Aihe: Mikä konemusassa mättää?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
miscage
20.09.2005 14:04:18
Etippäs käsiis No-man nimistä poppoota, mukana mm. Steven Wilson aka Porcupine Tree

Nyt alkoi kiinnostaa.
"It's just a ride. And we can change it anytime we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money. A choice, right now, between fear and love." Bill Hicks 1961-1994
Super-Jari
20.09.2005 14:06:25
toiset kuitenkin tykkää siitä, että seisotaan jalat harallaan ja heilutetaan päätä yhtenä laumana

- - -

noniin...onhan se toki erilaista soittaa livenä kuin siirrellä jotain kuvakkeita tietsikan ruudulla - molempia olen harrastanut - kuuntelijan kannalta sillä ei kait pitäisi sinällään olla väliä

Hyvä biisi on hyvä biisi vaikka se olisi konemusaa ja pedofiilineekerinatsihomoheteroluutnanttisivarin tekemä.
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko
Notefix
20.09.2005 14:07:09

Kyllähän Notefix itsekin koneita

Jep, kunhan nyt tossa vähän yritin provosoida...tänään on sellanen päivä.

Koneet on jees...ja kaikkea nykytekniikan keinoja tulee käytettyä. Mä en ole koskaan ymmärtänyt purismia.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
wrshredder
20.09.2005 14:19:18 (muokattu 20.09.2005 14:19:47)
No ku ne biizit tulee niigu tiätzä nappia painamalla!11 itestää!!1 ja ne on kaikki iha saman laisii!!1.

Toi on jo tosi lähellä mun vastausta..
se että melkein koko kappale perustuu pelkkään jumputukseen saa mun sävelkorvani itkemään verta,,
Ei vaan nappaa.. on vaan peijjona vieköön surkeeta musiikkia mielestäni.
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
Flow
20.09.2005 14:24:27 (muokattu 20.09.2005 14:27:53)
se että melkein koko kappale perustuu pelkkään jumputukseen saa mun sävelkorvani itkemään verta,,

Painotan, että se on amis(edit: corolla)musiikkia joka perustuu pelkkään jumputukseen, ei sitä oikeaa konemusiikkia.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
tigrushka
20.09.2005 14:24:57 (muokattu 20.09.2005 14:25:11)
Ymmärtääkseni myös Kraftwerk on konemusaa, mutta mitä sielukkainta kamaa (kuten ne edellä mainitsemani Moloko ja Róisín Murphykin).

Eli ei ne koneet, vaan se miten niitä käyttää...
I got stripes ^..^
wrshredder
20.09.2005 14:26:28
Painotan, että se on amismusiikkia joka perustuu pelkkään jumputukseen, ei sitä oikeaa konemusiikkia.

En sitten kai ole perehtynyt alaan tarpeeksi..
noh ,ymmärsitte kai pointtini.
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
Super-Jari
20.09.2005 14:32:34
Painotan, että se on amis(edit: corolla)musiikkia joka perustuu pelkkään jumputukseen, ei sitä oikeaa konemusiikkia.

Eli se on siis vähemmän konemusiikkia kuin muut konemusiikit?
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
BaariMikko
Lord of the strings
20.09.2005 14:44:59
Joo jos se kuulostaa hyvältä niin mikäs siinä. Bonecrusherin mainitsema Hidria Spacefolk kyllä hallitsee koneiden käytön loistavaa musaa.

Mainostetaas:
www.hidriaspacefolk.st
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Flow
20.09.2005 14:45:43 (muokattu 20.09.2005 14:46:43)
Eli se on siis vähemmän konemusiikkia kuin muut konemusiikit?

Eipä ole. Mutta kun sanoo asiasta tietämättömälle ihmiselle kuuntelevansa konemusiikkia, toteaa hän vaan takaisin jotta kuuntelet sitten corollamusiikkia. Harvemmin tuntevat tavan kaduntallaajat Aphex Twiniä.
Daruden kyllä tietävät...Ja Bassomania levyt.
Kai tajusit? Jos et niin et.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Super-Jari
20.09.2005 14:50:31
Eipä ole. Mutta kun sanoo asiasta tietämättömälle ihmiselle kuuntelevansa konemusiikkia, toteaa hän vaan takaisin jotta kuuntelet sitten corollamusiikkia. Harvemmin tuntevat tavan kaduntallaajat Aphex Twiniä.
Daruden kyllä tietävät...Ja Bassomania levyt.
Kai tajusit? Jos et niin et.

En minäkään tiedä Aphex Twiniä. Kunhan nussutin sanavalinnoillesi. lol
KMT
BaariMikko
Flow
20.09.2005 14:53:52
En minäkään tiedä Aphex Twiniä. Kunhan nussutin sanavalinnoillesi. lol

Hoho. Eipähän minua koskaan ole tunnettu parhaista sana valinnoista.
Huomasin tuossa, että pitääkin laittaa tuo Opethin uusin soimaan alusta.
Mitäs ihmettä, MINÄ, HEVIMIES, täällä konemusiikista paasaan:)
Super-Jari
20.09.2005 14:57:23
Hoho. Eipähän minua koskaan ole tunnettu parhaista sana valinnoista.
Huomasin tuossa, että pitääkin laittaa tuo Opethin uusin soimaan alusta.
Mitäs ihmettä, MINÄ, HEVIMIES, täällä konemusiikista paasaan:)

Oot vaan luultavasti ylittäny sen vaiheen kun kaikki mitä et kuuntele pitää tuomita ja haukkua paskaksi.
KMT
BaariMikko
kampela
20.09.2005 15:53:28

Onneks on koneita:)))
Peruna kerrallaan..
Turmis
20.09.2005 16:24:41

Kyllä vaikka aidossa iskelmäbändissä on enemmän musiikkia kuin jossain ihme koneräpeltäjissä. Se on sentään oikeesti soitettua ja siinä on nyansseja. Ainoa oikea tapa tehdä musiikkia on soittaa se livenä! Ennen oli kaikki paremmin.

