kimurantti1 20.04.2007 19:09:35 (muokattu 20.04.2007 19:19:02) | |
---|
Mä olen kyllä Coelhinho21:n kanssa samaa mieltä. Ihan vaan siitä syystä, että vaikka oiva tumpeloisella on ihan hyvä pointti, niin mietitäänpä kuinka isosta tapahtumasta on kyse. Kyllä 20 hengen pirskeistä olisikin vähän typerää pyytää sisäänpääsymaksua, mutta 100-150 ihmistä tarkoittaa jo vähän isompia bileitä. Kyllä mä voisin (ja olen maksanut) 5-10 euroa bileistä, joissa mm. soittaa hyvä bändi. Tässä spekuloinnissahan on toistaiseksi kyse vain siitä, että miten asian muotoilee. Sanotaanko, että "mä järjestän tällaiset perinteiset juhlat, joihin kutsutaan paljon ihmisiä", vai sanotaanko "mä järjestä tällaiset isommat bileet, joihin olisi tarkoitus saada 100+ ihmistä". Vaikka kyse olisikin samasta asiasta, noi herättää jo aika erilaiset mielikuvat. Vieläpä kun kerrotaan kaikille kutsuvieraille, että rahoilla palkataan hyvä bändi soittamaan, suurin osa varmaan ihan mielellään maksaa sen. Synttärisankarin toki voisi päästää ilmaiseksi sisään. :-) Mutta ketjun aloittaja varmaan kommentoi, että onko moinen mahdollista. Riippuu tietysti tapahtuman paikasta ja luonteesta, mutta mun mielestä ihan hyvä idea. |
Alina1 20.04.2007 19:36:13 | |
---|
Päivitin ekaan viestiin asioita jotka ehkäpä kiinnostaa niitä, jotka olis oikeesti kiinnostuneita keikasta. Oon ihan kirkkaan vihreä näissä musiikki/bändiasioissa (ei kai), eli kiitos kommenteista, niistä Ikean kahvikesteistäkin... :-) Hyvä idea sinänsä toi 5-10 euron maksu vierailta, mut nyt olis tarkotus kutsua ne ihmiset bileisiin, ei järjestää niiden kanssa bileitä. Eli maksumiehinä ollaan minä ja pari kaveria. |
Teijo K. 20.04.2007 21:35:21 | |
---|
Päivitin ekaan viestiin asioita jotka ehkäpä kiinnostaa niitä, jotka olis oikeesti kiinnostuneita keikasta. Oon ihan kirkkaan vihreä näissä musiikki/bändiasioissa (ei kai), eli kiitos kommenteista, niistä Ikean kahvikesteistäkin... :-) Hyvä idea sinänsä toi 5-10 euron maksu vierailta, mut nyt olis tarkotus kutsua ne ihmiset bileisiin, ei järjestää niiden kanssa bileitä. Eli maksumiehinä ollaan minä ja pari kaveria. No nyt siinä aloitusviestissä alkaa olla senverran informaatiota että orkesterit voivat tehdä jotain järkeviä päätöksiä asiassa suuntaan tai toiseen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
saastara 21.04.2007 01:09:08 (muokattu 21.04.2007 01:12:29) | |
---|
Toteanpa vain, että on uskomattoman hostaalia meininki täällä.. Miten voi olla aikuiset ihmiset noin herkkähipiäisiä keikkailmoituksen suhteen..? :( Ja juujuu, "Ojennetaan tietämättömiä, musiikki on kunniallista työtä ja työntekijä ansaitsee palkkansa, hauskalla ei elätä perhettä, kukaan itseään kunnioittava bändi ei tuu soittamaan teidän kekkereihin kun et tarjoa rahaa, ymv." Onhan se tosin ironista, että samalla kun sadat ja taas sadat bändit ruinaavat keikkoja ympäriinsä tyytyen lähes mihin tahansa, tylytetään täällä kumoon joku joka oikein hakee bändiä keikalle.. :) E: Ja ei, tähän ei tarvitse kirjoittaa sitä perinteistä puhetta siitä kuinka huonoihin palkkoihin alistuvat