![]() 12.04.2007 22:26:21 | |
---|---|
Ainakin hyvät soittajat tossa arin unelma bändissä. Aattelin eka et sinne tulee jotain nevareita soittaan, ja kitara riffit on sitten semmosta säröä vaan, ja rumpali soittaa vaan peruskomppia | |
![]() 13.04.2007 09:58:05 | |
Ainakin hyvät soittajat tossa arin unelma bändissä. Aattelin eka et sinne tulee jotain nevareita soittaan, ja kitara riffit on sitten semmosta säröä vaan, ja rumpali soittaa vaan peruskomppia AC/DC olis ollu kyllä kova. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" | |
![]() 13.04.2007 10:37:35 | |
Ja miten minä pointtisi tulkitsen, niin ikäänkuin yrittäisit sanoa, että pieni elitistinen joukko päättäisi siitä, kuka on uskottava ja millä ehdoilla. Yleensä näihin sisältyy myös oletus siitä, että jollei itse nyt suoranaisesti kuuluta tuohon pieneen arvovaltaiseen joukkoon, niin vähintäänkin oltaisiin heidän äänitorvia rahvaan keskuudessa. Mitä? Tää nyt menee jo aikasta oudoksi. Eihän toi mun kirjoittelu nyt tota tarkoita. Sulla taitaa kyllä ajatus harhailla jossain ihan eri ulottuvuuksissa meikän kanssa. Siis ihan realistisesti yritin laittaa lusikkaa soppaan. Arilla on taitoa ja varmasti halua, niin kuin oli Ilkalla, joka nyt on jäämässä ilman levysopparia--> Ihan vaan tarkoitin, että se totuus saattaa olla vähän eri kuin kuvitelmat. Taasen nämä valot ja muut tietävät sen totuuden... | |
![]() 13.04.2007 11:28:31 | |
Hyvä semmonen taustabändiehdotus olis AC/DC, ilman hra. Ari Koivusta. Mutta kivahan tämmösiä on spekuloida, eiköhän Koivuselle koota taustabändiksi ryhmä suomalaisen hevimetallin kärkinimiä, elleivät nämä ole jo ryntäämässä "Maailman ensimmäisen Hevi-Idolsin" kelkkaan jonossa, avorivissä tai letkassa. Stakes are high, but so am i. | |
![]() 13.04.2007 11:32:14 | |
Ehkäpä Jazzmiehellä oli tarkoitus irvailla, sillä tuohan lienee Stratovariuksen nykykokoonpano. :) Itse luulen, että Arin bändi rakentunee näistä palkkasoturisoittajista, kuten esim. Tuomas Wäinölä ja ehkä Porrakin. o.o | |
![]() 13.04.2007 12:01:49 | |
Mitä? Tää nyt menee jo aikasta oudoksi. Eihän toi mun kirjoittelu nyt tota tarkoita. Sulla taitaa kyllä ajatus harhailla jossain ihan eri ulottuvuuksissa meikän kanssa. Siis ihan realistisesti yritin laittaa lusikkaa soppaan. Arilla on taitoa ja varmasti halua, niin kuin oli Ilkalla, joka nyt on jäämässä ilman levysopparia--> Ihan vaan tarkoitin, että se totuus saattaa olla vähän eri kuin kuvitelmat. Taasen nämä valot ja muut tietävät sen totuuden... Alkujaan tuohon kuului hymiö perään, mutta kaksi per viesti oli jo liikaa :P Jos nyt ottaa tuon tässä yhteydessä esittämäsi totuus/epätotuus -kysymyksen Arin kohdilta arvioon, niin en ainakaan minä ole havainnut, että Arilla olisi mitenkään erityisen turmiollisia ajatuksia siitä, mitä tuleman pitää. Ok, kenties siihen on tottuminen, että kompromisseja joutunee tekemään, mutta muutoin, jos yhtään on miehen sanaan ja ulosantiin on uskominen, tärkein on kunnossa: tietää, mitä haluaa tehdä ja pyrkii siihen. Tietysti tämä Idols-aikakin on ollut jo melkoista pyöritystä, kenties hetkellinen huippukin: tästä eteenpäin ei ole enää valtakunnallinen tv-kanava pitämässä spektaakkelia yllä säännöllisesti. Sinänsä sirkus lienee jo tässä vaiheessa tuttu juttu. Ehkä. Ja totuus, se nyt ilmenee itse kullekin miten ilmenee. Ville ei ole Arin housuissa eikä toisinpäin. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." | |
