Billsner 04.11.2005 18:28:51 | |
---|
Hakki: Kyllä se sen tiedon sinne jemmaa, mutta formatoinnilla se sieltä levyltä lähtee. Kuten arvelinkin. Elegantimpiakin keinoja on, mutta käyttöjärjestelmän uudelleenasennus on varmaankin ns. helpoin tapa. Minä teen tuon joka puoles vuosi. Tekee hyvää koneelle :) RR4E: Entäs sitten ihan vaan koto-sterevot !! Ei mulla tietsikka ole ensisijainen soitin..... Kyse onkin periaatteesta. Entä jos ei satu olemaan tavallista cd-soitinta? Pitää käydä sellainenkin ostamassa, koska se uusi ja mahtava kopiosuojattu levy ei toimikkaan tietokoneen cd-rom asemassa. Chainsaw Surgery |
jäykkis 05.11.2005 06:49:23 | |
---|
Kyse onkin periaatteesta. Entä jos ei satu olemaan tavallista cd-soitinta? Pitää käydä sellainenkin ostamassa, koska se uusi ja mahtava kopiosuojattu levy ei toimikkaan tietokoneen cd-rom asemassa. Katso allekirjoitus: "Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |
poppamies 05.11.2005 08:26:08 | |
---|
Kaikella kunnioituksella, mä odotan kunnes joku muu lähde kuin Tietokone-lehti, Digitoday tai Afterdawn kertoo asiasta... ...Tuohon automaattiasentumiseen ja sen hyväksyttävyyteen en ota kantaa, asia saattaa olla niin tai näin, mutta pitää varmaan ottaa asia puheeksi ÄKT:n kanssa kun heillä tuonkin asian tiimoilta seuraava tilaisuus lähiaikoina on. Kuule tämä on paljon isompi asia kuin joku ÄKT, tai mitä mieltä ne on tästä asiasta. Tässä on enemmän kyse joatain "big brother" menttaliteetistä, etten sanoisi "new world order" meiningistä missä minua ja sinua pikku hiljaa "kauko-ohjataan". Jotenkin minulle jää sellainen kuva, Kivi, kuin asennoituisit melko myönteisesti tällaisiin yksityistä kuluttajaa kohtaan kohdistuviin hallintamenetelmiin. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
Billsner 05.11.2005 10:13:38 | |
---|
Katso allekirjoitus: Jep jep... Tosi mukavaa varmaan niille jotka panostaneet ensisijaisesti tietokoneen äänijärjestelmään. Tietokoneella voi kato tehdä kaikkea muutakin. Onhan se paljon mukavempi pelata jotain peliä kun on kunnon äänet jne. On muuten hyvä tapa myydä lisää kotistereoita kun tehdään sellaisia levyjä mitkä ei toimi muutakuin sellaisissa. Chainsaw Surgery |
jäykkis 09.11.2005 12:34:05 | |
---|
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |
FastEddie 09.11.2005 13:50:40 | |
---|
Born to lose, live to win |
Feggy 09.11.2005 13:55:38 | |
---|
Ja muistakaa, etta tasta ei sitten keskustella, eika yriteta murtaa. Muuten koppi kolahtaa. T: Suomen laki Ensi vuonna. Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
Aakoo 09.11.2005 13:56:28 | |
---|
Ja muistakaa, etta tasta ei sitten keskustella, eika yriteta murtaa. Muuten koppi kolahtaa. T: Suomen laki Etkös sinä hyvä Suomen laki tiedä, että et ole vielä voimassa? |
FastEddie 09.11.2005 14:09:23 (muokattu 09.11.2005 14:12:25) | |
---|
Etkös sinä hyvä Suomen laki tiedä, että et ole vielä voimassa? Tiedan kylla, mutta palan halusta pamputtaa!!! Kuten myos veljeni Usan Laki. Se tosin aikoo pamputtaa toista osapuolta. Born to lose, live to win |
Kampela77 10.11.2005 12:10:24 (muokattu 10.11.2005 12:15:07) | |
---|
|
PomppoK 10.11.2005 12:18:21 | |
---|
