tcitc 11.03.2008 20:54:17 | |
---|
Kyllä minusta olisi ihan mukavaa jos kristillistä metallia ei olisi. Minustapa ei. Paljon oisin menettäny. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
Meadow 11.03.2008 21:04:56 (muokattu 11.03.2008 21:08:20) | |
---|
Kyllä minusta olisi ihan mukavaa jos kristillistä metallia ei olisi. Näin se kyllä itsestäkin välillä tuntuu. Kristillinen metalli on mulle lähinnä vaivaannuttavaa kuultavaa. Jotkut bändit, kuten Demon Hunter, ovat sanomansa takia kuuntelukelvottomia. Minusta vaan on inhottavaa, kun silkan metallin veivaamisen sijaan saarnataan ja tuputetaan omaa uskontoa. Darklyrics.comissa on näköjään biisin sanojen perässä laulajan kommentit. http://www.darklyrics.com/lyrics/de … nhunter/stormthegatesofhell.html#12 "I aim these lyrics at those who live their lives for themselves, with no care for their own spiritual welfare. I ask them to evaluate their place in this life and to open their eyes to Gods presence. You can ignore God, but that doesnt make him disappear. Your choice to disbelieve doesnt change Gods objective presence." En vaan pysty käsittämään tämmöistä hihhulointia. Halleluujaa. "In our day and age, many kids cling to music. Different types of music appeal to different types of kids, and heavy metal is still a very popular style of music amongst young people. To forbid this style of music altogether begs for rebellion. Not only that, but to deem an entire genre unacceptable is a bold and naïve thing to do. What we do as Demon Hunter tends to appeal to young people, but instead of giving them a message of despair and hopelessness, we offer one of a Christ-centered world-view and of hope." Eli tämän perusteella tyypit pitävät metallia vain keinona tuputtaa kristinuskoa. Kaikilla on tietty omat prioriteettinsa, mutta ensisijainen jeesusristuksen ylistäminen vaan kuulostaa väärältä. |
Butcheri 11.03.2008 21:54:53 (muokattu 11.03.2008 21:56:01) | |
---|
"I aim these lyrics at those who live their lives for themselves, with no care for their own spiritual welfare. I ask them to evaluate their place in this life and to open their eyes to Gods presence. You can ignore God, but that doesnt make him disappear. Your choice to disbelieve doesnt change Gods objective presence." Uskoo ken tahtoo. Minua eivät uskovaiset, kirkko tai hengellinen musiikki häiritse lainkaan niin kauan kun kumpikaan osapuoli ei tuomitse toista tai ala tuputtamaan mielipiteitään. Tuossa ylhäällä olevassa tekstissä tuomitaan ei-uskovaisten mielipide lähes suoraan vääräksi. Ja sekös minua hiertää. Itse en usko jumalaan(ainakaan kristittyjen), mutta en sentään julista jotain "tyhmät uskovaiset ootte väärässä ja heikkoja jumalaa ei ole"-potaskaa. Jos joku tuntee tarvitsevansa uskontoa niin siitä vaan. Kumpikin osapuoli on aivan yhtä oikeassa ja väärässä. Usko ja epäusko kuitenkin astuvat kehiin vasta konkreettisten faktojen puuttuessa. E: Mutta siitähän ei tässä topikissa ollut kyse. Tuli vaan tarve tarttua tuohon. Tee jätöksesi internettiin, se on helppoa. |
Lioncourt 11.03.2008 22:02:46 | |
---|
Kuten Luther totesi, evankeliumin vastustajia pitäisi heittää hevosenpaskalla, ja usuttaa koirat kimppuun. Sotahuuto määrää. Tuossa on asennetta. Genre ei ole tuttu, vaikka tiedossa on ollu että sellaistakin on. Musta on kuitenkin hienoa, että synkistelyn, epätoivon ja pahan vastapainoksi joillakin on jotain muutakin sanottavaa, hieman niinku myönteisempää ja toivorikkaampaa meininkiä. Tuputtaminen on kyllä toinen asia, se voi olla kornia. Toivoisi myös, että kristillisessä metallissa ei ainakaan sorruttaisi just mihinkään seksuaalivähemmistö fobioihin tai muihin vastaaviin tuomitsemis kannanottoihin. Ehkä yhdysvalloista löytyy sitäkin? |
