Aihe: Totuus Jim Morrisonin kuolemasta? (no, uusi teoria ainakin)
1 2 3
texjazz
16.07.2007 16:48:51

Ai, mun mielestä mm. Touch me, Soft parade, Shaman's blues on The Doorsin parhaimmistoa ja Wishful sinful, Tell all the people ja Runnin' blue ovat oikein hienoja kappaleita... mutta onhan tuo minustakin selvästi The Doorsin heikoin levy, eli ei siinä mitään... =)

Tuossa Touch Me:ssa Doorsit pyyhkäisevät lähes Frank Sinatran tontille.

Täytyykin pistää L.A.Woman soimaan Jimbon kunniaksi. Se on Rouhein ja Juurevin Doors-levy. Ja Jimppa laulanee siinä vain kännissä, jos Sugarmenin kirjasta oikein muistan.

Ehkä Jimppa hiippailee tänne Riders on the Stormin aikana, tuo mukanaan pullon Jim Beamia, istumme yhdessä terassille ja lyyriseen tyyliinsä Jimbo kertoo minulle tarinoita 60-luvun hulluista vuosista. Soittelen omia suosikeitani levyhyllystä, koska Jimpalta on saattanut jäädä kolme vuosikymmentä tykkänään väliin. Luulen jo, että ainakin Tom Waits on hänelle kova sana.

Aivot ovat lomalla.
Innostu inhimillisyydestä!
Gardiner
16.07.2007 17:05:26

Aivot ovat lomalla.

Ah. Ihana ja siunattu kesis.
Taidanpa laittaa ekan pyörimään jos tänne Soul Kitseniin tulis vaik 20th sentuurin fox sanomaan et love me totimes. :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Stain
16.07.2007 17:15:35
The Soft Parade on niin paska levy, että uskon että kuolema vaan vähän tasas tilejä ja hukutti Morrisonin kylpyammeeseen siitä hyvästä.

Soft Parade menee taas omalla listallani The Doorsin parhaimmistoon.
It's a bittersweet symphony, this life
ganesha
16.07.2007 17:41:30
menkää kurviin hengailemaan päiväksi (Helsingin Sörnäisiin, siis) ja tulkaa sitten väittämään ettei päällepäin muka näe kuka käyttää kovia aineita ja kuka ei :D
viina. hanuri. ja naiset.
McNulty
16.07.2007 17:54:47
This is the end
beautiful friend
This is the end
my only friend, the end

It hurts to set you free
But you'll never follow me
The end of laughter and soft lies
The end of nights we tried to die

This is the end
if the shit fits... wear it!
assman
16.07.2007 18:19:59 (muokattu 16.07.2007 18:23:00)

The Soft Parade on niin paska levy, että uskon että kuolema vaan vähän tasas tilejä ja hukutti Morrisonin kylpyammeeseen siitä hyvästä.

Soft Parade on yks parhaista. Siinä plätyllä ei mielestäni ole yhtään huonoa biisiä. Just Soft Paraden biisit mulla useimmin soi päässäkin, vaikken oo Doorsia kuunnellut aikoihin.
-septimisti-
16.07.2007 19:32:39
Omituisempaa väitettä en oo koskaan kuullut. Ei varmastikaan ole noin.

Hyvinhän nuo junkit näyttävät pysyvän kymmeniä vuosia hengssä, jotkut jopa ikuisesti nuorena jos kamaa vain riittää, ongelma tietenkin on ettei siihen elämään enää paljon muuta mahdu. Usein ja tiettyyn rajaan asti elämä on kuitenkin ulospäin täysin normaalia, eikä useimmilla ole aavistustakaan ketkä päivän aikana tavatuista ihmisistä mahdollisesti käyttävät kovia huumeita.

Tuo väite, jota kommentoit ei pidä paikkaansa, mutta itse väittäisin omaa väitettäsi siitä, että ko. junkit pysyisivät "hyvin" hengissä vielä omituisemmaksi. Esmes nyt heroiinin käyttäjien luvut ovat _erittäin_ synkkiä.

http://www.bu.edu/aodhealth/issues/issue_july07/arnsten_smyth.html
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. Copa América!
kivi
16.07.2007 22:21:26
Tuo väite, jota kommentoit ei pidä paikkaansa, mutta itse väittäisin omaa väitettäsi siitä, että ko. junkit pysyisivät "hyvin" hengissä vielä omituisemmaksi. Esmes nyt heroiinin käyttäjien luvut ovat _erittäin_ synkkiä.

http://www.bu.edu/aodhealth/issues/issue_july07/arnsten_smyth.html

Totta kai noita kuolee. Kyllä mikä tahansa rankempi päihdekäyttäytyminen viittaa siihen että ihmisessä on jotain rikki, ja etsitään apua hinnalla millä hyvänsä, eikä sitä normaalein keinoin löydetä. Sellaiset ihmiset tapaavat elää lyhyemmän aikaa joka tapauksessa. Itselääkintäähän se useimmiten on.