Millaisiakohan ovat kokemukset näistä levyistä ihan 'tavallisten' soittimien kanssa? Kannettavat ym. ? Edellisiä suojattuja levyjä tietenkin vaivasi ajoittain täysi toimimattomuus ja toisinaan 'vain' hetkittäiset jumiutumiset kesken biisien. Lupaavalta vaikuttaa kuitenkin, erittäin lupaavalta... "Once black, you never come back." |
Feggy 10.11.2005 12:21:17 | |
---|
Ankara töppäys Sonyltä, oli sitten tahallinen tai tahaton. Jos se oli tahallinen, miten ihmeessä ne kuvittelivat tollasten asioiden jäävän salaan? Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä. |
firecane 10.11.2005 12:31:31 | |
---|
Tuntuu, että tästä on taas tulossa surku hupaisa kokeilu kopiosuojauksilla ja vuoden päästä niistä luovutaan taas, kun ne eivät toimi ja muutama kanne on alla. Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |
Joonas 10.11.2005 12:49:15 (muokattu 10.11.2005 12:51:19) | |
---|
Prkl, ei vinyyleitäkään voi soittaa tietokoneella, miksi siis "toisen polven CD-levyjäkään"? Ainoa moka, mikä tässä on tapahtunut, on se, että noi pysyy tossa vanhassa CD formaatissa. Tekisivät sellasen, joka vaatii uudet laitteet ja tekisivät lain, jonka mukaan sellasta lisäosaa tietokoneeseen ei saa valmistaa, joka mahdollistaa tän uuden formaatin käyttämisen sillä. (uusi formaatti voisi olla sellanen CD, joka toimii muissa vehkeissä kuin tietokoneissa). Ni, ja on täs ainakin pari epäselvyyttä kuluttajan kannalta, esim. se, että noista toisen asteen suojauksista tarttis olla myös vähittäismyyjällä tietoa, jotta se vois sitten ostajille kertoa, että "tässä levyssä on sitten sellanen systeemi, että jos kuuntelet sitä koneella, niin se asentelee sinne sellasia ohjelmia, jotka heikentävät virussuojaa" tms. Tai en mä tiedä. Mä en kuuntele levyjä koneella, vain wareztettua kamaa, josta pitäisi kyllä luopua... Viddu, jos enemmistö saisi päättää, niin mikään ei varmaan muuttuisi (pysyttäis niissä oldtime CD:issä ja mp3:sten imuttelu olis laillista). Tarvitaan järeitä aseita ja rajoitteita! Myös musiikinkuuntelulaitteita ja muita härpäkkeitä valmistaville. Usko ihmisten hyväntahtoisuuteen on mennyt jo kauan sitten, Joonas. EDIT: täsmensin tota "uutta formaattia" Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
lxi 10.11.2005 13:38:27 | |
---|
Prkl, ei vinyyleitäkään voi soittaa tietokoneella, miksi siis "toisen polven CD-levyjäkään"? Koska ne ovat CD-levyjä, ainakin mukamas. Tekisivät sellasen, joka vaatii uudet laitteet ja tekisivät lain, jonka mukaan sellasta lisäosaa tietokoneeseen ei saa valmistaa, joka mahdollistaa tän uuden formaatin käyttämisen sillä. (uusi formaatti voisi olla sellanen CD, joka toimii muissa vehkeissä kuin tietokoneissa). Sony-BMG ei kai vielä saa säätää lakeja. ONNEKSI. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
firecane 10.11.2005 13:54:03 | |
---|