tcitc 11.03.2008 22:10:18 | |
---|
Tuossa ylhäällä olevassa tekstissä tuomitaan ei-uskovaisten mielipide lähes suoraan vääräksi. Ja sekös minua hiertää. Itse en usko jumalaan(ainakaan kristittyjen), mutta en sentään julista jotain "tyhmät uskovaiset ootte väärässä ja heikkoja jumalaa ei ole"-potaskaa. Eipä tuossakaan sanottu et uskosta osattomat ihmiset ois tyhmiä. Ja meillehän se on tosi, että Jumala on olemassa ja halutaan tietty kertoa muille. Ei se laitonta ole. Ja itse ainakin olisin heikko ilman Jumalaa. Pelkkä solukasa täällä jossain. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
Butcheri 11.03.2008 22:51:36 (muokattu 11.03.2008 22:54:09) | |
---|
"Eipä tuossakaan sanottu et uskosta osattomat ihmiset ois tyhmiä. Ja meillehän se on tosi, että Jumala on olemassa ja halutaan tietty kertoa muille. Ei se laitonta ole. Ja itse ainakin olisin heikko ilman Jumalaa. Pelkkä solukasa täällä jossain." Eipä sitä suoraan sanotukkaan, sain vaan vähän sellaisen kuvan. Aliarvioidaan toisten mielipidettä tai jotain. Mutta kuten sanoin, jokainen tavallaan. En ala asiasta enempää kättä vääntämään, uskonasioista puhuminen lipsahtaa vähän turhankin helposti pelkäksi juupas-eipäs-väittelyksi. Tee jätöksesi internettiin, se on helppoa. |
Nidhöggr 11.03.2008 22:57:21 | |
---|
Ja itse ainakin olisin heikko ilman Jumalaa. Juuri tämä. Jotkut olettavat sen koskevan kaikkia. Minä en ole heikko vaikka minulle jumala ei olekaan olemassa. Minä luotan ja uskon itseeni ja vastaan itse teoistani. En tiedä näetkö juuri sinä henkilöt, jotka kuittaavat jumalan halveksuvalla virneellä, hiekkoina tai huonoina. Jotkut tuntuvat näkevän asian niin. "Kulorastas, saatana! Minun puussa! Eihän siinä auttanut muu kuin noutaa ilmakivääri..." -Zed |
tcitc 11.03.2008 22:58:48 | |
---|
Juuri tämä. Jotkut olettavat sen koskevan kaikkia. Minä en ole heikko vaikka minulle jumala ei olekaan olemassa. Minä luotan ja uskon itseeni ja vastaan itse teoistani. En tiedä näetkö juuri sinä henkilöt, jotka kuittaavat jumalan halveksuvalla virneellä, hiekkoina tai huonoina. Jotkut tuntuvat näkevän asian niin. No itsestänihän puhuin tuossa. En vaan näe itseäni missään jos Jumalaa ei olisi. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
kassper 11.03.2008 23:25:54 | |
---|
Joo vähän pistää miettimään kun koulussakin joku kävelee Che-paita päällä, että laittaisinkohan itseän paidan päälle jossa on kuva henkilöstä joka tappanut ihmisiä mm. näiden uskonnon ja aatteiden takia. Kyllä mä Hitler-paidan päälle voisin laittaa saman tien. Stand for your rights! Oli mullakin Kekkos-pipo ja ajattelin itelleni ukosta vääntää paidankin. En kyllä millään tavalla seiso sen politiikan takana, jota ukko harjoitti. Ja löytyyhän siltäkin sitä suojeluskunta-menneisyyttä, joten tuskin järin puhtoinen ukko on, mutta eipä se mua kiinnosta. Suomen sisällissodasta ei kuitenkaan saa vielä puhua vapaasti vielä moniin kymmeniin vuosiin, saati sitten UKK:n vioista. Kristillisestä metallista en sen enempää sano kuin että ei se minua haittaa. Vähemmän mä kuuntelen niitäkään biisejä, joissa kerrotaan riibokeista ja blingblingistä ja horoista ja parittajista ja aseista ja... Noh, pointti selvä? Joku siitäkin musasta tykkää. No, tykätköön. Ite