disarm 21.12.2005 13:49:05 | |
---|
Niinpä just. Noita voi sit verrata tohon Hesarin esimerkkiin ja miettiä että mitä sillä halutaan saada aikaan. Aika vainoharhaista ton perusteella väittää hesarilla olleen tarkoituksenhakuista uutisointia. Ainakin minä pidän Helsingin Sanomia luotettavana mediana, vaikken lehteä tilaakaan. Soitan kitaraa ja bassoa. |
Sertzo S 21.12.2005 13:55:24 | |
---|
Aika vainoharhaista ton perusteella väittää hesarilla olleen tarkoituksenhakuista uutisointia. Ainakin minä pidän Helsingin Sanomia luotettavana mediana, vaikken lehteä tilaakaan. Kaikki lehtitieto, Hesarinkin, on "aina luotettavaa", joten pelko pois Roosmariin. |
McNulty 21.12.2005 14:00:38 | |
---|
Arvatkaapa mitä maksaa pääsylippu baariin ja juomat tuon jälkeen. Mielestäni Teostoa tulisi näpäyttää sormille ja kunnolla! Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! |
Sertzo S 21.12.2005 14:03:02 | |
---|
Arvatkaapa mitä maksaa pääsylippu baariin ja juomat tuon jälkeen. Mielestäni Teostoa tulisi näpäyttää sormille ja kunnolla! Älä uhoo! Ala vaan säveltään ja sitten Teostoon. |
humppahanuristi 21.12.2005 14:07:56 | |
---|
Arvatkaapa mitä maksaa pääsylippu baariin ja juomat tuon jälkeen. Mielestäni Teostoa tulisi näpäyttää sormille ja kunnolla! Siis Teoston esimerkki : Ruokailutilan yleisökapasiteetti on 55 henkeä. Taustamusiikkia on joka päivä. Tanssitilan yleisökapasiteetti on 140 henkeä. Elävää musiikkia on 1 krt viikossa ja mekaanista tanssimusiikkia 3 krt viikossa, yhteensä 4 krt viikossa eli 208 tapahtumaa vuodessa. Ruokailutilan taustamusiikki maksaa 32,30 euroa/kk. Elävä musiikki 14,70 euroa per tapahtuma. Mekaaninen tanssimusiikki 7,00 euroa per tapahtuma. Eli vuodessa 2244€ (pyöreästi). Iltaa kohti (208 toimintailtaa) ~11€/ilta ja se 55 asiakasta kohti = 0.2€ Kallista? En mää keksi mitään uutta... |
Mikael 21.12.2005 14:12:37 | |
---|
Arvatkaapa mitä maksaa pääsylippu baariin ja juomat tuon jälkeen. Mielestäni Teostoa tulisi näpäyttää sormille ja kunnolla! Luitsä ollenkaan noita esimerkkejä? Jengi vaan vauhkoilee heti kun joku mainitseekin Teoston, eikä vaivaudu yhtään ottaan mistään mitään selvää... Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Diablero 21.12.2005 14:13:18 | |
---|
Siis Teoston esimerkki : Eli vuodessa 2244€ (pyöreästi). Iltaa kohti (208 toimintailtaa) ~11€/ilta ja se 55 asiakasta kohti = 0.2€ Kallista? Niinpä. Eipä tuo päätä huimaile Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä |
Sertzo S 21.12.2005 14:13:23 | |
---|
Luitsä ollenkaan noita esimerkkejä? Jengi vaan vauhkoilee heti kun joku mainitseekin Teoston, eikä vaivaudu yhtään ottaan mistään mitään selvää... Näin! |
humppahanuristi 21.12.2005 14:20:32 | |
---|
Luitsä ollenkaan noita esimerkkejä? Jengi vaan vauhkoilee heti kun joku mainitseekin Teoston, eikä vaivaudu yhtään ottaan mistään mitään selvää... Nyt vaihdan puolta ja rupean haukkumaan Teostoa... Joskus kyllä ottaa päähän kun lukee jotain jostain. Siis ihan se Teosto ottaa siis päähän. Esim. nettiin pistä omia sävellyksiä, joihin ei Teosto Ry:llä ole mitään osuutta. Silti näistä pitäisi ilmoittaa kyseiseen RY:hyn ja saada lupa. Miksi? No mutta ei minulla kyllä tällaista toimintaa ole mutta tulipahan nyt yksi epäkohta mieleen. Ja joskus kun jotain vähän erikoisempaa meinaa luvan kanssa tehdä, niin ensin tulee aika kovat maksuehdotukset. Tosin nehän on sitten neuvoteltavissa, vissiinkin. No ei minulla kyllä oikeasti suurempia sitä vastaan ole. En mää keksi mitään uutta... |
Mikael 21.12.2005 14:26:24 (muokattu 21.12.2005 14:30:50) | |
---|
Joskus kyllä ottaa päähän kun lukee jotain jostain. Hoho! Nii just. Esim. nettiin pistä omia sävellyksiä, joihin ei Teosto Ry:llä ole mitään osuutta. Silti näistä pitäisi ilmoittaa kyseiseen RY:hyn ja saada lupa. Miksi? Jos et ole Teosto Ry:n jäsen, niin ei sun tarvitse mitään ilmoittaa tai kysellä - nettiin vaan. Jos taas olet jäsen niin olet tehnyt sopimuksen asiasta Teosto Ry:n kanssa. Mä ainakin luen sopimukset mihin laitan nimeni alle ja suosittelen sitä muillekin. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
