sax machine 08.05.2008 18:26:04 | |
---|
Suomalaiset nuoret kuuntelevat käsittääkseni tätä nykyä hyvin paljon metallimusiikkia ja indiehinttailua. Ikävä kyllä. Don't play the saxophone. Let it play you.
-Charlie Parker |
Super-Jari 08.05.2008 18:27:41 | |
---|
Suomalaiset nuoret kuuntelevat käsittääkseni tätä nykyä hyvin paljon metallimusiikkia ja indiehinttailua. Ikävä kyllä. Ikävä kyllä? Vaikka koira on hyvä se ei ole yhtään parempi kuin muut. |
L.Ruoska 08.05.2008 18:43:22 | |
---|
Suurin osa tuntemattomista vastaa kysymykseen "millaista musiikkia kuuntelet" vastauksella "no minä kuuntelen ihan laidasta laitaan" Todellakin! Oon niin monta kertaa huomannu ton ja piikittelen aina ihmisiä siitä. Jengi aina sanoo että "kuuntelen vähän kaikkea". Kunnon patenttivastaus, varmaa 90% sanoo sanasta sanaan noin. Sit kun kysyn et minkä levyn oot viimeeks ostanu ni johan on vaikea kysymys. Se on kai se ero sil musiikin kuuntelulla ja kuulemisella. "Vähän kaikkea" = en juuri mitään. Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! |
sax machine 08.05.2008 18:46:14 | |
---|
Ikävä kyllä? Kaikki musiikki menettelee: klassinen, jazz, soul, etno, rap, pop, mutta hevi metalli ja tekotaiteellinen ernuprogeindieschaisse saa minut voimaan pahoin. No, ei se minua haittaa jos muut tuollaista kuuntelee. Onneksi voi itse päättää mitä levysoittimeensa panee. Don't play the saxophone. Let it play you.
-Charlie Parker |
hyllevi 08.05.2008 20:17:23 (muokattu 08.05.2008 20:22:31) | |
---|
Vähän kaikkee, mutta kaikki muu ku hevi metalli ja tekotaiteellinen ernuprogeindieschaisse saa minut voimaan pahoin. Eiku oikeesti, kuuntelen vähän kaikkee ja joitan paljon enemmänkin. Edit: jos last.fm:ltä kysytään niin: 16,6% rokkia 11,7% hard rokkia 9,2% classic rokkia 8,9% punkkia 3,7% hevimeteliä 3,6% experimentaalia 3,5% irlantilaista 3,3% alternativee 3,3% metallia 2,8% punkrokkia 2,5% alternativerokkia 2,4% progree 2,4% postrokkia 2,4% avant-gardee 23,5% kaikkee muuta Mutta ei kai tuolta kannata mitään kysyä kun ei se mistään mitään tiedä. http://myspace.com/fuckedwithaguitar |
Bronco 14.05.2008 20:01:47 | |
---|
Kiitos vastauksista, luulin että, joko ilmoitus poistetaan tai tulee 1-5 vastausta :D Nyt on maantiedon esitelmässä jotain viisastakin. Bronco kuittaa ja poistuu. |
t-termiitti 15.05.2008 22:52:31 (muokattu 15.05.2008 22:53:37) | |
---|
ei mitään Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
ten 16.05.2008 02:07:46 | |
---|
Mitä suomalaiset kuuntelee nykyään? Lauri Tähkää & Elonkerjuuta Mambaa Popedaa Yötä Dingoo Katri Helenaa Kari Tapioo Paula Koivuniemee Kaikkia uusia juttuja, paitsi Lauri Tähkä on jo aikansa elänyt. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Ziggy Bubba 16.05.2008 02:52:49 (muokattu 16.05.2008 02:55:47) | |
---|
Kaikista ankein vastaus kysymykseen "mitä musaa kuuntelet" lienee; "oon kaikkiruokainen". Mun korvaan tuo soundaa siltä, että ei oikeasti suhtaudu musadiggailuun kovinkaan intohimoisesti, vähn kuin sanoisi että ihan sama - "Kaikki menee". Jos musaa kuuntelee oikeasti aktiivisesti, niin kyllä ne jyvät ja akanat toisistaan erottuvat aikas tehokkaasti. Toisaalta voi olla kyseessä myös erityinen varovaisuus kysyjän musamakua kohtaan. E: vastaus otsikon kysymykseen: Suomessa kuunnellaan heviä ja humppaa (pitää sisällään iskelmät, tangot ym.) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
möyssy 16.05.2008 03:01:02 (muokattu 16.05.2008 03:03:46) | |
---|
