Aihe: Teoston asiakkaaksi liittyminen ilmaista seuraavat 2 kuukautta
1 2 3
mll
22.01.2010 12:37:15
Mikko: Voi olla että olen sokea, mutta siis täytyykö jokaisesta tallennetusta (ja julkaistusta) äänitteestä maksaa teoston asiakkaana tallennuslupa? Jos, niin millaisista summista puhutaan ja miten hinta määräytyy? Teoston sivuilla sanotaan, että tietyin ehdoin voin saada maksuttoman tallennusluvan, mutta joo mikä se vaihtoehto maksuttomalle on.

Se maksullinen vaihtoehto riippuu painosmäärästä ja levyn myyntihinnasta. Olisko se ollut joku 8% levyn arvonlisättömästä myyntihinnasta. Soita Teostoon ja kysy.
jonsku1
22.01.2010 12:37:38
Juu no nyt vähän selkenee... Mutta siis pitääkö joka ikisen keikan jälkeen, ilmoittaa jokaisen erillisen keikan settilistat teostoon korvauksia varten?
Mikko
22.01.2010 12:44:13
mll: Se maksullinen vaihtoehto riippuu painosmäärästä ja levyn myyntihinnasta. Olisko se ollut joku 8% levyn arvonlisättömästä myyntihinnasta. Soita Teostoon ja kysy.

Kiitos, tuo tieto riittää. Lähinnä suuruusluokkaa hain.
Teijo K.
22.01.2010 12:57:20

jonsku1: Juu no nyt vähän selkenee... Mutta siis pitääkö joka ikisen keikan jälkeen, ilmoittaa jokaisen erillisen keikan settilistat teostoon korvauksia varten?

Mites ne muuten osaa korvauksia maksaa? Ei siellä mitään meedioita lienene töissä. :)
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
jonsku1
22.01.2010 13:03:51 (muokattu 22.01.2010 13:04:41)
Teijo K.: Mites ne muuten osaa korvauksia maksaa? Ei siellä mitään meedioita lienene töissä. :)

Nii juu :)... eiku meinasin vaan, että jos ois joku sääntö, että keikkajärjestäjillä ois velvollisuus nuo ilmoittaa. Tosin tarkemmin ajatellen tuskin tuollaista on koska ei meiltä ainakaan oo mitään ikinä kyselty. mjooh... vois taas ajatella vähän ennen kuin avaa suunsa. Mietin vaan tota isompien bändien kannalta joilla on pitkiä kiertueita.
humppahanuristi
22.01.2010 15:00:20

jonsku1: Nii juu :)... eiku meinasin vaan, että jos ois joku sääntö, että keikkajärjestäjillä ois velvollisuus nuo ilmoittaa. Tosin tarkemmin ajatellen tuskin tuollaista on koska ei meiltä ainakaan oo mitään ikinä kyselty. mjooh... vois taas ajatella vähän ennen kuin avaa suunsa. Mietin vaan tota isompien bändien kannalta joilla on pitkiä kiertueita.

Jos on pitkiä kiertueita, niin melko lailla samaa ohjelmistoa siellä ehkä veivataan illasta toiseen, kuten myös tanssimuusikoilla. Samat kappaleet vuosikymmenestä toiseen. Pistetään kappaleet listaan ja perään montako kertaa soitettu ja sitten ne esiintymispaikat. Noin se pääpiirteissään menee tai ainakin ennen meni. Nyt on jotenkin jämähtänyt itse noihin yksityistilaisuuksiin, niin ei ole mitä ilmoittaa.
Humpasta rautalankaan...
Pieni rumpalipoika
22.01.2010 15:52:48

jonsku1: Juu no nyt vähän selkenee... Mutta siis pitääkö joka ikisen keikan jälkeen, ilmoittaa jokaisen erillisen keikan settilistat teostoon korvauksia varten?

Tähän vielä, että ei ole pakko ilmoittaa keikka kerrallaan, vaan voi ilmoittaa useita ihan yhtä hyvin. Eli ei kirjaimellisesti joka keikan jälkeen tarvitse tehdä.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Informaatiokameli
22.01.2010 18:48:10

Mitenkäs tuossa sitten tarkistellaan nuita ilmoituksia ja niiden todenperäisyyttä? Eli jos joku esittää kaksi biisiä keikalla ja kuitenkin ilmoittaa, että on vetänyt vaikka 600 biisiä? Näin niinku kärjistetysti.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Ahokkis
23.01.2010 01:32:38
Liityinpä itekki nyt, mielessä ollut liittyä ja nyt kun ilmaiseksi voi niin säästyypi 122.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Ahokkis
23.01.2010 01:33:51
Informaatiokameli: Eli jos joku esittää kaksi biisiä keikalla ja kuitenkin ilmoittaa, että on vetänyt vaikka 600 biisiä? Näin niinku kärjistetysti.

No jos jollain progebändillä olisi tahdinmittaisia biisejä 600 keikalle.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Janus
23.01.2010 11:27:47
Informaatiokameli: Mitenkäs tuossa sitten tarkistellaan nuita ilmoituksia ja niiden todenperäisyyttä? Eli jos joku esittää kaksi biisiä keikalla ja kuitenkin ilmoittaa, että on vetänyt vaikka 600 biisiä? Näin niinku kärjistetysti.

