Aihe: Nivalan Tuiskulaan
1 2 3
Janne F
30.12.2005 16:00:22
Tai ainakin munsta tuntuu, että maakuntien paikoista juuri Nivala ja Köyliön Lallintalo toistuvat "jokaisen" bändin jutuissa ja keikkakalentereissa. Sitä, millä keinoin nämä paikat saavat isompiakin nimiä jopa useasti vudoessa lavalleen, en ole aina käsittänyt. Vai osataanko vaan markkinoida keikkaa ympäryskuntien porukoille oikein?

Noista paikoista saa kuitenkin ihan hyviä keikkaliksoja, jos bändillä on jonkin verran suosiota teinien keskuudessa.

Yleensähän bändi on noissa paikoissa vain se tekosyy, jolla teinit saavat luvan lähteä ulos ja vanhempien kukkaronnyörit löystymään, vaikka varsinainen motiivi on päästä diskoon (lausutaan "daisko") tai parkkipaikalle pariutumaan. Bändin soittaessa salin puolella voi olla 12 ihmistä, vaikka lippuja on myyty yli 500 kappaletta (äskeinen on ihan todellinen esimerkki eräältä Pohjanmaan lavalta 90-luvun lopulta).
Malakias
30.12.2005 17:49:54
Ei se mikään maailman paras keikkapaikka ole, ei kaiketi edes Top-10 kuulu. Mutta sieltä saa melkolailla kohtuullisen palkkion vaivoistaan, vituttaahan se silti...

Juur näin. Ainakin vielä viime vuosikymmenellä Tuiskulasta ja muilta sen ajan "lavoilta" irtosi iso osa popparin leivästä. Baareihin kun ei oikein sitä porukkaa niin kovin paljoa kuitenkaan mahdu,ja jos haluaa yrittää pitää lipunhinnan ns.kuluttajaystävällisellä tasolla,ei sieltä sitä palkkiotakaan kovin paljon tule.
Kyllähän se on turhauttavaa kun ison sirkuksen pistää pystyyn valoineen ja kaikkineen ja sitten siinä lavan edessä on 5 teiniä keskisormet pystyssä. No on kuulemma jotku popparit saaneet noissa paikoissa turpiinsa, ja jotkut kuulemma sitä toista ...
It's allways too Loud
salva
31.12.2005 15:49:47
Tämä on harmillista kyllä. Mutta valitettavan totta. Ellei artisti oo joku ihan huippunimi tyyliin bodom, niin diskossa on aina enemmän porukkaa kun bändisalin puolella. Suurin osa porukasta on sitä ikäluokkaa, että arvostavat enemmän pailausta diskossa mitä livemusaa. Surullista.

Viime talvena kun käytiin Bodomia kattoon, niin kyllä musta tuntu että aika tassan meni porukka diskon ja keikan kanssa, että ei niitä vissiin hirveesti kiinnosta vaikka on joku vähän isompi nimikin soittamassa.
When the Sun goes down, music turns up.
Kitarajeesus
01.01.2006 01:09:34 (muokattu 01.01.2006 16:07:21)
Oletko amis kun et pitäny paikasta?

No ennen olin melko "amis" ja nykyäänkin mulla on paljon kavereita amisporukoista. Taidan kuitenkin olla nykyään enemmän semmoinen yliopistokaulahuivihomo. Pidin kyllä paikasta joskus silloin aikoinaan kun siellä niitä vastakkaisen sukupuolen edustajia oli vähän enemmän kuin kylän limudiskoissa, sitten oli hyviä bändejä jne.. Nuorillehan se on enemmän suunnatukin. Ja tuossa aikaisemmin mainittiin järkkärisetä nimeltä Mötsipötsi. Se on melko kovaotteinen setä. En oikein pidä ko. tyypistä. Vei kerran mun kaljatkin.. :)
Musiikki on elämä.
oizo
01.01.2006 02:12:55
No ennen olin melko "amis" ja nykyäänkin mulla on paljon kavereita amisporukoista. Taidan kuitenkin olla nykyään enemmän semmoinen yliopistokaulahuivihomo. Pidin kyllä paikasta joskus silloin aikoinaan kun siellä niitä vastakkaisen sukupuolen edustajia oli vähän enemmän kuin kylän limudiskoissa ja muutenkin.. Nuorillehan se on enemmän suunnatukin. Ja tuossa aikaisemmin mainittiin järkkärisetä nimeltä Mötsipötsi. Se on melko kovaotteinen setä. En oikein pidä ko. tyypistä. Vei kerran mun kaljatkin..

Mötsi o hyvä tyyppi. Oli mulla isosena riparilla. Reilu kaveri. :) Jos mokaat, mötsi vie pisset. Eli älä mokaa =)
Mut hei, ei se haittaa!
Kitarajeesus
01.01.2006 16:09:57
Mötsi o hyvä tyyppi. Oli mulla isosena riparilla. Reilu kaveri. :) Jos mokaat, mötsi vie pisset. Eli älä mokaa =)

No en toki Mötsiä henk. koht. tunnekaan, että epäilemättä ihan reilu kaveri noin muuten, mutta ollessani nuori kapinallinen minä ja varsinkin useat kaverini saivat ukolta melko kohtuuttoman kovaa kohtelua. Ehkä myös ansiomme mukaan, en kanna kaunaa :)
Musiikki on elämä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)