![]() 02.05.2009 13:51:13 | |
---|---|
Pieni rumpalipoika: verottajalle velkaa oleminen ei vielä aiheuta valtiolle tai kenellekään henkilölle katastrofia. Paitsi tässä tapauksessa jos sen takia menee lappu luukulle kun estetään mahdollisuus tienata ja maksaa velat. Siinä on varmaan omistajaportaalle pienimuotoinen katastrofi edessä kun kaikki valuu hukkaan minkä eteen on painettu duunia, otettu riskillä velkaa ja satsattu iso työpanos ilman liksaa jotta saisi paikan menestymään. Mulle se ainakin olisi katasrofi jos mä mestan omistaisin ja kävis noin. | |
![]() 02.05.2009 15:31:35 | |
Thomy: Allekirjoitin. Mut sittemmin kuulin ja luin, että kyse on veroveloista. Jotenkin rupes tuntumaan että adressin yhteydessä ei sittenkään kerrottu ihan koko totuutta. En tiiä... Syy miksi Lääninhallitus on päätöksesä tehnyt on 2,5 tilikauden negatiivinen tulos n.68 000 euroa. Tilikausi loppuu meiltä kuten suurimmilla osalla yrityksistä 31.12. Eli siinä ei oteta huomioon tämän vuoden puolella tekemäämme tulosta. Tästä summasta n.25 000 euroa on omistajien omalle yritykselleen lainaamia rahoja. Verovelkaa on verottajalle n.11 000 euroa, ja siitä on tehty maksusuunnitelma, jota on maksettu takaisin jopa nopeammin kuin maksusuunnitelma edellyttää. Verottaja ei ole missään vaiheessa hakenut meitä konkurssiin. Maksuhäiriömerkintöjä eli ulosotossa ollut summa oli n. 27 000 euroa, josta jäljellä on n. 2 300 euroa. Lisäksi on muita velkojia, jotka ei ole saamisiaan laittaneet ulosottoon ja joiden kanssa on käyty keskustelut maksujärjestelyistä. Vuoden 2009 tammi-helmikuun tulos on +18 000 euroa, jolla kaikkia velkoja on maksettu pois. Eli itse emme ole nauttineet työmme hedelmistä. Jos tämä ei anna suuntaa sille että kykenemme tällä toiminnalla maksamaan velkamme pois niin mitä ihmettä sitten pitäisi tehdä. Eli Thomy, voit mielestäni ihan huoletta allekirjoittaa addressin. -Mika Reunanen- | |
![]() 02.05.2009 20:40:21 | |
Eli Thomy, voit mielestäni ihan huoletta allekirjoittaa addressin. -Mika Reunanen- Thanks man, niinhän mä tosiaan jo teinkin, ja ilmeisesti ihan syystä...sisäinen epäilevä Tuomakseni vaan rupes heräileen, kun ei sitä nykyään aina kaikesta voi tietää... Mutta tottapuhuen tuntuu kyllä käsittämättömältä, että toimintaa rajoitetaan anniskelun osalta kannattamattomuus-perusteella. Limun myynti kun ei taatusti ainakaan sen enempää lyö leiville. Vaan onhan tässä maassa toisaalta pitkät perinteet yrittämisen vaikeaksi tekemiselle... Long live Liberte! | |
![]() 02.05.2009 21:46:46 | |
Seba: Paitsi tässä tapauksessa jos sen takia menee lappu luukulle kun estetään mahdollisuus tienata ja maksaa velat. Siinä on varmaan omistajaportaalle pienimuotoinen katastrofi edessä kun kaikki valuu hukkaan minkä eteen on painettu duunia, otettu riskillä velkaa ja satsattu iso työpanos ilman liksaa jotta saisi paikan menestymään. Mulle se ainakin olisi katasrofi jos mä mestan omistaisin ja kävis noin. Tarkoitinkin velkojan näkökulmasta. Ja edelleen, vastasin nimenomaan Thomylle, jonka kirjoituksesta jäi kuva, että nimenomaan verottajalle velkaa oleminen on se pahin synti. Josta olin eri mieltä. Mutta joka tapauksessa. Olen ensinnäkin äärimmäisen hämmästynyt tästä Liberten omistajaportaan avoimuudesta omista henkilökohtaisista talousasioistaan ja toisekseen olen siitä erittäin tyytyväinen. Liberte on hyvä mesta käydä itse veivaamassa rokkia sekä myös kuuntelijan kannalta. Toivottavasti hommat kääntyvät vielä parhain päin. Ja jos täällä kirjoitetut taloudelliset faktat pitävät paikkansa, minun maalaisjärkeni ei mitenkään ymmärrä jos ei kohta taas viini virtaa Liberten tiloissa ja vieläpä siihen malliin, että omistajaporras alkaa saamaan lounaaksi muutakin kuin Rainbown hernekeittoa. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 05.05.2009 15:45:48 | |
