Boogierooster 20.03.2007 17:17:19 | |
---|
Jos sinulla ei ole tätä. Osta. En käsitä miten Queensr˙che on jäänyt vähän unohduksiin. Mahtava levy kyllä. Jälkimmäinen johtuu varmaan siitä että Empiren jälkeen lähes kaikki taisi mennä bändillä pieleen. Itsekkin pidän levystä hirmuisesti, ainoastaan Needle Lies ei oikein nappaa. Mutta muu levy antaa tuon anteeksi. Myös levystä kuvattu liveveto, Operation : Livecrime on erittäin kovaa menoa. Huippulevy, ei voi mitään. Parhaita teema-albumeita mitä löytyy. Ei vaan voi olla menemättä kananlihalle Spreading the Diseasen väilosan aikana... |
Bonesaw 20.03.2007 18:29:51 | |
---|
Rage Against The Machine - Rage Against The Machine Muutkin RATM-levyt ovat kovia,mutta yksikään niistä ei ole yltänyt lähellekkään debyytin tasoon. Loistavia riffejä,aggressiivista vokalisoitina...ja se groove. Todella timmiä poliittiista raivoa. Joo'o |
Tapani L 20.03.2007 20:03:32 (muokattu 20.03.2007 20:04:08) | |
---|
Queensr˙che - Operation: Mindcrime Täydellisin. Levy. Ikinä. Lyriikoiden tarina on kiehtova ja levy suorastaan eeppinen. Ehkä ainoa, levy joka kuunnellessa tuntuu miltein kuin elokuvaa katsoisi. Helvetin hyvää elokuvaa. Levyltä ei löydy ainoatakaan huonoa biisiä. Minkätyyppistä musiikkia tuo Queensr˙che soittaa? Olen monesti kuullut nimen ja etenkin tuosta levystä puhuttavan, mutta ikinä en ole tietääkseni bändin musiikkia päässyt kuulemaan. Ja jos mahdollista, niin mielellään kuulisin suhteellisen analyyttisesti kerrottuna, että ei tule sellaista hylkimisreaktiota, joka aika useasti minulle tulee jos jotain minulle vielä tuntematonta kehutaan liikaa :) |
miscage 20.03.2007 20:08:00 (muokattu 20.03.2007 20:10:47) | |
---|
The Afghan Whigs - Gentlemen Greg Dullin sielunmaisemaa parhaimmillaan. Tätä levyä kuunnellessa ei paljon hymyilytä, eikä ole tarviskaaan. Loistavia biisejä, ehyt kokonaisuus ja mahtava tunnelma. Voi suositella kaikille ysäri/altsu-rock-diggareille. E: Levy on parhaimmillaan kun vetää aamulla krapulakaljaa kädet täristen yksin pimeässä. Testattu ja toimivaksi todettu. "Let me drink...." "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
-Cale 20.03.2007 20:12:48 (muokattu 20.03.2007 20:17:01) | |
---|
Minkätyyppistä musiikkia tuo Queensr˙che soittaa? Olen monesti kuullut nimen ja etenkin tuosta levystä puhuttavan, mutta ikinä en ole tietääkseni bändin musiikkia päässyt kuulemaan. Ja jos mahdollista, niin mielellään kuulisin suhteellisen analyyttisesti kerrottuna, että ei tule sellaista hylkimisreaktiota, joka aika useasti minulle tulee jos jotain minulle vielä tuntematonta kehutaan liikaa :) Eikös se sellaista progehtavaa kasariheviä ole, ainakin tuo ja monet muut klassikkolevyt? Tuossa muutama mun suosikkibiisi: http://www.youtube.com/watch?v=lx4YLGLXFYAhttp://www.youtube.com/watch?v=oS_DYUZISUwhttp://www.youtube.com/watch?v=owhQqadzlXo |
Feggy 20.03.2007 20:14:40 | |
---|
The Afghan Whigs - Gentlemen Greg Dullin sielunmaisemaa parhaimmillaan. Tätä levyä kuunnellessa ei paljon hymyilytä, eikä ole tarviskaaan. Loistavia biisejä, ehyt kokonaisuus ja mahtava tunnelma. Voi suositella kaikille ysäri/altsu-rock-diggareille. E: Levy on parhaimmillaan kun vetää aamulla krapulakaljaa kädet täristen yksin pimeässä. Testattu ja toimivaksi todettu. "Let me drink...." Tälle mäkin antaisin viisi tähteä. |
juici 20.03.2007 20:44:56 | |
---|