varakeef 21.12.2005 14:37:18 | |
---|
Jos et ole Teosto Ry:n jäsen, niin ei sun tarvitse mitään ilmoittaa tai kysellä - nettiin vaan. Jos taas olet jäsen niin olet tehnyt sopimuksen asiasta Teosto Ry:n kanssa. Mä ainakin luen sopimukset mihin laitan nimeni alle ja suosittelen sitä muillekin. Asiakas. Ja nettijakelun ehdoista tuolla http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=110794 "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
cubasisti 21.12.2005 14:39:11 | |
---|
Com'oon. Onhan se ihan selvä epäkohta, että Teoston tekijäasiakas ei sopimuksen mukaan voi tehdä ns. Teosto-vapaita kappaleita, vaikka kuinka haluaisi, ei vaikka sillä saisi parannettua AIDSin ja poistettua maailmasta köyhyyden. Deadline tekee mestarin. |
Mikael 21.12.2005 14:42:59 (muokattu 21.12.2005 14:51:36) | |
---|
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Mikael 21.12.2005 14:45:57 (muokattu 21.12.2005 14:52:04) | |
---|
Com'oon. Onhan se ihan selvä epäkohta, että Teoston tekijäasiakas ei sopimuksen mukaan voi tehdä ns. Teosto-vapaita kappaleita, vaikka kuinka haluaisi, ei vaikka sillä saisi parannettua AIDSin ja poistettua maailmasta köyhyyden. Vai onko? Mietis: Jos tämä olisi mahdollista, olisi kyseisen mahdollisuuden käyttö edellytyksenä aika monen duuniin ja teosten käyttöön. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
cubasisti 21.12.2005 14:54:10 | |
---|
Tiedän kumminkin, että monet käytännössä rikkovat sopimusta ja tekevät "Teosto-vapaata" huttua jollain toisella nimellä. En tiedä, mitä tästä seuraisi, jos siitä jäisi kiinni. Tai kiinnostaako ketään. Deadline tekee mestarin. |
Notefix 21.12.2005 15:00:55 (muokattu 21.12.2005 15:01:11) | |
---|
Mitkähän nämä intressit mielestäsi mahtavat olla? Millä tavalla hesarin intressit olisivat ristiriidassa teoston kanssa? Sanoma/WSOY on on iso mediatalo, joka on mukana radio-ja tv-toiminnassa. Eiköhän juuri niiden intresseissä ole nämä tekijänoikeusasiat erittäin vahvasti. Sama tietysti Bonnierilla ja vaikkapa Ylellä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
jp_one 21.12.2005 15:34:28 | |
---|
Sanoma/WSOY on on iso mediatalo, joka on mukana radio-ja tv-toiminnassa. Eiköhän juuri niiden intresseissä ole nämä tekijänoikeusasiat erittäin vahvasti. Sama tietysti Bonnierilla ja vaikkapa Ylellä. Varmasti on intresseissä pitää huolta tekijänoikeuksista ja seurata niitä ja pitää huolta, että maksut yms. maksetaan niinkuin pitääkin Sanoma-Wsoy:n kaikessa toiminnassa. Mutta oliko tarkoitus alun perin esittää, että sanoma-Wsoy omissa medioissaan vääristelisi tietoisesti jollain tavalla kyseistä asiaa, käyttäisi seulaa, ennakkotarkastuksia, sensuuria? |
Janne F 21.12.2005 15:47:38 | |
---|
Sanoma/WSOY on on iso mediatalo, joka on mukana radio-ja tv-toiminnassa. Eiköhän juuri niiden intresseissä ole nämä tekijänoikeusasiat erittäin vahvasti. Sama tietysti Bonnierilla ja vaikkapa Ylellä. Kerropa, millä tavalla se näkyy mikrotasolla? Erkko hyväksyy toimittajien jutut ennen kuin ne laitetaan lehteen? Vaikka olen elättänyt itseni kirjoittamalla mm. SanomaWSOY:n, Yhtyneiden Kuvalehtien ja Alma Median julkaisuihin sekä STT:lle, jonka omistavat isot mediatalot, KUKAAN ei ole KOSKAAN tullut kertomaan minulle, miten kirjoitetaan omistajien intressien mukaisia juttuja. Sinulla lienee tästä kuitenkin parempaa tietoa, joten odotan, että jaat sen kanssani. |
Mikael 21.12.2005 15:52:40 (muokattu 21.12.2005 15:55:52) | |
---|
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
kiriminni 21.12.2005 15:52:45 | |
---|
Tehdään savuttomiksi ravintolat ja vielä törkeät korotukset teostomaksuihin. Kohta ravintoloissa soi Bachit ja Mozartit korkeintaan. Kotibileet lisääntyy... |