lupaviranomainen on tehnyt lakipykälien nojalla tarkoituksenmukaisuusperusteella päätöksen ja evännyt anniskeluluvan toistaiseksi - perustelut päätökselle varmasti ovat olemassa - perustelut toisenlaisellekin päätökselle olisivat varmaan olleet olemassa sinällään viranomaisen tiukkuus verovelkojen suhteen on ymmärrettävää - tyypillinen talousrikoksen kaava myyntiin perustuvassa toiminnassa on jättää ensin verot maksamatta - tavarantoimittajalle vasta loppukädessä, koska sillä tavalla saa haalittua pitkään rahaa ennen kuprun tekemistä Liberten tapauksessa olisi varmaan ollut tunnistettavissa, että asiat pyritään hoitamaan eikä olla konkurssiin tähtäämässä (- vastuuvaroitus ;-) ... edellinen spekulointi julkisuudessa esillä olleiden tietojen perusteella) | |
![]() 05.05.2009 15:56:57 | |
Leikari: lupaviranomainen on tehnyt lakipykälien nojalla tarkoituksenmukaisuusperusteella päätöksen ja evännyt anniskeluluvan toistaiseksi - perustelut päätökselle varmasti ovat olemassa - perustelut toisenlaisellekin päätökselle olisivat varmaan olleet olemassa sinällään viranomaisen tiukkuus verovelkojen suhteen on ymmärrettävää - tyypillinen talousrikoksen kaava myyntiin perustuvassa toiminnassa on jättää ensin verot maksamatta - tavarantoimittajalle vasta loppukädessä, koska sillä tavalla saa haalittua pitkään rahaa ennen kuprun tekemistä Liberten tapauksessa olisi varmaan ollut tunnistettavissa, että asiat pyritään hoitamaan eikä olla konkurssiin tähtäämässä (- vastuuvaroitus ;-) ... edellinen spekulointi julkisuudessa esillä olleiden tietojen perusteella) Mä en kyllä ymmärrä, miten tässä vaiheessa verovelka voi olla syynä. Verottajan tapanahan on toimia siten, että ne lähettävät firmalle 7 päiväisen konkurssiuhkaisen maksukehoituksen. Jos siinä ajassa ei päästä sopuun maksusuunnitelmasta tai makseta verovelkaa pois, laittaa verottaja konkurssihakemuksen käräjäoikeuteen. Eikä siinä mitään. Ymmärrän, että verottaja hakee omasta mielestään toimimattoman yhtiön konkurssiin, mutta jos ennen sitä otetaan työntekoedellytykset pois, voi olla ihan varma, ettei kukaan sitä maksa takaisin. Paitsi siinä tapauksessa, että ne verovelat katsotaan tahallisesti aiheutetuksi, jolloin niistä saattaa joutua yhtiön hallitus henkilökohtaisesti vastuuseen. Menee jo vähän yli aiheen, mut näin täällä taas vaihteeksi..... | |
![]() 05.05.2009 16:09:25 (muokattu 05.05.2009 16:11:49) | |
oiva tumpeloinen: Mä en kyllä ymmärrä, miten tässä vaiheessa verovelka voi olla syynä. ... vaihteeksi..... ymmärsin, että Libertellä on maksusuunnitelman verottajan suuntaan ja sinne asia sikäli kunnossa - verottaja ei kaiketi ollut hakemassa konkkaan anniskeluluvan peruuttamista koskevan päätöksen on tehnyt lääninhallitus - siis eri viranomainen - mutta sillä verovelkakriteerillä (ilmeisesti ainakin osin) anniskelulupaviranomainen on ehkä hyvyyttään/pahuuttaan ajatellut, että "siinä taas joku keskikaljakuppilan pitäjä on tekemässä itselleen siistiä tiliä valtion kustannuksella eikä sitä menoa meidän lääninhallituksen luvilla suosita..." tms. | |
![]() 05.05.2009 17:10:55 | |