Apulanta- Aivan kuin kaikki muutkin Toistaiseksi viimeinen levy, jossa Apulanta heittää vielä tiukkaa Crungea jopa punkrockiksikin paikoin pyörähtävällä levyllä. Koskettavia tekstejä, muhkeasti surisevia kitaroita ja varmaa menoa koko levy. Ei huonoja biisejä. Ensimmäistä kertaa Toni raottaa verhoa kusipään taakse ja paljastaa sen herkemmän puolensa kokonaan. Perfect! Tämän julkaisun jälkeen taso onkin ollut sitten tasaisessa laskussa.. Tämän minäkin allekirjoitan. Ehjällä bändi löysi räyhän, Kolmella tarttuvat kertsit ja tällä levyllä tuo meininki tiivistyi timanttiseksi paketiksi. Ekoilla kuuntelukerroilla tuli vähän semmoinen wtf -olo, mites nyt tämmönen. Mutta useamman kerran jälkeen levy avautui ja sitä on aina ilo kuunnella. Kaikki biisit ovat hiottuja timantteja ja tällä levyllä Apis jättää valitettavasti jäähyväiset grunge-rokille. 0005 on niin Nirvanaa kuin olla voi. Itselleni helkkarin tärkeä levy, mutta suuri yleisö ei taida muistaa kuin vain levyn neljä viimeistä biisiä: Teit Meistä Kauniin, Hallaa, Mex-Tex Cowboy ja 0010.
"Ne on aina ne hiljaisimmat niitä outoja tyyppejä jotka yhtäkkiä teloittavat puoli koulullista. Tai viuhahtavat naapurimökkiin sähkökatkon aikana." - kokarek | "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
Ritsie 20.03.2007 20:51:02 | |
---|
Dio - Holy Diver Hieno levy, ensimmäinen Cd minkä ostin. Alkaa hienosti Stand Up and Shoutilla. Hienoja piisejä täynnä, Gypsy, Rainbow in the Dark, Invisible ym. Uskomaton. Jos joku on autionsaaren levy, niin tämä. onko tuossa jätkässä sitten mitään järkeä? |
Sergei Fallinen 20.03.2007 21:28:08 | |
---|
Minkätyyppistä musiikkia tuo Queensr˙che soittaa? Olen monesti kuullut nimen ja etenkin tuosta levystä puhuttavan, mutta ikinä en ole tietääkseni bändin musiikkia päässyt kuulemaan. Ja jos mahdollista, niin mielellään kuulisin suhteellisen analyyttisesti kerrottuna, että ei tule sellaista hylkimisreaktiota, joka aika useasti minulle tulee jos jotain minulle vielä tuntematonta kehutaan liikaa :) Joksikin progahtavaksi hard rockiksi joku sen määritteli ja kai se sellaista on. Melko korkealta lauletaan, ja progea on kyllä vain hyvin vähän siinä matskussa mitä itse olen kuullut. Sijoittuu johonkin päin iron maidenin ja dream theaterin hyvin laajaa välimaastoa. Minulle ei ole ikinä kolahtanut, edes operation:mindcrime. Jotenkin vain vähän tylsää. |
Boogierooster 20.03.2007 21:33:36 (muokattu 20.03.2007 21:44:48) | |
---|
Joksikin progahtavaksi hard rockiksi joku sen määritteli ja kai se sellaista on. Melko korkealta lauletaan, ja progea on kyllä vain hyvin vähän siinä matskussa mitä itse olen kuullut. Sijoittuu johonkin päin iron maidenin ja dream theaterin hyvin laajaa välimaastoa. Minulle ei ole ikinä kolahtanut, edes operation:mindcrime. Jotenkin vain vähän tylsää. Heavy rockiksi sanoisin pienillä progevaikutteilla. Vakavampaa kuin Iron Maiden, siksi siitä tykkäänkin, Iron Maiden on IMO aina ollu 13vuotiaiden bändi. Kertosäkeisiin ainakin Mindcrimellä panostettu. Voi laulaa täysillä mukana :) Hyvä laajaäänialainen laulaja. Kasarisaundit. Riffejä. Monipuolisia biisejä. Tiukkaa työskentelyä. Kannattaa tutustua Mindcrimeen ja Empireen. E: Hankin pari viikkoa sitten ekat Iron Maiden -levyni (Killers ja 666) vaan sen takia koska jotai ei voi lytätä jollei sitä omista :) |
t-termiitti 20.03.2007 21:36:59 | |
---|
