Aihe: Seksiä Turmion Kätilöiden keikalla
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Ari-77
14.11.2005 11:49:15
Hanurista. Hiton ääliöt antoivat taas äideille ja iseille muutamaksi vuodeksi eteenpäin aiheen liittää hevi ja lavashow-suihinotto yhdeksi ja samaksi asiaksi.

Poika: "Äiti, saanko mennä katsomaan apulantaa tohon nosturiin? Olis ikärajaton keikka!"

Äiti: "Aika hissuu. Tiiäthän sä noi heviböndit mitä ne siellä keikoilla tekee. Ei sinne ole pikkupojilla asiaa."

Eli perheenisät alkaa harrastaa heviä,jos vaikka saisi vaimolta suihinoton...
Rock on miesten musiikkia,homoilu on miesten hommaa,eli rock on homojen musiikkia!
Ari-77
14.11.2005 11:50:04
Kyllähän tuo on suht' iso nimi on.

Nimenomaan,suht.
Rock on miesten musiikkia,homoilu on miesten hommaa,eli rock on homojen musiikkia!
Jokunen
14.11.2005 11:53:19
Jostain syystä en nykyään luota mainittuun lähteeseen. Saas nähdä, mitä tuosta vielä tulee.

Joka tapauksessa moka on tapahtunut sekä järjestäjän, että bändin puolelta. Oli edesvastuutonta ottaa alaikäisille sallittuun tapahtumaan kyseinen bändi esiintymään ja samaten TK:n temppu oli mauton.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
kivi
14.11.2005 12:06:27 (muokattu 14.11.2005 12:08:18)
"- En olisi todellakaan ottanut tuollaista bändiä tarkoituksella alaikäisillekin tarkoitettuun tapahtumaan, Holappa sanoo."

Otti sitten vahingossa? Olisihan se nyt selvinnyt minkälainen lavashow on kyseessä, jos olisi vaivautunut vaikka käymään bändin sivuilla: http://kotisivu.dnainternet.fi/pirunmaito/imagepages/image8.html
Kai nyt nimi "Turmion Kätilöt" herättää edes jonkinlaista ajatusta siitä, onko bändi sopiva lapsillekkin tarkoitettuun tapahtumaan.

Niin siis, tässä nyt tunnutaan yleisesti ajattelevan, että kyseessä on julkisuustemppu ja stuntti, mutta onko noin?

Turmion Kätilöihin pahemmin perehtymättä olen pitänyt itsestään selvänä, että kyseessä on Jim Rose Circus Sideshown tapainen rankempi show-akti jossa viiltelyt, lävistämiset, kielen nitomiset ja muut "vastenmieliset" temput kuuluvat asiaan, ja ovat itse esitys, ei esityksen lisä.

Jos näin on, niin paheksuminen on yhtä järjetöntä kuin ne tapaukset joissa yhtyeitä on kielletty soittamasta, ettei vain "ruma sana" lipsahda yleisön kuuluviin (ilmiö jonka huomasin itse ekoilla kouluajan keikoillani - kun avasin suuni, hiljeni PA yllättäen) - jos mainittu Turmion kätilöt ei tule lavalle esittämään fellaatio- ja nitomapistoolishowtaan, mitä jää jäljelle? (Älkää sanoko että musiikki, ette usko itsekään.)

Kyllä mun nähdäkseni vastuu on lähinnä promoottorilla, jonka pitäisi tehdä selväksi keikkamyyjälle että kyseessä on ikärajaton keikka - tai sitten keikkamyyjällä, mikäli tämä ei ole muistuttanut promoottoria esityksen laadusta. Tuskin kuitenkaan artistilla, koska mun mielestäni (oikeasti) "ei ole paheksuttavaa esitystä, on vain vääriä keikkapaikkoja".

Oma kokemus muuten osoittaa, ettei promoottorille välttämättä tuu selväksi vaikka kuinka rautalangasta vääntää, mikä sopii mihinkin. Itsehän sitä ei tiedä millainen keikka on luvassa ennen kuin näkee mitä yleisöä on sisällä - siinä vaiheessa on vähän vaikea alkaa poistaa setistä niitä rumia juttuja, jos ei ole mitään tilalle mietittynä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jaristoteles
14.11.2005 12:06:39
Jostain syystä en nykyään luota mainittuun lähteeseen. Saas nähdä, mitä tuosta vielä tulee.

Joka tapauksessa moka on tapahtunut sekä järjestäjän, että bändin puolelta. Oli edesvastuutonta ottaa alaikäisille sallittuun tapahtumaan kyseinen bändi esiintymään ja samaten TK:n temppu oli mauton.

Hah, kas kun ei lööpissä lue "Turmion kätilöiltä mauton suihinotto!"