bändit polkevat koko bändikulttuurin etuja, viihdemusiikki vs taidemusiikki ymv settejä.. Näistä on väännetty ihan loputtomiin. :) Menee turhaksi löpinäksi nyt, mutta itselle tuli heti ensi viesteistä asti tunne, että isot pojat haluaa nyt musertaa pienen nyypän unelman.. :( Vaikka asiaa puhuukin, aina ei tarvitse olla jäätävä. Hyvä tahto ja empatia eivät paljoa maksa mutta auttavat pitkälle.. Ei tarvi niitä 2500 äyrin keikkapalkkoja sitten ainakaan niihin sijoitella. :) Onnea vain aloittajalle bändin etsinnässä.. Toivottavasti mieleinen löytyy. Itselle ei olisi mikään ongelma tulla kulukorvauksilla soittamaan kemuihinne, mutta valitettavasti olen tällä hetkellä yhtyeetön.. :( Tosin minähän olenkin vain tämmöinen perheetön taiderenttu joka soittaa vain omia taideprogepläjäyksiään kunniallisen ja rahaa tuottavan coverviihdetoiminnan sijaan. Eli en siis ole edes oikeasti ammattilainen.. ;) Lisää middleä. |
baron 21.04.2007 01:54:46 | |
---|
Sanotaanko ruma sana niinkuin se on: Jos rahat ei riitä kaikkeen mitä halutaan vieraille tarjota, kellekään ei särähdä että viinat joutuu itse maksamaan. Taas sietämätöntä on että joutuisi bändin kustannuksiin osallistumaan! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Eddy 21.04.2007 02:23:22 | |
---|
Ton tyyppiseen tilaisuuteen mä en kyllä suosittelisi mitään omaa matskua veivaavaa vierasta harrastelijabändiä, jonka biisejä kukaan ei tunne, vaikka ilmaiseksi lähtisikin. Mielummin sitten semmoinen covereita vetävä pumppu, se uppoaa aina jengiin, vaikkei soittotaito päätä hipoisikaan. Hyvästä bändistä joutuu maksamaan n. 200/pää + kulut. Koskettelen soittimia... |
baron 21.04.2007 02:38:04 | |
---|
Ton tyyppiseen tilaisuuteen mä en kyllä suosittelisi mitään omaa matskua veivaavaa vierasta harrastelijabändiä, jonka biisejä kukaan ei tunne, vaikka ilmaiseksi lähtisikin. Mielummin sitten semmoinen covereita vetävä pumppu, se uppoaa aina jengiin, vaikkei soittotaito päätä hipoisikaan. Hyvästä bändistä joutuu maksamaan n. 200/pää + kulut. Ai, mä lähtisin halvemmalla, 150/nenä kunhan saisi kilometrikorvauksen ja majoituksen Hamburger Börsissä. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Ukko 21.04.2007 11:37:09 (muokattu 21.04.2007 11:40:23) | |
---|
Ootteko te nuori ja energinen bändi? ;) Uruttajasta en tiedä mutta meitin keikalla hiki virtaa ja energia rytisee koska keski-ikämme on vielä himpun verran alle viidenkymmenen :/ |
Desmond Jones 21.04.2007 15:47:47 | |
---|
Meidän bändi vois taipua ehkä viellä yhdelle keikalle. Hommatkaa paikalle vaan jotain soittokamoja & viinaa ja ostakaa meille junaliput Helsinki - Turku niin tullaan jollain kokoonpanolla soittamaan. Check the shit: http://www.mikseri.net/artists/?id=48956 Love, Theppo / Mean Street |
Teijo K. 21.04.2007 17:41:41 | |
---|