Massive Attack - Mezzanine Jumittavia ja itseääntoistavia biisejä, mutta täynnä niin tuhtia tunnelmaa, että sitä voi leikata siivuiksi ilmasta. Jokainen biisi alusta loppuun antaa oman sadan prosentin panoksensa soppaan, josta muodostuu yksi kaikkien aikojen parhaista kokonaisuuksista ja kiistatta 90-luvun ykkäslevyjä. Empä taida tietää ketään musiikista ylipäätään kiinnostunutta, joka ei tästä pitäisi. Tää on totta. Mulle tää on levy johon kaikkia muita verrataan asteikolla 0-100% - ei juuri koskaan yli. 99% on sitten myös massive attackin levy: Massive Attack - Blue lines Triphopin peruskivi. Sopivasti täydellisyyttä, sen ylittämistä ja sen alittamista - hiomattomuutta. Henkevää ja käsin kosketeltavaa. Suoraan ei tule mieleen muita, jotka vuodesta toiseen kestäisivät säännöllistä kuuntelua (vaikka niitä kyllä tietenkin on jos alkaa pidempään miettimään). Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
-Cale 20.03.2007 21:41:25 | |
---|
Heavy rockiksi sanoisin pienillä progevaikutteilla. Vakavampaa kuin Iron Maiden, siksi siitä tykkäänkin, Iron Maiden on IMO aina ollu 13vuotiaiden bändi. Kertosäkeisiin ainakin Mindcrimellä panostettu. Voi laulaa täysillä mukana :) Hyvä laajaäänialainen laulaja. Kasarisaundit. Riffejä. Monipuolisia biisejä. Tiukkaa työskentelyä. Kannattaa tutustua Mindcrimeen ja Empireen. Samaa voisin sanoa Maidenista minäkin, kyllä mäkin diggasin siitä 13 vuotiaana :) Muutenkin allekirjoitan Maxvellin kirjoituksen. |
Marlowe 20.03.2007 23:03:58 (muokattu 20.03.2007 23:04:18) | |
---|
Aika vähän on täydellisiä viiden tähden levyjä olemassa. Levylistani www.rateyourmusic.com -sivustolla kertoo ainostaan alla olevien lättyjen saaneen korkeimman mahdollisen arvosanan. Perusteena voisi käyttää Paul McCartneyn kommenttia Revolverista: "ne kaikki olivat hyviä kappaleita". The Beatles - A Hard Day's Night The Beatles - Revolver The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band The Beatles - Abbey Road Creedence Clearwater Revival - Green River Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory Aretha Franklin - I Never Loved a Man the Way I Love You Carole King - Tapestry Gram Parsons - GP Bruce Springsteen - Born to Run "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Ronsto 20.03.2007 23:43:25 (muokattu 20.03.2007 23:44:04) | |
---|
Tool - Lateralus Tämä ja sitten vielä Mastodon - Blood Mountain En muista koska olisi viimeksi jokin levy iskenyt näin kovin. En keksi mitään negatiivista kaikki vaan toimii niin uskomattoman hyvin, joten lopetan tähän ennenkuin menee turhaksi hehkutukseksi :) Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
Milkop 21.03.2007 10:35:49 | |
---|
Massive Attack - Mezzanine Empä taida tietää ketään musiikista ylipäätään kiinnostunutta, joka ei tästä pitäisi. No kerran eräissä bileissä tuli kommenttia, että "ei tämä oikein iske". Tosin ei tuo levy olekaan sellainen 'pistetään soimaan ja hymyillään' tyylinen albumi. Ahdistava ja piinaava kuin mikä. 90-luvun parhaita teoksia. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49 |
Minstrel 21.03.2007 10:53:21 | |
---|
