittyi asiaan..?
noir
06.06.2003 17:58:14 (muokattu 06.06.2003 17:58:44)
Kerron vielä faktan: Kylmä olut on helvetin hyvää.

Suorittamani empiirisen tutkimuksen mukaan, Tampereen kylmin hanaolut löytyy Semaforista. Lämpimintä olutta en muista...

EDIT: El typo
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang
thomasdolby
06.06.2003 20:39:15
Kiinnitin huomiota tässä keskustelussa oluen vahvuuteen.
joku väitti että toinen olut on vahvempaa kun toinen.
Jos olut on samassa veroluokass Esim. keskiolut 4.5%
on totta että jossain oluessa on enemmän prosentteja kun toisessa mutta sitä ei tiedä kukaan missä on enemmän sillä kyse on niin pienestä markinaalista että sitä ei maista.
Se että joku ilmoittaa etiketissä että tässä oluessa 4.5% ja tässä toisessa on 4.6% ja kolmannessa 4.7% on markkina kikka tyhmiä varten.
Se joka ilm. 4.5% on lähempänä totuutta.
nämä prosentit eivät nimittäin tarkoita sitä että joka pullossa on sen verran alkoholia mitä etiketissä lukee.
Esim. valtaosassa olut pulloista jotka ilm. prosentikisi 4.7%
ei todellisuudessa ole edes sitä 4.5%
vaihteluväli mitä saa lakien mukaan olla on muistaakseni n. 1%
Ja se mitä lukee etiketissä on yläraja.
mathias
06.06.2003 20:43:48
Olvi CXX, Olvin ainoa Olut

Alat olla totuuden alkulähteillä. Hieman korjausta: Olvi tekee vain ja ainoastaan olutta. Olut tulee Iisalmesta. Muut ovat kaljaa. Suosikkini: Special, Dobbelbock ja Export.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
mathias
06.06.2003 20:45:10
vaihteluväli mitä saa lakien mukaan olla on muistaakseni n. 1%

Lain mukaan ilmoitettu alkoholiprosentti saa heittää 0,3% suuntaan tai toiseen.
Härski
06.06.2003 21:14:17
Alat olla totuuden alkulähteillä. Hieman korjausta: Olvi tekee vain ja ainoastaan olutta. Olut tulee Iisalmesta. Muut ovat kaljaa. Suosikkini: Special, Dobbelbock ja Export.

Mun kolmen kärki on seuraava: Export, Dark ja CXX. Jaettu neljäs menee Dobbelille ja Specialille.
mathias
06.06.2003 21:21:17
Mun kolmen kärki on seuraava: Export, Dark ja CXX. Jaettu neljäs menee Dobbelille ja Specialille.

Plussaa sinulle!
vantage
06.06.2003 22:03:21
Olen täten äänestänyt
Heavy Metal Is The Law
Härski
06.06.2003 22:58:00
Plussaa sinulle!

No kiitos. Haluatko myös?
mathias
06.06.2003 23:14:19
No kiitos. Haluatko myös?

No ainahan plussa kelpaa. Oluenystävältä oluenystävälle.
Härski
07.06.2003 09:00:04
No ainahan plussa kelpaa. Oluenystävältä oluenystävälle.

Kas noin, tehkää hyvin!
KooMikko
07.06.2003 17:33:58

Päivän hyvä työ on tehty.
Tmp
08.06.2003 20:00:13
On aika helppoa ajatella, että jonkin tuotteen hinnan alenemisesta seuraa kulutuksen huomattava lisääntyminen. Välttämättä näin ei edes tapahtuisi kovin laajassa mittakaavassa. Itse kuitenkin alkaisin luultavasti ostamaan enemmän olutta. Koska nautin alkoholia vain perjantaisin, niin se ei ole minulle mikään ongelma. Yleensä juon 12 kaljaa, mutta toisinaan(kun on varaa) ostan 18-24 pulloa. Ja en todellakaan vedä mitään överikännejä. Tuollaisista määristä minulle tulee vain mukava olo. Usein on juuri harmittanut, kun juomat loppui kesken, kun ei tullut ostettua rahan puutteen takia enempää(kuin 12 p.). Mutta jos huikka olisi halvempaa, saisin kevyesti ostettua aina ''tarpeeksi'', ja voisin juoda niin paljon kuin jaksan. Tuskin yli 18 pulloa edes illassa joisin, ja 18 pulloa riittää minulle hyvän olon saavuttamiseen. En ole sellainen alkoholin ''nautiskelija'', joka juo tunnissa kaikki juomat ja rupeaa riehumaan, sammuu jonnekin yms. Juon ''sivistyneesti''.

Vaikka juot miten sivistyneesti etkä ole örvellyskännissä niin alkoholilla on silti terveydellisiä vaikutuksia. Esim Ranskassa juodaan paljon viiniä. Terveydellisiä puolia on se että pienentää sydänsairauksien riskiä(tjsp.) mutta ranskalaisilla on myös huono maksa. Jos sinun kulutus nousee 12 -> 18 tai 24 niin tottakai se vaikuttaa terveyteesi.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
ize89
08.06.2003 20:34:08
Osallistuttu on ja nimi adressissa. Itse en olutta juo,joten ei koske mua,mutta ajattelin antaa auttavan käteni niille,jotka juo.
§Tuulia§
jenni.rotten
08.06.2003 22:36:41
Onko mulla sitten huono makuaisti tai muuten vain päässä vikaa, sillä mun mielestä kaikki oluet maistuu ihan samalta (riippumatta siitä mitä etiketeissä lukee) - eli hyvältä.
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)