Aihe: Soittoporukat, orkesterit, bändit - miksi ?
1 2 3 4 5
Simo78
05.08.2008 00:52:26
Melkein päivittäin katson läpi vanted-osaston. Olisin aikoja sitten laittanut sinne ilmoituksen, jos kuvittelisin sillä lailla löytäväni jotain. Mutku en jaksa uksoa. Jooo, voin ma olla väärässäkin ... :-)

Nyt vastaan ihan oikeasti ja rehellisesti, enkä sen jälkeen jaksa tähän ketjuun puuttua! Jos sä oikeasti osaat laulaa ja yritystä/halua löytyy, niin kyllä johonkin bändiin pääset varmasti laulamaan. Ja niinkuin tossa ylempänä jo sanottiin siinnä on aika helvetin suuri ero lauleskella yksin mukahyvin suihkussa, kuin lavalla yleisölle--> voipi olla että oma päänsisällä hieno lauluääni ei olekaan niin kaksinen nimim. been there.
Yön siivet
05.08.2008 01:01:57
Nyt vastaan ihan oikeasti ja rehellisesti, enkä sen jälkeen jaksa tähän ketjuun puuttua! Jos sä oikeasti osaat laulaa ja yritystä/halua löytyy, niin kyllä johonkin bändiin pääset varmasti laulamaan. Ja niinkuin tossa ylempänä jo sanottiin siinnä on aika helvetin suuri ero lauleskella yksin mukahyvin suihkussa, kuin lavalla yleisölle--> voipi olla että oma päänsisällä hieno lauluääni ei olekaan niin kaksinen nimim. been there.

Kiitos suorista sanoistasi. Ma en luule mitään, muut ovat arvioineet. Lavalla olen ollut monta kertaa, tosin en aina laulamassa. Laulan sulle heti kun kerrot missä. Tosin luulen, että sun musatyyli on jotain muuta kuin mun.

Mutta ma luotan nyt sun sanoihisi; ma siis pääsen varmasti laulamaan! :-)
Seba
05.08.2008 01:56:58

Kyllä oikeasti halutessaan laulamaan aina pääsee..
Kokeile huvikseen laittaa tuonne wantediin ilmoitus omasta tyylistäsi niin etköhän pääse kokeilemaan siipiäsi ennen pitkää..

Turha sitä on ihmetellä ettei pääse laulamaan jos ei edes viitsi yrittää, paitsi dissaamalla esiintyjiä ja tarjoamalla itseään tilalle..

Ei se ihan niin toimi.

Laulunäyte olisi kiva kuulla, ja ihan sama minkä tyylin edustus se on, niin kyllä tällä forumilla kehutaan jos on syytä ja haukutaan jos siihen on syytä :)

Siitä olisi myös apua muutenkin bändin etsimisessä jos netistä löytyisi joku laulaa luikautettu pätkä.

Ei sulta ainakaan itseluottamusta puutu..
Seba
05.08.2008 01:59:16

Ja ihan totta; mua kehutaan kaikkialla muualla paitsi kotona!

Toi jotenkin särähtää silmille :)

Kotoa se rehellisin palaute yleensä saadaan..
tatta
05.08.2008 09:51:43

kyl` se oikea pumppu löytynee parhaiten itse kokoamalla se oma yhtyeensä. Ei jo valmiiden esiintyvien yhtyeiden solistiksi voi hakea, jos ei niillä ole hakua päällä, se on ylipäätäsäkin aika erikoinen, hyökkäävä ja tungetteleva lähestymistapa, että sellaista valmiille kokoonpanoille ehdottelee.
Suosittelisin teikäläiselle käymistä erilaisissa jami-illoissa, jos joku siellä innostuu, niin niistä soittajia löytyy myös, tai niin kuin tässä tulikin jo esille Wanted palstalla etsit aktiivisesti, tahi viet ilmoituksia paikallisten musaliikkeiden ilmoiustauluille, ja kerrot tyylisuunnastasi laulunäytteen kera.
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
T.Nick
05.08.2008 12:38:39
Itse en ole koskaan mennyt mihkään bändiin pelkillä puheilla tai vastaavasti ottanut bändin jäseneksi ketään, kenen soittotaitoja ja -tapaa en entuudestaan tietäisi.

