Bee-äf 07.09.2007 16:01:07 | |
---|
Matti ja Teppo: Et voi tulla rajan taa Pelottavin biisi ikinä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
sabian 09.09.2007 15:50:02 | |
---|
Mana mana: maria magdalena Siitä löytyy reipasta ranteet auki meininkiä Vituttaa nii nottei veri kiärrä |
Läpistö 09.09.2007 19:03:19 (muokattu 09.09.2007 19:03:37) | |
---|
Mitenkäs Tähdet tähdet? Tämä! Kyllä niin menee kylmät väreet selkää pitkin aina välillä kun tämän kuulee. Oon tässä hiljattain miettiny juurikin näitä suomalaisia melankolisia tekstejä. Esimerkiksi Viidestoista yö nousee omasta mielestäni toiseen potenssiin kun tekstin irroittaa sävellyksestä. Oon myös miettiny Baddingin Valot-biisiä ja sitä et onko se loppu siinä on aivan loistava. Vapaasti muistellen menee näin: Vaan ne ei tiedä, että valo valo vois säikyttää tän aran tunteen pois Siis kahdestaan päätettiin: ei milloinkaan valot käy meitä päin palamaan Että kuitenkin kertoja tässä antaa periksi ujoudelleen (tjsp.), että ei uskallakaan tutusta siihen toiseen, vaikka siitä voisi tulla syvällinenkin suhde... No juu, meni vähä vuodatukseks nyt... :D Die in the summertime. |
D-pick 10.09.2007 00:55:28 | |
---|
Irwin Goodman - Ryysyranta |
Enya 22.09.2007 23:45:09 | |
---|
Kieltämättä toimii, vaikka käännöspiisi onkin. Olis hauska tietää, mistä alkuperäinen italiankielinen teksi kertoo? Nimi kai on sama, "Olen italialainen" tjsp. Kuta kuinkin.. mies & kitara valittaa, joten antakaa hänen ja kitaransa olla ja valittaa =) Pointti kuitenkin, että vaikka monessa yhteydessä tämä on kai valittu yhdeksi huonoimmista käännöksistä, niin minusta tätä oikeasti toimii. Piisi on h-e-l-v... hyvä! Sekä italian, että suomen kielillä. Pitkään ulkomailla ollessa kun iskee se kotimaankaipuu ja sitä pohtii talvisia iltoja ja valoisia kesäöitä, ja jostain lävähtää tämä soimaan, niin jo on ihme ettei raavaallakin karjulla tule tippa linssiin, jos toiseenkin? |
HaloOfFlies 23.09.2007 22:14:37 | |
---|
Entäpäs Lemon-yhtyeen Uriah Heep-suomennos Nainen Tummissa? Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin, kuin kaukaa äänen kuulin: Oon sieltä, mistä takaisin ei tulla elämään. Mä katsettansa turhaan hain, näin pohjattomat silmät vain. Kun katsoin niihin tunsin, että häntä rakastin. "Voi poikaparka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa. Vain hengen sulta veisin kylmin, jäisin suudelmin". Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan On yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en Sä vaikka kaiken oikein teet Sua seuraa aina kyyneleet, ei murheistaansa irti pääse koskaan ihminen Mä pyysin: Suukko, muuta ei. Hän viikatteensa naulaan vei ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän. Hän lähti, otti viikatteen. Jäin yksin yöhön hiljaiseen. En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän. Hän saapuu vielä tiedän sen kun aika vierii täyttyen niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan tuon suudelman kun hältä saan voin vihdoin jättää kylmän maan ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan en itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
-Cale 23.09.2007 22:28:05 | |
---|
|
LepakonNahka 23.09.2007 22:41:56 | |
---|
