Johann Onn 14.12.2006 21:58:39 (muokattu 14.12.2006 22:23:14) | |
---|
...joskus kauan kauan kauan sitten Rockradion aikaan tuli Yleltä jokin spesiaali, jonka aiheena oli juuri kauhurock ja siinä tuli kaikenlaisia alan kappaleita... Mulla oli kanssa sama kasetilla. Välillä tuli otteita kauhuromaaneista ja sitten biisejä. Eikös lukupätkien taustalla käytetty ainakin Bowie:n "Sense Of Doubt" instrumentaalia ("Heroes" levyn 7:s biisi) ?. Kauhuaiheisia kappaleita ? Ainakin "Metal Church - The Dark" sisältää "jokin paha vaanii mua täällä talossa" lyriikan. "What is it in the house That the darkness brings to life? I sense their eyes upon me As I grab a butcher knife Whatever it is that waits for me It hides beneath my bed If I try to sleep tonight By morning I'll be dead!" |
HaloOfFlies 14.12.2006 22:32:33 (muokattu 14.12.2006 22:32:48) | |
---|
Kumma miten kukaan ei ole vielä maininnut Iron Maidenin Fear Of The Darkia. Mainitaanpa nyt se. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
RocknRoll 14.12.2006 22:36:24 (muokattu 14.12.2006 22:37:10) | |
---|
Mainitsin jo aiemmin Alice Cooperin, ja nyt tuli mieleen yksi veisu lisää eli He´s back (The man behind the mask). Tarinahan on tyyliin suoraan Jason-elokuvista, ja mistä minä tiedän ettei jopa olisi? Nyt kun muistelin, niin tuli mieleen että taisi siinä musiikkivideossa kyllä olla jotain Jason hässäkkää. You're with your baby And you're parked alone On a summer night You're deep in love But you're deeper in the woods You think you're doin' alright Did you hear that voice Did you see that face Or was it just a dream This can't be real That only happens, babe On the movie screen Oh, but he's back He's the man behind the mask And he's out of control He's back The man behind the mask And he crawled out of his hole You're swimmin' with your girl Out on lovers' lake And the wind blows cold It chills your bones But you're still on the lake That's a bad mistake But the moon was full And you had a chance To be all alone But you're not alone This is your last dance And your last romance Oh, if you see him comin' Get away if you can Just keep on runnin' Run as fast as you can He's a dangerous, dangerous man And he's out tonight And he's watchin' you And he knows you house No, don't turn out the lights Oh, but he's back He's the man behind the mask And he's out of control He's back The man behind the mask And he crawled out of his hole |
mikko1 15.12.2006 08:20:24 | |
---|
Beatlesin Maxwell's Silver Hammer. |
unable 15.12.2006 10:16:49 | |
---|
Kaikki Black Sabbathin. |
Marlowe 15.12.2006 10:31:45 (muokattu 15.12.2006 10:32:58) | |
---|
Beatlesin Maxwell's Silver Hammer. Heh. Kelpaa mukaan, onhan kyseessä hilpeästä sävelmästään huolimatta aika makaaberi tarina. "Back in school again Maxwell plays the fool again Teacher gets annoyed Wishing to avoid and unpleasant scene She tells Max to stay when the class has gone away So he waits behind Writing fifty times "I must not be so-o-o-o But when she turns her back on the boy He creeps up from behind Bang! Bang! Maxwell's silver hammer came down upon her head Clang! Clang! Maxwell's silver hammer made sure that she was dead..." Jos tästä tehtäisiin elokuva, niin Tim Burton ohjaamaan ja Johnny Depp näyttelemään Maxwellin roolia, kiitos... = ) Kaikki Black Sabbathin. ... paitsi että ei kuitenkaan kaikki, esimerkkinä vaikka "Changes". "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
W4R 15.12.2006 10:36:50 | |
---|
Opethillahan näitä on. Damnation levyllä on joitain hyytäviä juttuja... :) "Today the only voice of reason would have to be the sound of the soup of the season hitting ground" -D. Gildenlöw |
Mage 15.12.2006 11:39:18 | |
---|
