Aihe: Voitko käydä keikoilla yksin?
1 2 3 4 5 6 7
Ossi
11.01.2007 22:05:56

Se saattaa alkaa vituttaa aika rankasti kun kaveri huomauttelee milloin mistäkin - joko on tai off topic - taukoamatta, kun itse haluaisi keskittyä kuuntelemaan keikkaa.

Tämä just!

"Et sitten löytänyt huonompia paikkoja?"
"..ttu, että tulee kovaa!"
"Kato mitkä kuteet!"
"Tais muuten jäädä valot päälle?"
Noita
11.01.2007 22:15:04
Kyllä voin ja yleensä joudunkin menemään yksin, kun kukaan naispuolisista ystävistäni (on yksi ystävä) ei kuuntele samanlaista musiikkia.

Miesporukalla tulee sitten lähdettyä useammin, silloin kun herrat ovat kykeneviä irtoamaan armeijasta, opiskelemasta jne. Poikien kanssa on yleensä kivempaa lähteä kun huumorintajukin tuntuu osuvan kohdalleen. Ja melko pieniluinen nainen kun olen, moshailu on turvallisempaa tutun hevimieslauman keskellä, säästyy pahimmilta mustelmilta.

Fiilis on kyllä yleensä parempi porukassa, mutta kun porukkaa ei ole, ei ole ongelma riehua kanssaihmisten seassa yksinkään.
En allekirjoita.
Exhausted
11.01.2007 22:20:00

Tottakai se on mukavampi mennä kaverin kanssa, mutta ainakin Tampereen keikoilla nykyisin aina on jotain tuttuja paikalla vaikka meniskin yksin.
sus
11.01.2007 22:30:07
Käyn useimmiten keikoilla yksin. Mutta mukavahan se on frendin kanssa fiilistellä.
sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja.
Rattata
11.01.2007 22:35:39
Mielummin seurassa, hätätapauksessa yksin. Ei paljoa oo tullu harjoteltua muutenkaan, esim. leffassa en ole käynyt ikinä yksin.
arancia
11.01.2007 22:48:41
vaan en muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pysty tekemään mitään yksin.

Tää on muuten jännä juttu. En ehkä ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pysty/halua tehdä mitään yksin, mutta kaipa sekin on jonkinlainen persoonallisuuden piirre. Itse vain olen sitä sorttia, joka tarvitsee omaa aikaa usein ja melko paljon, ja tulen hulluksi, jos en saa välillä olla itsekseni. Nukkuminen ei todellakaan riitä yksinolosta. Välillä tuntuu siltä, että joidenkin läheisten ihmisten on vaikea ymmärtää sitä, minkä takia toisinaan olen mieluummin yksin kuin yhdessä.
Miuq
11.01.2007 22:54:00
Minä taas harrastan jopa yksinoloa seurassa - yhtäkkiä tuntuu että väsyn ihmisiin, jolloin kaikessa rauhassa kaivan kirjan esiin kesken lauantaisen baari-illan. Herättää leivähköä hämmennystä ajoittain.
Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä.
punk s blood
11.01.2007 22:55:40

Kyllähän sitä yksinkin tulee käytyä. Ehkä lähtökynnys on silloin vaan korkeammalla. Ja, jos yksin käy, on ne reissut aikalailla jo aiemmin mainittuja täsmäkäyntejä. Eli vähän ennen soittoa paikalle, olut kouraan, katson keikan, ja hipsin keikan päätyttyä kotia.
Valokaari
11.01.2007 23:02:09

Vähän pakko käydä keikoilla yksin kun ei oo kavereita. Tai eihän niillä keikoilla tietenkään ole pakko käydä vaan voi jäädä kotiin murjottamaan.
Rok rok.
TiMiTheShiT
11.01.2007 23:13:03 (muokattu 11.01.2007 23:13:37)
sanottaisko vaikka et en ole ikinä edes suunnitellut meneväni keikalle yksin.... PAITSI ilosaaressa menin yksin katsomaan Kuusmun Profeettaa vuonna 2005 muiden ollessa Giant Robotin keikalla jees. Sinänsä se meni ihan kivasti varsinkin kun keikka oli teltassa muiden kastuessa sateessa ;/
Poutatorven uusi demo tulossa tammikuussa! (1. single "Kokoelämä" on julkaistu Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa
jannu
11.01.2007 23:16:44 (muokattu 11.01.2007 23:17:55)
Voin käydä yksin. Artistista riippuen saattaa toisinaan jopa olla parempi mennä yksin. Lähinnä silloin kun on mahdollisuus ettei meikäläinen syty ihan täysin keikasta, olisi kanssaihmisille ehdottomasti parempi että olisin tullut yksin, sillä osaan nillittää paskasta keikasta vaikka viikon ja pilaan luultavasti seurueen muiden jäsenten fiilikset. Varsinkin, kun lähipiirissä on erittäin vähän ihmisiä joiden kanssa musamaku menee yksiin.