![]() 13.04.2007 12:43:47 | |
Ehkäpä Jazzmiehellä oli tarkoitus irvailla, sillä tuohan lienee Stratovariuksen nykykokoonpano. Jackpot, luet minua kuin avointa kirjaa! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 13.04.2007 12:53:41 | |
Ja totuus, se nyt ilmenee itse kullekin miten ilmenee. Ville ei ole Arin housuissa eikä toisinpäin. Eipä niin. Ja yksi mitä tarkoitin paremmalla laulajalla jos on tullut muuta kautta julkisuuteen, on se että kokemus tuo varmuutta(olettaen että on siis joutunut skulaamaan satoja keikkoja julkisuuden eteen), niin kuin eräs mainoskin kertoo. En laske näitä demo-asteen juttuja(mitä itsekin teen) miksikään varsinaiseksi kokemukseksi, vähän eri vetää kavereille, kuin suurelle yleisölle! Tämä hyvyys EI siis tarkoita mitään nuottissa pysymystä, vaan kaikkea muuta. On kuitenkin eri vetää hyvin nauhalle, kuin sadatta kertaa samat biisit keikalla. Ehkäpä en selventänyt tarpeeksi!! Minulla ei ole mitään vastaan Ari, pärjätköön tai ei, mutta kuhan halusin sanoa jotain tähänkin ketjuun... | |
![]() 13.04.2007 13:48:29 (muokattu 13.04.2007 13:50:13) | |
Eipä niin. Ja yksi mitä tarkoitin paremmalla laulajalla jos on tullut muuta kautta julkisuuteen, on se että kokemus tuo varmuutta(olettaen että on siis joutunut skulaamaan satoja keikkoja julkisuuden eteen), niin kuin eräs mainoskin kertoo. En laske näitä demo-asteen juttuja(mitä itsekin teen) miksikään varsinaiseksi kokemukseksi, vähän eri vetää kavereille, kuin suurelle yleisölle! Tämä hyvyys EI siis tarkoita mitään nuottissa pysymystä, vaan kaikkea muuta. On kuitenkin eri vetää hyvin nauhalle, kuin sadatta kertaa samat biisit keikalla. Ehkäpä en selventänyt tarpeeksi!! Minulla ei ole mitään vastaan Ari, pärjätköön tai ei, mutta kuhan halusin sanoa jotain tähänkin ketjuun... Sinänsä ihan ymmärrettäviä pointteja, mutta ainakaan minä en ole havainnut sen olevan kovinkaan yleistä, että vaikkapa nyt sitten Idolsinkaan jälkeen, "todellisen artistityön" alkaessa, olisi artisti useinkin todennut, että "ei tää oo kivaa, mä lähden siivoomaan risteilijöitä". Se on selvää, että aina ei voi osua tavoitteet ja näkemykset "työnantajan" kanssa yhteen. Joku voi vastoin ulkopuolisen poppariurasuunnitelmia tahtoakin laulaa veljensä kanssa hengellisiä lauluja, esimerkiksi. Mitä Ariin tulee tässä suhteessa, onhan useampikin niin sanottu alan kova tekijä osoittanut mielenkiintoa Aria kohtaan. Tuskin hänelle olisi ylitsepääsemättömän vaikeaa vaihtaa suuntaa velvoitteidensa suorittamisen jälkeen, jos yhteistyö nykyisen "työnantajan" kanssa ei sujukaan. Eikä Arikaan nyt mitään maailmankiertuetta tai 'viis keikkaa viikossa' -tahtia lähde ylläpitämään suorilta käsin, ja joku raja varmasti on silläkin taholla, joka oletetusti repii elinvoimaa artistin selkänahasta... raja on vähintäänkin suosiossa, jota artisti nauttii. Esimerkiksi Ville Valon nykyinen suosio on kuitenkin aika lailla massiivisempi kuin Arin, jolla on - JOS rahkeet riittää ja halua ylipäätään löytyy - hyvin aikaa kasvaa yhtä lailla samoihin puitteisiin, missä Valo operoi tällä hetkellä. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." | |
![]() 13.04.2007 14:11:58 (muokattu 13.04.2007 14:29:06) | |
Sinänsä ihan ymmärrettäviä pointteja, mutta ainakaan minä en ole havainnut sen olevan kovinkaan yleistä, että vaikkapa nyt sitten Idolsinkaan jälkeen, "todellisen artistityön" alkaessa, olisi artisti useinkin todennut, että "ei tää oo kivaa, mä lähden siivoomaan risteilijöitä". Se on selvää, että aina ei voi osua tavoitteet ja näkemykset "työnantajan" kanssa yhteen. Joku voi vastoin ulkopuolisen poppariurasuunnitelmia tahtoakin laulaa veljensä kanssa hengellisiä lauluja, esimerkiksi. Mitä Ariin tulee tässä suhteessa, onhan useampikin niin sanottu alan kova tekijä osoittanut mielenkiintoa Aria kohtaan. Tuskin hänelle olisi ylitsepääsemättömän vaikeaa vaihtaa suuntaa velvoitteidensa suorittamisen jälkeen, jos yhteistyö nykyisen "työnantajan" kanssa ei sujukaan. Eikä Arikaan nyt mitään maailmankiertuetta tai 'viis keikkaa viikossa' -tahtia lähde ylläpitämään suorilta käsin, ja joku raja varmasti on silläkin taholla, joka oletetusti repii elinvoimaa artistin selkänahasta... raja on vähintäänkin suosiossa, jota artisti nauttii. Esimerkiksi Ville Valon nykyinen suosio on kuitenkin aika lailla massiivisempi kuin Arin, jolla on - JOS rahkeet riittää ja halua ylipäätään löytyy - hyvin aikaa kasvaa yhtä lailla samoihin puitteisiin, missä Valo operoi tällä hetkellä. Mäpä tiedä tapauksia(aikasta lähipiiristä) missä suosio on vaihtunut varastoon, kun ei se elämä ollutkaan sitä mitä halusi, rahaa ei tullutkaan ja työ ei ollutkaan niin kivaa. Olen käsittänyt että Ari on aikasta omatahtoinen kaveri, niin kuin tämä minun tietämä tapauskin, niin toi määräysten ottaminen voi olla vaikeampaa, kuin esim. Antti Tuiskulla. Mut arvailuahan tämä vaan on ja varsin turhaa... kuitenkin tätä pitää tehdä(ja lukea seiskaa, vaikka se on paska lehti)=) e: tuolla se puukotus on jo hyvässä vauhdissa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=111748&o=180 | |
![]() 13.04.2007 14:38:00 (muokattu 13.04.2007 14:46:30) | |
Mäpä tiedä tapauksia(aikasta lähipiiristä) missä suosio on vaihtunut varastoon, kun ei se elämä ollutkaan sitä mitä halusi, rahaa ei tullutkaan ja työ ei ollutkaan niin kivaa. Olen käsittänyt että Ari on aikasta omatahtoinen kaveri, niin kuin tämä minun tietämä tapauskin, niin toi määräysten ottaminen voi olla vaikeampaa, kuin esim. Antti Tuiskulla. Mut arvailuahan tämä vaan on ja varsin turhaa... kuitenkin tätä pitää tehdä(ja lukea seiskaa, vaikka se on paska lehti)=) Historia toistaa itseään vain niiden osilta, jotka sen uskoo ja tahtoo toistavan itseään. Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni, Ari mukaan lukien, vapautuisi tästä kahleesta. No, arvailuahan tämä kaikki on, lopulta. Varsinkin, jos jätät paljastamatta nämä esimerkkitapauksesi... kenties jonkun vuoden Idols-finalisteja? :) Voin olla väärässäkin, mutta siltikin veikkaisin, että Arille ovat poikkeuksellisen useat ovet avoinna ja käden ulottuvilla runsaat resurssit, joten yksinään se, ettei kiinnostakaan laulaa ostareilla lauluja, joista ei pidä, tuskin tulee tuhoamaan Arin uraa. Kyse lienee, edelleenkin, lähinnä yksinomaan Arin omasta asenteesta, joka ainakin päällisin puolin vaikuttaa olevan kohdallaan: "teen mitä lystään!" :P Vakavasti ottaen, esim. Leri Leskinenhän totesi lyhyessä insertissä Idolsin yhteydessä Arin olevan harjoituksissa kehitys-/yhteistyöhaluinen ja omaavan omiakin näkemyksiä. Totta kai siis itse kullakin lienee rajansa, joiden sisällä nuo mainitut hyveet voivat toteutua, mutta lähtökohtainen ylimielisyys ja omissa sfääreissä leijailu (jotka tod.näk. johtavat usein juurikin tuohon 'suosiosta varastoon' -kuvioon) eivät uskoakseni ole osa Arin olemuksellisuutta, vaikka tällaista leimaa toki soviteltiinkin otsaansa. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." | |
![]() 13.04.2007 14:40:00 | |
Mäpä tiedä tapauksia(aikasta lähipiiristä) missä suosio on vaihtunut varastoon, kun ei se elämä ollutkaan sitä mitä halusi, rahaa ei tullutkaan ja työ ei ollutkaan niin kivaa. Olen käsittänyt että Ari on aikasta omatahtoinen kaveri, niin kuin tämä minun tietämä tapauskin, niin toi määräysten ottaminen voi olla vaikeampaa, kuin esim. Antti Tuiskulla. Mut arvailuahan tämä vaan on ja varsin turhaa... kuitenkin tätä pitää tehdä(ja lukea seiskaa, vaikka se on paska lehti)=) e: tuolla se puukotus on jo hyvässä vauhdissa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=111748&o=180 Mikäs puukotus tuo nyt on? Melkoinen riskihän tämä formaatti levy-yhtiölle on - voi käydä niin, että voittajasta ei vaan kerta kaikkiaan ole lafkalle töihin... ja niin taisi käydä juuri tuossa tapauksessa. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 13.04.2007 14:40:48 | |
No, arvailuahan tämä kaikki on, lopulta. Varsinkin, jos jätät paljastamatta nämä esimerkkitapauksesi... kenties jonkun vuoden Idols-finalisteja? :) :P Sen verran sanon, että ei ole idolsista, mutta oli aika paljon lehdissä/mediassa aikanaan. Jätän muuten salaisuudeksi. Tosiaan typerää maalailla piruja seinille etukäteen, muttakun tällä alalla niitä tuntuu olevan seinillä vähän liikaa... Jos olet Arin kavereita sanoa skeptikolta terveisiä=) | |
![]() 13.04.2007 14:55:07 (muokattu 13.04.2007 14:58:37) | |