Prkl, ei vinyyleitäkään voi soittaa tietokoneella, miksi siis "toisen polven CD-levyjäkään"? Ainoa moka, mikä tässä on tapahtunut, on se, että noi pysyy tossa vanhassa CD formaatissa. Tekisivät sellasen, joka vaatii uudet laitteet ja tekisivät lain, jonka mukaan sellasta lisäosaa tietokoneeseen ei saa valmistaa, joka mahdollistaa tän uuden formaatin käyttämisen sillä. (uusi formaatti voisi olla sellanen CD, joka toimii muissa vehkeissä kuin tietokoneissa). Ni, ja on täs ainakin pari epäselvyyttä kuluttajan kannalta, esim. se, että noista toisen asteen suojauksista tarttis olla myös vähittäismyyjällä tietoa, jotta se vois sitten ostajille kertoa, että "tässä levyssä on sitten sellanen systeemi, että jos kuuntelet sitä koneella, niin se asentelee sinne sellasia ohjelmia, jotka heikentävät virussuojaa" tms. Tai en mä tiedä. Mä en kuuntele levyjä koneella, vain wareztettua kamaa, josta pitäisi kyllä luopua... Viddu, jos enemmistö saisi päättää, niin mikään ei varmaan muuttuisi (pysyttäis niissä oldtime CD:issä ja mp3:sten imuttelu olis laillista). Tarvitaan järeitä aseita ja rajoitteita! Myös musiikinkuuntelulaitteita ja muita härpäkkeitä valmistaville. Usko ihmisten hyväntahtoisuuteen on mennyt jo kauan sitten, Joonas. EDIT: täsmensin tota "uutta formaattia" Suuntaus vain on nykyään sellainen, että kodin viihde-elektroniikka integroidaan enemmän ja enemmän yhteen keskuskoneeseen. Tästä syystä olisi ihan kiva, että tuotteet toimisivat kunnolla ja eivätkä asentelisi mitään ylimääräisiä konetta hidastavia ja huonontavia ohjelmia. Eli ensin kyllä pitäisi luoda standardi, jonka käyttämiseen kaikki tuotteiden valmistajat sitoutuisivat. Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä. |
Flow 10.11.2005 14:10:52 (muokattu 10.11.2005 14:11:29) | |
---|
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
juuso a 10.11.2005 15:20:46 | |
---|
Vai pitää sitä oikein lähettää Sonylle tietoja omista tiedostoistaan. En ihmettele kyllä yhtään että ihmiset alkaa olla vittuuntuneita. Ääh.. Emmie jaksa. |
Hakki 10.11.2005 15:30:38 | |
---|
while(true) {metal.play(örörör);} |
-septimisti- 10.11.2005 16:36:37 (muokattu 10.11.2005 16:39:19) | |
---|
Ei tämmöistä.. aargh. Miten ihmeessä ollaan tultu siihen pisteeseen että metallican levy asentaa mun koneelle kysymättä omaa softaansa, altistaa koneen pahasti alttiiksi kaikenmaailman viruksille ja muille vastaaville, sekä vielä sotkee mun mp3 tiedostot. Ja kun yrität tätä koko helvettiä deletoida kovalevyltä, niin koko kone menee uudelleenasennuskuntoon. Lisäksi mun toimista, tottakai, kerätään tietoja ja lähetetään ne mun lupaa kysymättä mun nettiyhteydellä maailmalle. Näin siis olettaen, että nuo uutisten tiedot pitävät paikkansa ja miksi eivät pitäisi. Pistää tässä vaiheessa kyllä miettimään, että mitä ihmeen apinoita siellä levy-yhtiöissä on näistä asioista päättämässä. Ehkä tälläisen kopiosuojausmenetelmän käyttöönoton takana tarkat ja asianmukaiset laskelmat ja tutkimukset, kuten tuon kokoluokan yhtiöissä kuuluu olla. Mutta kyllä kovasti epäilen. Jos tuollaisia hirvityksiä tulee suomen levykauppoihin, niin tässäpä teillä yksi asiakas joka ei taatusti osta tuolla tavoin kopiosuojattua levyä. Eikä kyse ole edes (pelkästään) siitä, että olisin periaatteellisesti ajatusta vastaan. Yksinkertaisesti en uskalla laittaa levyä koneeseeni. Se kun saattaa hyvinkin sotkea koneen oikein kunnolla ja tehdä tietoturva-aukon jollekin taholle, joka haluaa varastaa mun luottokortin tiedot. Saas nähdä mikä on sony-bmg:n seuraava liike asian tiimoilta. Entä mitä tekevät muut isot levy-yhtiöt. Rantautuuko tekniikka koskaan pohjolaan asti. |