Taisin olla kuuden kun isä kerran kysyi "Poika, juotko jo viinaa?" Aivan kuuden vanha olin sillon kyllä kun isä kysyi "Poika, juotko jo viinaa? Ja mitä silloin pystyy vastaan sanomaan kun kysyjä on mies joka kaiken opettaa niin katson kuinka lasittuinein silmin tuijottaa ja tivaa "Juotko jo viinaa?" Viikate - Kuolleen miehen kupletti. Muutenkin Viikatteen tuotanto on melankolian riemuvoitto. Ahh... "mua ihmetyttää tää että ainakun uus ketju avataan ni joku tulee siihen että "Haista paska ja käytä hakua homo!" " rock-kukko |
Kanjonit 23.09.2007 23:29:02 | |
---|
Jaakko-Teppo - Hilma ja Onni Olin ajaa ojaan kun tämä biisi pärähti soimaan isän vanhalta c-kasetilta. Rantamalla Likolahden Hilma Holkin kanssa kahden yhteisestä rakkaudesta aina haaveiltiin Käessä pitelin Hilman kättä Aittaan mentiin siittä viivyttelemättä Tekohampaat samaan lasiin yöksi laitettiin Poissa lasista on Hilman hampaat Myyty kanat, siat, lampaat Konelypsyyn kantturat täytyi Minun totuttaa |
Artzi 24.09.2007 08:57:07 | |
---|
"Jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeä. Jokainen ihminen vain elää hetken sen, sen minkä kohtalo on hälle määräävä." -Veikko Lavi Ei tarvinne selityksiä. Paska on parhaimmillaankin heviä. |
Semjon 24.09.2007 10:29:50 | |
---|
Lapinlahden linnut ovat löytäneet parhaimmillaan teksteihinsä uushelismaalaisia tummia äänenpainoja. Miten olisi vaikka Aimon virsi, kertomus autokuskin pojasta. "Opettaja aamuisin vedätti virren, aurinko paistoi harmooniin..." "I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan) |
Chemo 24.09.2007 12:32:05 | |
---|
Salattu Suru (TopiAgents): "Vaikka vuokses sain surun suuren vain, sen kestän. Mitä tunnen, sen muita huomaamasta estän. Voiko näyttää mies tätä taakkaa surun? Ei. Jos yksin jäänen, Sydän vaikeroi, mutta vaiennan sen äänen. Suru sydämein, Se on salaisuus. Vain salaisuus. Kaikki haaveet haihtuvat yksi kerrallaan, Niistä muistot himmeät vain nyt enää saan. Voiko näyttää mies tätä taakkaa surun? Ei. Jos yksin jäänen, Sydän vaikeroi, mutta vaiennan sen äänen. Suru..." Mulle tämmöinen lyriikka menee läpi jonkunmoisena sairaana, kammottavana pilana, mutta ihan oikeasti karmaisee että tää on niin monelle sitä eniten puhuttelevaa tavaraa. Itsemurhamaa mikä itsemurhamaa. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
sankar 24.09.2007 17:45:15 | |
---|
Lasijauholaivakeikka. |
reino 25.09.2007 12:19:38 | |
---|
Mana mana: maria magdalena Siitä löytyy reipasta ranteet auki meininkiä Tämä on kyllä aika melankolinen ja vielä kun tietää J. Mömmön kohtalon niin lisää ahdistusta entisestään ding-dong |
SirElwood 25.09.2007 12:35:25 | |
---|
Salattu Suru (TopiAgents): Mulle tämmöinen lyriikka menee läpi jonkunmoisena sairaana, kammottavana pilana, mutta ihan oikeasti karmaisee että tää on niin monelle sitä eniten puhuttelevaa tavaraa. Itsemurhamaa mikä itsemurhamaa. "Kuulin" tämän biisin ensimmäisen kerran silleen, että olin soittamassa ihan ensimmäisiä humppakeikkojani, ja tämä oli ohjelmistossa. Hiton hieno biisi. Ei mitn pilaa. |
oo-p 25.09.2007 15:59:36 | |
---|