No sori.
Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo
Bonham
14.11.2005 12:13:08
Kivi, olet tapasi mukaan oikeassa, mutta tiedät myös keikkamyyjien halun vähätellä esim menon rankkuutta keikan toivossa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Flow
14.11.2005 12:17:47
En sano asiaan juuta enkä jaata, ennekuin saan informaatiota muualta kuin iltapäivälehdistä.
Harrastettiinhan sitä viimekesänä täällä savossa villiä seksiä lavalla eräässä baarissakin. Ne, jotka tietää tapauksen, tietää miten asiat lopulta oli...
Mutta tosiaan jos asiat oikeasti menivät niinkuin väitetään niin saunan taakse joutaisisivat, nilkit.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
salmivaara
14.11.2005 12:19:33

Toivottavasti tämän seurauksena metallista tulee laitonta.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
aleksi
14.11.2005 12:21:15
En kyllä missään tapauksessa lähtisi vanhempia syyttelemään tästä. Jos esiintymään tilataan hevibändi, niin tilauksessa on heviä, eikä suuseksiä, kuten jo muutama onkin todennut. Mikäli suuseksiä sitten sattuu näkemään se on vain osoitus bändin mauttomuudesta ja myöskin mahdolliset kurinpidolliset toimet pitäisi mielestäni suunnata bändin suuntaan. Asiaa muuttaa vähän se, jos kyseinen bändi on tehnyt tätä showssaan ennenkin, mutta siinäkin tapauksessa, kun kutsu kävi olisi bändi voinut kohteliaasti kieltäytyä.

Minä ainakin olin kuullut Turmion Kätilöistä jo ennen päivän lööppejä. Älkää nyt kukaan menkö ainakaan ostamaan levyä, jos kuulitte bändistä nyt ensi kertaa.
"open hands to the wind"
Henko
14.11.2005 12:23:07

Bändin nimestäkin tulee jo jonkinlainen assosiaatio bändiin nimeltä Klamydia, jota en myöskään ottaisi alaikäisille esiintymään (enkä täysikäisillekään).
Mutta ehkä lasten vanhemmille tuleekin vain mieleen, että "kas, onkohan tää jotain opettavaista, kuten vanha kunnon Turmiolan Tommi".
Ehkä TK:n nimi pitäis olla "Helvetin Perkeleet", ettei vanhemmille tai promoottoreille sattuis väärinkäsityksiä.
Ja olen kyllä nähnyt kerran bändin keikalla, eikä siellä kyllä mitään paheellista tapahtunut. Hauska show sen sijaan. Musiikista on parenpi olla sanomatta mitn.
Olen true-uskottava.
kivi
14.11.2005 12:23:28
Kivi, olet tapasi mukaan oikeassa, mutta tiedät myös keikkamyyjien halun vähätellä esim menon rankkuutta keikan toivossa...

Joo, mutta tiedän myös promoottorien: "Mitä, eihän tää Maho Neitsyt ole ollenkaan niinkuin se CCR-coverbändi mikä meillä oli viime viikolla?"

Mun on helppo uskoa, että promoottoriakin houkuttaa laittaa kiinteähintainen keikka ikärajattomaksi saadakseen lisää väkeä, ja sitten silmät ymmyrkäisinä todeta: "Ne sanoi että sirkus, eikös se ole vähän sellaista lastenjuttua?"

Lopuksi lohdutuksen sana: lapset kestää vaikka mitä. Niiden pikku järki on rakennettu niin, ettei kaikkein pelottavimpia asioita ymmärräkään, oikeastaan se mistä lapset helpoimmin saavat painajaisia on jos joku luotettava aikuinen vieressä alkaa hermoilla ja paheksua; lapset ja eläimet aistivat pelon.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Henko
14.11.2005 12:25:14

No, onhan esim. Rammsteinillakin ollut kaikenmoista kikkailua lavalla( Rockbitchista puhumattakaan), mutta se taisikin olla k-18?
Olen true-uskottava.
mr_b
14.11.2005 12:27:15

Mun on helppo uskoa, että promoottoriakin houkuttaa laittaa kiinteähintainen keikka ikärajattomaksi saadakseen lisää väkeä, ja sitten silmät ymmyrkäisinä todeta: "Ne sanoi että sirkus, eikös se ole vähän sellaista lastenjuttua?"

Tottakai se on lastenjuttua, niillä on karusellikin:
http://kotisivu.dnainternet.fi/pirunmaito/imagepages/image26.html
I'm thinkin' about my doorbell
Cathi777
14.11.2005 12:32:19

Aika hauskan jutun on kyllä tästä keskustelusta huomannut. Kaikki puhuvat vain showsta, kukaan ei musiikista. Eli toivottavasti tää temppu tekee sen, että tämäkin turha orkesteri katoaa musiikkikentiltä. Pakkohan näiden on jotain yrittää, kun ei ihmisiä bändi musiikillisesti kiinnosta. Jokainen tässäkin keskustelussa on sanonut, että show voi olla hyväkin, mutta musiikki sitten on mitä on. Eli eiköhän näiden kannattaisi liittyä sirkuksen tai johonkin teatterikerhoon ja jättää musiikki niille ketkä sen osaavat.

