Aihe: Rekisteröityneitä jo 5400
1 2 3 4
Baroquean
24.01.2003 13:31:03
5400 ?????
Minä olen nro. 6028 !

On se kummaa. Ihmisiähän rekisteröityy koko ajan vaan lisää ja lisää... =)
The Eagle Has Landed
Anonyymiys kunniaan
25.01.2003 12:30:14
Hmmm...

Toi rekisteröityminen on varmaan jees noin niinku moderaattorin kannalta, mutta entä tavallisen surffaajan kannalta??? Mua ottaa niiiin paljon aivoon, että joka paikkaan pitää nykyään rekisteröityä. Jos pääset osallistumaan keskusteluun rekisteröitymättä, et voi käyttää muita palveluita (esim. täällä tehdä osto/myynti ilmoa) ja toisinpäin. On se vaan niin perkeleen väärin!

No viitaten tohon katkeraan tilitykseeni tosta osto/myynti jutusta, niin eipä tarvii ostaa käytettyä paskaa muilta kun täytyy mennä ostamaan uutta maahantuojalta.
Blue Moon
25.01.2003 12:40:22

Toi rekisteröityminen on varmaan jees noin niinku moderaattorin kannalta, mutta entä tavallisen surffaajan kannalta???

Mun mielestä se on hyvä myös tavallisen käyttäjän kannalta. Keskustelun taso nousee. Tietää varmasti, kenen nimimerkin kanssa milloinkin keskustelee. Saman, rekisteröidyn nimimerkin käyttäminen laittaa myös miettimään, mitä soopaa tänne kirjoittaa. Häiriköinti vähenee. :)

Tuosta "anonyymiteetistä"; etkös joutuisi joka tapauksessa laittamaan mahdolliseen osto/myynti-ilmoituksesi jonkinlaiset tietosi, olit sitten rekisteröitynyt tai et?
Fortune
25.01.2003 12:40:32
Hmmm...

Toi rekisteröityminen on varmaan jees noin niinku moderaattorin kannalta, mutta entä tavallisen surffaajan kannalta??? Mua ottaa niiiin paljon aivoon, että joka paikkaan pitää nykyään rekisteröityä. Jos pääset osallistumaan keskusteluun rekisteröitymättä, et voi käyttää muita palveluita (esim. täällä tehdä osto/myynti ilmoa) ja toisinpäin. On se vaan niin perkeleen väärin!

No viitaten tohon katkeraan tilitykseeni tosta osto/myynti jutusta, niin eipä tarvii ostaa käytettyä paskaa muilta kun täytyy mennä ostamaan uutta maahantuojalta.

En vieläkään käsitä mikä siinä on niin ylivoimaista siinä rekisteröitymisessä. Vainoharhaisia ovat nykyihmiset, tai sitten ilmeisesti rikollisia.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Tapani L
25.01.2003 12:46:59
Voisiko joku nyt kertoa, että mikä siinä rekisteröitymisessä on niin pahaa/vaikeaa. Menee minun ymmärryskykyni yli.
Anteeksi häiriö...
Anonyymius
25.01.2003 13:49:59
Joo, on totta että jos laittaisin osto ilmon, niin joutuisinhan siihen laittamaan ainakin jotain yhteystietoja, mutta periaatteesta boikotoin rekisteröitymistä.

Toki minäkin olen moneen palveluun rekisteröitynyt ja nyt sitten kiitokseksi (ei tarkoita että M.net olisi sellainen) saan roskaposti sähköpostilaatikkooni megatavukaupalla.

Muutenkin mua rasittaa nykyinen holhousmeininki, YTV:n sähköinen matkakortti kirjaa kaiken liikkumisesi talteen (sen takia ostin vanhan auton jolla nyt iloisesti tupruttelen ympäristömme kustannuksella), ja joka kerta kun tulen tänne jää kekseistä, tai mitä cookieita lie ovatkaan merkit liikkumisestani jne. jne. Eiköhän siviilirekisteri, kirkon vastaava ja poliisin rekisteri Stasi listoineen ole tarpeeksi.

Ja jokainenhan meistä on enemmän tai vähemmän rikollinen. Minäkin kirjoitan tätä työajalla, mulle maksetaan palkkaa tästäkin kirjoitteluista.

