Aihe: Albert Järvinen Tänään 55-Vuotta
1 2 3 4 5 6
tapsali
29.10.2005 11:30:21
Kiitos Riverman!! Oli tosi mukava lukea tuota muistelmaa. Olisinpa itekin nähnyt Albertin joskus livenä, olis varmasti ollut hieno kokemus. Kiva huomata että vieläkin on paljon Albert faneja!!!
Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi!
-J
29.10.2005 11:44:17
BigPapa!! Mitä helvettiä?? Mitä...koska...milloin...mistä...aarhfg
http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/coupe_files/image010.jpg
MISTÄ TUON SAA????
Ransu -koira on suomalaisen viihdebusineksen rautaisin ammattilainen - 25 vuotta käsi perseessä ja pää on kestänyt!
BigPapa
29.10.2005 11:54:32 (muokattu 29.10.2005 11:54:53)

Se voi olla hiukan vaikeeta nyt.Valmistus on videon osalta lopetettu Pan Visionin toimesta mutta jatkossa on DVD:n tekemisestä ollut puhetta.Siihen pitäisi tulla bonus materiaaliakin Coupe De Villeltä.Mahdollisesti 1. ja 2. levyt ja Puistobluesin Viva Zapatan keikka,jolloin Coupe De Villen kompissa olivat Löytyt Mikko ja Sakari.Sitten siihen on tulossa kaiketi se Levyraadin voitto video Get On ja mahdollisesti FST:n tekemä Min Bis jossa Rolling With The Tide ja lisäksi Lauantaivekkarin 3 biisiä Miccon soololevyltä.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Montte
29.10.2005 17:09:37
MISTÄ TUON SAA????

Tuohan löytyy jokelan kirjastosta :D

On tullut pari kertaa lainattua.
Kitara Laulaa - Minä en
Heatseeker
29.10.2005 17:13:52
MISTÄ TUON SAA????

Music Huntterissa noita myytiin ainakin viime keväänä.
jee
BigPapa
29.10.2005 19:22:29

Ne on sieltä kuulemma loppu.
...And Justice For All
30.10.2005 01:05:55
Mä oon nähnyt ton filmin. Mustavalkoinen, surkea kuvanlaatu, kehno äänenlaatu, mutta kyllä Albert loistaa. Suosittelen.
Mm...beer...
BigPapa
30.10.2005 09:10:52 (muokattu 30.10.2005 09:35:18)

No ei sitä hifisteille ole tarkoitettukaan,dokumentti ja ainoa virallisesti julkaistu tietääkseni jossa Pekka mukana.Samalta rundilta on olemassa äänipöydän kautta taltioitua ääninauhaa mm.Tullikamarilta Tampereelta ja Tavastialta.Laatu johtunee siitä että se on kuvattu normaalilla videokameralla jä se että Pekan kitara kuuluu siinä extra hyvin (eikös se ole hyvä juttu) johtuu kuvaajan sijoittumisesta samalle puolelle jossa Pekka soittaa.Kameran mikrofoni poimii siltä laidalta enemmän ääntä.Kaikesta kuitenkin saa selvän ja Pan Visionin bossi oli sitä mieltä että laatu riittää ja tärkeintä on meininki.Se boss muuten johti aikoinaan sellaista levymerkkiä kuin Dojo joka julkaisi ihan nastoja levyjä 80-90-luvun taitteessa.Mm.Laika & The Cosmonauts.
sirdickyj
30.10.2005 09:43:07 (muokattu 30.10.2005 09:43:56)
Samalta rundilta on olemassa äänipöydän kautta taltioitua ääninauhaa mm.Tullikamarilta Tampereelta ja Tavastialta.

Kyseessä ei siis ole se Braindamage-rundi? Siitähän julkaistiin toissa keväänä sen Alppu-kokoelman mukana joku viis-kuus livebiisiä, jotka ovat hyvä muistutus siitä, mihin ammattireiskat pystyy. Meininki on aivan posketon, nekin biisit on Tavastialta ja Tullikamarilta. Alppu itse ei kylläkään ole niissä mitenkään pääosassa, mutta jonkun nimellähän bändin on liikuttava ja keikkailtava.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
BigPapa
30.10.2005 09:48:54 (muokattu 30.10.2005 09:52:53)

Joo,ei ole Braindamage rundi vaan Coupe De Ville featuring Albert Järvinen rundi vuonna 1990.Paikkoja oli Tavastia Hki,Shadow Club Hki,Tulliklubi Tampere,Sipoon Kellari Sipoo,Loviisa Blues...ja sitä rataa......
Eka setti vedettiin pelkästään Coupe De Villenä ja sitten tokassa pidemmässä tuli Pekka mukaan.
sirdickyj
30.10.2005 09:51:33
Joo,ei ole Braindamage rundi vaan Coupe De Ville featuring Albert Järvinen rundi vuonna 1990.Paikkoja oli Tavastia Hki,Shadow Club Hki,Tulliklubi Tampere,Sipoon Kellari Sipoo,Loviisa Blues...ja sitä rataa......

