McNulty 09.08.2006 00:03:29 | |
---|
En tiedä kuinka paljon Bono ja muut U2:n porukka on antanut hyväntekeväisyyteen, mutta uskoisin että enemmän kuin Eagles kuitenkin, tai joku country-tähti. Sekin on pelkästään plussaa jo, että tuollainen iso stara puhuu niistä asioista ja saa julkisuutta asialle. Parempaa mainosta ei oikeastaan olekaan avustusjärjestöille. Itse pidän sitä hyvänä asiana, lahjoitti sitten euron tai miljoona euroa. El zorrero más grande en el mundoTen soldiers wisely led will leave a hundred without a head. Osta kitara |
Silvio Dante 09.08.2006 12:12:39 | |
---|
Aijai! |
-J 09.08.2006 12:40:28 (muokattu 09.08.2006 12:42:08) | |
---|
Meidän tavallisten tallaajien keskuudessa, antamamme hyväntekeväisyyslahjoitukset eivät tunnu taloudellisesti missään, mikäli aihe on oikeasti jollain tasolla itseään koskettava. Muistelkaapa tsunamikeräystä? Ihmiset tosiaan laittoivat velvollisuudentuntoisesti rahaa keräykseen ja keräystileille, eikä pelkkiä hilkkuja taskunpohjilta. Puhuttiin useimmissa tapauksissa paperirahan arvoisista lahjoituksista. Aihe kosketti lahjoittajia ja oikean auttamisen me-henki tiivistyi ihmisissä. Moni pisti useankin cd-levyn hinnan täysin oma-aloitteisesti keräykseen. Kunnioitusta herätti myös muutamat julkisuuden henkilöt, jotka lahjoittivat oikeasti SUURIA summia keräykseen eivätkä lähteneet oma-aloitteisesti metelöimään asialla julkisuuteen, vaikka mahdollisuus olisi ollut. Se oli oikeasti hieno asia! Tämä lienee nykypäivän talvisotahenkeä. Väitän, että esimerkiksi joulupatakeräykseen, ihmiset laittavat taskunpohjiltaan löytämänsä hilut enemmän rutiinilla ohi kulkiessaan, kuin todellisella sydämestä lähtevällä auttajameiningillä. Suurin osa heistä tuskin perehtyy, mihin lahjoitus käytetään, kunhan nyt jouluostosten lomassa saatuja vaihtorahoja saadaan vähän pois taskunpohjalta painamasta. Ehkä niillä joku jotain tekee. Tai sitten ei. Parkkimittari lieneekin jo punasella... Se vaatii työtä ja huolta, jos oikeasti haluaa auttaa ja vaikuttaa. Aina voidaan jeesustella, että miksi et antanut 20snt tuonne tai 50snt tuonne kun minäkin annoin. Todellisuudessa, ihmisen auttamisen halu lähtee emotionaaliselta tasolta, jolloin se oikeasti tulee sydämestä. Se halu kun tarttuu massoihin, saadaan esimerkkinä mainitsemani tsunamikeräyksen tapaisia suurlahjoituksia kokoon. Yhtä hyvin Bono voisi toimia siten, kuten suurin osa meikäläisistä joulupadan suhteen, että lahjoittaa sen 3 miljoonaa rutiininomaisesti hyväntekeväisyyteen ja sen jälkeen jatkaa sen hetkisten arkiaskareittensa kanssa puuhailemista. Toisin sanoen, välittämättä paskaakaan tuollaisen pikkulahjoituksen kohteesta tai ajatuksesta "Onhan se ihan mageeta auttaa ja silleen..." Kyllä Bono tekee arvostettavaa työtä monellakin eri sektorilla. Jostain lähteestä kuulin, että Bono olisi yksi maailman vaikuttavimpia henkilöitä juuri Afrikan tilanteen parantamisen tiimoilta. Jo tekemällään julkisuustyöllä hän saa aikaan asioita, jotka jo sinällään ovat niiden miljoonien ja miljoonien arvoisia, mitä voisi myös lahjoittaa. Hän taitaa myös välittää asiasta? Tulink' mää vai onk tää hoitoainetta? |
texjazz 09.08.2006 19:21:42 | |
---|
Kyllä Bono tekee arvostettavaa työtä monellakin eri sektorilla. Jostain lähteestä kuulin, että Bono olisi yksi maailman vaikuttavimpia henkilöitä juuri Afrikan tilanteen parantamisen tiimoilta. Jo tekemällään julkisuustyöllä hän saa aikaan asioita, jotka jo sinällään ovat niiden miljoonien ja miljoonien arvoisia, mitä voisi myös lahjoittaa. Hän taitaa myös välittää asiasta? Tekee tekee, on kai toiminnallaan edesauttanut monien maiden velkojen anteeksiantoa. Kyynisyys ei auta ketään. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
Mr. Mustard 09.08.2006 20:06:42 (muokattu 09.08.2006 20:11:32) | |