Niin ja voisinhan toki rekisteröityä vaikka Aku Ankkana postilaatikko@rooperiistää.db anonyymisti, mutta kun en periaatteesta voi. Periaatteet ihmiset, periaatteet.
Dumb
25.01.2003 14:10:52

Toi sähköpostin näkyminen on ihan turha tekosyy rekisteröimättömyyteen! Sähköpostia EI tarvitse näyttää pakollisesti kuin ylläpidolle. Näkyykö sulle esim. mun sähköpostiosoite? Ei näy, ei. Ennen näkyi, mutta otin pois kun on tuo pikaviestisysteemi ja sitä kauttakin saa kiinni. Spostiosoitteen annan kyllä tarpeen tullen.
Anonyymi muusikko
25.01.2003 15:43:45

En vieläkään käsitä mikä siinä on niin ylivoimaista siinä rekisteröitymisessä. Vainoharhaisia ovat nykyihmiset, tai sitten ilmeisesti rikollisia.

armeijasta lomille saapuneena...

et vieläkään käsitä? vai etkö halua käsittää? jos ei vain halua, mikä siinä on se vaikea kohta? joku ei halua raiskata eläimiä ja joku ei halua syödä sitä hernekeittoa. joku ei halua rekisteröityä.

on varmaa, että pikkuhiljaa kirjoittelun myötä ihmisille muodostuu tietty kuva nimimerkistä. tätä minä en halua. minä haluan olla anonyymi muusikko.

tai no, olenhan minäkin rekisteröitynyt.
Blue Moon
25.01.2003 16:10:53

Periaatteet ihmiset, periaatteet.

Jos kerran kysymys on ehdottomista periaatteista, niin turha kai tätä keskustelua on käydä puolin tai toisin? Tuskin periaatteesi mihinkään muuttuvat, vaikka miten perustelisin rekisteröinnin hyödyllisyyttä. Hyvää jatkoa kuitenkin sinulle! :)
Ada
25.01.2003 16:28:34
höh... minä olen vasta #538...

Ihan hyvä juttu tämä rekisteröityminen minun mielestä.
Jami
25.01.2003 17:10:05

. joku ei halua rekisteröityä..

Ihmisellä on toiminnalleen yleensä joku motiivi. Voikin kysellä tämän rekisteröitymättömyyden motiivia.

Motiiveja voisi olla halu puhua mutta haluttomuus vastata puheistaan. Tämä on teinipeeloilla ehkä suurin motiivi toimia anonyyminä.

Motiivina vois olla jonkinlainen rikollinen toiminta ja siksi halu esiintyä anonyyminä.

Motiivina vois olla jonkinlainen eisosiaalisuus. Halu panna vastaan ihan vaan siksi kun muut tekee näin eli rekisteröityy. Tälläisiäkin tyyppejä löytyy.

Keksikää te lisää motiiveja. Täällä tosin omana itsenään kirjoittaa niin suuri joukko rekisteröityneitä että en mä näe mitään syytä olla tekemisissä näiden anonyymien kanssa. Ainakaan ennenkuin mulle kerrotaan joku motiivi jonka voisin hyväksyä.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
Anonyymi muusikko
25.01.2003 17:20:13

Ihmisellä on toiminnalleen yleensä joku motiivi. Voikin kysellä tämän rekisteröitymättömyyden motiivia.

Motiiveja voisi olla halu puhua mutta haluttomuus vastata puheistaan. Tämä on teinipeeloilla ehkä suurin motiivi toimia anonyyminä.

Motiivina vois olla jonkinlainen rikollinen toiminta ja siksi halu esiintyä anonyyminä.

Motiivina vois olla jonkinlainen eisosiaalisuus. Halu panna vastaan ihan vaan siksi kun muut tekee näin eli rekisteröityy. Tälläisiäkin tyyppejä löytyy.

Keksikää te lisää motiiveja. Täällä tosin omana itsenään kirjoittaa niin suuri joukko rekisteröityneitä että en mä näe mitään syytä olla tekemisissä näiden anonyymien kanssa. Ainakaan ennenkuin mulle kerrotaan joku motiivi jonka voisin hyväksyä.

motiivi voisi olla myös tämä, minkä jo mainitsin:

on varmaa, että pikkuhiljaa kirjoittelun myötä ihmisille muodostuu tietty kuva nimimerkistä. tätä minä en halua. minä haluan olla anonyymi muusikko.

sen, minkälainen olen, ei tulisi kuulua muille.
Fortune
25.01.2003 17:26:16

Valitettavasti tässä yhteiskunnassa joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa. Kommunikoidessa varsinkin. Se "riski" on otettava ja kuuluu normaalin ihmisen elämään.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Jami
25.01.2003 17:40:01

Haluat siis vain ottaa, et halua antaa mitään. Ja pidät itseäsi moiseen täysin oikeutettuna. Tämä on valitettavan yleistä nyky-yhteiskunnassa. Moraalisesti vähintäänkin arveluttava motiivi.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
Tapani L
25.01.2003 18:30:28

Harvemmin ihmisille muodotuu sellaista kuvaa, että todellisen minäsi on vaarassa paljastua. Eikä sinun oikeaa nimeäsi tarvitse antaa kenellekkään muulle kuin ylläpidolle.
Anteeksi häiriö...
Johtaja
25.01.2003 19:17:06
Joo, on totta että jos laittaisin osto ilmon, niin joutuisinhan siihen laittamaan ainakin jotain yhteystietoja, mutta periaatteesta boikotoin rekisteröitymistä.