Sen verran sanon, että ei ole idolsista, mutta oli aika paljon lehdissä/mediassa aikanaan. Jätän muuten salaisuudeksi. Tosiaan typerää maalailla piruja seinille etukäteen, muttakun tällä alalla niitä tuntuu olevan seinillä vähän liikaa... Jos olet Arin kavereita sanoa skeptikolta terveisiä=) Mediajulkisuus/-resurssit ovatkin petollisia, niiden varaan ei kannata paljoa luottamusta laskea. Ei niiden pohjalta myöskään voine tehdä kovin päteviä päätelmiä mahdollisuuksistakaan, vaikka tietysti ilman niitä voi olla joissain tapauksissa vaikea edetä uralla. Tuhannenteen kertaan on kuitenkin sanottava, että Arilla lienee kasvavissa määrin resursseja kiinni MYÖS siellä, missä niitä todella tarvitaan, eli itse Ari-show'ssa :) Ei tarvitse olla aivan omillaan eikä toisaalta pelkän median/yleisön varassa, ainakaan toistaiseksi. Enpä Aria tunne, mutta terkut välitän, jos kadulla törmään! "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." | |
![]() 13.04.2007 20:24:07 | |
Ehkäpä Jazzmiehellä oli tarkoitus irvailla, sillä tuohan lienee Stratovariuksen nykykokoonpano. :) Itse luulen, että Arin bändi rakentunee näistä palkkasoturisoittajista, kuten esim. Tuomas Wäinölä ja ehkä Porrakin. Noi jäbät saattais hyvinkin soittaa levyn. En usko että on aikaa tai kiinnostusta lähteä keikoille... möllisty | |
![]() 14.04.2007 09:43:14 | |
tämänpäiväisessä Hesarissa on juttua Arin tulevan levyn mahdollisista biisintekijöistä vähän sivutaan bändiäkin - lähinnä, että millä nimellä tulee esiintymään. Idols-sopparin mukaan ensimmäisen levyn tulee olla soololevy - siis "Arijotain".. soittajista ei sanota mitään. | |
![]() 14.04.2007 11:07:18 | |
soittajista ei sanota mitään. Kyllähän siinä levytyskokoonpano esitellään: Pasi Heikkilä, Tuomas Wäinölä, Nino Laurenne, Mikko Kosonen, Mirka Rantanen, Mikko Kaakkuriniemi ja Janne Wirman... että tuollaisia nimiä. | |
![]() 14.04.2007 12:21:57 | |
![]() 14.04.2007 12:49:25 | |
On se vaan kummaa, mitä tämän tasoiset kaverit kuin SonyBMG:n toimitusjohtaja näkee Arissa "Ari oli alusta asti potentiaalinen kaveri, joka lähtee varmasti finaaliin. Se oli heti selvää, että Arin kanssa tehdään levy, kävi kisassa miten vain." Täällä sen sijaan "soittimenomistaja-ammattilaiset" mollaavat heti lauluäänen ja esiintymisen ja kaikki ihan pystyyn! Pientä kateutta ilmassa... =) "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " | |
![]() 14.04.2007 13:10:06 | |
On se vaan kummaa, mitä tämän tasoiset kaverit kuin SonyBMG:n toimitusjohtaja näkee Arissa "Ari oli alusta asti potentiaalinen kaveri, joka lähtee varmasti finaaliin. Se oli heti selvää, että Arin kanssa tehdään levy, kävi kisassa miten vain." Mun mielestä Kimmo Valtanen on ammatillisesti fiksu mies. Kyllä ammattilainen haistaa potentiaalin ja potentiaalihan on myös sitä, joka myy. Sony-BMG:n pitää myydä pysyäkseen pystyssä, joten jos Valtanen on haistanut Arissa potentiaalin, sehän on vaan hienoa. Ja se, että kootaan Wirmaneista ja muista kovista nimistä koostuva bändi, on myös hevigenreä ajatellen fiksua. Heviestetiikkaan kuuluu + porukat arvostaa tuollaisia omaehtoisia bändijätkiä, jotka ovat luoneet omaa uraansa omaehtoisesti ja pyyteettä. Sama noiden Arin biisintekijöiden kohdalla. Wirmanien, Holopaisten ja muiden kautta on helpompaa luoda välikäden kautta hyväksyntä sille, että nyt Arikin on sitten oikealla tavalla heviä. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)