Kaikista ankein vastaus kysymykseen "mitä musaa kuuntelet" lienee; "oon kaikkiruokainen". Mun korvaan tuo soundaa siltä, että ei oikeasti suhtaudu musadiggailuun kovinkaan intohimoisesti, vähn kuin sanoisi että ihan sama - "Kaikki menee". Jos musaa kuuntelee oikeasti aktiivisesti, niin kyllä ne jyvät ja akanat toisistaan erottuvat aikas tehokkaasti. Toisaalta voi olla kyseessä myös erityinen varovaisuus kysyjän musamakua kohtaan. Musan kuuntelu riippuu aika paljon sen hetkisista fiiliksistä. Eikä toisaalta jaksa oikein alkaa luettelemaan niitä miljoonaa eri bändiä, joita nyt yleensä kuuntelee. Toi ''kaikki menee'' on siinä mielessä kiva vastaus. Vaikka en myönnäkkään kaikenlaisten hillybillycountryjen, tai pohjoisespanjalaisen futuristisen cyborgi metallin olevan kovin lähellä sydäntäni. ''Vedä käteen.'' - Kondensaattori |
Ziggy Bubba 16.05.2008 03:04:14 (muokattu 16.05.2008 03:20:26) | |
---|
Musan kuuntelu riippuu aika paljon sen hetkisista fiiliksistä. Eikä toisaalta jaksa oikein alkaa luettelemaan niitä miljoonaa eri bändiä, joita nyt yleensä kuuntelee. Toi ''kaikki menee'' on siinä mielessä kiva vastaus. Vaikka en myönnäkkään kaikenlaisten hillybillycountryjen olevan kovin lähellä sydäntäni. Musta parempi vastaus onkin; "pidän monenlaisesta musiikista", tai sitten se "laidasta laitaan" -heitto. Se perinteinen selittely kuinka "kaikki menee tietyssä mielentilassa" on vaan niin tuubaa. Näille kun soitattaa vaikkapa Rotten Soundia tahi Convergea niin ääni muuttuu kummasti kellossa... (Kyse olikin lopulta kai vain siitä soitolistoilla kehää vetävästä matskusta.) E: Ite sanon yleensä vaan kuuntelevani monenmoista musaa, aina Sigur Rosista Nasumiin :) (jos nuo nyt jotain ääripäitä edes edustavat, ainakin supahidasta ja -nopeaa )... "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
mokkasiini 16.05.2008 08:03:46 | |
---|
Musta parempi vastaus onkin; "pidän monenlaisesta musiikista", tai sitten se "laidasta laitaan" -heitto. Se perinteinen selittely kuinka "kaikki menee tietyssä mielentilassa" on vaan niin tuubaa. Näille kun soitattaa vaikkapa Rotten Soundia tahi Convergea niin ääni muuttuu kummasti kellossa... (Kyse olikin lopulta kai vain siitä soitolistoilla kehää vetävästä matskusta.) E: Ite sanon yleensä vaan kuuntelevani monenmoista musaa, aina Sigur Rosista Nasumiin :) (jos nuo nyt jotain ääripäitä edes edustavat, ainakin supahidasta ja -nopeaa )... Livenähän ne TikTakitki menee. Alkoholikin jeesaa. Eilen oltiin kattoo Kakka-hätä 77:aa Tavastialla ja toisena esiintyjänä oli Familjen, jolta olin kuullut sen yhen hittibiisin kerran selvinpäin ja sillon oli pitäny sammuttaa kappale puolessa välissä. Nyt noiden euron bissejen ansiosta tuli jopa oikeesti fiilisteltyä tota ruotsielectroa. Kyllä muaki vähä ärsyttää ku kaikki perusjampat vastaa tohon kysymykseen just tolla "no vähä kaikkea" tajuamatta ees, että jos kuuntelet Idols Aria ja sit niitä muita idoleita joiden nimiä en just nyt muista, niin se ei tarkota et kuuntelee vähän kaikkea. Mut toisaalt sit tommonen hifistely et "hei tässä on sulle afrikkalaista kansanmusiikkia meneeks tää" on kans aikas ankeeta. Jos joku erehtyy multa kysymään mitä kuuntelen niin joutuu kuuntelee aika pitkän vastauksen. |
Krice 16.05.2008 08:43:52 | |
---|
Mun korvaan tuo soundaa siltä, että ei oikeasti suhtaudu musadiggailuun kovinkaan intohimoisesti Sitä se varmaan onkin, jota on ehkä itse hankala käsittää jos pitää musiikista. Ei se ole kaikille niin tärkeää. |
sub zero 16.05.2008 10:58:41 (muokattu 16.05.2008 11:00:18) | |
---|
