Aihe: Behold.. The Arctopus ja musiikin oikea olemus?
1 2 3 4 5
Epämuusikko
02.06.2008 21:06:27 (muokattu 02.06.2008 21:17:21)
Noise ei ole musiikkia minulle.

Sen sijaan aika paljon esim. mun levylistan kamasta ei mee monen musiikki-kategorioihin. Eli makuasioita kaikki nykyään.
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
BondakeBunny
02.06.2008 21:19:57

Tähänhän vois samalla liittää lisäkysymyksen, miten musiikkimaku määräytyy. Mitä varten jokin kuulostaa hyvälle minun korvaan, mutta ei sinun.
Gentlemen... I, am PAIN
FlatOutFucked
02.06.2008 21:49:12
Noise ei ole musiikkia minulle.

Tuo on kuin sanoisi, että punainen ei ole väri minulle. Ehkä se ei ole, jos satut olemaan (väri)sokea, mutta kyllähän se muussa tapauksessa on. Omat mieltymykset on ihan eri asia sitten. En minäkään pidä keitetyistä vihanneksista, mutta kyllä ne silti ravintoa ovat.
Jonkun noisen (mitä se sitten onkaan) erottaminen muusta "musiikista" on vaan tyhmää ja lapsellista.
Oikeastaan se, että tehdään ero musiikin ja "muun äänitaiteen" välille on melkoisen typerää, koska on vaan ääniä, joita sitten järjestellään ja manipuloidaan.
ruuvimeisseli
02.06.2008 22:27:54

Kaikki on subjektiivista!!!

Kuinka pitkäksi pystyt venyttämään tämän lauseen?
You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava.
mr_b
03.06.2008 09:06:17

Tähän väliin sopinee linkki Hetero Skeletonin tuotantoon: http://www.myspace.com/heteroskeleton
Softer, worse, slower, weaker.
tauranen
03.06.2008 10:05:51
E: Sinänsä, pierukin voi olla jollekkin musiikkia. Esim. jos pieree rytmissä niin silloin laskisin musiikiksi?

Totta, Helsingissä järjestettiin pieremisen mm-kisat 60-luvulla, tavoitteena oli piereä Porilaisten Marssi. Loppui kisa ensimmäisen kilpailijan kosteaan ylikuntoon, tuli enemmän kuin lusikallinen housuun. Jyräys Hämäläisen kirjassa ainakin kerrottu tämä tarina.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
gorgonoidi
03.06.2008 10:40:07 (muokattu 03.06.2008 10:42:46)

Onko se sitte musiikkia jos minä paukutan vaikka lusikoita yhteen?

Tämmöisten asioiden takia en näe musiikin määrittelyä mitenkään oleellisena asiana. Se on musiikkia, joo.

Jos nyt lähetään ihan kunnolla purkamaan tuota lusikoiden kilisyttämistä(paukuttamista?) yhteen, niin kyllähän sitä tehokeinona voi ihan hyvin käyttää. Sama kun kysyisi, että onko rumpukapuloiden yhteen kalisuttaminen musiikkia.
Mutta kun teet sitä ilman minkäänlaista muuta ääntä taustalla, siitä tuleekin jotain paljon minimalistisempaa - harva saa siitä jotain irti.
Ihmisille on tärkeää saada äänestä jotain irti, jotta se olisi taidetta. Jokainen ääni (tai ihan mikä tahansa) voi olla taidetta, kokija päättää.

Tähän väliin sopinee linkki Hetero Skeletonin tuotantoon: http://www.myspace.com/heteroskeleton

Ei vittu tää on tiukkaa.
gorgonoidi
03.06.2008 10:45:32 (muokattu 03.06.2008 10:45:57)

Näin sen itsekin ajattelen, joskin organisoidun äänen lisäksi pitää huomioida organisoitu hiljaisuus -- ja vieläpä hiljaisuudesta nousevat vähemmän organisoidut äänet, kuten John Cage 4'33":llaan osoitti.

Onko täysin improvisoitu musiikki mielestänne orgaanista?
Viehettävää siitä tekee ainakin sen spontaanisuus.
Bongowing
03.06.2008 13:31:32
Riippuu kontekstista. Ruostunut fillari kaatopaikalla on vain ruostunut fillari kaatopaikalla. Kun viet sen galleriaan näytille välittää se muunnettua informaatiota ja herättää jotain, jopa ajatuksia, vastaanottajassa - se on muuttunut (taide)teokseksi (riippumatta siitä mitä nuo ajatukset ovat). Sama pätee musiikkiin.
There is no ought from is.
BondakeBunny
03.06.2008 14:41:10

http://www.youtube.com/watch?v=ZH-eBzbth40&feature=user
Tässä taas yks esimerkki mitä en laske musiikiks. Tämäkii on jotakii päämäärätöntä rämpytystä jossa ei oo järjen hiventäkään. Tai vois olla sitä "kokeellista" myös.
Gentlemen... I, am PAIN
ruuvimeisseli
03.06.2008 15:05:07

You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava.
pimp
03.06.2008 16:23:41
Noise ei ole poppia minulle.