No niin joo, siis toi mustavalkotallenne, mistä puhuitte, palaakin mieleeni. Sehän on Sipoon kellarista, eikö? Oli tosiaan Music Hunterissa kaupan, jos loppuivat, niin sittenhän on kysyntää riittänyt.

Ootkos siä kuullut noi Braindamage-rundin biisit? Varmaan oot...
BigPapa
30.10.2005 09:55:36 (muokattu 30.10.2005 09:59:52)

Oon kuullut.Braindamageen liittyenkin olisi tarinaa kerrottavana mutta...katsotaan joskus.Pekka lainasi muutaman levyn minulta tehdessään Braindamagea mm Rock-Jerryn Lp:n ja jotain Freddie Kingiä.......ei enempää tästä tällä kertaa.
Montte
30.10.2005 10:01:49
Vähän menee aiheesta sivuun, mutta asuitteko BigPapa silloin 90-luvullakin siinä samassa talossa missä nytkin?
Kitara Laulaa - Minä en
BigPapa
30.10.2005 10:08:32 (muokattu 30.10.2005 10:23:47)

Osan 90-lukua,loppupuolen.Alkupuoli meni Helsingin Kalliossa talonmiehen hommissa 3.Linja3:ssa Siitä joskus Pekan kanssa jutskattiinkin,koska Pekka oli samaan aikaan talonmiehenä Hämevaarassa.Vanhan kuppilassa vaihdettiin levyjä Pekka antoi minulle Guitar vinyyli Lp:nsä omistuskirjoituksella ja minä taas annoin Pekalle sen meidän ekan singlen jolla Pekkakin soittaa Slippin & Slidinilla jälkimmäisen soolon.Talonmieheltä talonmiehelle sanoi Pekka.Taisi siinä sitten pari lonkeroa jäillä mennä kummaltakin......
sirdickyj
30.10.2005 10:29:29
Oon kuullut.Braindamageen liittyenkin olisi tarinaa kerrottavana mutta...katsotaan joskus.Pekka lainasi muutaman levyn minulta tehdessään Braindamagea mm Rock-Jerryn Lp:n ja jotain Freddie Kingiä.......ei enempää tästä tällä kertaa.

Mitäs diggaat niistä livebiiseistä? Mun mielestä Maijanen& Kainulainen pelaa varsin kansainvälisesti, ja Pave on rokkijätkä pohjimmiltaan. "Nadine", kyllä perse keikkuu. Siinä biisissä muuten taas itse Alpulla ei oo kovinkaan vahvaa osuutta, koska se on enemmän komppia ku maalailua.
BigPapa
30.10.2005 10:45:12

Itse asiassa mulla on ollut sen Braindamage kiertueen live kamaa jo 90-luvun alusta kasetilla.Ihan hienoa soittomeininkiä ammattimiehiltä,mutta.....sitten se isompi mutta onko henkeä.Henkevämpiäkin juttuja olen kuullut.Pekka vetelee aina kuin riivattu ja pysyy välillä taka-alallakin.Kyllä se toimii.Itse en vain jaksa paljon kuunnella.Joskus tietysti kun pamahtaa nostalgiat päälle.Pari vanhaa hurriganes juttuakin kaseteilla Keimola 1973 ja Mikkelin Lyseo samana vuonna.Sitten jotain 1981 live nauhaa.....Bronx video Kaivarista...kaikkea sälää,sitten on Coupe De Ville featuring Cisse Häkkinen pari biisiä radiotaltiointi Hämeenlinnasta Cadillac Club Of Finlandin bileistä.Cadillac ja My Only One....Bassossa Jussi Kinnunen....
sirdickyj
30.10.2005 10:50:33
Itse asiassa mulla on ollut sen Braindamage kiertueen live kamaa jo 90-luvun alusta kasetilla.Ihan hienoa soittomeininkiä ammattimiehiltä,mutta.....sitten se isompi mutta onko henkeä.Henkevämpiäkin juttuja olen kuullut.Pekka vetelee aina kuin riivattu ja pysyy välillä taka-alallakin.Kyllä se toimii.Itse en vain jaksa paljon kuunnella.Joskus tietysti kun pamahtaa nostalgiat päälle.Pari vanhaa hurriganes juttuakin kaseteilla Keimola 1973 ja Mikkelin Lyseo samana vuonna.Sitten jotain 1981 live nauhaa.....Bronx video Kaivarista...kaikkea sälää,sitten on Coupe De Ville featuring Cisse Häkkinen pari biisiä radiotaltiointi Hämeenlinnasta Cadillac Club Of Finlandin bileistä.Cadillac ja My Only One....Bassossa Jussi Kinnunen....