Toteanpa vain, että on uskomattoman hostaalia meininki täällä.. Miten voi olla aikuiset ihmiset noin herkkähipiäisiä keikkailmoituksen suhteen..? :( Siksi, että alunperin tuossa aloitusviestissä oli hyvin ristiriitaisen oloista viestiä siitä mitä yleensä haetaan. Ei kyse ollut ainakaan omalla kohdallani muusta, kuin että olennainen informaatio puuttui. Nyt se on ihan hyvä, eikä tässä ketjussa miun puolesta ole enää puitavaa sinänsä. Mutta tuohon siun muuhun vuodatukseen liittyen; kun tarpeeksi monta kertaa joutuu väärään paikkaan soittamaan ihan väärää musaa niin väkisinkin tulee herkkähipiäiseksi. Ei ole meinaan mukava tunne soittaa avoimen vihamieliselle yleisölle. Kyse ei siinä kohdassa ole edes rahasta. Jonka joku välikäsi on nykinyt todennäköisesti liiviinsä. Jos yleisö kärsii ja bändi kärsii kun bilejärjestäjä ei ole funtsinut asioita loppuun asti niin ketäköhän siinä pitäisi sitten alta kulmien katsella? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
kimurantti1 21.04.2007 18:29:07 | |
---|
Mutta tuohon siun muuhun vuodatukseen liittyen; kun tarpeeksi monta kertaa joutuu väärään paikkaan soittamaan ihan väärää musaa niin väkisinkin tulee herkkähipiäiseksi. Ei ole meinaan mukava tunne soittaa avoimen vihamieliselle yleisölle. Kyse ei siinä kohdassa ole edes rahasta. Jonka joku välikäsi on nykinyt todennäköisesti liiviinsä. Jos yleisö kärsii ja bändi kärsii kun bilejärjestäjä ei ole funtsinut asioita loppuun asti niin ketäköhän siinä pitäisi sitten alta kulmien katsella? Tää on juuri se syy, miksi coverbändi olisi mun mielestä parempi tällaiseen ja vastaaviin tilaisuuksiin. Toki omaa musaa soittava bändikin voi ajaa asian, mutta sen olisi silloin syytä olla ihan oikeasti hyvä bändi. Toisaalta aloittajalla on juuri se tilanne, ettei ole varaa maksaa coverbändille. Tilaisuuten parhaiten kävisi ns. viihdebändi, mutta viihdebändit maksavat, ns. taidebändit (omaa musaa soittavat) ei välttämättä. Mutta eihän siinä mitään, jos vaan löytää juuri sen oikean omaa musaa vetävän bändin. |
Lennu 21.04.2007 20:02:07 | |
---|
Mä luulen, että sellainen bändi olis kova, joka soittaa omaksi ilokseen rokkiklassikoita tyyliin Pearl Jam, Nirvana, Stone Temple Pilotsia, mutta ei liian rankkaa, kuten Motörhead tai Metallica. Eikä liian kevyttä kuten Paratiisi, no okei ehkä Paratiisi, mutta ei Jambalayaa, eikä Rantakoivun Alla. (Lennu, vanha liimatainen, meillä on kaikki aatekoolla) ;) "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
j0nas 21.04.2007 20:06:34 | |
---|
Toteanpa vain, että on uskomattoman hostaalia meininki täällä.. Miten voi olla aikuiset ihmiset noin herkkähipiäisiä keikkailmoituksen suhteen..? Annoin sulle plussan! Myötähäpeän tunne valtasi minut, kun luin tämän ketjun viestejä... |
andrei 21.04.2007 20:24:27 | |
---|
Uruttajasta en tiedä mutta meitin keikalla hiki virtaa ja energia rytisee koska keski-ikämme on vielä himpun verran alle viidenkymmenen :/ Meillä wirtaa hiki vielä vuolaammin, koska keski-ikämme on himpun verran yli viidenkymmenen! Mutta sitä mä ihmettelen, ettei ne Tampereen teekkarit nyt vieläkään ole saaneet irrotettua Turkua mantereesta! Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
Pitkavirta 22.04.2007 21:37:09 | |
---|
kyl me tultais. mut turussa on parempia bändejä kuin me, esim myne. "EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö |