Aihe: iPod, juokseminen jne..
1 2 3 4
Tinmo
28.03.2008 13:31:31
... Siispä jonkinlaiset fiksut kuulokkeet joissa on vaikka korvanlehden takaa kiertävä muovilenkura olis ihan hyvät.

Nosto, koska itselläni on herännyt samanmoinen kysymys. Lenkkeilyyn sopivia kuulokkeita? Anyone?
Kailis
28.03.2008 14:16:40

Nosto, koska itselläni on herännyt samanmoinen kysymys. Lenkkeilyyn sopivia kuulokkeita? Anyone?

Vaikea juttu. Napit olisi eristävyytensä, mekaanisen ja kosteudenkeston puolesta hyvät, mutta poimivat hengitys ym. äänet ikävästi. Mites Kossin Porta Prot?
Ziggy Bubba
28.03.2008 14:17:55

En itedä miten hyvin nämä pysyvät juostessa päässä, mutta nämä ovat yllättävän hyväsoundiset ja todella edulliset luurit - hifistienkin piireissä hyväksytty malli :)

http://www.luurinetti.com/products.php?p=24499c
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Chemo
28.03.2008 14:32:21

Heh, päivitystä: samainen 30 Gb Video iPod kovassa käytössä edelleen. Parhaimmillaan täyspitkä maraton juostu sen kanssa.

Mä käytän Koss The Plug-tulppamallisia nappeja. Pysyvät päässä hyvin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
EH
28.03.2008 14:54:49
Vaikea juttu. Napit olisi eristävyytensä, mekaanisen ja kosteudenkeston puolesta hyvät, mutta poimivat hengitys ym. äänet ikävästi. Mites Kossin Porta Prot?

No mikä ettei. Paremmin päässä pysyväksi omien kokeilujen perusteella kuitenkin veikkaisin Sporta Pro-mallia, jossa siis samat elementit kuin Porta Prossa.

Itse käytän lenkkeillessä Kossin Spark Plugeja. Eihän nuo mitkään hifinapit ole, mutta eipä toisaalta lenkkikäytössä ole sellaisille tarvettakaan. Hyvä äänieristys ja itsellä ainakin pysyy ihan hyvin korvissakin. Johdon hankausääniä tietty vähän tulee, mutta niihin tottuu aika äkkiä eikä niitä sitten enää edes huomaa.
Don't waste your time or time will waste you.
Roberto
28.03.2008 14:55:28

Sennheiserilla on muutama malli nimenomaan urheiluhommiin: http://www.sennheisernordic.com/nor … cm_eng.nsf/root/products_headphones

Alareunasta klikaten eteenpäin.
FastEddie
28.03.2008 15:57:37

Sennheiserilla on muutama malli nimenomaan urheiluhommiin: http://www.sennheisernordic.com/nor … cm_eng.nsf/root/products_headphones

Mulla oli Senkun OMX70 sport malli. Kauhee soundi, ei istunut päähän eikä pysynyt korvissa ja kaiken lisäksi olivat kalliit. En suosittele.

Nyt juoksen Philipsin korvasangallisten kuulokkeiden kanssa. Mallia en nyt muista.
Istuu hyvin päähän ja myös pysyy korvissa, soundi ei ole top mutta ihan ok juostessa. Hinta on myös halpa n.10egee.
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Kailis
28.03.2008 16:20:31

No mikä ettei. Paremmin päässä pysyväksi omien kokeilujen perusteella kuitenkin veikkaisin Sporta Pro-mallia, jossa siis samat elementit kuin Porta Prossa.

Itse käytän lenkkeillessä Kossin Spark Plugeja. Eihän nuo mitkään hifinapit ole, mutta eipä toisaalta lenkkikäytössä ole sellaisille tarvettakaan. Hyvä äänieristys ja itsellä ainakin pysyy ihan hyvin korvissakin. Johdon hankausääniä tietty vähän tulee, mutta niihin tottuu aika äkkiä eikä niitä sitten enää edes huomaa.

No Sporta Pro sitten. Ja jos hyväksyy nappien rajoitteet, voin suositella AKG:n nappeja, hyvä soundi ja herkkyys sellainen, ettei tarvi volume kaakossa luukuttaa.
Makkari
29.03.2008 12:24:25 (muokattu 29.03.2008 12:24:40)
Mulla on 6-gigainen Creative. Turha noita gigoja mun mielestäni on laskeskella, kun ei niitä kuitenkaan koskaan ole tarpeeksi. Mutta siis, ei ehkä kuitenkaan ole niin tärkeää, että voi kantaa koko levyhyllyä taskussa kokoajan? Mä oon itse asiassa ajatellut hankkia kannettavan CD-soittimen. Paljon tyylikkäämpää. :D Tosin en mä kyllä lenkkeillessä musiikkia kuuntele.. Ulkona olessani haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu.
Meisseli
29.03.2008 13:43:57

Walkmanin kans on hyvä juosta.
"Pane pienemmälle sitä pumputinta!" www.strangefruit-band.net www.pippalot.com www.ketolajawitikainen.com
Ziggy Bubba
29.03.2008 15:07:25 (muokattu 29.03.2008 15:07:36)

Mulla on 6-gigainen Creative. Turha noita gigoja mun mielestäni on laskeskella, kun ei niitä kuitenkaan koskaan ole tarpeeksi. Mutta siis, ei ehkä kuitenkaan ole niin tärkeää, että voi kantaa koko levyhyllyä taskussa kokoajan?

Kyllä meikäläiselle vaan on :) Se jatkuva levyjen vaihtaminen käy pidemmän päälle ottamaan pannuun, ainakin näin kävi omalla kohdalla. 30-gigainen iPod on sopiva meikäläisen levyhyllylle - tuosta isommat muistit tulee nähdäkseni tarpeeseen vasta jos omaa todella massiivisen levykokoelman tai sitten haluaa biisinsä soittimeen ilman mitään pakkausta... Tai jos haluaa lykkiä soittimeensa myös videokokoelmaa ja valokuvia.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Juntunen
30.03.2008 14:02:39 (muokattu 30.03.2008 14:02:54)

80G video iPod löytyy ja pystyn juoksemaan sen kanssa. Ei paina mahdottomia housun taskussa eikä tykkää kyttyrää tärinöistä. Mulla sopii koko henkilökohtainen musiikkiarsenaali tonne, joka on kyllä pirumoinen juttu näin musiikin hc-käyttäjänä. Lisäksi rutkat pinot videoita ja bändien dvd-rippejä. Kertakaikkiaan mahtava laite.
Dianin uusi promosinkku kuultavissa! Tsekkaa www.dianband.net Nyt myös Demostudiossa.
carlos
30.03.2008 19:19:36
Kyllä mun Ipodi kestää lenkkeilyä ja tärinää. Siis 30gigan video ipod.

kop kop. Itellä ollu vajaat pari vuotta 30 gigan iPodi ja hyvin on kestänyt kaikenlaisen retuutuksen. Aina pitää vaan keksiä joku hyvä viritelmä juostessa, jotta soitin ei hölskyisi taskussa aivan miten sattuu - se rupeaa pitemmän päälle ärsyttämään.
Chemo
30.03.2008 21:30:18

Aina pitää vaan keksiä joku hyvä viritelmä juostessa, jotta soitin ei hölskyisi taskussa aivan miten sattuu - se rupeaa pitemmän päälle ärsyttämään.

Mulla on Niken juoksupullovyö, jossa on aivan erinomaisen sopiva tasku iPodille - se lienee alunperin tarkoitettu energiageeleille jne. Pullojen taskutkin saa pois häiritsemästä kun lyhyemmillä peruskuntolenkeillä niitä ei kuitenkaan tarvitse. Tarra pitää tiukasti eikä hölsky.

Suosittelen - toi on ollut todella käyttökelpoinen ja hyvä satsaus. Ja itse tarvitsen kyllä pullovyötäkin, siinä alkuperäisessä tarkoituksessaan, pidemmillä matkoilla.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
texjazz
30.03.2008 22:27:16 (muokattu 30.03.2008 22:28:35)

No Sporta Pro sitten. Ja jos hyväksyy nappien rajoitteet, voin suositella AKG:n nappeja, hyvä soundi ja herkkyys sellainen, ettei tarvi volume kaakossa luukuttaa.

Porta Prot pysyvät hyvin ainakin minun päässäni. Ovat kevyet, mukavat, kuulostavat loistavilta ja näyttävät hölmöiltä.

Juoksukuteissa -ainakin uusissa- alkaa aika hyvin olla pikkutaskuja mp3-soittimia varten.

Ai niin, mulla kun on Shuffle, niin se ei paljon hölsky. Sitä ei edes huomaa.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
Manaatti
31.03.2008 02:14:46
Jos vähänkin omaat heiluvamman juoksutyylin ei noita Sporta Pro -kuulokkeita voi suositella. Näyttävät tyhmiltä ja ainakin omissa, hieman pienemmissä, korvissa nuo eivät pysy juostessa. Spark Plugit saattaisivat olla paremmat joka suhteessa. Ainakin vaimentavat äänen jos ei muuta ja pysyvät päässä.
I consider myself a road man for the lords of karma.
IJarro
31.03.2008 12:34:02
Ei saakeli. Kuinka pitkiä lenkkejä väki täällä tekee??

Mä painelen yleensä ~1h lenkkejä ~10km.
2gb creative on riittänyt AINA. Eikä tee ees tiukkaa.

Kyllä sillä kahella gigalla lenkkeillessä pärjään hyvin abaut kuukauden, nii ettei tarvii samoja kuunnella. Ja siis 2 tai 3 lenkkiä teen viikossa.

Ja ei mua ainakaan haittaa, jos "joudun" kuuntelemaan saman HYVÄN piisin 2 kertaa. Kuunnelkaa hyvää musiikkia ni ei tarvii inistä, et tulee samat piisit uusiks. Mä oon ainaki ihan fiiliksissä jos PÄÄSEN kuulemaan jonkun huippupiisin, vaikka oisinki kuullu sen yhtäjaksoisen kuuntelun aikana 10h aikasemmin.
Let's do some living after we die...
Ziggy Bubba
31.03.2008 12:43:43

Ja ei mua ainakaan haittaa, jos "joudun" kuuntelemaan saman HYVÄN piisin 2 kertaa. Kuunnelkaa hyvää musiikkia ni ei tarvii inistä, et tulee samat piisit uusiks. Mä oon ainaki ihan fiiliksissä jos PÄÄSEN kuulemaan jonkun huippupiisin, vaikka oisinki kuullu sen yhtäjaksoisen kuuntelun aikana 10h aikasemmin.

No hö... Mikä ihmeen ininä? Ite ainakin arvostan sitä ettei tartte olla vaihtelemassa niitä levyjä sinne soittimeen - ei kai tuon lisätilan musalle luulis pahaakaan tekevän. Sitä omasta mielestä hyvää musaa kun on olemassa enemmän kuin mitä kahteen gigaan mahtuu. Ei luulis olevan sulta pois ;) Hienoa että oot löytänyt sulle sopivan soittimen...
IJarro
01.04.2008 23:55:32 (muokattu 01.04.2008 23:59:03)
No hö... Mikä ihmeen ininä? Ite ainakin arvostan sitä ettei tartte olla vaihtelemassa niitä levyjä sinne soittimeen - ei kai tuon lisätilan musalle luulis pahaakaan tekevän. Sitä omasta mielestä hyvää musaa kun on olemassa enemmän kuin mitä kahteen gigaan mahtuu. Ei luulis olevan sulta pois ;) Hienoa että oot löytänyt sulle sopivan soittimen...

Lähinnä vaan ihmettelen tätä "gigoja lisää gigoja lisää!" -asennetta.

Jos mp3set on laatua 128kbit/s (Mikä on laatuna ihan jees. Harva erottaa eroa CDisiin... Vielä harvempi välittää ko. erosta...) Musiikkia mahtuu pikasen laskutoimituksen mukaan 30gigaan n520 tuntia. Ja 4gigaseen n69 ja 2gigaseenkin vielä n35 tuntia.

Jos siis kuuntelee n 1,5h päivässä, 30gigaa ehtii kuunnella vuodessa.
Jos taas n3h päivässä, 30gigaa riittää enää puoleksi vuodeksi.

Jokanen laskekoot itte kuinka kauan kestää omilla kuuntelutottumuksilla kuunnella koko oma kapasiteetti läpi. Tai siis älkää laskeko jollei kiinnosta, mut noi oli vaa esimerkkejä =).

Mulle siis ihan sama kuinka monta tuntia päivässä kuuntelette ja kuinka usein piisejä vaihtelette, mut topicin alottelijalle tää vaa vinkkinä. Tai siis, että se 30gigaa on ihan _helvetisti_.

EDIT:kirjoitusvirheitä
EDIT:ja tarkemmin luettuna alottajalla jo tommonen 30giganen onkin =). no, muille kaikille vinkiksi =)
Let's do some living after we die...
Ziggy Bubba
02.04.2008 00:35:49

Jos mp3set on laatua 128kbit/s (Mikä on laatuna ihan jees. Harva erottaa eroa CDisiin... Vielä harvempi välittää ko. erosta...) Musiikkia mahtuu pikasen laskutoimituksen mukaan 30gigaan n520 tuntia. Ja 4gigaseen n69 ja 2gigaseenkin vielä n35 tuntia.

Kyllä tuo 128kbp/s on mp3:sina aikamoisen kaukana CD-laadusta. Väittäisin että tuon eron huomaa monikin (eteenkin muusikoista :)), mutta eri asia on tosiaan kuinka moni siitä jaksaa välittää. 128kbp/s-biisit Applen AAC-ripattuina eroa on tosin jo vaikeampi bongata (reilusti mp3:sta parempi formaatti muuten)... Itellä on suurin osa biiseistä 192kbp/s-laadulla, eikä tuota tosiaan helposti erota levyversioista.

Mulle siis ihan sama kuinka monta tuntia päivässä kuuntelette ja kuinka usein piisejä vaihtelette, mut topicin alottelijalle tää vaa vinkkinä. Tai siis, että se 30gigaa on ihan _helvetisti_.

Mulla on joku 300+ levyä 30-gigaisessa iPodissa, eikä tilaa nyt älyttömästi ole jäljellä. Olisi vielä vähemmän jos en olisi n. ekaa sataa tunkenut ajattelematta masiinaan tuolla AAC 128kbp/s -laadulla. Kaikki on siis suhteellista :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)