Aihe: Mielipiteitä nettipromootiopalveluiden hyödyllisyydestä
1 2 3
Shabby
21.01.2010 03:49:02

Minulla ei vielä hirveästi kokemusta nettipromootion hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä artistin ominaisuudessa, mutta näin kuuntelijana sanoisin, että netti on hyvin kätevä uusiin - ja miksei vanhoihinkin- bändeihin pikaisen tutustumisen välineenä. Jos on vaikka keikka tulossa, niin onhan se hyvä, että potentiaalisen yleisön ei tarvitse matkata Tunnelin Levyyn kuuntelemaan musaa, vaan artistin voi tsekata omalta kotikoneeltaan.

Omalta osaltani yritän tietysti promota omia suosikkiartistejani netissä milloin milläkin keinolla, mutta - kuten joku sanoikin - tarjonta on ehkä hieman turhankin massiivista. (Fanina teen sen toki ilmaiseksi, ja syön kenties promoottorin leipää?) En siis ole kovin vakuuttunut pelkästään nettiin keskittyvän ammattimaisen promootion kaupallisista mahdollisuuksista: onko siitä hyötyä sen enempää bändille kuin promoottorillekaan?

Björn E. Borg: No ehkä sulla on astetta ammattimaisemmalla tasolla tuo bänditouhu. Meillä "markkinointi" tarkoittaa sitä että me soitetaan kavereille ja sanotaan että "meillä on keikka silloin ja silloin siellä ja siellä ja jos et ite tuu paikalle niin me tuodaan sut säkissä".

Ihan NÄIN rankkoihin keinoihin en ole tainnut vielä turvautua, mutta hyvä idea! pistetään harkintaan, kunhan taas on ajankohtaista :D
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
vasili
21.01.2010 09:16:19
Shabby: En siis ole kovin vakuuttunut pelkästään nettiin keskittyvän ammattimaisen promootion kaupallisista mahdollisuuksista: onko siitä hyötyä sen enempää bändille kuin promoottorillekaan?

Joo, kyllä tuossa perusajatuksessa olisi tarkistamisen varaa. Jos "ammattilainen" promoaa netissä, niin onko lopputuloksessa hirveän suurta eroa siihen, jos järkevä muusikko hoitaa homman itse? Netissä erottumiseen ei taida ihan nuo ilmaiset palvelut enää piisata. Sen sijaan maksullisilla mainoksilla oikeissa paikoissa voi ehkä tavoittaa hieman uutta kuulijakuntaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)