![]() 08.12.2009 13:56:29 | |
---|---|
John Titor: Enpä mä muuta tarkottanutkaan. Niinhän mä vähän ounastelinkin. Kauheeta itkemistä. Juuri näin. Mä en ymmärrä yhtään, miten jotkut kääntävät tämänkin asian siihen, ettei veroa pitäisi maksaa, koska jos veroa maksaa, homma ei kannata...ja liplap liplap. Hohhoijaa, silloin pitäisi vain todeta, ettei homma kannata. Siinä sitä oivallusta jo kerrakseen. Kyllähän se on niinkin, että pankkiryöstö ei kannata, koska siitä jää kiinni. Ihan sama. | |
![]() 08.12.2009 15:15:50 | |
John Titor: Kauheeta itkemistä. Ei se nyt niin kauheeta ollut. | |
![]() 08.12.2009 15:26:10 | |
tarmo: Verottaja ei tunge myöskään näppejään kenenkään hinnoitteluun. Jos hinnoittelee itsensä niin, että nettopalkasta jää kulujen jälkeen 20 euroa käteen, se on ihan vapaa hinnoitteluasia. Ittensä vapaa hinnoittelu on yksi asia. Työnantajan maksama palkka on sit toinen asia. Se ei onneksi ole ihan vapaasti hinnoiteltavissa. One kind of music only - the good kind | |
![]() 08.12.2009 19:38:49 | |
rintapek: Ittensä vapaa hinnoittelu on yksi asia. Työnantajan maksama palkka on sit toinen asia. Se ei onneksi ole ihan vapaasti hinnoiteltavissa. noh, nykyisissä talousjudansseissa alkaa olla niin että työnantajan maksama palkka alkaa olla melko vapaasti hinnoiteltavissa...tästä oiva esimerkki nämä työelämän joustot: työnantaja joustaa palkassa alaspäin koska on "lama", työntekijä joustaa työajassa ylöspäin tai päätyy kilometritehtaalle. viina. hanuri. ja naiset. | |
![]() 08.12.2009 22:45:12 (muokattu 08.12.2009 22:45:24) | |
ganesha: noh, nykyisissä talousjudansseissa alkaa olla niin että työnantajan maksama palkka alkaa olla melko vapaasti hinnoiteltavissa...tästä oiva esimerkki nämä työelämän joustot: työnantaja joustaa palkassa alaspäin koska on "lama", työntekijä joustaa työajassa ylöspäin tai päätyy kilometritehtaalle. Näin voisi ollakin, mutta työntekijöiden järjestäytyminen ja toisaalta työoikeus asettavat normit, joiden puitteissa näin ei menetellä. Työlainasäädäntö ei ole oikeastaan mitenkään sääntelemätön ala, päinvastoin. Itse olen käynyt läpi vasta yhdet kovinkin tuuliset YT:t, mutta uskoni työnantajiin ei ole ihan nollatasolla. jokainen tekee parhaansa, koska lainsäädäntö siihen kannustaa. Samaa ei valitettavasti voi sanoa musiikkialalalla, jolta haetaan / jolta pystyy hakemaan ns. pikavoittoja, jotka lopulta johtavat myös niihin seurauksiin, joiden vuoksi tätäkin keskustelua käydään. Ihan sama. | |
![]() 09.12.2009 07:06:20 | |
tarmo: Näin voisi ollakin, mutta työntekijöiden järjestäytyminen ja toisaalta työoikeus asettavat normit, joiden puitteissa näin ei menetellä. Työlainasäädäntö ei ole oikeastaan mitenkään sääntelemätön ala, päinvastoin. käytäntö ja teoria eivät oikein työelämässä aikuisten oikeasti kohtaa. esim. isot firmat siirtävät varsinaisen työnteon ja samalla osan liikeriskistään alihankkijoille, joita voi lempata aika vapaasti pihalle kun siltä tuntuu. Olen sivusta seurannut mm. kun työnantaja on keksimällä keksinyt tekosyyn jotta voi lopettaa työsuhteen heti ilman irtisanomisaikaa, itseltä on työpaikka lähtenyt alta sillä välin kun olin sairaslomalla (kun alihankkija ei pystynyt järjestämään korvaavaa työntekijää, työsopimus purettiin välittömästi, mikä varmaan meni teoriassa ihan lakipykälien mukaan, samalla vain itseltä loppui duunit...ja jos työnantaja ei voi tarjota työtä, hänellä lienee oikeus katkaista työsuhde: kätevää!), samoin työsuhteen lopettamisella on uhkailtu jos ei suostu ylitöihin. Eräs nimeltä mainitsematon iso logistiikkayritys tässä jokin aika sitten sanoi kaikki alihankkijat irti - tarjosi sentään jatkoa, mutta huomattavasti huonommalla sopimuksella, ne jotka jäivät huomasivat aika nopeasti että heitä ns. kustiin silmään (työntekijät tekevät nyt samat duunit kuin ennenkin puolta huonommalla korvauksella, eli käytännössä pakotettiin palkanalennuksiin. vaihtoehtona oli töiden loppuminen). Kun mitään lakia ei ole oikeastaan rikottu, ei liitotkaan voi tulla napisemaan. Eli teoriassa kaikki on ok, käytänössä työntekijää kustaan silmään, molempiin sllmiin ja hirveällä paineella. Ainahan voi vaihtaa työpaikkaa, joo. Voi valita kahdesta paskasta sen vähemmän paskan. Paskaa se on silti :) Kun työnantajat yleisesti ottaen kusettavat työntekijöitään sen minkä kehtaavat, samalla kikkailevat lakien ja pykälien kanssa ja menevät jokaisesta porsaanreiästä läpi minkä löytävät jotta osakkeenomistajat saavat mahdollisimman hyvät massit ja optiot - niin onko ihme että pienemmätkin yrittävät samaa? jos osaisin kiertää veroja, tekisin niin. viina. hanuri. ja naiset. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)