Zellun kokoelmiien mittasuhteisiin et silti yltäne?

Mutta joo, mulle taas kolisee noi Braindamage-livebiisit kovempaa kuin Ganes ikinä, mutta näähän on taas näitä. Noista vaan+ niistä surullisista Bronx-äänitteistä välittyy itselleni sellainen mielikuva, että Alppu ei ollut mikään bändin liidaaja, vaan enemmänkin halusi vaan soittaa kitaraa. Eikä mitään tappelua sitten tästä, kiitos, kaikella kunnioituksella sanon.
BigPapa
30.10.2005 11:02:19 (muokattu 30.10.2005 11:10:51)

Eihän näistä kannata tapella.Kuten sanoin toimii se Braindamage juttu ihan yes.Oltiin kutsuvieraina tavastialla katsomassa sitä kuten Hurriganesin paluutakin samassa paikassa -88.Näistä kahdesta Braindamage oli se parempi.Ja ei mulla noikaan jutut ole tulleet keräilemällä vaan ihan eletyn elämän mukana.En jaksa sellaista kiimaista keräilyä harrastaa ja sitten varsinkin jos se fakkiutuu vain yhteen bändiin tai henkilöön.Itse asiassa siinä Bronxin kaivarin videolla on aika rock meininki.Olin paikanpäällä se katsomassa ja Puistoblueseissa suoritettiin Pekan kanssa kilpajuonti takahuoneessa Bronxin keikan jälkeen.Itse join vodkacolaa ja Pekka kossuvissyä joita tarjoilija kantoi meille kummallekin neljän satseissa.Lopputulos taisi jäädä kummallekin arvoitukseksi.Kyllähän Pekka Bronxia liidasi ihan selkeästi.
Bardi
30.10.2005 11:15:13
Elvis Costello esiintyi Kaivopuiston konsertissa (1978?) ja Albert Järvinen tuli soittamaan kitaraa ainakin yhdessä piisissä. En muista enää, mitä ne piisit oli, mutta eniten on jäänyt mieleen kitaroinnin järjetön volyymi. Sää oli aurinkoinen ja puisto oli niin täynnä, kun se silloin peräti kolme kertaa kesässä pidetyissä konserteissa aina oli. Albert vaikutti olevan ihan hyvässä kondiksessa ja vedossa volyymistä huolimatta. Jossain on väitetty, että Costello olisi pyytänyt Albertia bändiinsä ja Albert olisi sanonut pysyvänsä mieluummin Suomessa. Mikä lie totuus.

Samana vuonna kävi Nick Lowe Suomessa äänittämässä neljä piisiä Albertin kanssa. Lowen äänittämistä piiseistä minulla on sellainen mielikuva, että levyllä olisi kuitenkin ollut eri versiot ja siis ilman Albertia.
sirdickyj
30.10.2005 11:15:21
Eihän näistä kannata tapella.Kuten sanoin toimii se Braindamage juttu ihan yes.Oltiin kutsuvieraina tavastialla katsomassa sitä kuten Hurriganesin paluutakin samassa paikassa -88.Näistä kahdesta Braindamage oli se parempi.Ja ei mulla noikaan jutut ole tulleet keräilemällä vaan ihan eletyn elämän mukana.En jaksa sellaista kiimaista keräilyä harrastaa ja sitten varsinkin jos se fakkiutuu vain yhteen bändiin tai henkilöön.Itse asiassa siinä Bronxin kaivarin videolla on aika rock meininki.Olin paikanpäällä se katsomassa ja Puistoblueseissa suoritettiin Pekan kanssa kilpajuonti takahuoneessa Bronxin keikan jälkeen.Itse join vodkacolaa ja Pekka kossuvissyä joita tarjoilija kantoi meille kummallekin neljän satseissa.Lopputulos taisi jäädä kummallekin arvoitukseksi.Kyllähän Pekka Bronxia liidasi ihan selkeästi.

Niin...liidas, ja tulokset on kaikkien kuultavissa.

Mutta hienoja tarinoita, olikos tuo kilpajuontisession sen jälkeen, kun se vissykausi oli ohi?

Noista Ganesin paluukeikoista täytyy sanoa, että Alppuhan se oli joka niillä osas soittaa, vaikka Remanderi kaiketi siitäkin antoi kyytiä. Ahvenistolla tais olla Alpulla kuuppa himmeenä, mutta niin vaan lähti entiseen malliin, mitä ei voi voimakaksikko Aaltonen-Häkkisestä sanoa. Eikös se tuo Tavastia ollut sitten erityisen surullista kuultavaa, ja ilman Albertia se ei olis kuulemani mukaan pysynyt ollenkaan läjässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)