harmi ettei näistä aiheista tehdä galluppeja samoin kuin vaikka uskonnollisesta suuntautumisesta. olisi mielenkiintoista nähdä, miten esim jazzin ja klassisen kuuntelijoiden osuus on muuttunut vuosien varrella ja kuinka monet ovat oikeasti metallimiehiä. sekä jazz että klasari on kai menettäneet jalansijaa vuosikymmenien aikana rockille ja metallille. tätä olisi ollut hauska seurata tilastoissa (tällaisissa tilastoissa voitaisiin kysyä ihmisiltä "pidätkö itseäsi genren x kuuntelijana?") huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Teijo K. 16.05.2008 11:02:39 | |
---|
Livenähän ne TikTakitki menee. Alkoholikin jeesaa. Eilen oltiin kattoo Kakka-hätä 77:aa Tavastialla ja toisena esiintyjänä oli Familjen, jolta olin kuullut sen yhen hittibiisin kerran selvinpäin ja sillon oli pitäny sammuttaa kappale puolessa välissä. Nyt noiden euron bissejen ansiosta tuli jopa oikeesti fiilisteltyä tota ruotsielectroa. Kyllä muaki vähä ärsyttää ku kaikki perusjampat vastaa tohon kysymykseen just tolla "no vähä kaikkea" tajuamatta ees, että jos kuuntelet Idols Aria ja sit niitä muita idoleita joiden nimiä en just nyt muista, niin se ei tarkota et kuuntelee vähän kaikkea. Mut toisaalt sit tommonen hifistely et "hei tässä on sulle afrikkalaista kansanmusiikkia meneeks tää" on kans aikas ankeeta. Jos joku erehtyy multa kysymään mitä kuuntelen niin joutuu kuuntelee aika pitkän vastauksen. Miten noinkin yksinkertaisesta kysymyksestä voi saada noin monimutkaisen sepustuksen? |
black-dog 16.05.2008 19:42:39 | |
---|
täällä tosiaan on hieman erilainen musiikkimaku ihmisillä kun "massalla", epäilempä että harvempi suomalainen kuuntelee samoja bändejä kuin minä, ainakin harvemmin on tullut vastaan joku joka on sanonut kuuntelevansa the atomic bitchwaxia, vähän useammin kyussia, QOTSAa ja NIN:ää, mutta en sanoisi musiikkimakuani mainstreamiksi, tai no mitä nyt jotain indietä ja alternativea. Watch my back sano kyttyräselkä |
jajuhani 16.05.2008 21:27:02 | |
---|
Mediatutkimus mittaa ajoittain radioiden kuuntelua. YLE:n Radio Suomi on ollut pitkään tämän tilaston kärjessä, joten suomalaiset kuuntelevat eniten sitä musiikkia mitä RadioSuomen soittolistat suoltaa. Mielestäni nämä kuuntelututkimukset eivät mittaa oikeaa asiaa, nimittäin radion "kuuntelua". Oikeammin ne mittaavat radion kuulemista eli mikä kanava on auki. Kuuleminen on aistitoiminto, kuunteleminen taas todellista aivotyötä. Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |
Mika Antero 16.05.2008 21:32:02 | |
---|
ainakin harvemmin on tullut vastaan joku joka on sanonut kuuntelevansa the atomic bitchwaxia, Jokaisen vähänkään aktiivisemmin musiikkia kuluttavan levyhyllystä löytyy muutama sellainen levy jota ei "kukaan" muu kuuntele, mutta ei se vielä kenestäkään mitään hirmu individualistia tee. Ko miust on. |
Foe mounier 16.05.2008 22:13:11 (muokattu 16.05.2008 22:20:55) | |
---|
Viime aikoina olen kuunnellut vain elektronista musiikkia tyyliin: Drum n bass, ambient, trance, ja kaikkia niiden lukuisia alalajeja. Välillä myös vähän oikeaa musiikkia esim. progea ja radioheadia, mutta eniten nyt noita ekoja. Kuuntelen mitä huvittaa, poikkesi se sitten valtavirrasta tai ei. |
black-dog 16.05.2008 22:37:24 (muokattu 16.05.2008 22:37:38) | |
---|
Jokaisen vähänkään aktiivisemmin musiikkia kuluttavan levyhyllystä löytyy muutama sellainen levy jota ei "kukaan" muu kuuntele, mutta ei se vielä kenestäkään mitään hirmu individualistia tee. juu en ole näi väittänykkää. ite olen sitä mieltä että se että kuuntelee jotain sen takia että se oikein buustaisi omaperäisyyden ja yksilöllisyyden huippuunsa on täyttä scheiberia. kuunnelkoo kaikki sitä mistä tykkää. joillekki se on antti tuisku, toisille se on brant bjork jne. Watch my back sano kyttyräselkä |