pidän kovastikin Extolista, eikä mua häiritse se, että jannut laittaa aika tatsilla menemään. On ahdasmielistä ajatella, ettei Jeesuksesta vois laulaa yhtälailla kuin Saatanastakin saman piiskaamisen päälle. Ei siitä murinasta kuitenkaan saa kukaan täysin selvää ilman booklettia. Varmaan te nillittäisitte ja häpeäisitte sitäkin, jos joku kunnon brutaali laulunlurittelija vetäs sitä "manatut-ihmiset-syövät-bulgarialaisia-vastasyntyneitä-aamupalaksi"-tematiikkaa johonkin akkarin ja vitosen Casion rumpubiitin päälle heleällä Kummeli-äänellä? "Hyi vittu, miten toi voi vetää noin kornisti tota juttua. Menee ihan yli..." Mainittakoon vielä, etten usko jumaliin tai messiaisiin tai mihinkään muuhunkaan. Tämä kirjoitus oli pelkästään vastaus musiikilliselle ahdasmielisyydelle. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Times change and theres no point being so dogmatic that youre just pissing into the wind |
calf 11.03.2008 23:45:45 | |
---|
http://www.myspace.com/vipmetal Tässä laadukasta mussiikkia. Mun mielestä ainakin on luonnollista, että ihminen laulaa siitä, mikä hänelle on tärkeää. Jos se on Jeesus, niin sitten lauletaan Hänestä. =) There are no wrong notes |
tommijk 12.03.2008 00:08:49 | |
---|
Mun mielestä ainakin on luonnollista, että ihminen laulaa siitä, mikä hänelle on tärkeää. Jos se on Jeesus, niin sitten lauletaan Hänestä. =) Totta. Muutenkin tuntuu pelkkä jumalan maininta sanoituksissa olevan monelle tuputtamista/käännyttämistä, varsinkin jos on kyseessä "kristillinen bändi" leiman saanut yhtye. Esim. Johnny Cashillä on monia paljon suorempaa julistavia hengellisiä sanoituksia mutta se ei tunnu häiritsevän ketään. |
Joees 12.03.2008 00:27:38 | |
---|
Totta. Muutenkin tuntuu pelkkä jumalan maininta sanoituksissa olevan monelle tuputtamista/käännyttämistä, varsinkin jos on kyseessä "kristillinen bändi" leiman saanut yhtye. Esim. Johnny Cashillä on monia paljon suorempaa julistavia hengellisiä sanoituksia mutta se ei tunnu häiritsevän ketään. Ja Johnny Cash on rankempaa kuin moni metallibändi. Ainakin mulle. Ja samaa mieltä noin muutenkin... Sitte vielä sanotaan että uskovaiset on ahdasta sakkia. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Kailis 12.03.2008 00:53:39 | |
---|
Esimerkiksi tässä biisissä mainitaan jesse ihan kunnioittavassa hengessä eikä ahista yhtään. http://www.youtube.com/watch?v=X5I11RYcpWEHevi on muutenkin mulle vastenmielinen laji, ja uskonnollisella sanomalla höystettynä se muuttuu sietämättömäksi |
luopio 12.03.2008 00:53:58 | |
---|
http://www.myspace.com/vipmetal Tässä laadukasta mussiikkia. Mun mielestä ainakin on luonnollista, että ihminen laulaa siitä, mikä hänelle on tärkeää. Jos se on Jeesus, niin sitten lauletaan Hänestä. =) Just tommosta kamaa, jota ei vois kuunnella, vaikka musiikki sinänsä toimiikin. Tämä "Isä meidän" on oikeen viimesen päälle sitä itteensä. On siinä joku vissi ero kun kun black metal -bändien sanat ei pahimmillaankaan häiritse noin paljoa. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Marlowe 12.03.2008 04:44:32 (muokattu 12.03.2008 04:46:44) | |
---|
