![]() 30.11.2007 10:31:12 | |
---|---|
Hyvältä kuulostaa käytännössä. Mitenkä tuo flash-systeemi eroaa periaatteeltaan kovalevystä? Oletan että tuo kovalevy-systeemi on samanlainen kuin tietokoneissa? Kovalevyssä on siis lukupä(it)ä, joka liikkuu levyn pintaa(/pintoja) pitkin. Tämä levypinta pyörii sitten jollain nopeudella laitteen sisällä (perustietokoneen kiintolevyt 5400-10000rpm). Flash -muisti on sitten piiri, jossa ei ole liikkuvia osia lainkaan. Mikäli hirveästi haluat syvemmälle kaivautua ja lontoonkieli vääntyy niin: http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk | |
![]() 30.11.2007 12:54:40 | |
Kerro ihmeessä lisää, itellä tuo ohjelma on toiminut oikein mainiosti, mitä nyt vanhalla PC:llä toimi hiukan hitaasti. Nähdäkseni tuolla ohjelmalla on ihan samalla tavalla "omat juttunsa" (jotka tulee oppia) kuin muillakin vastaavilla ohjelmilla, tuo on vaan monessa kohtaa kilpailijoitaan reilusti fiksumpi :) Itunes on tehty näennäisesti helpoksi, mutta logiikka on mielestäni erittäin hämärä ja typerä. Mitään ei voi tehdä järkevästi, vaan mennään vaikeimman kautta. Esim. biisien siirrot täytyisi pystyä toteuttamaan liukuvalikosta suoraan. Creativen käyttöliittymä on paljon intuitiivisempi. Itunes on varmasti Mac-käyttäjän logiikalle räätälöity. Itse kirjoitan tätä viestiä koulun Maciltä, ja olen sitä mieltä, että voisin napata tämän suorituskyvyttömän, käyttöliittymältään täysin typerän ja ulkomuodoltaan muovisen paskan suoraan ikkunasta pihalle. Ipodien lastentaudit on nykyään saatu aika hyvin kuriin. Aikaisemmin laitteet pamahtelivat (varsinkin akut) kätevästi juuri takuuajan umpeuduttua. Ipodeissa on myös paras äänenlaatu verrattuna kilpailijoihin. Kuulokkeilla kuunneltuna mp3-muodossa olevaa musiikkia eroa ei tosin pahemmin havaitse. Itse ostaisin tällä hetkellä iPodin 30 GT- tai 60 GT- mallin. Mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan ylivoimainen. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää | |
![]() 30.11.2007 21:32:17 | |
Itunes on varmasti Mac-käyttäjän logiikalle räätälöity. Itse kirjoitan tätä viestiä koulun Maciltä, ja olen sitä mieltä, että voisin napata tämän suorituskyvyttömän, käyttöliittymältään täysin typerän ja ulkomuodoltaan muovisen paskan suoraan ikkunasta pihalle. Itse kun siirryin PC:stä Maciin ihmettelin pitkään että käytänkö koneen toimintoja oikein, koska ne ovat niin idioottimaisen yksinkertaisia! Loppupeleissä niihin on tottunut ja hyvin pelittää, ei oo mitään ongelmia. Sitä haluaisin kysyä että millä perusteella suorituskyvytön? ;) Itse ostaisin tällä hetkellä iPodin 30 GT- tai 60 GT- mallin. Mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan ylivoimainen. Jep. Niitä vaan ei myydä eikä valmisteta enään. Destroy Erase Improve | |
![]() 30.11.2007 22:22:29 (muokattu 30.11.2007 22:22:49) | |
Tuolla jossain sanottiin "opettelet vain pari kk niin opit käyttämään iTunesia sujuvasti!" joopajoo miks pitäis käyttää aikaa johonkin opetteluun joka ei missään asiassa ole parempi kuin esim Foobar? iTunesia käytin jonkun aikaa kun veljellä on iPod, meni hermot ja asensin Foobariin iPod pluginin ja hyvin toimii. Siirrät kappaleet paikasta A paikkaan B ja se on siinä eikä tarvii painella rukseja ja rakseja joka paikkaan että se iTunes nyt varmasti tajuaa kaiken. TILU soolot < all!
Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO) | |
![]() 01.12.2007 01:03:33 (muokattu 01.12.2007 01:04:00) | |
Itse kun siirryin PC:stä Maciin ihmettelin pitkään että käytänkö koneen toimintoja oikein, koska ne ovat niin idioottimaisen yksinkertaisia! Loppupeleissä niihin on tottunut ja hyvin pelittää, ei oo mitään ongelmia. Tämäkin on mahdollista, mutta mielestäni Macin yksinkertaisuus ei ole hyve. Päinvastoin. Mac on ihan hyvä tietokone naispuolisille graafisille suunnittelijoille.;) Ei mene asiat liian monimutkaisiksi. Sitä haluaisin kysyä että millä perusteella suorituskyvytön? ;) Sehän on ihan mopo, sillä perusteella. Tehoton romu.;) Jep. Niitä vaan ei myydä eikä valmisteta enään. Aivan totta, mitä mä sekoilen. 80 GT:n mallia tarkoitin, 269 €:n hintaan ei ole paha. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää | |
![]() 01.12.2007 11:03:48 | |
Mac on ihan hyvä tietokone naispuolisille graafisille suunnittelijoille.;) Ei mene asiat liian monimutkaisiksi. Haha, miksi miehet muka haluaa tehdä kaiken vaikeimman kautta? | |
![]() 02.12.2007 00:03:46 | |
Tämäkin on mahdollista, mutta mielestäni Macin yksinkertaisuus ei ole hyve. Päinvastoin. Mac on ihan hyvä tietokone naispuolisille graafisille suunnittelijoille.;) Ei mene asiat liian monimutkaisiksi. Niin, minä en miehenä ainakaan kaipaa ylimääräistä vääntöä ja taistelua koneen kanssa, tahi sitä jatkuvaa kaatuilua ja virusten, palomuurien ym. kanssa veivaamista - siksi vaihdoin macciin. Jos asiassa menee hiukan syvemmälle, niin syy PC:n heivaamiseen oli raskas, kehnosti suojattu ja yksinkertaisen huono käyttöjärjestelmä Windows XP. Sehän on ihan mopo, sillä perusteella. Tehoton romu.;) Tämä riippuu macista. On noita aika tykkejäkin pelejä, luonnollisesti. Mutta niin, tuo iTunes tuntuu rullaavan reilusti paremmin Macilla kuin PuuCeellä, mikä on tosiaan ihan ymmärrettävää. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson | |
![]() 02.12.2007 12:18:11 | |
Näyttää taas tämäkin keskustelu kaatuvan tuohon Mac vs. PC tappeluun mihin ne kaatuvat aina... Palaten asiaan, tietääkö kukaan myydäänkö missään enään noita vanhemman sukupolven iPod-video soittimia? 30 gigainen olisi haussa. Vanhoja nanoja ainakin täältä Tampereelta löytyy, mutta ne ovat kyllä liian pieniä mun käyttöön. Sitten taasen tuo nykyinen 80 gb classic on mulle liian kallis. iTunes pyörii ja on mun mielestä suunniteltukin Mac-ympäristöön. Windowsilla se on ihmeen tönkkö enkä yhtään ihmettele että siitä ei kovin moni pidä; varsinkaan jos kone ei ole kauhean tehokas. Omassa Macissani se pyörii kuin unelma. Destroy Erase Improve | |
![]() 02.12.2007 12:43:39 | |
Mulla on tuo Zen plus 2gb ja siinä on ihan naurettava akku. 100% ladattuna akku ei kestä normaalia käyttöä juurikaan tuntia pitempään. Ja akku tyhjenee itsestään muutamassa päivässä. Liekkö sitten viallinen laite. Manuaalissa soittoajaksi on merkkitty ainakin 9,5h. I'm a runaway son of the nuclear a-bomb. | |
![]() 02.12.2007 12:48:47 | |
Haha, miksi miehet muka haluaa tehdä kaiken vaikeimman kautta? Noku vinttu pitää olla tekemisen meininki. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. | |
![]() 06.04.2010 10:48:19 (muokattu 06.04.2010 10:49:13) | |
Tämä ketju saa nyt toimia avautumisen alustana... Minulla ei lähtökohtaisesti ole yhtään mitään Applea tai sen tuotteita vastaan. Aloin vain miettimään, että olenkohan ainoa jonka mielestä IPod ei mp3-soittimena ole mitenkään ihmeellinen? Selvennätäänpä hieman: Itselläni on 2 mp3-soitinta, Creativen Zen ja IPod Nano. Käytin jonkin aikaa molempia vuorotellen sen mukaan, kummassa nyt sattuu olemaan virtaa jäljellä. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut lataavani Zeniä, ihan vaan ettei tarvitsisi Appleen koskea. Aloitetaan käytettävyydestä, jossa Applen väitetään usein olevan mielettömän paljon muita valmistajia edellä. Minua v*tuttaa suunnaattomasti se, kuinka Apple ei ole voinut laittaa äänenvoimakkuuden säädölle omia näppäimiään, vaan kaikki pitää tehdä ohjauspyörän kautta. Olet vaikka selaamassa jotain tiettyä valikkoa, uusi kipale alkaa ja huomaat haluavasi säätää volumea ylöspäin (näin käy usein esim. omien demoäänitysten kanssa, joissa volume voi heitellä). No ei kun klikkaillen hakemaan parhaillaan soivaa kappaletta, volumea säätämään ja siitä sitten takaisin kansioihin. Creative taas on laittanut pari painiketta ihan vaan tätä tarkoitusta varten, ja äänenvoimakkuuden säätö onnistuu missä tahansa valikossa. Mielestäni jälkimmäinen tapa on hyvää käytettävyyttä, tai sitten en vain osaa käyttää IPodia. Lisäksi ohjauspyörän käyttö esim. taskussa on aivan toivotonta. Toinen käytettävyyspisteet Creativelle vievä pointti on tiedostojen lisääminen. Zen ei vaadi edes mitään ohjelmaa käytettäväksi, vaan tiedostoja voi lisätä ihan huoletta resurssienhallinnan kautta kansioina, ja kunhan vain tiedostojen mp3-tagit on kunnossa, toimii homma loistavasti soittimessa. IPodin soundi on kristallinkirkas, mutta siitä puuttuu bassoa aika reippaasti. Tästä löytyy esim. googlella lisää tietoa, enkä suinkaan ole yksin mielipiteeni kanssa. Creativen soundi taas muroutuu helpommin, mutta ainakin siinä on alakertaa. Lisäksi IPodin EQ-säädöt vähentävät ennestäänkin heikkoa akkukestoa roimasti, korjaamatta soundia juuri mitenkään. Tämä soundiasia on tietysti henk. koht. mieltymyksistä kiinni, itse pidän enemmän Creativen soundista. Rakenteen laadussa Apple taas vie voiton aika selkeästi. Creativen kuori alkoi hajoilemaan hieman takuuajan umpeuduttua, mutta IPod tuntuu olevan rakenteeltaan hyvinkin jämäkkää tekoa. Lisäksi Creativen käyttö kirkkaassa auringonpaisteessa on täysi mahdottomuus, koska näytöstä ei erota yhtään mitään. Tiivistetysti: IPod ei mielestäni ole lainkaan hypetyksensä veroinen laite, varsinkaan käytettävyyden osalta. Tosin mp3-soittimet alkavat olla jo niin peruskauraa, että hypettääkö niitä enää edes kukaan? Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 06.04.2010 13:18:08 (muokattu 06.04.2010 13:18:34) | |
Pluto: IPodin soundi on kristallinkirkas, mutta siitä puuttuu bassoa aika reippaasti. Tästä löytyy esim. googlella lisää tietoa, enkä suinkaan ole yksin mielipiteeni kanssa. Tässä voi olla eroja myös eri iPod-mallien välillä. Oma 30gb Video tuuppaa ihan tarpeeksi myös alapäätä, en ole just huomannut eroja muihin ämppärisoittimiin. Huonojen luurien kanssa tuo bassotoisto on kylläkin ihan yhtä tyhjän kanssa, ei sitä bassoa tule kuitenkaan - vaikka voihan yläbassoa boostata keinotekoisesti vaikka kuinka paljon halutessaan ;) Eli kuulokkeet vaikuttaa bassotoistoon selkeästi enemmän kuin se mp3-soitin. Harvassa taitavat olla soittimet, jotka eivät hyviin kuulokkeisiin tarpeeksi alapäätä tarjoilisi. Toki noissa saattaa olla erojakin, mutta aika pienistä heitoista veikkaisin puhuttavan, varsinkin jos verrataan luurien vaikutukseen. Tiivistetysti: IPod ei mielestäni ole lainkaan hypetyksensä veroinen laite, varsinkaan käytettävyyden osalta. Tosin mp3-soittimet alkavat olla jo niin peruskauraa, että hypettääkö niitä enää edes kukaan? Musta iPod pitää nähdä mp3-soittimena (vai AAC-soittimena?) siinä missä muutkin. Sitä hypetystä on toki Applen kamojen ympärillä aina hilppasen muita enemmän, mutta pakkoko tuosta on välittää. Samalta "asteikolla" tulis musta arvioida iPodeja kuin muitakin soittimia, ei se hype anna mulle ainakaan syytä odottaa jotain täysin maailmoja mullistavaa. Jokainen valitsee sen masiinan mikä itelle parhaiten sopii, ei siinä sen kummempaa. Ite satun tykkäämään Mac/iTunes/iPod -kombosta. En näe syytä vaihtaa. This Is Sonar Transistor... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)