Mä väittäisin silti edelleenkin, että kuolema ei ole seurausta päihteistä, vaan jostakin sellaisesta asiasta jonka yksi oire päihteiden käyttäminen on. Aivan kuten ei ole siltojen syy, jos on ihmisiä joiden mielihalu on niiltä hyppiä.

Mutta samapa tuo. En mielelläni keskustele aiheesta, ettei kenellekään jäisi kuvaa että pitäisin päihdekulttuuria harmittomana, en tosiaankaan. Mulla on kuollut lähimmistä ystävistä useampi kaveri sillä tavalla että lopulliseksi kuolinsyyksi on voitu merkitä kovat huumeet (harvemmin kuolinsyynä niissä kaavakkeissa on särkynyt sydän, epätoivoinen elämäntilanne tai huono itsetunto), ja itse pysyn niistä turvallisen välimatkan päässä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kyuss
16.07.2007 22:50:58
Laitan Soft Paraden soimaan kun oksennan päissään. Seriously, en vaan tajua sitä. Kai täytyy myöntää että se on "hyvä levy omalla tontillaan" tai jotain mutta ei helekele. Ei oo minun maita.
Gardiner
16.07.2007 23:24:10

Totta kai noita kuolee. Kyllä mikä tahansa rankempi päihdekäyttäytyminen viittaa siihen että ihmisessä on jotain rikki, ja etsitään apua hinnalla millä hyvänsä, eikä sitä normaalein keinoin löydetä. Sellaiset ihmiset tapaavat elää lyhyemmän aikaa joka tapauksessa. Itselääkintäähän se useimmiten on.

Mä väittäisin silti edelleenkin, että kuolema ei ole seurausta päihteistä, vaan jostakin sellaisesta asiasta jonka yksi oire päihteiden käyttäminen on. Aivan kuten ei ole siltojen syy, jos on ihmisiä joiden mielihalu on niiltä hyppiä.

Mutta samapa tuo. En mielelläni keskustele aiheesta, ettei kenellekään jäisi kuvaa että pitäisin päihdekulttuuria harmittomana, en tosiaankaan. Mulla on kuollut lähimmistä ystävistä useampi kaveri sillä tavalla että lopulliseksi kuolinsyyksi on voitu merkitä kovat huumeet (harvemmin kuolinsyynä niissä kaavakkeissa on särkynyt sydän, epätoivoinen elämäntilanne tai huono itsetunto), ja itse pysyn niistä turvallisen välimatkan päässä.

They just have a shorter fuse, and they burn their candless from the both ends.
Valitettavasti heitä vaan ei hoideta vaan vainotaan.
Soul auttaa , my brother.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
-septimisti-
16.07.2007 23:28:45

Nojoo. Nojaa. Päihteet ja varsinkin päihderiippuvuus on kyllä jo itsessään omiaan aiheuttamaan erinäisiä sekundaarisia ongelmia. Totta on kuitenkin, että osalle (en osaa lähteä arvioimaan määriä) päihderiippuvuus on melko suoraa seurausta muista vakavista ongelmista. Kyse nyt oli kuitenkin päihteiden väärinkäyttäjistä ja sellaista tapausta tuskin onkaan, jonka ongelmat eivät pahenisi huomattavasti entisestään aineiden käytön myötä.

Tuossa tutkimuksen abstraktissahan noita syitä oli. Yliannostus sekä sydän- ja maksasairaudet olivat yleisimmät kuolemaan johtaneet syyt. Puolet tutkimuksessa mukana olleista heroiinin käyttäjistä kuoli tutkimusjakson aikana.

Itse puolestani tartuin asiaan juuri siksi, ettei kenellekään jäisi vääränlaista käsitystä asiasta. Periaatteessa kyllä tiesin jo ennestään, ettei sinulla ole ainakaan hirveän vääristynyttä kuvaa ko. asiasta, vaikka pirullisella raamatun lukemisella tuosta helpohkosti sellaisen kuvan saisikin.

Siispä lopuksi huomautan vielä, että aineiden käyttäjien näennäinen nuorena pysyminen on yksinkertaisesti seurausta siitä, että nämä hemmot tuppaavat pysymään keskimääräistä hoikempina. Useimmat yhdistävät hoikkuuden enemmän tai vähemmän tietoisesti nuoruuteen. Huomautan kuitenkin, että ehdottomasti suosittelen laihduttamiseen esim. kokaiinin sijasta runsasta ja monipuolista liikuntaa.

Ja Soft Parade on ihan huippu muutamaa yksittäistä hetkeä lukuunottamatta. Pidän niistä torvista.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. Copa América!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)