Nick Drake - Five Leaves Left Bryter Layter ja Pink Moon ovat myös lähellä täydellisyyttä, mutta Draken debyytti vie kuitenkin voiton. Avainsana: tunnelma. Draken hento ääni ja melankolinen akustinen soundi veivät minut mukanaan heti ensimmäisestä kuuntelusta lähtien. Vaihteluakin levyltä löytyy riittävästi. Drake taipuu Three Hoursin kaltaisesta tuomionpäivän synkistelystä Thoughts of Mary Janen tyyliseen kevyempään tyyliin. River Manin ja Way To Bluen mahtipontiset viulusovitukset tukevat loistavasti muutoin minimalistista tyyliä. Levyn päättävä Saturday Sun on yksi tunnelmallisimmista kappaleista koskaan. Five Leaves Left on ajaton mestariteos, jonka jokainen biisi on ainakin minulle täyden viiden tähden arvoinen. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
elbowski 21.03.2007 15:19:56 | |
---|
At the Drive-In - Relationship of Command Kun Arcarsenalin introssa pärähtää bassoriffi ensimmäisen kerran, tietää että nyt se on menoa. Hittibiisiä hittibiisin perään, tappokertsejä, -riffejä, -melodioita. Täysi vauhti päällä bändin yhteissaundi kuulostaa suloisen kaoottiselta, ja hiljaisissakin kohdassa ollaan osattu luoda tunnelmaa. Neljä ensimmäistä biisiä ovat sellainen värisuora että alkaa melkein heikottaa kun käsittää minkä tasoista materiaalia on onnistuttu säveltämään. Quarantinedin kitarariffit kuulostaa maailmanlopulta ja biisi on kaikessa painostavuudessaan täydellinen. Bixler-Zavalan yläkireät vokaalit ja Ward & Rodriguez-Lopez-kitarakaksikon yhteistoiminta on yksinkertaisesti ihailtavaa. Disco Ensemble - Viper Ethics Aluksi levy ei osunut oikealla tavalla, mm. In Neon häiritsi yleisesti kappaleena. Pyörittelyn jälkeen ko. biisistä tuli yksi omista all-time-suosikeistani, ja levykokonaisuuskin iski samalla aivan uudenlaisesti. Täydellinen levy. Piste. "Kaunianen on oikeesti persereikä keskellä espoota. Tai sit semmoinen tulehtunut näppylä espoon pakaroissa. Ja siellä muuten haisee oudolle, ootko huomannu? Paska mesta." -Diego |
biibob 21.03.2007 15:35:30 | |
---|
Tuonne aiempaan kommenttiin, jossa kehuin Rainbown risingia: Nyt löysin VIHDOIN! parin vuoden etsinnän jälkeen aidon rainbown rising lp:n, ja hetihän sen kaappasin musaliikkeen lp osastolta, kun näin. Tarkoituksena olisi tässä ajan mittaan kerätä myös koko Blackmoren tuotanto LP levyinä tuohon cd-levy -kokoelman rinnalle. LP levyjä vaan on paljon hankalampi löytää... "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Cocktus 21.03.2007 15:41:34 | |
---|
Täydellisiä levyjä on olemassa kaksi kappaletta Metallica - ...And Justice for All Tämä levy sai minut totaalisesti kääntymään metallin puolelle. Soundimaailmassa on oma viehätyksensä vaikka bassoa sieltä ei kuulukaan. Biisimateriaali on tasaisen loistava, jokaisessa biisissä on jotain minkä takia pidän niistä helvetisti. Testament - Gathering Loistavaa rankkaa thrashia joka sisältää vaikutteita jopa death metallista. Levyn ilkeät melodiat toimivat loistavasti kaiken mättämisen keskellä. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |
mll 21.03.2007 15:55:12 (muokattu 21.03.2007 15:56:34) | |
---|
Queensr˙che - Operation: Mindcrime Täydellisin. Levy. Ikinä. Lyriikoiden tarina on kiehtova ja levy suorastaan eeppinen. Ehkä ainoa, levy joka kuunnellessa tuntuu miltein kuin elokuvaa katsoisi. Helvetin hyvää elokuvaa. Levyltä ei löydy ainoatakaan huonoa biisiä. En viitsi kirjoittaa lisää, koska kehumiseksi menee. :) Jos sinulla ei ole tätä. Osta. En käsitä miten Queensr˙che on jäänyt vähän unohduksiin. Komppaan täysin kympillä. Mielettömän hieno levy. LiveCrime on kanssa mielettömän hieno. Henkilökohtainen lempibiisini on Suite Sister Mary. Mindcrime II jätti hieman kylmäksi, mutta olen oppinut jopa pitämään siitä. |