Kyllä niitä tarkistellaan, jossain Teostory-lehdessä oli muistaakseni juttua pienestä toimikunnasta, joka käy satunnaisotannalla säännöllisesti läpi noita esitysilmoituksia. Esim. sellaisia tilanteita on ollut, että nimetön ja tuntematon tanssiorkesteri (=genre, jossa veivataan yleisönpalveluhengessä enimmäkseen covereita) on merkinnyt lavakeikoilta esitetyksi suhteettoman paljon bändin jäsenten omaa tuotantoa, vaikka todellisuus on ollut aivan toinen.
Pitkavirta
08.02.2010 19:24:46
tietysti liityin, kun ilmatteeks pääsi!

tuli vaan mieleen, että funkkaako toi takautuvien korvausten maksu pitkältäkin aikaväliltä? albumi, jossa on kiinni mun potentiaalista fyrkkaa, on julkaistu jo jokunen vuosi sitten..
Trey
09.02.2010 08:32:41
Pitkavirta: tietysti liityin, kun ilmatteeks pääsi!

tuli vaan mieleen, että funkkaako toi takautuvien korvausten maksu pitkältäkin aikaväliltä? albumi, jossa on kiinni mun potentiaalista fyrkkaa, on julkaistu jo jokunen vuosi sitten..

itselleni ainakin tuli selvityspyyntö liittymispapereiden yhteydessä 2005-2006 vuonna esitetyistä ja levytetyistä biiseistä (soi radiossa ja oli ääni&vimmassa). En tosin ollut tekemässä radiosoitossa olevaa kappaletta.
Zarmo
09.02.2010 16:01:15

Itse liityin jo pari vuotta sitten. Tein teosilmoitukset liittymiskesää edellisenä kesänä keikoilla esitetyistä kappaleista vasta sen jälkeen, kun ko. kesän esityskorvaukset oli maksettu, enkä niitä korvauksia taannehtivasti saanut. Kyselin asiasta Teostolta ja kerrottiin, että ilmoitukset olisi pitänyt olla tehtynä aiemmin. Harmitti vähän, kun parin viikon takia jäi korvaukset saamatta. mutta ei voi mitään
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys.
Ostakaa muinaissoitinfolkia
Vapinamonologeja
Pitkavirta
09.02.2010 17:01:02
Mulla on siitä hyvä (?) tilanne, että oon projektissa silleen osaks mukana, ja teosto-ilmot on muiden osalta kunnossa, en usko etteikö muakin olis laitettu tekijätietoihin.
JOPPA
12.02.2010 21:05:34
Huomenna taian lähettää sen jonkun kirjeen (vastauksen jo Teostolta saamaani kirjeeseen) Teostolle päin. Sitten olen virallisesti Teoston jäsen. Ilmaiseksi.
E:stä C#:ään
JCM
12.02.2010 21:34:58

JOPPA: Huomenna taian lähettää sen jonkun kirjeen (vastauksen jo Teostolta saamaani kirjeeseen) Teostolle päin. Sitten olen virallisesti Teoston jäsen. Ilmaiseksi.

Jäsenyys on eri asia edelleen kuin asiakkuus. Taidat puhua asiakkuudesta tässä yhteydessä?

Jäseneksi pääsee vain suosituksilla ja riittävillä näytöillä.
ganesha
12.02.2010 23:00:32
JOPPA: Huomenna taian lähettää sen jonkun kirjeen (vastauksen jo Teostolta saamaani kirjeeseen) Teostolle päin. Sitten olen virallisesti Teoston jäsen. Ilmaiseksi.

mä käsitin, että jos liitteessä oleviin teoksiin ei ole osaa eikä arpaa, ei tarvitse lähettää. oli hauska huomata että saman niminen jamppa on tehtaillut jonkinnäköisen onnittelubiisin! Täytyypä lukaista uudestaan se papru, olikos siinä jotain muutakin tähdellistä. kun ei tässä kiireess aina kaikkee kerkii...harmi vaan, että kiireet tuppaa olemaan enenevässä määrin täysin ulkomusiikillisia prkl.
viina. hanuri. ja naiset.
Music_Fighter
27.02.2010 20:30:34

Nyt en oikein ymmärrä sopimuksen ehdoissa lukee että voi liittyä Teoston asiakkaaksi, jos vähintään yksi oma teos on esitetty julkisesti tai
tallennettu ääni- tai kuvatallenteelle. Tarkoittaako tämä että jos minulla on koneella itse äänitetty biisi wav/mp3-tiedostona, voin liittyä Teostoon?

Tai sitten se julkinen esitys, jos nyt teininä esitti pari biisiä paikallisella festareilla, joiden musiikin oli säveltänyt itse, muttei kirjoittanut tekstit, voiko sen perusteella liittyä Teostoon? Jos ei muista biisin pituutta tai ihan tasan miten ne meni?

Tai toisin sanoen, mikä tarkalleen on se ihan minimivaatimus koskien näitä asiakkuusedellytyksiä?
JOPPA
25.04.2010 21:09:26
JCM: Jäsenyys on eri asia edelleen kuin asiakkuus. Taidat puhua asiakkuudesta tässä yhteydessä?

Jäseneksi pääsee vain suosituksilla ja riittävillä näytöillä.

Juu, my bad.
Äskeinen kirjoitus ansaitsee plussan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)