Aihe: Eka bändi tai artisti, jonka näit livenä?
1 2 3 4
nahkalipsi
26.09.2013 10:44:45
Raptori 1990. Oli kova.

Ulkomaista en kyllä muista varmasti. Tietysti Tuskassa 2001 jotain mutta ihan itse artistin oma keikka taisi olla vasta 2004 Metallica. Vai Korn? Kumpi nyt oli aiemmin evm.
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Jeszse
26.09.2013 12:01:56
Eka ulkomainen tais olla Soilwork joko 2003 tai 2004 pakkahuoneella.
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
töissätäällävaan
26.09.2013 13:26:15
Eka kotimainen oli Hurriganes Kotkan työskillä sillä Roadrunnerin ilmestymisen aikoihin tai olihan se jo tullut,mutta olihan se kova juttu silloisille nyrkillä tapettaville....Ulkomaan elävä taisi olla Elvis Costello Karhulan Tampsalla,oli joku 2-päiväinen festivaali,punkin alkuaikoija elettiin.Ei sekään äijä tiennyt silloin, minne vielä päätyisikään...
jigsore
26.09.2013 14:19:27 (muokattu 26.09.2013 14:29:48)

'90 tai '91 Kemijärven Särkikankaan ala-asteen jumppasalissa Jussi Raittinen kävi vetämässä keikan, oiskohan ollut Eerokin mukana. Ainakin Krokotiilirock oli setissä.

rrroope: Eka mistä on muistikuvia, taitaa olla Eero & Jussi and the boys, joskus 90-luvun alussa. olin itse tuolloin ehkä ekalla tai tokalla luokalla. Joku koulukiertue noilla ilmeisesti oli kun naapurikoulun jumppasaliin meidätkin sitten roudattiin bussilla kesken koulupäivän. aika kovan tason muusikoitahan noi taisi olla silloin, kun nyt rupeaa miettimään. lavalla oli pedal steeliä ja muutakin.

Jahas, taisi olla sama rundi kyseessä :)

Myöhemmistä keikoista tulee mieleen Souvarit '95 tai '96 jossain metalliliiton tapahtumassa Oulussa, jossa olin vanhempien kera.

Ensimmäinen "oikea" keikka mihin olin omasta halusta hakeutunut oli Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus Rovaniemen Zircuksessa 2002. Tänne lähdettiin varta vasten Kemijärveltä asti ajelemaan ja minidisc-soitin mikin kera taskussa että pääsi fiilistelemään jälkeenpäinkin, heh.

Ulkomaisista eka oli Dream Theater Provinssirockissa 2002.
sahkuifk
26.09.2013 14:38:59
12/1980 Virtain Kisapirtillä Hanoi Rocks. Olin kyllä paikallisten bändien keikoilla käyny mutta tää oli se ensimmäinen iso juttu.
Oli siinä vähän ihmettelemistä...
Kävelin sumussa koulun ohitse.
18is9
26.09.2013 14:48:04

Taisin olla vielä ala-asteiässä kun käytiin kaverin ja sen äitin kanssa katsomassa Zero Ninea Oulun Urheilutalolla. Täten tämän täytyy ajoittua jonnekin 80-luvun loppuun. Aluksi oli disko, ja turhautuneena odottelimme kaverin kanssa että eikö täällä nyt tapahdu mitään. Sitten kun Zero Nine jyräytti nappulat kaakkoon niin se oli menoa se. Mitään biisejä en tuntenut, ja varmaan siellä ei mistään saanut mitään selvääkään, mutta muistan kyllä että Runkun soolot olivat niin makeita että piti itsekin alkaa kinuamaan kitaraa. Seuraava flashback taitaa olla Tarotista -94 Hämeenlinnan Power of Rock -festareilta.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
StJerky
26.09.2013 15:16:42 (muokattu 26.09.2013 15:17:52)
jigsore: '90 tai '91 Kemijärven Särkikankaan ala-asteen jumppasalissa Jussi Raittinen kävi vetämässä keikan, oiskohan ollut Eerokin mukana. Ainakin Krokotiilirock oli setissä.

artope: Tais oll ProFide joskus 70-luvun lopulla.

Samat näin joskus 70/80-lukujen vaihteessa meidän koulussa.
juici
26.09.2013 20:41:25

Äkkiseltään muisteltuna vanhin näkemäni keikka on Apulanta Kuopion musiikkikeskuksessa "Aivan kuin kaikki muutkin" -levyn kiertueella Joulukuussa 1998. Ja lippuhan maksoi 40 mk.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
ZK
26.09.2013 22:34:02
1996

Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers.

Nämä ainakin tuli ruississa tsekattuu ja varmasti muitakin mutta en niitä muita niin hyvin muista enää. Kovaa oli meno kun ekalla isolla festarilla tuli käytyä.
-Mr.Self-Destruct-
Kanjonit
02.10.2013 09:22:21

Raptori karvanoppaelvis-aikaan.

Metallica 1996 Helsingissä. Oli 15-vuotias ihmeissään kun kaikki kaatu.
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
ahei
02.10.2013 20:06:01
70-71...jotain, paikallisella kyläkoululla yhtye 505 ja silloin haetar ei haekeesti soinu.
Kiukkuli
02.10.2013 23:17:39
Metallica Oulunkylässä 1993. Lintsasin koulusta sen päivän.
Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä täällä. -Fusione-
Calliope
06.10.2013 20:34:19
Wigwam, vuosi oli 75 tai 76.
Ihmettelin kun ne eivät liikkuneet yhtään, mutta nyt tajuan, että ne kappaleet on sen verran monimutkaisia, että ei siinä oikein hypitä.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Borlag
06.10.2013 20:40:15

Kotimaista en muista mikä oli ensimmäisenä, ulkomaalaisista Gary Moore joskus '81-'82 paikkeilla jäähallissa. Ja kyllä, olin tosiaan vain polvenkorkuinen.
Yallup
07.10.2013 08:12:22
Aivan eka julkkis ja jonkin sortin muusikkokin oli Kalle Juurela kotikylän NS-talon iltamissa, jossa se lauleskeli, teki taikatemppuja ja akrobatiaa. Taisin olla alle kouluikäinen, kun se pyysi minua vetämään jostakin narusta. Sieltä tuli joku karkkipatukka, vaikka toisessa päässä ei pitänyt olla mitään. Olin ihmeissäni, tosin aika lailla hävetti olla koko kylän edessä.

Sen kertoma vitsi jäi iäksi mieleen: Pojat väittelivät siitä, kenellä on vanhin reppu. Ekalla oli isoisän vanha. Toisella oli isoisän isoisän reppu. Kolmas pani pohjat, kun sillä oli isoisän isoisän isoisän repun repun reppu.
"Tosta se taitaa lähteä.."
StJerky
07.10.2013 08:46:16
Kasperi nukke joskus 70-luvun alussa. Trai trai trallallaa.
baron
07.10.2013 10:00:04

Olavi Virta joskus 50-luvun lopulla.
Ulkolaisista Louis Armstrong joskus 60-luvun alussa.
Virrasta en tykännyt koska ei stadilainen voinut tykätä tangoista. Satchmo oli ihan OK.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Rotuvaari
18.11.2013 02:52:15
Vuosi 1996, Rantajamit Lappeenrannassa. Tiiettiin nousukuntoisen bändin olevan paikalla, jopa vaarallisen sellaisen, keulakuvanaan Kurt Cobainin näköinen tyyppi. Bändissä oli myös rumpali jonka hiuksille naurettiin ja joita samalla ihailtiin. Hajonnut EP soi cd-mankassa koko kesän, ja kun 12-vuotiaina salaa Rantajameihin mentiin, nähtiin se vaarallinen päin vittua soittava yhtye, jonka energinen esitys ja rosoinen saundi järkyttivät maalaismiehen orasta siinä määrin, että meinasin maistaa kiljua. Hienoja melodioita, ramopunkia ja yllättävän hyvin kasassa pysyvää rumpulointia.

Silloin miusta tuli viimeistään fani, ja edelleen Apulannan tuotanto löytyy pahviceedeineen päivineen likimain aina Kiilaan asti levyhyllystä. Aika harvoin niitä tulee kuunneltua, mutta ei sitä voi kiistää, että niistä kuulee varhaisnuoruuden ihastukset ja vihastukset. Jumalauta sitä fiilistä kun meni joskus kolmentoista vanhana huoneeseensa kuuntelemaan jotain Ahdistaa-angstailua saatuaan taas pakit Monitoimitalon diskossa. Tai jos pääsi halaamaan ja sitten ei alettukaan olla. Vihreäruudullisen flanellipaidan hihoissa oli reikiä ja hiki oli alkanut haista pari viikkoa aiemmin.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Kalmo
18.11.2013 15:12:55
Renegades + Suomen bändimestaruusskabat Messuhallissa 1966.
Olin aika ujona pari vuotta vanhemman serkkupojan seurana. Sillä oli jo tosi pitkä fleda, meikällä beatles-kutrit tuloillaan.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
JokunenJ
18.11.2013 22:58:22 (muokattu 18.11.2013 22:59:07)
Eka kotimainen livekokemus oli CMX Heinolassa jyrää -festareilla -95. Ulkomaan bändit tuli korkattua samana kesänä Helsingin jäähallissa, lavalla meuhkasi Green Day. Molemmat osu ja uppos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)