Tässä konemusahommassa taitaa olla kyse lähinnä siitä, mitä musiikissa arvostaa. Itse esim. en arvosta kovinkaan korkealle pelkkiä coverbändejä. Toki jos se soittaa hyviä piisejä ja vieläpä taidokkaasti, niin mikäs siinä, mutta silti se jää reippaasti minun arvoasteikolla "konevelholle" joka on koneilla tms "vimpaimilla" säveltänyt unohtumattoman teoksen. Se musiikki kun pohjimmiltaan lähtee sieltä säveltäjän aivoista.

Kannattaapa muuten itse kunkin yrittää joskus tehdä järkevänkuuloista konemusiikkia, siinä on muuten yllättävän paljon haastetta. Siis sävellät kaiken itse, etkä käytä mitään valmislooppeja tai arpeggiaattorin peruslurituksia.
Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a box (nothced keyhole).
WM
20.09.2005 16:36:24
tämä on muusikoiden net ja tietty kaikki on muusikoita eikä tietokone (mikskäs sitä nimitetäänkään joku biisin tekijä..)
No mutta kumminkin: rummut, jotka on kokoajan samanlaiset, jokunen sointu sit väliin jne..
Itte kitaristinä inhoon semmosta matalan aidan ylitystä..
aina ei voi voittaa...
Ukko
20.09.2005 16:59:31

Konemusa ei oo aitoa musiikkia. Siinä ei oo mitään henkeä. Kyllä vaikka aidossa iskelmäbändissä on enemmän musiikkia kuin jossain ihme koneräpeltäjissä. Se on sentään oikeesti soitettua ja siinä on nyansseja. Ainoa oikea tapa tehdä musiikkia on soittaa se livenä! Ennen oli kaikki paremmin.

Kuinkahan monessa tämän päivän iskelmässä on ne taustat tehty oikeasti bändin voimin ? Toisekseen, eikö musiikkia ole kaikki missä on melodia ( ei siis rap ). Sivuseikka lienee se millä ja kuinka se on tehty. Makukysymys sano koira kun persettään nuoli.
atimoc
20.09.2005 17:07:30

tämä on muusikoiden net ja tietty kaikki on muusikoita eikä tietokone (mikskäs sitä nimitetäänkään joku biisin tekijä..)
No mutta kumminkin: rummut, jotka on kokoajan samanlaiset, jokunen sointu sit väliin jne..

No hoh, aika ärjyä tekstiä.

Jos kysytään vastaavasti asiansa osaavalta konemuusikolta (kyllä, tätäkin 'ihmiskunnan pohjasakkaa' voi kutsua muusikoiksi) kumpi on hänen mielestään matalan aidan ylittämistä:

a) kolmen soinnun ränttätänttä kitaralla ja tilulilut päälle, vai
b) koko soundimaailman luominen tietokoneella

...ei liene vaikea arvata hänen vastaustaan. Mielipideasioitahan nämä, mutta jotain avoimuutta sentään näkemyksiin.
"The government hates rap, man! And only rappers get gunned down like this. I'll tell you right now, if Billy Joel, Elton John and David Bowie got shot they'd have Bruce Springsteen's house surrounded!" -Chris Rock
arancia
20.09.2005 17:22:24
Jos konemusiikkiin haluaa tutustua, löytyy osoitteesta http://www.ishkur.com/music/# hyvä sivusto. Sivuilta löytyy mm. näytteitä eri konemusiikin lajeista.

Konemusiikin puolelta Italo on lähimpänä sydäntäni. Mm. Ken Laszlo on tutustumisen arvoinen. Goan puolelta voisin mainita Infected mushroomin ja Astral projectionin.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
t-termiitti
20.09.2005 17:32:03 (muokattu 20.09.2005 17:37:29)

heheh.. Kitarallako tänne tuollasia surffaa? :)

Rummut kokoajan samanlaiset???? Pitäsikö bändin rumpalin vaihtaa settiä lennosta biisin puolessa välissä? vai mitä tarkoitat? Vai sitä tump-tump-tump-tump -juttua? Se on ihan tekijästä kiinni millaiset rummut tulee. Koneella tehdessä ei ole rajoituksia, jos joku haluaa imitoida "oikeaa soittoa" sekin onnistuu...

Oot vaan kateellinen kun koneella on niin helppoo tehdä. :)

Mutta miksei mennä siitä mistä aita on matalin? aina, kaikessa. Vain tyhmä tekee turhaa työtä, kiipeää aidan yli sen korkeimmasta kohdasta... mietipä sitä.

E:
Jos konemusiikkiin haluaa tutustua, löytyy osoitteesta http://www.ishkur.com/music/# hyvä sivusto. Sivuilta löytyy mm. näytteitä eri konemusiikin lajeista.

Mun mielestä tuolla on aika kapea kattaus e-musiikista, painottuu enemmän tuonne house ja techno -osastoille. Hauskaa ajanvietettä toki, kannattaa käydä etenkin jos jo tuntee "genrejä" jonkin verran. Mm. kaikki vähääkään kokeellisempi/taiteellisempi e-musiikki tuolta puuttuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)