Tori- ja Wanted-ilmoituksien lisääminen muutettiin rekisteröinnin vaativaksi koska 4/5 kaikesta saamastamme palautteesta oli ilmoituksien poisto/siirto/päivitys pyyntöjä.

Toki minäkin olen moneen palveluun rekisteröitynyt ja nyt sitten kiitokseksi (ei tarkoita että M.net olisi sellainen) saan roskaposti sähköpostilaatikkooni megatavukaupalla.

Vinkki: Avaa hotmail/luukku tms. osoite mitä voit käyttää kaikissa paikoissa missä vaaditaan sähköpostiosoitetta.
Ulkolaiset sivut kun myyvät osoitelistoja eteenpäin. Kotimaisissa saa yleensä valita saako osoitteeseesi lähettää mainoksia tms.

Niin ja voisinhan toki rekisteröityä vaikka Aku Ankkana postilaatikko@rooperiistää.db anonyymisti, mutta kun en periaatteesta voi. Periaatteet ihmiset, periaatteet.

Et voi käytännössäkään. Ainakin sähköpostin on oltava toimiva että saat tunnuksen avattua. Lisäksi nimistäkin poistetaan Aku Ankat ja kumppanit.
Älä ota sitä vakavasti.
Anonyymius
26.01.2003 08:52:36
Nyt kun Johtaja argumentoi tuon miksi tänne pitää rekisteröityä, niin sehän on ihan järkeenkäypää.

Onhan mullakin Spostilaatikkoja (luukku, city) joita voin käyttää anonyymisti, mutta mieluummin teen homman näin, sikäli kun se on mahdollista. Koska toisaalta taas arvostan nimen esittämistä ja sitä ei nykyään netissä tunnuta harrastavan en sitä itsekään tee. Ja jos kerran rekisteröityneet käyttäjät ovat nimimerkin takana olevia ihmisiä (siis tavallaan anonyymejä), niin miksen minäkin?

En viitsi rekisteröityä myöskään sen takia että jos minusta tulee ns. haamujäsen kuormitan turhaan palveluntarjoajan palvelinta. Tarkoitan tällä sellaista, että rekisteröidyt kerran saadaksesi jonkin homman hoidettua (esim osto/myynti ilmo) ja sen jälkeen et enää koskaan käytä koko tunnusta. Näin mulle on käynyt mm. Keltainen Pörssi palvelun kanssa jonne juuri meilasin tässä viikolla ja pyysin heitä poistamaan tietoni, sillä en ole edes käynyt sivuilla vuosiin, ja koko ajan sieltä silti putoilee tarjouksia Spostiini. Heidän tapauksessa mun pitäisi vielä muistaa tunnukseni, jotta pääsisin itse laittamaan väkäsen kohtaan "en halua tarjouksia...".

On vielä ihan vähän pakko avautua tuosta motiivi jutusta. On totta että kaikilla meillä on motiivi kirjoitteluun, joillain huonompi, joillain parempi. Mutta sitä en ymmärrä, että miksi jotkut ajattelevat, että ihminen on heti rikollinen tai vähintäänkin epäsosiaalinen hylkiö jos hän haluaa toimia anonyymiteetin suojissa. Eikä sen tarvitse olla myöskään mitään teiniangstia jos kirjoittaa nimimerkillä. Myönnän että on paaaljon aikuisempaa kirjoitella omalla nimellään, eihän esimerkiksi Hesari edes julkaise nimimerkillä kirjoitettuja kirjoituksia, eikö se jos mikä ole merkki nimen käytön olevan aikuisuuteen kuuluva juttu.

Rekistereiden hyvyydestä tai huonoudesta huolimatta, yksi juttu vielä rekistereitä vastaan. Satuitteko näkemään eilisessä Hesarissa olleen jutun jossa kerrottiin kuinka Moskovan kaduilla kaupataan erään matkapuhelinoperattorin tietokannoista varastettuja henkilötietoja. Samassa artikkelissa myös kerrottiin kuinka samoissa kadun kulmissa on jo vuosia ollut hittituotteena Moskovan pyuhelinlaitoksen asiakastietojen kaupittelu. Saat ostaa kätevästi CD levyllisen bittivirtaa jossa on muiden ihmisten tietoja. Siitä on rosvon sitten hyvä katsoa kenellä on suurimmat puhelinlaskut, sinne tehdään seuraava keikka...

Kiitokset vielä palvelun ylläpitäjille että mahdollistivat anonyymin keskustelun.

Pauli
Anonyymi muusikko
26.01.2003 14:50:14

Haluat siis vain ottaa, et halua antaa mitään. Ja pidät itseäsi moiseen täysin oikeutettuna. Tämä on valitettavan yleistä nyky-yhteiskunnassa. Moraalisesti vähintäänkin arveluttava motiivi.

taas väärin. mitä otan? haluan seurata keskustelua ja joskus jopa osallistua siihen. anonyymisti.

katsos, minua ei kiinnosta sekään, että sinä olet jostain pohjanmaalta, keskimääräistä käyttäjää vanhempi, opetat musiikkia, soitat rumpuja, et pidä ruotsalaisista humppaorkestereista ja sinun mielestäsi konemusiikki ei ole musiikkia. tai tällainen käsitys minulle on sinusta muodostunut kirjoitusten perusteella.

ajattele, minua ei kiinnosta nuo asiat, mutta silti minulle työnnetään ne. nyt saa jo viesteihin kuvan mukaan. milloin vaaditaan puhelinnumero tai osoite. miksi haluaisit tietää ketä vihaan tai mitä puoluetta kannatan. katson sen olevan oma asiani.

minusta netissä tulisi saada käydä keskustelua nimenomaan anonyymisti, välittämättä iästä tai koulutuksesta tai sukupuolesta. näin jokainen keskustelija saisi olla tasavertainen muiden kanssa.
Mika Antero
26.01.2003 15:17:45 (muokattu 26.01.2003 16:19:13)
minusta netissä tulisi saada käydä keskustelua nimenomaan anonyymisti, välittämättä iästä tai koulutuksesta tai sukupuolesta. näin jokainen keskustelija saisi olla tasavertainen muiden kanssa.

Olen samoilla linjoilla, kuten tuolla aikaisemmin jo yritin sanoa, mutta silti kannatan rekisteröitymistä, koska se vähentää skeidaviestien kirjoittelua. Anonyyminä kun on paljon helpompi häiriköidä (vaikka kyllähän täälläkin häiriköidään ihan rekisteröityneenäkin, että kumoan taas itse omia sanomisiani).

Ei rekisteröityminen tarkoita sitä, että kenenkään tarvitsee henkilötietojaan tai yleensä mitään henkilökohtaisia asioita kaikille kuulluttaa. Senhän se tietysti tekee, että väistämättä muille kirjoittajille muodostuu jonkinlainen mielikuva "vakiovierailijoista", mutta haitanneeko tuo loppujen lopuksi mitään.

EDIT: Roskapostia minulle ei ole tullut yhtään, vaikka sähköpostiosoite on kaikkien nähtävissä.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
HS
26.01.2003 15:57:57
Terve
Niin kauan kun täällä saa rekisteröitymättä kirjoittaa, on se jokaisen oma asia. Onhan tuolla nimimerkin suojassa kirjoittamisella (poliittisessa historiassakin) pitkätperinteet :) Niin kauan kun ollaan puheissa asialinjoilla, on ainakin minulle aivan sama onko joku rekisteröitynyt vai ei.
Kokonaan toinen juttu on se, jos aletaan nimimerkin suojassa heittää lokaa toisten silmille.
En tiedä onko Jamin kiihkeästi ajamassa rekisteröitymisvaatimuksissa takana juuri tämä, mutta muistaakseni joku vanhan Mnetin puolella heitti jossain vaiheessa melkolailla ilkeää juttua, joten siinä mielessä tuo rekisteröitymisvaatimus on kyllä oikeutettu. Esim. sanomalehdessä nimimerkin suojassa kirjoitettu teksti kulkee aina jonkun suodattimen läpi, ja vastuullinen löytyy aina, loppupelissä päätoimittaja. Internet-keskustelua sananvapauslaki ei koske, ainakaan vielä (korjatkaa jos olen väärässä) ja rekisteröimättömänä saattaa olla helpompi heittää mitä mieleen pälkähtää, eikä mitään vastuuta sanomisistaan tarvitse ottaa. Yleisesti ottaen lokaa heitetään täällä kuitenkin hyvin vähän.
Minulle rekisteröityminen takaa lähinnä sen, että kukaan muu ei tule täällä esiintymään HS® :) nä. Vahingossa tai tahallaan. Niin ja onhan täällä monia muitakin hyviä palveluja rekisteröityneille.
"Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)