Näin ollen tämänkin otsikon alla on kaksi ja puoli sivua turhaa tekstiä siihen nähden, että useimmat m.netin keskustelut ei etene kovinkaan pitkälle, ennen kuin joku pistää aiheeseen liittyen näytettä youtube-, myspace-, kotinäyte- yms.. linkin muodossa. Noista näytteistä kai vasta asiaan päästään koska laulukin on hyvinkin pitkälle ääntä ja lyriikat on sitten tekstiä, mutta ei tässä voida vielä tehdä sellaistakaan johtopäätöstä, että ketjun aloittaja olisi poikkeuksellisen lahjakas tuottamaan lyriikkaa.

P.S pistääks Rumpalipoika mulle kans sen kokovartalokuvan sitten kun se tulee? Mä olen kaikkiruokainen musiikkityylien suhteen, jos laulajalla on tarpeeks hyvät kannut. Ja osaan jopa transponoida!
Margarita
05.08.2008 14:34:03
Jos on hyvä laulaja ja haluaa esiintyä, pitäisi löytyä tarpeeksi aloitekykyä perustaa oma bändi. Eli käännä kysymys toisin päin. Sen sijaan, että kysyt, "Saanko mä tulla laulamaan teidän bändiin teidän nykyisen laulajan paikalle?", kysy vaikka "Haluaisitteko joskus kokeilla soittamista mun kanssa?". Toivota soittajat ikään kuin tervetulleiksi. Se on diplomaattisempi lähestymistapa. Lähesty vaikkapa yksittäisiä soittajia kerrallaan, niin ei tule sellaista kuvaa, että haluat tunkeutua toisen laulajan reviirille ja "istua valmiiksi katettuun pöytään."

P.S. Nuotilleen laulaminen ei muuten ole kaikki kaikessa. Ilmaisukyky on usein vieläkin tärkeämpää, tietenkin riippuen kontekstista. Parhaimmilla laulajilla nämä kuitenkin kulkevat käsi kädessä.
Margarita
05.08.2008 14:45:12
Paat tänne kokovartalokuvan ja ääninäytteen parin kiimaisen huohahduksen kera, niin eiköhän ala puhelin soimaan.

Joo, Pieneltä Rumpalipojalta pyytäisin samaa. Ja kaikilta korstoilta, jotkä täällä vauhkoaa siitä, että "naiset ei osaa soittaa - ne kelpaa vaan nussittaviksi".
Rotuvaari
05.08.2008 14:51:34
Naiset ei osaa soittaa - ne kelpaa vaan nussittaviksi!

Oonks korsto?
Oonks theillää Johann Sebastian Bachia tai Ludwig van Beethouvvennii?
Lennu
05.08.2008 14:51:48

Joo, Pieneltä Rumpalipojalta pyytäisin samaa. Ja kaikilta korstoilta, jotkä täällä vauhkoaa siitä, että "naiset ei osaa soittaa - ne kelpaa vaan nussittaviksi".

Hehhee, aika raju tulkinta ;D

No nyt kun aloittaja tarkensi vähän haaveitaan, niin enpä usko, etteikö se oma pändi jossain vaiheessa löytyisi.

ps. mulla on melkein omakuva, perse ei oikeen näy. Ei sillä että sitä oliskaan.
Margarita
05.08.2008 15:35:38
Hehhee, aika raju tulkinta ;D

Kyse on tasaisin väliajoin toistuvasta ilmiöstä...
MrQ
05.08.2008 15:40:17

nohhh. on siinä syynsäkin. naisten lopullinen osuus musiikintekoon on aika vähäinen ja rajoittuneempi kuin pojilla yleensä. Luulen että siihen vaikuttaa joku sukupuolitekninen ero.
että äijät haluaa paistatella enemmän näin karkeasti yleistäen.
Lisäksi naisten tekemä musiikki, ehkä juuri vähäisen osallistumisprosentin takia on suht homogeenistä. ainakin populaaripuolella enkä tarkoita nyt mitään kokaiini-imureita hollywoodista.

