Teijo K. 12.05.2007 12:45:32 (muokattu 12.05.2007 12:45:51) | |
---|
Ei Ei ja Ei !! Porilasitenmarssi on ainoa oikea viisu suomen voiton hetkellä !! Pojat, kansan urhokkaan, mi Puolan, Lützin, Leipzigin ja Narvan mailla vertaan vuoti, viel' on Suomi voimissaan, voi vainolaisten hurmehella peittää maan. Pois, pois rauhan toimi jää, jo tulta kohta kalpa lyö ja vinkuen taas lentää luoti. Joukkoon kaikki yhtykää, meit' entisajan sankarhenget tervehtää. Kauniina välkkyy muisto urhojemme, kuolossa mekin vasta kalpenemme. Eespäin rohkeasti vaan, ei kunniaansa myö sun poikas milloinkaan! Uljaana taistolippu liehu, voitosta voittohon sä vielä meitä viet! Eespäin nyt kaikki, taisto alkakaa, saa sankareita vielä nähdä Suomenmaa! Niin !! Eipäs vaan kaunis Skitsofreniaa, by Alkuperäiskokoonpano. http://www.myspace.com/alkuperaiskokoonpano Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
jannu 12.05.2007 12:50:35 (muokattu 12.05.2007 12:52:11) | |
---|
Vielä yksi henkilökohtainen pointti: Minusta Sibelius ja hänen musiikkinsa on niin arvokas asia, että sitä ei kannata alistaa juoppolauman hoilattavaksi mäkihyppykisoissa. Ei sillä että se musiikin arvoa laskisi, mutta silti. Maistui se viina Sibbellekin. Ovathan sitä jo saksalaiset skinitkin käyttäneet mielenosoituksissaan, että paljonpa siihen enää voi lokaa heittää pulsuilevien penkkiurheilijoiden toimesta... "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Mika Antero 12.05.2007 13:12:54 | |
---|
Ovathan sitä jo saksalaiset skinitkin käyttäneet mielenosoituksissaan, No, kyllähän Sibeliusta käytettiin natsipropagandassa jo 40-luvulla, joten ei tuo ihan uusi juttu ole. Toivottavasti kaikki muistavat myös sen, että se Finlandian säveltänyt heppu on tehnyt helvetin paljon muutakin hyvää musaa. |
Lord of the strings 12.05.2007 13:30:27 | |
---|
Ehdotan uudeksi kanssallislauluksi Eppu Normaalin Murheellisten laulujen maata. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Meisseli 12.05.2007 17:10:48 | |
---|
Finlandia-hymni on paljon parempi biisi. Ääneni sille siis. www.strangefruit-band.net
www.ketolajawitikainen.com
"Joillain soittajilla on se joku pikkujuttu joka pistää musan toimimaan, mä en tiä mikä se on, mutta mulla on se" -Ron Wood |
SomethingWild 12.05.2007 17:18:28 | |
---|
Ei oleee! |
Sir Henri 12.05.2007 18:02:32 | |
---|
Asia nyt vain on niin että ei kansallislaulua vaihdeta. Vai pitäsikö siitäkin järjestää joku tekstarikilpailu? "En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner |
Lennu 12.05.2007 20:39:12 | |
---|
Asia nyt vain on niin että ei kansallislaulua vaihdeta. Vai pitäsikö siitäkin järjestää joku tekstarikilpailu? Oot jäänyt muinaishistoriaan, nykyään minkään ei pidä olla pysyvää. Vain muutos on pysyvää. Eli kannatan tekstiviestiäänestystä. Nokia Tune kansallislauluksi, heil! Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne. |
texjazz 12.05.2007 21:04:44 | |
---|
Oot jäänyt muinaishistoriaan, nykyään minkään ei pidä olla pysyvää. Vain muutos on pysyvää. Eli kannatan tekstiviestiäänestystä. Nokia Tune kansallislauluksi, heil! Ja sitäpaitsi: Eu voi tulla ja määrätä meidät muuttamaan saksalaisen juomalaulun (väitän näin kaikesta huolimatta) raittiimpaan suuntaan. Olen samaa mieltä: minkään ei pidä olla pysyvää. Ei edes hyväksi todetun. "Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time."