---|
Mä laitoin Elämä lapselle lippaaseen (Anttilan kassalle) 4,5 euroa! Haastan Jani The Rockin samalla tai suuremmalla summalla mukaan! (jokin muu kohde käy myös) "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
texjazz 09.08.2006 21:02:38 | |
---|
Minä puolestani pistän vitosen vastaavaan; parhaiden ystävieni poika sairastaa nimittäin leukemiaa, joten asiaan rahat joka tapauksessa menevät. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
Jani The Rock 09.08.2006 22:15:29 (muokattu 10.08.2006 00:26:32) | |
---|
Mä laitoin Elämä lapselle lippaaseen (Anttilan kassalle) 4,5 euroa! Haastan Jani The Rockin samalla tai suuremmalla summalla mukaan! Kyllä mä lähen messiin ja nokitan. Tohon keräykseen oon yleensä aina pistänyt rahaa ja samoin sillon, kun on lapsia ollut keräämässä - joka lippaaseen tietty, ketään syrjimättä. On ihan kiva lisäarvo, kun heillekin tulee siitä hyvä mieli. Vaikka oon paljonkin repinyt leukojani Bonon hommista, niin kyllähän se tekee hienoa duunia. Muusikkona en jaksa häntä arvostaa, mutta muuten kyllä. Moni sais ottaa oppia häneltä. -J tossa muistuttikin ansiokkaasti tsunamikatastrofista ja suomalaisten auttamishalusta sillon. Se oli hyvää meininkiä. Täälläkin osallistuttiin kiitettävästi, mikä oli hienoa. En kumminkaan malta olla sanomatta, että olis ollut hienoa mikäli vastaava auttamisen halu olis herännyt suomalaisissa myös sillon kun Pakistanissa sattui se maanjäristys. Muistatteko lokakuun 2005? 75 000 kuollutta ja sitä rataa? Mutta eipä se threadikaan, jonka eräs nimeltä mainitsematon aiheesta perusti, näyttänyt kovin montaa kiinnostavan. Edit: Jatketaanpa haastetta. Haastan toveri Aikavaikean mukaan Elämä lapselle -keräykseen, vähintään tolla samalla summalla. "En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan". |
aikavaikea 10.08.2006 08:19:53 | |
---|
Edit: Jatketaanpa haastetta. Haastan toveri Aikavaikean mukaan Elämä lapselle -keräykseen, vähintään tolla samalla summalla. No kas! Totta munassa. Soitin saman tien keräysnumeroon 0600-414420 10 euron arvoisen puhelun. Muutkin tukemismahdollisuudet löytyvät tuolta -> http://www.kummit.com/index.php?id=77 Ohi otsikonhan tämä on jo mennyt (mutta hyvällä tavalla) joten jatkan. Lasten auttaminen on aina tärkeää ja kunnioitettavaa, mutta tiedän joissain sairaaloissa muiden osastojen ihmisten aika ajoin mutisevan partaansa, että olisihan se kiva kun joskus joku muistaisi muitakin kuin lastenosastoja keräyksillä. Tämä nyt tällaisena sivuhuomiona. Jos nyt haastelinjalla saa jatkaa, niin kehotan hyväsydämistä herra Mechanizmia mukaan ja messiin. Toki kaikki saavat lahjoitella ihan ilman sen kummempia haastamisia. :-) Virhe löytäänyt! Korja se nyt! |
Mechanizm 10.08.2006 11:48:31 (muokattu 10.08.2006 12:26:10) | |
---|
Rusakko kuittaa. Totta kai lähden mukaan. Voisin vaikka vielä työnantajankin kustannuksella kilauttaa... Mä haastan vaikkapa Bonhamin mukaan. "Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay |
Bonham 10.08.2006 13:06:10 | |
---|
Rusakko kuittaa. Totta kai lähden mukaan. Voisin vaikka vielä työnantajankin kustannuksella kilauttaa... Mä haastan vaikkapa Bonhamin mukaan. Mä kuittaan ja huomenna, eli tilipäivänä, kannan korteni kekoon! Silloin myös joku onnellinen saa haasteen... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
aleksi 10.08.2006 23:28:40 (muokattu 10.08.2006 23:31:42) | |
---|
U2... http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst En pidä, mutta ihmetyttää kieltämättä miten ne noin paljon rahaa tekee yhdellä levyllisellä biisejä. EDIT: Tähän lahjoitusjuttuun... Itse pidän sitä hyvänä asiana, lahjoitti sitten euron tai miljoona euroa. Jep, kukin antakoon omistaan. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion." |