Leikari: ymmärsin, että Libertellä on maksusuunnitelman verottajan suuntaan ja sinne asia sikäli kunnossa - verottaja ei kaiketi ollut hakemassa konkkaan anniskeluluvan peruuttamista koskevan päätöksen on tehnyt lääninhallitus - siis eri viranomainen - mutta sillä verovelkakriteerillä (ilmeisesti ainakin osin) anniskelulupaviranomainen on ehkä hyvyyttään/pahuuttaan ajatellut, että "siinä taas joku keskikaljakuppilan pitäjä on tekemässä itselleen siistiä tiliä valtion kustannuksella eikä sitä menoa meidän lääninhallituksen luvilla suosita..." tms. Jep. Tiedän, että on eri viranomainen kyseessä. Pointtina oli lähinnä se, että jos yrityksellä on voimassa olevan maksusopimus jonkin yrityksen/instanssin kanssa ja toinen instanssi vetää maton alta, niin se ei oikein palvele ketään. | |
![]() 06.05.2009 04:01:53 | |
oiva tumpeloinen: Jep. Tiedän, että on eri viranomainen kyseessä. Pointtina oli lähinnä se, että jos yrityksellä on voimassa olevan maksusopimus jonkin yrityksen/instanssin kanssa ja toinen instanssi vetää maton alta, niin se ei oikein palvele ketään. ... ei palvele, jos sitä maksusuunnitelmaa noudatetaan ulkopuolisethan eivät tiedä, että onko esillä ollut Liberten esittämä näkemys koko totuus vai onko kyse viranomaisen epätarkoituksenmukaisesta tai mielivaltaisesta toiminnasta henkilökohtaisesti en usko, että liberteläiset tässä olisivat kusetusmeinigillä liikkeellä, mutta kaikenlaista "selitystä" on muilta muunlaisissa maksurästitilanteissa tullut kuultua.... | |
![]() 15.05.2009 16:28:27 (muokattu 15.05.2009 18:21:02) | |
Tervetuloa bisselle klo 18 jälkeen!!!! Etelä-Suomen Lääninhallitus on myöntänyt 15.5. alkaen Club Libertélle määräaikaisen anniskeluoikeuden. Näin Club Libertén taloudellinen toiminta on turvattu. Tämä tarkoittaa, että Club Liberté on taas 15.5. alkaen K-18 ravintola. Koko kaksi viikkoa kestäneen käsittelyn ajan Club Liberté on pitänyt ovensa auki ja järjestänyt monia onnistuneita keikkailtoja huolimatta anniskelukiellostaan. Näin Club Liberté on osoittanut olevansa paljon enemmän kuin tavallinen kaljakuppila. Club Libertén omistajat haluavat kiittää kaikkia heitä tukeneita - niin bändejä, jotka eivät peruuttaneet keikkojaan, ihmisiä jotka allekirjoittivat verkossa olleen addressin ja erityisesti niitä ihmisiä jotka kävivät juomassa käsittelyn ajan alkoholittomia juomia ja sitä kautta osoittivat tukensa. ------- Club Liberté on kolme vuotta Kalliossa toiminut intiimi elävänmusikiinravintola, joka on olemassaolonsa aikana ottanut paikkansa yhtenä monipuolisimmista kulttuuriravintoloista Helsingissä. Saman katon alla ovat viihtyneet niin aloittelevat muusikot kuin kovan luokan esiintyjät punkista jazziin. Club Liberté on toiminut yhteistyössä monien muusikkiopistojen ja järjestänyt kulttuuritapahtumia. www.clubliberte.fi Tiedottaja Emma Uusihakala emma@clubliberte.fi | |
![]() 15.05.2009 16:31:40 | |
Paljon onnea että näin asia eteni.. 31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon. | |
![]() 15.05.2009 16:33:51 | |
Hieno homma "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell | |
![]() 15.05.2009 18:06:42 | |
Ältsin fantsua!!! Music is the best. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 | |
![]() 15.05.2009 19:08:51 | |
Hieno homma! Barefoot Brothers ja anniskeluvapaa ravintola olisikin suorastaan paradoksaalinen yhdistelmä. Libertéen siis myös lauantaina 22.5.2009. http://www.myspace.com/barefootbrothersmusic "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 15.05.2009 20:23:47 | |
Hienoa, että hoitui! | |
![]() 15.05.2009 22:27:21 | |
Erittäin massiivista eläköön -huutojen sarjaa! | |
![]() 16.05.2009 07:49:14 | |
Onnittelut! Oikeus on voittanut ainakin minun käsittääkseni. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 17.05.2009 02:27:29 | |
Onneksi olkoon tätäkin kautta :) My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)