Karl Marx |
sikanaama 12.05.2007 21:30:43 | |
---|
Oot jäänyt muinaishistoriaan, nykyään minkään ei pidä olla pysyvää. Vain muutos on pysyvää. Niinpä, toista se oli ennen! Sillon kaikki oli pysyvää!!! El Puercocara |
Brother Michael 13.05.2007 02:13:10 | |
---|
Asia nyt vain on niin että ei kansallislaulua vaihdeta. Vai pitäsikö siitäkin järjestää joku tekstarikilpailu? Aika pitkälti samoilla linjoilla, olkoonkin, että Suomi on vasta vajaa 100-vuotias kansakunta. Noin niinkuin itsenäisenä. Olen minäkin jos en nyt kokonaan, niin ainakin osittain sitä mieltä, että Finlandia olisi se parempi kansallishymni Suomelle Onhan se mahtipontisempi, hienompi ja sanomaltaan sopivampi. Mutta ei minun mielestäni silti kansallislaulua noin vaan vaihdeta. Suomi on niitä harvoja maita, joissa on vielä ripaus jonkinlaista kansallistunnetta ja -ylpeyttä jäljellä ja vaakunat, kansallislaulut sun muut ovat niitä asioita, joissa tällainen tunne kiteytyy. Kansallislaulu on sellainen instituutio, jota ei nyt vaan voi vaihtaa samalla tavalla, kuin hallitusta. Lisätään siihen vielä se, että pitäisi sitten opetella ne sanat ja koko kappale muutenkin kokonaan jnejne. Pieni asia kuitenkin suurelle osalle Muusikoiden.Nettiä, mutta muulle tuulipukukansalle saattaa kynnys olla kovinkin suuri. Venäjähän vaihtoi oman kansallislaulunsa muutama vuosi sitten, mutta ei se oikein ole vertailukelpoinen asia, kun silloin otettiin vain entinen laulu takaisin ja suurin osa kansasta tunsi nykyään käytössä olevan laulun jo muutenkin. JOS kuitenkin kansallislaulu pitäisi vaihtaa, niin silloin ajankohta pitäisi mielestäni olla vuonna 2017, 100-vuotisen Suomen kunniaksi. Siihen kohtaan se olisi mielestäni oikein hyvä. Tietenkin on täysin mahdotonta sanoa, mikä tämän maan yleinen tilanne ja mentaliteetti on vuosikymmenen kuluttua, mutta näin minä asian näkisin. Tai vaihtoehtoisesti jo tänä vuonna kun itsenäinen Suomi täyttää 90wee, mutta eihän se nyt ole sama asia. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Kitarmän 13.05.2007 11:42:24 | |
---|
Rauli Padding Somerjoki - Paratiisi....voiko suomalaisempaa enää ollakaan Eiku... Finlandialle ääni täältäkin.. |
vital 13.05.2007 16:21:59 (muokattu 13.05.2007 16:28:58) | |
---|
vårt land vårt land...vårt forsterland! ruotsiksi se kuulostaa paremmalta :P |
LNA 14.05.2007 06:14:48 | |
---|
Entäpä jos Finlandia-hymnin voisi nostaa kansallislauluksi Maamme-laulun rinnalle? Tilaisuudesta riippuen järjestäjä ym. tahot saisivat päättää kumpaa käytetään tms. Ja sitten voisi seiska repostella Jannea haudan takaa kun hänen tekelettään soitettiin vuoden aikana yli 500 hengen tilaisuuksissa ainakin 43 kertaa vähemmän kuin Paaciuksen sävelmää. Itse olen kyllä hyvin paljon Finlandian kannalla. Se voisi olla helpompi laulaakin kaikkein urpoin, jotka eivät pysy pomppivan maamme-melodian nuottivuoristoradan mukana. |
Chemo 14.05.2007 09:27:20 | |
---|
Finlandiaa ei pitäisi laulaa lainkaan. Se on hieno sävellys, tottakai - niin hieno että antaa sen olla rauhassa, jooko? ´95 lätkän mm-juhlahumussa satuin olemaan kaupungilla ja jouduin kuulemaan Sakari Kuosmasen "tulkinnan" aiheesta. Ei näin, ei tätä Sibeliukselle, ei enää. Koskaan. Kiitos. Edit. mussantunnilla kuunneltiin yks päivä Finlandia. Vähän myötähävetti kun YLI PUOLET luokasta ei osannut sanoa mikä biisi tai kuka säveltäjä.. Lukion, "yleissivistävän" laitoksen musiikintunnilla? Opettaja lähinnä itki verta. Surullista mutta totta, tätähän tää on. Sibeliushan on yksi suurista sinfonikoista - kuinkakohan pieni osa suomalaisista osaisi hyräillä tai muuten toistaa ulkomuistista edes yhden teeman edes yhdestä Sibeliuksen sinfoniasta? Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Huvimestari 14.05.2007 09:29:38 | |
---|
Otsikon aihetta on puitu tässä foorumissa aikaisemminkin. Dream Eater ja glx405, kiitokset lähettämistänne sitaateista. En ole selannut kaikkia keskustelualueita. Tästä syystä tulin puuttuneeksi aiemmin käsiteltyyn asiaan. Siispä luovumme muista palstalla esitetyistä vaihtoehdoista, laulamme kansallislauluna Maamme-laulua ja laitamme tälle keskustelulle pisteen. PÄRJÄTÄÄN SEURAAVAAN LEIPÄÄN |
StJerky 14.05.2007 09:33:12 | |
---|
|
Virva Holtiton 14.05.2007 14:25:47 | |
---|
Minä olen ehdottomasti Finlandian kannalla; sävel nostattaa joka kerta niskakarvat pystyyn ja on muutenkin paljon ylevämpi ja toimivampi kuin Maamme, jotapaitsi se on lisäksi Sibeliuksen säveltämä (ei saksalainen juomalaulu) ynnä Koskenniemen sanoitukseltaankin alunperin suomalainen (ei ruotsalainen, kuten Maamme). Finlandia sitäpaitsi sopii muutenkin niin paljon paremmin nimenomaan kansallishymniksi Suomelle kuin mitä Maamme kansallislauluna; Finlandiassa on sellainen tunnelma, mitä Maamme ei pääse lähellekään. http://www.hirwenkota.tk |
DJKaaos 14.05.2007 14:32:29 | |
---|
Finlandiassa on sellainen tunnelma, mitä Maamme ei pääse lähellekään. Kiekkourpot tykkää laulaa Maammea peruukit ja suomi-paidat päällään. Finlandian sanoja ei osaa kukaan. Mutta ite oon ehdottomasti Finlandian kannalla. Maamme on todella korni ja naurettava. Minä olen minä. |
leka 14.05.2007 14:49:23 | |
---|
Maamme on todella korni ja naurettava. Eli siis juuri sopiva Suomelle. |