A. P. Sarjannon tositapahtumiin perustuva tarina sarjamurhaaja Juhani Aataminpojasta täyttää varmaankin kriteerit: Tässä ote: Oli ilta jo torpassa Helisevän Oveen kolkutti muukalainen Sanoi metsässä hevosen karanneen Pyysi ruokaa ja yösijaa vain Ikuiseen uneen he vaipua sai Tuo torppari vaimoineen Otti seinältä viikatteen Aataminpoika Ja kuolemaa niitti sen yön Tumma pilvi otsallaan Kuin ois varjo kasvoillaan Oli renki vain Juhani Aataminpoika Kuka isäntä on, kertokaa Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
Kilgore Trout 16.12.2006 02:32:38 (muokattu 16.12.2006 02:33:47) | |
---|
Miljoonasade - Olkinainen On yö ja hyvin myöhä kun tätä kirjoitan Mutta minua ajaa pelko ja mun on pakko kirjoittaa Kuin pitkät harmaat hiukset sade heilahtaa pimeydestä ruutuikkunaan Minä rakensin oljesta naisen kun sinä et tullutkaan Sua kaipasin niin paljon enkä jaksanut odottaa Minä sidoin lyhteitä yhteen etsin vaatteesi parhaimmat Tein köydenpätkistä peruukin ja rinnat lantuista Ja illan tullen viereen naisen nukahdin Kunnes äsken nauruun heräsin Ja nyt olkinainen tanssii navetan katolla Sylissä vaatteen riekaleita ja pää kainalossa Olkinainen, olkinainen nauraa ja huhuilee ja paidan helman alta pilkottaa musta kieli viikatteen Minä en ole synkkämielinen mies mutta minua pelottaa kun männynneulaset kirkuu ja maisema huohottaa Kun jalanjälkiin kasvaa koiran hampaita voi luoja, miten se minua pelottaa Minä kirjoitan tämän kirjeen jos viimeinkin tulisit Että saisit tietää kaiken jos et minua löytäisi Nyt lähden etsimään kuokkaa haen bensaa kanisteriin Joko minä tai olkinainen olen ymmärtänyt niin Kuin pitkät harmaat hiukset sade heilahtaa pimeydestä ruutuikkunaan Ja nyt olkinainen tanssii navetan katolla Sylissä vaatteen riekaleita ja pää kainalossa Olkinainen, olkinainen nauraa ja huhuilee ja paidan helman alta pilkottaa musta kieli viikatteen Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
Zpochen 16.12.2006 07:20:58 | |
---|
Miljoonasade - Olkinainen Hmm? Tuosta biisinnimestä ja sanoituksista tuli jonkinlainen lapsuuden flashback. Täällä on näköjään vielä mainitsematta Metallican The Thing That Should Not Be, jonka lyriikat on ammennettu H.P. Lovecraftin teoksista. Kyseisen herran Cthulhu -mytologia on ollut inspiraationa varmaan sen miljoonalle muullekin hevibändille. Not dead which eternal lie Stranger eons death may die What, are you DENSE? Are you RETARDED or something? Who the hell do you THINK I am? I'm the goddamn BATMAN. Serenity's End |
unable 16.12.2006 10:18:38 (muokattu 16.12.2006 10:23:59) | |
---|
Black Sabbath - The Shining. Moni varmaan tietää mistä kirjasta. There's a man who sees all there is to see What the future holds for all As the days grow dark as his sole and final warning Beware of the one with invisible friends they will steal into your mind And all too soon the signs begin to show-oh Rise up to the shinin' Live long live now-ow Rise up to the shinin' Don't be blind by fools again Fools again As the page is turned and the story's told on the visions he had seen The house on the hill with the haunted eyes that call No one laughed as madness came out (out out) to play it's game If you stay too long you'll finally go insane, now Rise up to the shining Live long live now-ow Rise up to the shining Don't be blind by fools again Fools again Bells will take their toll on your way out There's no way we're born to shine before our time All your life, you're on your own Lonely road lost in a time Let the light lead your way to the golden throne, It's the only way Rise up to the shinin' Live long live now-ow Rise up to the shinin' Don't be blind by fools again Rise up to the shinin' Live long live now-ow Rise up the shinin' Don't be blind by fools again Oh rise up to the shinin' Wise up, they're gonna steal your mind Rise up the house is gonna haunt you! No one laughed, no one cried Oh oh ahh-ahh yeah |