Sen sijaan aika paljon esim. mun levylistan kamasta ei mee monen
pop-kategorioihin. Eli makuasioita kaikki nykyään.

Erhe! Tyhjä tai liian tyhmä kirjoitus!
gorgonoidi
03.06.2008 16:55:44

FlatOutFucked
03.06.2008 17:21:50
Tässä on kyllä energiaa ja tunnetta, mut...
http://www.youtube.com/watch?v=4P5raW49kQM

Tää on vitun kova, varsinkin loppupuolisko. jos mä joskus kaivan ton akustisen tuolta kaapista, niin tässä on se mihin pyritään.

Mutta en oikein ymmärrä mitä ihmiset hakee postailemalla näitä klippejä, kun ei ne liity ketjun aiheeseen mitenkään; ne ovat kaikki musiikkia riippumatta siitä, onko se jonkun mnettiläisen käsityskyvyn rajoissa.
gorgonoidi
03.06.2008 17:28:25

Mutta en oikein ymmärrä mitä ihmiset hakee postailemalla näitä klippejä, kun ei ne liity ketjun aiheeseen mitenkään; ne ovat kaikki musiikkia riippumatta siitä, onko se jonkun mnettiläisen käsityskyvyn rajoissa.

Jonkin sortin harmitonta elitismiä tää kai on sitten. Eli näitä pitää postailla siinä mielessä, että voi näyttää muille mistä itse diggaa ja hakea sitä kautta huomiota.
Eikun oikeesti, en minä tiedä. Noin silti luulisin omalla kohdallani.
MrHands
03.06.2008 17:55:55
noisen kuuntelijat:
miten ja missä kuuntelette noisea? millä kuuntelette? mitä tunnette kuunnellessanne vaikka tuota youtuben merzbowta?

kertokaa kaikki.
gorgonoidi
03.06.2008 18:08:37 (muokattu 03.06.2008 18:34:44)

noisen kuuntelijat:
miten ja missä kuuntelette noisea? millä kuuntelette? mitä tunnette kuunnellessanne vaikka tuota youtuben merzbowta?

kertokaa kaikki.

Merzbowlta omistan Venereology-nimisen läpyskän. Sitä tulee kuunneltua koneelta tai pimeässä huoneessa yöllä. Taustamusiikiksi se ei mene minun kohdallani. Se on vain niin tajuntaa laajentavaa kunhan vain antautuu sille.
Siinä ei ollut kaikki, mutta jotain valoittavaa yritin päästäni saada avarrettua.
Ronsto
03.06.2008 18:20:53

Merzbowlta omistan Venereology-nimisen läpyskän. Sitä tulee kuunneltua koneelta tai pimeässä huoneessa yöllä. Taustamusiikiksi se ei mene minun kohdallani. Se on vain niin tajuntaa laajentavaa kunhan vain antautuu sille.
Siinä ei ollut kaikki, mutta jotain valottavaa yritin päästäni saada avarrettua.

Kohta tulee joku toinen sanomaan että paskaa se on ja jälleen tämä ihana oravanpyörä lähtee käyntiin :/

Antakaa kaikkien kukkien kukkia jne. Kuunnelkaa vaikka tuulen huminaa tynnyrin sisällä, ihan vitun sama.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / Toast always lands butter side down. Cats always land on their feet. Attach the toast to cats back. Result: ANTIGRAVITY!
carnation
03.06.2008 19:07:00 (muokattu 03.06.2008 19:07:21)
Antakaa kaikkien kukkien kukkia jne. Kuunnelkaa vaikka tuulen huminaa tynnyrin sisällä, ihan vitun sama.

Mutta pitäähän rikkaruohot sentään kitkeä. Varmasti jotkut ihan oikeasti kuuntelevat sitä yhtä Mike Pattonin levyä, jossa kyseinen mies pureskelee makaronia. "Aah kun hienoa, on se Patton sitten nero!"
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
lurkki
03.06.2008 19:26:17 (muokattu 03.06.2008 19:37:27)
Tää on vitun kova, varsinkin loppupuolisko. jos mä joskus kaivan ton akustisen tuolta kaapista, niin tässä on se mihin pyritään.

Derek Baileysta on kyse. http://www.youtube.com/watch?v=4P5raW49kQM
Jack Kerouac olisi digannut tätä klippiä ihan varmasti! Mieletön beatnik-veto. Dig.
e. tässä on sanat: Pitääpä miksata paketti kasaan...
http://www.youtube.com/watch?v=Jej5d2kYjuQ

Larpparille lähti +
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)