Todella perseestä tuo temppu. Varmaan itse pitävät juttua tosi hienona ja kapinallisena. Teennäisyys paistaa läpi.
Only pop music can break my heart...
wrshredder
14.11.2005 12:32:54
Hm. Ettei vaan rockista olisi tulossa taas vaarallista kuten vanhoina hyvinä aikoina. Vähän turhankin koko perheen viihteeksi se on jo tullutkin.

tää tuli mullekin mieleen. höhö ,tuli se kiss leffa mieleen jossa se äitimuori saarnaa siellä korokkeella.

aika hurja veto kyllä. miks siä konsertis edes oli ihmisiä. kuuntelis hyvää musaa ;:)
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
M-Juhana
14.11.2005 12:35:36

Lopuksi lohdutuksen sana: lapset kestää vaikka mitä. Niiden pikku järki on rakennettu niin, ettei kaikkein pelottavimpia asioita ymmärräkään, oikeastaan se mistä lapset helpoimmin saavat painajaisia on jos joku luotettava aikuinen vieressä alkaa hermoilla ja paheksua; lapset ja eläimet aistivat pelon.

Nyt kyllä kolmen alle kymmenvuotiaan lapsen isänä totean, että puhut kyllä läpiä päähäs.

Lapset reagoivat asioihin joita eivät ymmärrä juuri siten, että murehtivat niitä päässään ja näkevät niistä unia. Vanhempien tehtävä on sitten yrittää selvittää näiden juttujen taustaa siten, että pelkoja ei jäisi. Siinä on kuule ympäripyöreydet ja valkoistenvalheiden taidot kovilla, kun näitä lapsille selvittelee.
möllykkä -Tetsuo-
kivi
14.11.2005 12:36:57
No, onhan esim. Rammsteinillakin ollut kaikenmoista kikkailua lavalla( Rockbitchista puhumattakaan), mutta se taisikin olla k-18?

Rockbitch oli K18, samoin Jim Rose Circus tai 80-luvun puolivälin Zombie/Zebra/Zanzibar -clubien liveseksiä, väkivaltaa ja marginaalimusiikkia tarjoilevat vedot, mutta esim Unicef-yhtyeen yhdistetty-penis-ja-poskilävistys -show oli ikärajaton.

Tiedä sitten, miten esimerkiksi berliiniläisen The Golden Showersin pissa- ja kakkapainotteiset keikat mahdetaan mainostaa, tai miten varoitettiin yleisöä amerikkalaisesta Steel Tipsistä - bändistä joka soitti keikat kevlar-liiveissä joihin oli sidottu palavia ilotulitteita, ja laulaja nieli ja oksensi eläviä hiiriä, käärmeitä, nauloja ja lasimurskaa...

Rammsteinin lavashow on parhaimmillaan kuin Archaos-sirkus, johon ei kai myöskään ollut ikärajaa. Mahtaako Til Lindemannin "painepesuri housuissa" -temppu sitten loukata ketään, tuskinpa. Viatonta huumoria.

Kaikenlaisia asioita on muuten tullut nähtyä, niin yleisöstä kuin lavalta käsin. Jotkut aika mauttomia, mutta harvasta on tullut närkästyttyä.
(Handsome Dick Manitoba)    
kivi
14.11.2005 12:39:17
Nyt kyllä kolmen alle kymmenvuotiaan lapsen isänä totean, että puhut kyllä läpiä päähäs.

Mä näin koko lapsuuteni painajaisia ihan tavallisista asioista, vaikka kaikkea kummallistakin oli tullut nähtyä.

Mutta totta, yleistin väärin.
(Handsome Dick Manitoba)    
Herra_Benz
14.11.2005 12:39:34
Mielestäni ihan hauskaa musiikkia,huumorillahan ne tota käsittääkseni tekevät,siis musiikkiakin.Tykkään kovasti kyllä bändistä.Showsta en viitsi sen enempää sanoa kun en ollut paikalla.Mut olihan toi joo ehkä vähän mautonta.Mut kaipais tarkempaa selvitystä mitä siellä on oikeesti tapahtunut,tuohon keltaiseen lehdistöön kun ei ole aina luottamista.
paranoir
14.11.2005 12:48:40
miten minulla on semmoinen mielikuva että niillä ei ole kuin semmoiset mustat kumipuvut päällä.. muuten ihan "normaalia" livemenoa... jos on kerta tällaista niin tämähän on käytävä katsomassa.. minusta piristävää tällainen että yritetään saada aikaiseksi jotakin showta eikä vaan nökötetä kuin tikut paskassa.. sen laadusta voi sitten olla montaa mieltä..
You're mine, now and forever....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)