Aihe: Kun vain tuttu musiikki "toimii".
1 2 3 4
Kefiiri
31.05.2017 18:11:57
Gary Enfield: Ollakseen teknisesti mielenkiintoinen ei biisin itsessään tarvitse edes kauheasti puhutella, jos ollaan tarkkoja.

Tästä syystä kai porukka kuuntelee jotain... mikä se bändi oli jossa on se basisti? Rushia, niin.
En ole musiikin asiantuntija.
Gary Enfield
31.05.2017 18:31:59
Kefiiri: Tästä syystä kai porukka kuuntelee jotain... mikä se bändi oli jossa on se basisti? Rushia, niin.

No jos minä omaehtoisesti kuuntelen Rushia, niin joku tällainen syy siinä on.
StJerky
31.05.2017 18:34:29
Kefiiri: Tästä syystä kai porukka kuuntelee jotain... mikä se bändi oli jossa on se basisti? Rushia, niin.

Minä kyllä kuuntelen Rushia puhuttelevien piisien takia. En soitintaituruuden tai vaikeuden takia.
Muovinen
31.05.2017 20:36:27

Tarkoitit nyt kuitenkin varmaan Totoa tai Steely Dania?
sustain65
31.05.2017 21:40:08
StJerky: Minä kyllä kuuntelen Rushia puhuttelevien piisien takia. En soitintaituruuden tai vaikeuden takia.

No sama täällä. Ihme heitto Kefiiriltä.
Kefiiri
31.05.2017 21:56:18
Muovinen: Tarkoitit nyt kuitenkin varmaan Totoa tai Steely Dania?

Toto olisi ollut liian vanha vitsi ja Steely Dan taas on oikeasti helkkarin hyvä :)

Rushin musasta en ole koskaan saanut irti mitään, (enkä ole jaksanut kauheasti yrittääkään, kun koko touhussa ei ole ensimmäistäkään kiinnostavaa piirrettä), mutta suosiosta päätellen monet ryhmästä tykkäävät. Mitä ilmeisimmin muutkin kuin soittajat.

Pahoittelen aiheuttamaani ällistelyä :)
sustain65
31.05.2017 22:12:38
Kefiiri:

Ei se mitään, saat anteeksi tämän kerran. Kunhan ei toistu.
Muovinen
01.06.2017 08:17:48

Kefiiri: Toto olisi ollut liian vanha vitsi ja Steely Dan taas on oikeasti helkkarin hyvä :)

Rushin musasta en ole koskaan saanut irti mitään, (enkä ole jaksanut kauheasti yrittääkään, kun koko touhussa ei ole ensimmäistäkään kiinnostavaa piirrettä), mutta suosiosta päätellen monet ryhmästä tykkäävät. Mitä ilmeisimmin muutkin kuin soittajat.

Toto on kaikin puolin elähtänyt, kyllä. Minäkin olen yrittänyt Rushia kuunnella mutta kun se laulu lähtee... muistan kyllä että kuulin jonkun hyvän Rush-biisin enon luona vuonna 2000 mutta muistikuvat ovat hieman haalenneet. Ehkä krapula syöksi arviointikyvyn hetkelliseen pettämiseen.
Askorbiinihappo
01.06.2017 11:53:09

Rush on maailman paras yhtye. Kolmikko, joka tekee mahtavia pop/rockbiisejä kiinnostavilla soittosuorituksilla pilke silmäkulmassa. Geddyn vokaalit on parhautta. Livenä vetävät timanttisella tarkkuudella ja biisit sekä puhuttelee että viihdyttää. 5/5. Fok yo h8rs.
Gary Enfield
01.06.2017 13:03:17
Tää on jännä tää Rush, soittotaitoa tuskin kukaan epäilee, vaan musa itsessään jakaa aikalailla.
Askorbiinihappo
01.06.2017 17:09:26

Gary Enfield: Tää on jännä tää Rush, soittotaitoa tuskin kukaan epäilee, vaan musa itsessään jakaa aikalailla.

Itse inhosin YYZ-biisiä sen kuullessani, ja päätin, että paska bändi, hyisss. Myöhemmin erehdyin kuulemaan popimpaa kamaa ja rakastuin.
Tympee Huttunen
01.06.2017 17:14:38
Askorbiinihappo: Itse inhosin YYZ-biisiä sen kuullessani, ja päätin, että paska bändi, hyisss. Myöhemmin erehdyin kuulemaan popimpaa kamaa ja rakastuin.

Olen onnellisessa asemassa, koska en ole kunnolla tutustunut bändiin ja kaikki mitä olen kuullut, on vähintään hyvää.

Löysin myös blackmetallista viimein kuunneltavaa kamaa ja täten koko genre tuntuu kiinnostavalta.
Kefiiri
02.06.2017 10:34:51
Kuuntelin yhden Rushin kappaleen ja se olikin yllättävän hyvä.
StJerky
02.06.2017 10:59:09
Kefiiri: Kuuntelin yhden Rushin kappaleen ja se olikin yllättävän hyvä.

Eka kuulemani Rushin piisi oli Analog Kid 1983 ja se kuulosti tosi jännältä heti eka kuulemalla. Laulustakin pidin.
Jester44
05.02.2021 23:30:17
Vanha keskustelu, mutta antakaa armoa koska....

Keskustelu avattu 2017. Nyt on 2021. Olen edelleen samassa tilassa kuin aloituksessa, ne wanhaht tutut bändit/biisit toimii, uusi matsku ei edes kiinnosta, ohoh.... Osittain se voi kai johtua kaipuusta entiseen ja parempaan. Ennen neurologista sairastelua (MS) tutuksi tulleet ovat kivaa musiikkia. Elämä kun oli yksinkertaisesti parempaa terveenä.
Kalmo
06.02.2021 13:22:59
patarouva: Näin maallikkona tuntuu, että tuo tilanne tulee iän myötä helposti eteen, ellei sitä aktiivisesti estä tai siis todellakin tietoisesti etsi ja kuuntele uutta musiikkia - myös silloin, kun se ei vaan tunnu toimivan. Oma mukavuusalue on kai aina ne nuoruuden biisit. Eikös tuo pari vuotta vanha tutkimuskin sano samaa: http://www.huhmagazine.co.uk/9467/n … -we-stop-liking-new-music-at-age-33

Kun on 12-13 -vuotiaasta asti, yli 50 vuotta kuunnellut innokkaasti, tuntuu siltä, että aina uutta musaa kuullessa ensimmäinen ajatus on: Missä olenkaan kuullut tällaista aikaisemmin? Ketäs nämä nyt muistuttaa?

Jos musa taas on ihan äärierilaista ja outoa, ei se yleensä vaan kolahda. Ei minusta elektronisen uuden musan, tiibetiläisen temppelimusiikin tms. kuuntelijaa saa, eikä mikään vihaisten nuorten miesten raivoilukaan enää osu.

Erittäin laaja-alaiselta musanharrastajaystävältä olen vuosien varrella saanut kyllä huippuvinkkejä esim. afrikkalaisesta ja intialaisesta musasta.

Moniko vaikkapa kitararockin ystävä loppujen lopuksi siirtyy kovinkaan kauas perus-suosikkigenrestään muuten kuin hetkellisesti. "Uutena juttuna" voidaan pitää vähän poikkeuksellista kitara- tai rumpusoundia, tai nokkelia sovituksia tai melodioita, mutta perimmiltään ollaan kuitenkin tutussa kotipesässä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Lunnu
06.02.2021 18:28:44
Jester44: Vanha keskustelu, mutta antakaa armoa koska....

Keskustelu avattu 2017. Nyt on 2021. Olen edelleen samassa tilassa kuin aloituksessa, ne wanhaht tutut bändit/biisit toimii, uusi matsku ei edes kiinnosta, ohoh.... Osittain se voi kai johtua kaipuusta entiseen ja parempaan. Ennen neurologista sairastelua (MS) tutuksi tulleet ovat kivaa musiikkia. Elämä kun oli yksinkertaisesti parempaa terveenä.

Ymmärrettävää - ja sitä paitsi musiikista tulee mielleyhtymiä ja muistoja jos jostain. Itse luotan vanhoihin tuttuihin tietyissä tilanteissa (ruokaa laittaessa - salilla). Joskus on myös vaan pakko laittaa se vanha tuttu teemaälppy soimaan ja fiilistellä/soitella mukana. Livetilanteissa uudet jutut on eri juttu. Silloin sitä odottaakin kuulevan jotain ennenkuulumatonta (paitsi jos on mennyt oopperaan).
Nostalgy is not what it used to be
sub zero
06.02.2021 18:41:49 (muokattu 06.02.2021 18:43:15)
Mielihyvä on nössöille, kuunnelkaa vain musiikkiin tutustuaksenne, sitä hämmästelläksenne. Voihan se mielihyväkin vielä joskus tehdä comebackin.
Jucciz
13.02.2021 00:38:52
sub zero: Mielihyvä on nössöille, kuunnelkaa vain musiikkiin tutustuaksenne, sitä hämmästelläksenne. Voihan se mielihyväkin vielä joskus tehdä comebackin.

Passion and Warfare on kyllä kova kasetti.
Ali
13.02.2021 15:28:36 (muokattu 13.02.2021 15:48:46)

Jester44: Vanha keskustelu, mutta antakaa armoa koska....

Jos olet metallimiehiä, niin koita jotain ihan muuta. Heitän vaikka haastena tsekata GoGo Penguinin: https://www.youtube.com/watch?v=UokxELNWkJ4 Ja jos haluat kokeilla synkkää ja raskasta, jos se auttaisi synkkään mielentilaan, niin vaikka tästä: https://www.youtube.com/watch?v=wbRj073Z9Qg (jos on liian synkkää, niin tsekkaa bändin toka albumi)
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)