Aihe: Musiikin kuuntelu
1 2 3
Rämppy
28.11.2011 13:54:47
Nykyään kun on hektistä ja vapaa-aika on kortilla, mä otan itselleni sen musiikinkuuteluajan. En nyt sentään varaa aikoja kalenteriin, mutta 1-2 kertaa viikossa makaan tunnin olohuoneen matolla selälläni kuulokkeet korvilla ja KUUNTELEN musiikkia. Samalla rentoudun. Pääasiassa kuuntelen siis vanhoja CD- ja LP-levyjä, joita on kertynyt varmaan yli 2000. Uuteen musiikkiin tutustun eniten autossa kuuntelemalla Radio Helsinkiä. Ehkä enimmäkseen tuon autoradiokuuntelun pohjalta hankin uutta musaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Cepe
28.11.2011 20:23:52
Nuages: Olen usein miettinyt, että mahdankohan olla ainoa laatuani, kun saatan kuunnella hyvää biisiä putkeen repeatilla jopa toistakymmentä kertaa. Yleensäkin voisin sanoa, että oma musiikinkuunteluni on perimmäiseltä luonteeltaan varsin jankkaavaa. Samat vanhat suosikit ja biisit jotka kerran on todettu koviksi jaksavat sytyttää aina vain uudelleen ja uudelleen. Olen aika huono kyllästymään.

Täällä samanhenkinen ihminen. Hyvä biisi saattaa soida päivän aikana kuulokkeissa toistakymmentä kertaa, vieläkään en ole kyllästynyt! Koko ajan löydän uusia, hienoja kappaleita joita sitten kuuntelen aina välillä.
Kannuja hakkaan :)
daredevil
04.12.2011 19:12:17
En kuuntele musiikkia paljoakaan ns. "taustamusiikkina". Jos laitan hyvää musiikkia soimaan, yritän jotenkin alitajuisesti keskittyä biisiin enkä pysty siksi esim. samaan aikaan kirjoittamaan vaikkapa tärkeää sähköpostiaviestiä.

Yleensä laitan cd:n soimaan stereoissa kotona tai autossa työmatkalla tai kuuntelen spotifystä lemppariartisteja yksi levy kerrallaan tietokoneella. Silloin tällöin saatan innostua jostain uudesta bändistä ja sitten alkaa tulla lisäystä levykirjastoon.
No Stairway, denied!!!
inrock
05.12.2011 20:56:50
Mie oon pirun nirso kuuntelemaan mulle vierasta ja uutta musiikkia. Vanhat ja tutut biisit on turvallisia, kun tietää että minkälaisia tunteita ne on aikasemmin herättänyt :P Tällä tarkoitan sitä, että jos on pirun hyvä meno, niin ossaa valita sen hyvän biisin siihen tilanteeseen.
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
Vestu
05.12.2011 21:03:48 (muokattu 05.12.2011 21:05:08)
Itse kuuntelen nykyään tietoisesti vähintään kahta uutta artistia/yhtyettä joka viikko. Osa näistä jää unhoon samantien, mutta osa menee iipottimeen ja tarkempaan kuunteluun. Parhaiten keskityn musiikkiin iipottimen soidessa hyvillä kuulokkeilla tai korvakäytäviin tungettavilla, laadukkailla earplugeilla.

Viime aikoina kuunnellut epämukavuusalueelta "rämisevää" progea ja fuusiota 60- ja 70-luvuilta. Yleensä pitänyt enemmän virheettömäksi hiotusta ja jopa steriilistä soundista.

EDIT: Iipotin on siis ipod ja kuuntelen sitä kävellessä, junassa, bussissa ja ratikassa.
Like father like scum
oo-p
13.12.2011 14:01:50

Kuinkahan moni nykyään kuuntelee musiikkia pääasiallisena toistovälineenä läppärin kajarit? Se on minusta äärimmäisen huolestuttavaa..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
rockjihad
14.12.2011 17:39:50
oo-p: Kuinkahan moni nykyään kuuntelee musiikkia pääasiallisena toistovälineenä läppärin kajarit? Se on minusta äärimmäisen huolestuttavaa..

Eiköhän se ykkösvaihtoehto nykyään ole kännykän kajari niille, ketkä ennen kuunteli musiikkinsa läppärin kajareiden kautta.
Funkånaut
14.12.2011 19:03:50

oo-p: Kuinkahan moni nykyään kuuntelee musiikkia pääasiallisena toistovälineenä läppärin kajarit? Se on minusta äärimmäisen huolestuttavaa..

Onneks mulla on erilliset kaiuttimet läppärilleni, vaikkei nekään niin häävit ole. Täytyis joskus hommata parempi äänentoisto, muttei oo prioriteettilistan ykkössijalla.
"Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä
Marshallga
17.12.2011 01:05:28
bedlam: Ihan hemmetin huono tutustumaan uuteen. Viimesen parin vuoden aikana löytänyt kaks uutta bändiä. Nekin vasta miljoonan arvostelun ja kavereiden tuputtamisen seurauksena. Sama juttu leffojen kanssa, hyllyssä yli 100 katsomatonta elokuvaa ja aina kuitenkin katsoo lopulta taas sen RoboCopin.

Samaistun. Lisään vielä pelit tähän joukkoon.
"Support music, not rumors."
Kre-per
07.02.2012 14:50:56 (muokattu 07.02.2012 14:51:28)
Rakastan sitä fiilistä, kun joku uus juttu/bändi kolahtaa. Jos jotain biisiä tai bändiä hehkutetaan, tsekkaan useimmiten kaikki mahdolliset youtube ja spotify-linkit, mitä kuka tahansa on postannut. Sitten sitä huomaa kuuntelevansa samana päivänä ranggaa hc:tä, pilipali-indietä, vanhaa jazzia, funkia, räppiä tai electroa. Olen onnellinen, että maailmassa on paljon hienoa ja erilaista musiikkia.

Niin ja musiikkini kuuntelen Spotifystä töissä ja kotona. Olen suunnitellut hankkivani olohuoneeseen jonkin päätelaitteen, johon isken kiinni olohuoneen äänentoistolaitteiston. Päätelaite tulee luultavasti olemaan joku tabletti, jonka kiinnitän seinään. Nykyään joutuu rääkkäämään naapureita, kun tietokonehuoneen stereoista puskee ääni keittiöön, makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen. Eli kovaa pitää soittaa että kuuluu.
// Catching exceptions is for communists
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)