Oikeastaan ainoa ihminen, jonka kanssa pystyn lähtemään lähes keikalle kuin keikalle, on avovaimoni. Musamakumme ei ole moninkaan paikoin yhtenevä, mutta jostakin syystä kumpikin on useimpien keikkojen jälkeen samoissa fiiliksissä. Plus, naisen sietokyky meikäläisen mussutusta kohtaan on suurempi ja tilanteen vaatimat diplomaattisen kyvyt ovat huomattavasti hioutuneemmat kuin kenelläkään muulla. :)
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Leper Messiah
11.01.2007 23:35:16
Usein käyn keikoilla yksin, ei siinä ole mitään ongelmaa. Kaverinkin kanssa ollessa keikan aikana ei tule kyllä kommunikoitua, keskityn aina ennemmin siihen showhun.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
Väinämöinen
12.01.2007 00:53:29
Kyllä voin ja käynkin toisinaan. Voi olla aivan yhtä hauskaa kuin porukalla käyminen.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
Torniojaws
12.01.2007 00:57:21 (muokattu 12.01.2007 00:59:33)

Lähes aina käyn yksin keikoilla, koska samanlaista musiikkimakua omaavia henkilöitä ei lähipiiristä löydy :P Tosin, isommille keikoille (esim. Black Sabbathit, Rammsteinit, Metallicat jne. etelässä) tulee mukaan myös äiti poikaystävänsä kanssa kuuntelemaan samaa musiikkia :)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
McNulty
12.01.2007 02:53:27
Miksi en voisi käydä? Käynhän mä paskallakin yksin.
Siellähän sitä on sitten saumaa tutustua uusiin urpoihin ja turboihin.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
pira
12.01.2007 04:47:41
Ei pahemmin tule käytyä yksin, vaikka lähipiiristä ei löydy montaakaan musiikinystävää. Ahdistun näet helposti juottoloissa selvinpäin. Stadioneilla ja jäähalleissa en viihdy senkään vertaa seurassakaan.
Voisi sanoa, että keikoilla käyntiin liittyy minulla alkoholi rentoutuakseni sen verran, että aamulla on hieman kaino olo.
ja kauniisti soi blues
hanuristi
12.01.2007 06:03:31
Vaikee saada joillekin keikoille ketään messiin.
Mutta siis, olen todella huono olemaan yksin ylipäätään.Jos on kaveri mukana, sen parempi.

Käytiin eilen illalla kattomassa Entwineä ja meitä oli 11.Se on jees.
"huora on loistava sana ku sen sanoo oikein tunteella"
Tellervo
12.01.2007 09:37:25
Jos oikeasti haluan jonkun bändin/esityksen nähdä eikä kukaan muu ole lähdössä, en anna sen estää. Mukavampaahan toki seurassa on. Ehkä ei pitäisi asiasta ongelmaa tehdä, mutta välillä tuntuu hankalalta olla liikkeellä yksin näin naisihimisenä. Nainenhan kun ei monien mielestä voi lähteä talosta ulos muuten kuin seuranhakumielessä, ja tällaiset tyypit voivat sitten onnistua pilaamaan fiilistä aika tehokkaastikin.

Konserteissa joihin ei sisälly sosiaalista toimintaa asia onkin sitten monin verroin helpompi (sama koskee leffoja).
Tupuna
12.01.2007 10:03:28
Jos oikeasti haluan jonkun bändin/esityksen nähdä eikä kukaan muu ole lähdössä, en anna sen estää. Mukavampaahan toki seurassa on. Ehkä ei pitäisi asiasta ongelmaa tehdä, mutta välillä tuntuu hankalalta olla liikkeellä yksin näin naisihimisenä. Nainenhan kun ei monien mielestä voi lähteä talosta ulos muuten kuin seuranhakumielessä, ja tällaiset tyypit voivat sitten onnistua pilaamaan fiilistä aika tehokkaastikin.

Totta. Juuri tuon takia en käy baareissa tai keikoilla yksin... juottoloissa yksin käyvä naisihminen on muiden mielestä epäilyttävä, enkä kyllä itsekään yksin viitsi mennä. Sen sijaan olen käynyt yksin oopperassa. Festareillakin juoksen mielelläni keikkoja läpi yksin, koska usein kaverini eivät halua nähdä niitä pikkubändien keikkoja, jotka minä haluan nähdä. Jostain syystä kyllä festareillakin yksin liikkuvalle naiselle tarjotaan seuraa, mutta se ei siellä tunnu niin oudolta, kuin baareissa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
aikavaikea
12.01.2007 10:15:59
Yleensä käyn aina kaikilla keikoilla ja festareilla yksin. Syynä se, ettei seuraa juurikaan minulla niihin ole. Tosin ensi kesänä taidan jo saada pojastani festarikaverin, hän kun jo kyseli että pääseekö seuraavalla kerralla Qstockiin mukaan. :-)
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)