Toivoisi myös, että kristillisessä metallissa ei ainakaan sorruttaisi just mihinkään seksuaalivähemmistö fobioihin En usko, että kristillinen metalli sanottavammin sortuukaan tämmöiseen - ainoa musiikillinen genre, jossa olen avoimen homofobisiin lyriikoihin törmännyt, taitaa olla reggae. Nyt kun kirkonpoltot on tässä nostettu ihan tarkoituksella tapetille, ja aiheesta (yllättäen) eksyttiin, niin ihan mielenkiinnosta; perustele mulle mitä pahaa on kirkonpoltossa? Kirkonpoltto voi olla kristinuskon luomassa yhteiskunnassa paha asia joo, mutta jos asian ottaa kolmanteen ja puolueettomaan näkökulmaan, niin eihän siitä saa pahaa vängälläkään. Päinvastoin; yksilö kokee kirkollisen instiuution haitaksi itselleen, läheisilleen ja maalleen ja haluaa nähdä asiat niin, että tuhoaa itse sitä "pahaa". Hoho! "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Heissi 12.03.2008 04:53:20 | |
---|
Niin onhan se todellisuutta sekin kun ihmisiä tuomitaan kirkkojen tuhopoltoista ja järkyttävän raaoista toiseen ihmiseen kohdistuvista henkirikoksista. Uskon että kirkonpolttomusiikki on yksi tuollaisen patologisen käyttäytymisen purkautumiskanava. En ole mikään psykologi, mutta eikös psykologian tutkimustraditiossa ole jo pitkään pidetty faktana sitä, että käsitys hyvästä ja pahasta, ja toimia moraalisesi oikein, kuuluu terveen yksilön luonnollisiin ominaisuuksiin, ja kun se jostain syystä hämärtyy on kyse patologisesta yksilöstä. Jos olisin psykologi, olettaisin että mielikuvitusolentoja totena pitävä henkilö ei ole mieleltään tasapainoinen yksilö. En ole psykologi, mutta oletan kyllä silti. "Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M |
leka 12.03.2008 04:58:42 (muokattu 12.03.2008 05:10:17) | |
---|
Tuo "tuputtaminen" on kyllä hauska ilmiö... Jos Arto Artisti laulaa: "Minä uskon Jeesukseen", se on joidenkin mielestä tuputtamista. Eihän siinä mitään tuputeta... Sit jos jahdattaisiin kadulla ja laulettaisiin väkisin korvaan että "Nyt jumalauta uskot, tai itket ja uskot, palat helvetissä senkin syntinen paska", niin se olisi tuputtamista. Kun Lasse Laulaja laulaa että "Minä asun Turussa ja se on parasta", ei Lasse tuputa turkulaisuutta kenellekään. Eikä Lassen sanoma ole että muissa kaupungeissa asuvat ihmiset olisivat jotenkin huonompia, tai vähempiarvoisia.Se on sit kuulijan oma asia jos Lassen laulun ansiosta haluaa muuttaa Turkuun. |
Kukkis 77 12.03.2008 05:50:07 | |
---|
Musta nää kaikki poliittisia ja uskonnollisia asioita julistavat bändit on kyllä jotenkin noloja hommia. Totta. Niinku tää, ihan vitum persiistä: www.veriryhma.org Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
miscage 12.03.2008 07:23:24 (muokattu 12.03.2008 07:26:04) | |
---|
No itsestänihän puhuin tuossa. En vaan näe itseäni missään jos Jumalaa ei olisi. Se on ihan ok, mutta jos sulla on joskus jonkinlaista kasvattajan valtaa, isänä tai muuten niin älä jooko siirrä tuota sinun "uskoa" eteenpäin? Aikuisille saat toki noita asioista yrittää uskotella, mutta lapsia pitäisi suojella sen verran ettei kuseta niitä. Ne kun saattavat oikeasti uskoa, lapsia kun ovat. En siis tarkoittanut sinua, vaan ketä tahansa "uskovaista". Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti. |
marke- 12.03.2008 10:33:39 | |
---|
Uskoo ken tahtoo. Minua eivät uskovaiset, kirkko tai hengellinen musiikki häiritse lainkaan niin kauan kun kumpikaan osapuoli ei tuomitse toista tai ala tuputtamaan mielipiteitään. Tota noin.. eikö tää koko homma just perustu siihen, että toinen osapuoli nimenomaan tuomitaan ja mielipiteitä "tuputetaan", ja sitten mm. tätä kautta vahvistetaan vaikkapa se oma oikeudellisuus? Lähes kaikissa (valta)uskonnoissa on havaittavissa seuraavat, hyvin selkeät piirteet; 1. Levitä uskontoasi 2. Lisäänny 3. Käyttäydy hyvin uskontosi parissa Hoho! Kiitos, että luit kirjoitukseni ajatuksella. Rakkaus |