Näin siis minun korvaani. Haluaisitko kuvan peniksestäni? Laitoin sen erääseen huoneeseen jakoon vähän vastaavanlaisessa tilanteessa.
C
05.08.2008 15:40:33
...tai sitten teillä on lukihäiriö.
Aika paljon muutakin olette ymmärtäneet väärin

Kysyit neuvoa täältä tuskastuneena. Olisiko sun sitten pitänyt selittää asiasi hieman tarkemmin? Vikahan on meidän vastaajien, ettei me ymmärretä sua. Aivan kuten vika on niiden bändien, jotka eivät ymmärrä ottaa sua laulamaan.

Silti bändiä ei ole löytynyt nopeasti niin kuin kuvittelin

Just näin ja voi voi. Sanoit kokeilleesi kaikkea mahdollista muttet kuitenkaan esim. mnetin wantedia, vaikka täällä käyt keskustelemassa. Oho.

Hienoa silti, että musahommat kiinnostavat sua. Ehkä vähän malttia peliin, niin kyllä se bändiura siitä voi lähteä.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Never The Machine Forever! Uriah Heep & viikset.
Pieni rumpalipoika
05.08.2008 15:53:04

No tossa nyt alkuun jotain. Kaivetaan sit lisää kun on sultakin edes lohkot tiskissä!

http://muusikoiden.net/dyn/users/45012.jpg

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
MrQ
05.08.2008 16:15:13
No tossa nyt alkuun jotain. Kaivetaan sit lisää kun on sultakin edes lohkot tiskissä!

Hoho.

tätä en muuten ymmärrä. laitoin penikseni julkiseen jakoon jos sillä vaikka saisi vilauksen tissistä, siis vähän niinkuin onkimassa olin.

mutta tähän päivään mennessä ei herunut mitään.

paska onki, varmaankin. tai pahanmakuinen syötti. ;D
Margarita
05.08.2008 17:08:01 (muokattu 05.08.2008 17:09:29)

Hoho.

Unohdit kiimaisen huohotuksen... Ei silleen että mä oikeasti olisin kiinnostunut sulta sellaista kuulemaan..

P.S. Tätä menoa jään kyllä pikaiselle eläkkeelle tältä foorumilta. Hohhoijaa.
MrQ
05.08.2008 17:13:26
Unohdit kiimaisen huohotuksen... Ei silleen että mä oikeasti olisin kiinnostunut sulta sellaista kuulemaan..

P.S. Tätä menoa jään kyllä pikaiselle eläkkeelle tältä foorumilta. Hohhoijaa.

Noh. Nettinaamojen takia ei kannata yöuniaan menettää. Kyllä se hymiö jo hoho-merkki tarkoittaa että vaikka paskaa puhutaankin, hyvää tarkoitetaan.

Ja ei, asioita ei voi eikä pidä esittää sivistyneesti tai käyttätytä kypsästi kun siihen
-ei ole tarvetta
-on mies
Margarita
05.08.2008 17:26:14
Noh. Nettinaamojen takia ei kannata yöuniaan menettää. Kyllä se hymiö jo hoho-merkki tarkoittaa että vaikka paskaa puhutaankin, hyvää tarkoitetaan.

Ja ei, asioita ei voi eikä pidä esittää sivistyneesti tai käyttätytä kypsästi kun siihen
-ei ole tarvetta
-on mies

Taidat ottaa mut vähän liian tosissaan itsekin.

Tän enempää en jaksa mennä sivuraiteille.
Karipiirto
05.08.2008 17:33:50

Lukeeko kukaan noita leilan vastauksia? Meinaan kun se sanoi jo aikaa sitten ettei se menny dissaamaan laulajaa(vaikka ekasta viestistä saikin väärän kuvan). Meinaan ku täällä osa kommenteista kuulostaa ihan siltä ku kukaan ei lukisi muuta kuin aloitusviestin.

Ei mulla muuta. PIIS! :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Seba
05.08.2008 17:39:15

No mun mielestä sitä voi kutsua dissaamiseksi, tarkoitti sitä tai ei, jos menee heti keikan jälkeen tarjoamaan itseään laulajaksi...

Niin mä ainakin käsittäisin asian jos laulajana jossain olisin ja tuollaista sattuisi keikan jälkeen.
Ehkä mä olen sitten väärässä..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)