Mana mana: maria magdalena Siitä löytyy reipasta ranteet auki meininkiä Tämä on kyllä mahtava. Myös Viikatteelta löytyy aika suomalaista ankeutta. Viikatehan on muuten coveroinut myös Mana Manaa. esim. kaarlen kynästä: Vastarannan valssi Täällä ei nauraa saa asioille, joille muualla saa Myös ikävät asiat visusti omana tietonaan Töitä ja töitä ja kireitä vöitä ja pyhänä kerrasto puhtoinen Täällä on huveina lepo ja liemi lämpöinen Rannoilta Kaajärven kantaa laulu jos vain vois` Pilvet ei täälläpäin alemmaksi pääse laskeutumaan Mut ei tullut oo tarvetta katsetta maasta pois nostaakaan Kiviä, kantoja, soisia rantoja, saappaat varsineen savessa Vaan eipä leipä juoksekaan miesten maatessa Rannoilta Kaajärven kantaa laulu jos vain vois` Aika ajoin käy aatos yön helmoissa lentämään Mistä löytyisi mies täältä poieksi lähtemään Kun täällä ei nauraa saa asioille joille muualla saa ja tarkemmin silmäillen löydykään ei mitään naurettavaa Radiopuhelimet - Hyvää matkaa on myös melkoisen synkeä ralli sanoituksiltaan, kuten monet muutikin bändin biisit. ...Ja eipä sitä käy kieltäminen, etteikö Hynysen Jouni olisi kuvannut suomalaisuutta osuvasti. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
LamaAjanElvis 25.09.2007 16:11:56 (muokattu 25.09.2007 16:12:39) | |
---|
Salattu Suru (TopiAgents): "Vaikka vuokses sain surun suuren vain, sen kestän. Mitä tunnen, sen muita huomaamasta estän. Voiko näyttää mies tätä taakkaa surun? Ei. Jos yksin jäänen, Sydän vaikeroi, mutta vaiennan sen äänen. Suru sydämein, Se on salaisuus. Vain salaisuus. Kaikki haaveet haihtuvat yksi kerrallaan, Niistä muistot himmeät vain nyt enää saan. Voiko näyttää mies tätä taakkaa surun? Ei. Jos yksin jäänen, Sydän vaikeroi, mutta vaiennan sen äänen. Suru..." Eihän toi ole nykyhevin lyriikoita synkempää. Mulle tämmöinen lyriikka menee läpi jonkunmoisena sairaana, kammottavana pilana, mutta ihan oikeasti karmaisee että tää on niin monelle sitä eniten puhuttelevaa tavaraa. Sorsakosken Varjojen Yö Valoa ei varjossa näy Iloa ei surusta jää Sun lähdettyäs aurinko sammui Kylmä ja kuollut se on nyt... loppuja ei muista. Itsemurhamaa mikä itsemurhamaa. Just mun mieleen. Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
HaloOfFlies 25.09.2007 17:14:41 (muokattu 25.09.2007 17:16:55) | |
---|
Pate Mustajärven Yhdessä Itkien kuulunee tähän kategoriaan myöskin. Niin ja Tuhkaa. Kun katse tottuu hämärään, Vain tyhjän huoneen nään. Pöytä orpo yksin seisoo Ja sen pintaan painan pään. En tuhkaa ensin huomaa, Se lauseen muodostaa. Jotain sentään pöydän pintaan Hän ehti kirjoittaa. refrain: "On turha meidän jatkaa, En kestä kauempaa. On mennyt kaikki tuhka, Enää kääntymään et mua saa." Kun katson tuhkaan savukkeen, Käy muistot eiliseen. Oli kerran huone lämmin, Kun mä uskoin rakkauteen. On tuhkaa nyt kaikki unelmain Ja huone niin tyhjillään. Vain pöydällä on tuhkaa Ja nuo sanat siinä nään. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Chemo 25.09.2007 21:47:15 | |
---|
"Kuulin" tämän biisin ensimmäisen kerran silleen, että olin soittamassa ihan ensimmäisiä humppakeikkojani, ja tämä oli ohjelmistossa. Heh, sama, muuten =D Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Gee- 25.09.2007 22:23:37 | |
---|
Tämä voi herättää paljon vastustusta, mutta itse en halua varsinkaan syksyisin kuunnella tämmöstä perussuomalaista melankolista musiikkia. Ne lyriikat alkavat melkolailla ahdistaa meikäläistä. Mielummin kuuntelen elämän iloisista asioista kertovaa musiikkia. Kiitos ja anteeksi. "All the songs we do are basically about on three things: Sex, Booze and Rock&Roll." -Bon Scott |