Olkoonkin tavoitteena vaikka kuinka luomuista luomuin taltiointi, kyllä omien mokien (muiden vastaavista puhumattakaan :P ) kuuleminen levyltä kerta toisensa jälkeen rassaa. Ihme jos se ei nypi ammattilaisia, jos kellarisoittajakin saa moisesta näppylöitä :) Itseäni ei po. asia häirihe, semminkin kun yleensä asianosaiset ITSE harsivat omia tekosiaan. Monestihan taustalla voi olla pelkästään taiteilijan oma perfektionismi - kuulija kuuntelee ehkä enemmän kokonaisuutta eikä edes huomaa jotain pientä liirumlaarumia. Enempi askarruttaa se mahdollisuus, että jonkun legendaarisen hittibiisin oleelliset jutut on vetänyt kansikuvassa keekoilevan rokkistaran sijasta joku sellainen, jonka nimeä ei mainita levyn kansilehdessä. Ei edes niissä vaikeimmin luettavissa pienissä pränteissä. Toisaalta, tokko tommosta tapahtuu :P |
Livelevyllä voi olla montakin funktiota.Mulle esim.Purplen monet livet toimii dokumenttina bändin kustakin kokoonpanosta.On hauska kuunnella millaiset versiot Bolin vetää MKII aikakauden biiseistä.Toisaalta 70-luvulla esim.Purplen ja Zeppelinin livet sisälsi paljon jammailua ja versiot erosivat studioversioista paljon.Tämä juuri on minulle livelevyjen "suola" huolimatta älyttömyyksiinkin yltävästä biisien venyttelystä. Em. syistä esmes Hughesin basson ajoittainen epävireisyys Live in Londonilla ei häiritse. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
tosta Thin Lzzyn live and dangerous live levystä löysin vähän nippelitietoa wikipediasta.
After they had decided which tracks they were going to use, Lynott asked if they could re-record some vocals due to technical issues. After spending some time overdubbing various bits, noticing the impact on the result, they ended up re-recording all the vocals, guitars and bass. So the only real live elements of Live and Dangerous are the drums and the audience. Visconti justified this by stating that every track was performed before a live audience. The exception being Southbound which was taken from a sound check onstage in Philadelphia 1 Other sources state that although the finished album contains overdubbing, it is claimed that it is "75% live".2 |