-Mickill- 18.12.2006 00:03:38 | |
---|
Mainitsin jo aiemmin Alice Cooperin, ja nyt tuli mieleen yksi veisu lisää eli He´s back (The man behind the mask). Tarinahan on tyyliin suoraan Jason-elokuvista, ja mistä minä tiedän ettei jopa olisi? Eiks tuo oo Friday 6 tunnari? Näin muistelisin, hiton hyvä biisi kyl. Itelle tuli kauhuaiheisista kappaleista mieleen ekana Ozzy Osbournen "Diary Of A Madman", jotenki niin pelottavan/ahdistavan tuntunen ralli että vois sopii kauhuleffaan. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
arppah8 19.12.2006 15:26:53 | |
---|
Juuri olin tulossa lisäämään tuon Olkinaisen. Hieno biisi, vaikken muuten Miljoonasateesta piittaakkaan. Mutta lisätäänpä esimerkeiksi tanskalaisen Mercenaryn Sharpen the edges: Candlelight upon the blade Whispering now it's time again My knife bleeds with desire and anger My hand shakes, can't hold on much longer Now it's time for us to become... One, we are one We've become one... Ja Freak Kitchenin Lisa: No one really knows what has happened to Lisa No one really knows 'cos the trees won't talk Now you'll sleep forever Now you're mine forever... Tarinoita onnettoman miehen omistushalusta. Ja Cradle of Filthiltä sekä Rob/White Zombielta kauhistelua löytyykin kokonaisia levyllisiä. Eikä pidä unohtaa myöskään Devin Townsendin Vampiraa: http://www.youtube.com/watch?v=L6fdS2ny1J8Peace, love and good happiness stuff. |
kivi 19.12.2006 17:49:36 | |
---|
Olikos unohtunut mainio Hüsker Dü'n "Diane" (lausutaan samoin kuin 'dying') levyltä Metal Circus, jonka biisin siis irlantilainen Therapy? taannoin myös hitikseen coveroi. Grant Hart asialla - silkkaa kauhua: Diane Hey little girl, do you need a ride? Well, I've got room in my wagon why don't you hop inside We could cruise down Robert Street all night long But I think I'll just rape you, and kill you instead Diane, Diane, Diane I heard there's a party down at Lake Cove It would be so much easier if I drove We could check it out, we could go and see Oh won't you come and take a ride with me We could lay in the weeds for a little while I'll put your clothes in a nice, neat little pile You're the cutest girl I've ever seen in my life It's all over now, and with my knife |
texjazz 19.12.2006 18:00:28 | |
---|
Tämä on taas vain niille, joilla on hermot kunnossa ja luottamus valon voimaan ehtymätön: Soili Perkiön, Eve Alhon ja Hilkka Hautsalon Yö-lorussa mennään tosi syvälle: "Yö, yö, kummitusyö, kummitukset peikot lakritsia syö." Rytmittäkää näin: taa tauko taa tauko taatititaa tauko titititi taa taa tititititi taa ja vaivutte todella syvälle kauhun syövereihin. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
RocknRoll 19.12.2006 19:12:56 | |
---|
Olikos unohtunut mainio Hüsker Dü'n "Diane" (lausutaan samoin kuin 'dying') levyltä Metal Circus, jonka biisin siis irlantilainen Therapy? taannoin myös hitikseen coveroi. Grant Hart asialla - silkkaa kauhua: Katsos vain, minä luulin aina että tämä on maanmainion Therapy?:n biisi. Aina sitä uutta oppii. |
Jokapaikanapina 19.12.2006 21:29:00 | |
---|
Queenin Flash- kappale oli ihan jännä, kun kuuntelin sen keskiyöllä ensimmäistä kertaa. Tuli vähän ahdistunut olo hetken ajaks. Aika noloo, eikö? |
arppah8 20.12.2006 00:16:27 | |
---|
Muistuipa tässä vielä mieleen Annihilatorin tuotanto, josta löytyy useampiakin kauhuaiheisia biisejä. Esimerkkeinä vaikkapa Alison Hell, Ligeia (Edgar Allan Poen tarinaan perustuen) ja Phantasmagoria. Peace, love and good happiness stuff. |
Henko 20.12.2006 20:46:03 | |
---|
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |
Henko 21.12.2006 08:02:23 | |
---|
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |