Aihe: Paras kesä festari?
1 2 3 4 5
Aakoo
02.02.2006 13:52:36
...öööh, oikeesti? no huhu... ja turussa vielä.

--> ROSKILDE, tietenkin.

Eihän turussa oo muuta vikaa, kuin turkulaiset ;-P

Joo.. Roskilde on hieno... Vaikka toissakesän reissu olikin aika... sanoisinko tapahtumarikas =)

Parhaita hetkiä Roskildessa toissakesänä oli katsella ei niin kiinostavaa Korn -yhtyettä ja katsella ympärille, kun suomalaisen kaupungin verran väkeä pompi samaan tahtiin another brick in the wallin aikana.. Kornin Pisteet nousi yleisön ansiosta! Viimekesänä en saanut kesälomaa, jäi kilde väliin tänä kesänä näyttää viimevuotinen toistuvan =(

Tosin on tuo vestivaali vähän ehkä yliarvostettu.
käsi
02.02.2006 14:02:20

nummirock

hyvää musaa ja mahtavia ihmisiä.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Socialite
02.02.2006 14:20:52
Puistoblues, IBBF ja Ilosaari Rock!

Tosin IBB festareiden meininki on vuosien varrella muuttunut ikävästi kaupallisempaan (=nihkeämpään) suuntaan... Musadiggarit ajetaan teltan sivustalle, että bisnesihmiset voi pöydissänsä pämpätä ja huutaa kännyköihinsä tyyliin: "Mmittääh?! Emmää kuule mitn kun toi gaad däem bändi meluaa niin vidu kovaa..."
Are you reeling in the beers?
Kapina
02.02.2006 15:14:21
Suomalaisista Ilosaari jo meininginkin puolesta ja miksei esiintyjienkin.
Ei ole olemassa haluttomia naisia. Sen sijaan on olemassa useita naisia, jotka eivät tahdo seksiä juuri sinun kanssasi.
nikomati
02.02.2006 15:15:23

Halisten hulinat! On kansainvälinen meisinki!

joo, ja etnistä musiikkia yllinkyllin!
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
MV
02.02.2006 18:38:06
Mun mielestä Ruisrock on järjestelyiltään, esiintyjiltään, sijainniltaan kaikista paras...
"Jotain vtun ...emmätie mitä ne on." -Captain planet ostamistaan uudenvuoden paukuista.
Väinämöinen
03.02.2006 01:52:51
nummirock

hyvää musaa ja mahtavia ihmisiä.

Näin.
Mykkä kissa on mauton.
Urvelo
03.02.2006 10:36:56
Provinnssi on loistava mutta Qstock nousi viimevuonna sanoisinko jaetulle ykkössijalle, kerassaan hieno festari ja uskomattoman nopeasti ponnistanut täysin tyhjästä, oliko 2003 eka Qstock?? Pinnat Ouluun!!!
etnopoju
03.02.2006 20:45:06 (muokattu 03.02.2006 20:51:43)

Pontikkaako polttelet itsekasvatetuista perunoista?:)

en viitsi maksaa 40 euroa siitä, että juon muutaman kilometrin kokoisella alueella viinaa ja oksentelen muiden telttoihin.

mä voin juoda mökillä ilman sisäänpääsymaksua, paskoja bändejä, kusipäitä, vessajonoja tai pelkoa siitä, että tavarat pöllitään.

Rahastusta, no jaa. Mielestäni festariliput ovat yleensä melkoisen halpoja kun ottaa huomioon millaisia nimiä Suomessakin yleensä pyörii. Ja festareilla on mukava hengailla ja seikkailla vaikkei itse musiikista niin välittäisikään. Bändien katseleminen on tosiaan välillä mitä sattuu, kun yleisömassat ja känniääliöt on sitä luokkaa ettei keikasta ja musiikista nauttimisesta meinaa tulla mitään. En pidä jos on liikaa ihmisiä.

...ja mun mielestä 40 euroa maassa nukkumisesta on liikaa.

bändin "nimellä" ei ole mulle väliä, vaan sillä pidänkö mä siitä vai en. yleensä festareilla ei soita bändejä, joiden musiikista pidän. se festari "meinkinki", joka useimmille tuntuu olevan se syy miksi sinne mennään on mulle miltei käänteistä, toki riippuen millaisesta paikasta on kyse.

ongelma on siinä, että kun ihmiset nukkuu, paskoo, nai ja tappelee suhteellisen pienellä alueella, niin en koe sitä kovin miellyttävänä asiana. parempia on festarit, joihin mennään kuuntelemaan bändiä, hengataan vähän aikaa ja mennään pois. silloin ei synny roskia tai muita edellämainittuja ongelmia. luulen, että harvalla itse asiassa se musiikki on oikeasti edes pääsyy käydä, vaan nimenomaan se, että saa "oikeutuksen" perseilyyn.

toisaalta niille, jotka käy festareilla siksi, että olisi jokin tekosyy käyttäytyä kuin kusiaivo, festarit ovat varmasti mahtavia.
ahdistuska
03.02.2006 20:49:14
Ehdottomasti "Holokaustisen kansanmusiikki juhlat"

Hehehehe!
Mistä se menee?
MagicMushroom
03.02.2006 20:51:01
Provinssi Suomessa

Mut Beautiful Days Britanniassa on kyl kaikista paras.
This is what happens when I let the injured half of my brain have its way. -Johanna, a.k.a MagicMushroom
disarm
04.02.2006 13:16:30
Viimä vuonna provinssi ja ruissi oli bändeiltään ja yleismeingiltä parhaat reissut. Ens kesänä on suunnitelmissa jättää kotimaan festit väliin ja suunnata roskildeen. Toivottavasti saisivat kovia nimiä sinne tänä vuonna..
Better Nate than lever.
J.Ahonen
04.02.2006 14:50:15 (muokattu 04.02.2006 14:54:39)
Etnopoju, ei festareille rahaa tarvitse. Jengi tarjoaa kyllä viinat/muut päihteet jos on intressiä. Safkat löytyy aina jostain. Ei sinne sisään kannata maksaa. Jos sinne haluaa, niin menee pummilla. Itse kiipesin provinssiin sisäänkäynnin vierestä n. 3 metrisen aidan yli. Kaveri buustaas käsillä. Oli perkeleesti järkkäreitä. Sitten kun pääsin aidan yli, jäin siihen leikkimään humalaista virtsalla hetkeksi, sitten puikkelehdin yleisön joukkoon. Toisaalta kaveri joka tuli perässä lähti niskaperse otteella ulos.

Parhaita reissuja yleensäkkin noi etukäteen suunnittelemattomat. Silloinkin istuin jossain hikisessä 2.vaiheen autokoulu tunnilla, puhelin soi

kaveri - "moro, lähde provinssiin"
Minä "ööö, eikös se ole alkanut jo pari tuntia sitten?"
Kaveri - "so?"
Minä "ei ole rahaa"
Kaveri "ei meilläkään"
Minä "milloin lähdetään"
Kaveri "tullaan hakeen sut 20 minuutin päästä"

Sitten vaan 200 kilsan päähän.

Lisäys: Mutta paras festari on naamat missä on n.200-300 tyyppiä, helvetin asiallinen meininki, maalaistiluksella. Helvetin vanhalla sellaisella, keskellä korpea. Idylliset pellot ympärillä.
etnopoju
04.02.2006 14:53:43 (muokattu 04.02.2006 14:57:25)

Etnopoju, ei festareille rahaa tarvitse. Jengi tarjoaa kyllä viinat/muut päihteet jos on intressiä. Safkat löytyy aina jostain. Ei sinne sisään kannata maksaa. Jos sinne haluaa, niin menee pummilla. Itse kiipesin provinssiin sisäänkäynnin vierestä n. 3 metrisen aidan yli. Kaveri buustaas käsillä. Oli perkeleesti järkkäreitä. Sitten kun pääsin aidan yli, jäin siihen leikkimään humalaista virtsalla hetkeksi, sitten puikkelehdin yleisön joukkoon. Toisaalta kaveri joka tuli perässä lähti niskaperse otteella ulos.

mä puhun nyt isoista festareista tyyliin ilosaarirock. jos sä sinne meinaat päästä sisään, niin sun pitää maksaa ellet mene sitten pummilla, mutta se ja/tai varastaminen mukaanlukien ei kuulu mun tapoihin.

mun mielestä, jos sä et ole valmis maksamaan jostain, niin sitten sä et kyllä ansaitse saada sitä, koska kaikki muutkin maksaa. käytän sitten rahani johonkin muuhun.

ei ollut siis tarkoitus dissata pienempiä festareita, koska niistä mulla ei ole edes juuri kokemusta. isoista festareista vielä sen verran, että mä en edes itse pidä miellyttävänä asiana isoissa väkijoukoissa liikkumista. luulen, että jotkut saa siitä kiksejä ja sellaisen adrenaaliinidraivin tms. päälle kun näkee paljon jengiä liikkumassa ja heilumassa, mutta mä koen sen negatiivisena asiana. mulle tulee ADHD olo ja tulen sellaisessa tilanteessa aggressiiviseksi. ehkä pienemmät festarit sopiikin mulle sitten paremmin.

EDIT
J.Ahonen
04.02.2006 14:56:23 (muokattu 04.02.2006 14:58:53)
Näääh. Mun asenne on, että kaikki "paha" mistä ei koidu pahaa kenellekkään (Yksilö tasolla) niin antaa palaa. Nyt varmaan joku sanoo vitun kuluneen fraasin "entä jos kaikki ajattelisi noin?" Johon voi vastata, "niin, mutta kun ei ajattele".

Niin ja en maksa 50 euroa, että voin nähdä yhden edes osittain mielenkiintoisen orkesterin, niiden 100 muun joukosta.

Edit

Pienet festarit on parhaita, en sellaisiin kyllä pummilla mene.

Täällä meininki www.naamat.info
etnopoju
04.02.2006 14:59:18

Näääh. Mun asenne on, että kaikki "paha" mistä ei koidu pahaa kenellekkään (Yksilö tasolla) niin antaa palaa. Nyt varmaan joku sanoo vitun kuluneen fraasin "entä jos kaikki ajattelisi noin?" Johon voi vastata, "niin, mutta kun ei ajattele".

pummiminen on loiseilua. väitä mitä väität, mutta jos muut maksaa sun huveista, niin sä lokkeilet niiden kustannuksella.
Rattata
04.02.2006 15:01:34
pummiminen on loiseilua. väitä mitä väität, mutta jos muut maksaa sun huveista, niin sä lokkeilet niiden kustannuksella.

Näin o. Jos ei kiinnosta maksaa, niin ei varmaan kiinnosta sillon lähteä koko paikkaan. Voihan sitä ryypätä ilmaseks muuallakin, eikä tarvi maksaa yhdestäkään bändistä mitään.
etnopoju
04.02.2006 15:08:13 (muokattu 04.02.2006 15:08:47)

Näin o. Jos ei kiinnosta maksaa, niin ei varmaan kiinnosta sillon lähteä koko paikkaan. Voihan sitä ryypätä ilmaseks muuallakin, eikä tarvi maksaa yhdestäkään bändistä mitään.

jos kerran sulla on halua nähdä joku bändi OIKEASTI, niin luulisi että siihen saa sitten rahaa kasaan. muuten siellä on vaan kolmantena pyöränä toilailemassa. mitä järkeä on edes mennä sellaseen paikkaan jossa ei soita sellaisia bändejä, joista on valmis maksamaan? sä oot vaan ylimääräisenä siellä eikä sulla silloin ole todennäköisesti muuta tekemistä kun torspoilla kännissä ja mahdollisesti pilaat muiden ilon. ne ihmiset maksaa musiikin ohella siitä TILASTA ja sä viet sitä tilaa muilta pois.

en mäkään mene bileisiin kuokkimaan jos mua ei ole kutsuttu tai jos mua ei edes kiinnosta mennä.
J.Ahonen
04.02.2006 15:38:05 (muokattu 04.02.2006 15:42:07)
Puhutte asiaa, olen rehellinen kun sanon suoraan. olen loinen, paska jätkä. En usko että kenenkään festareita pilaan kuitenkaan.

Edit: Niin ja toi oli vain yksikerta, viime vuonna maksoin kiltisti. Kyllä minua silloin kun pummin kiinnosti nähdä magyar posse, mutta olin työtön/perse auki.
Ei todellakaan helppoa nykiä jostain 80 euroa, jos on pa.

Jos on rahaa maksan toki.
J.Ahonen
04.02.2006 16:07:00
Toisin sanoen; en näe mitään pahaa siinä, että jos jollain ei ole rahaa ruokaan, ja hän varastaa ruokaa kaupasta.

Sama pätee tohon konserttiin menoon.

Onhan ruoka vältämmättömyys, mutta näen tietyt keikat "vältämättöminä".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)