Aihe: Musiikkiharrastuksen ja liikunnan tasapaino
1 2 3 4
ämpyilijä
28.11.2005 14:32:15

Oon kärsiny niskakivuista koko ikäni, ja koettanut jos minkäisella liikunnalla sitä parantaa mutta tuloksetta.

Tänä syksynä lähdin piruillessani astangajoogan alkeiskurssille. Ja perhana kivut katosivat samantien (toivottavasti pysyvästi)! Eli suosittelen lämpimästi, jos soittoreenijumiminen vaivaa. Parantaa muutenkin keskittymiskykyä.
Henko
28.11.2005 15:05:49

Musiikki ja liikunta on hieno yhdistelmä. Vielä kun sais muutaman muun asian tasapainoon, niin sitten voiskin elellä melkein onnellisena... Hahahahh... ;D

Jep, ja mulla on tässä yhtälössä vielä kolmas tekijä, nimittäin konsolipelit. Tarkalleen ottaen Resident Evil 4.
Oikeastaan mulla ei mahdu ikinä kuin yksi tarkempi ajan keskitys, ja se menee jokseenkin näin:
Bändijutut on aina ekana, niitä ei missata, mutta se ei olekaan ongelma. Kuntosalilla käyntikään ei ole ongelma, sinne tulee mentyä välillä liiankin usein, mutta auta armias kun ostan jonkun pleikkarin pelin. Jo unohtuu syöminen, mikä onkin helkarin tärkeä tekijä. Koita siinä salille sitten lähteä, kun pelikin on kesken. Onneksi tätä tapahtuu aika harvoin, koska riittävän hyvät pelit on harvassa. Kuitenkin, kun on jauhanut jokun pelin vikossa läpi, maistuu se reenikin taas.

Ai niin, meinas unohtua: Kandee vetää keikalla näytösluontoisesti vähintään parin biisin välein penkkiä joku 6-10 toistoa, että pysyy lihakset pumpissa.
Olen true-uskottava.
sunny
29.11.2005 00:08:00
Liikkuminen tosiaan tekee sen verran hyvän olon, että soittaminenkin on mukavampaa, ja sitäkin jaksaa enemmän ja keksittymiskyky paranee. Itse ennen liikuin paljon enemmän kuin soitin, mutta sitten soitosta tuli tärkeämpää ja liikkuminen on paljon vähentynyt. Mutta ei sitä pysty olemaan tekemättä mitään, tulee huono olo jos ei yhtään urheile. Sitten ei maita soitto, eikä oikein mikään muukaan. Siksi koitan liikkua aina kun ehdin...eli en terpeeksi usein :P
baron
29.11.2005 09:52:21

Neljä kertaa viikossa sulkista.

Parit bänditreenit, pianotunti, omaa harjoittelua ja keikka viikottain.
My name is Baron, Sir Baron.
Piepe
29.11.2005 18:25:00
Ajan joka aamu kilometrin pyörällä juna-asemalle ja siitä junalla kouluun. Siinä on mun liikunnat.
Go Create The Next Craze - The Panda
Tietysti Pauligin
30.11.2005 11:27:02
Hyvin tuo ihan aktiivinenkin urheiluharrastus pysyi musiikin kanssa tasapainossa pari vuotta.. Sitten se vain jäi.. Lähinnä siksi että alkoi mennä turhan vakavaksi ja harrastin vain huvikseni..
Suosittelen kyllä liikuntaa musiikin ohelle.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
nikomati
30.11.2005 20:31:58

musiikin ohella yritän käydä nostelemassa rautaa välillä.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
poppamies
30.11.2005 21:20:27

Töisssä liikun aika paljon. Pari, kolme tuntia päivässä hosun kameroineni ympäri kaupunkia. Sitten illalla yleensä Alman (koiran) kanssa neljänvartin kävelylenkki. Joka toinen viikko lentopalloa. Koko syksy oli kolme tanssituntia viikossa. Kesällä sitten rullaluistelua.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
Emit
01.12.2005 11:34:29
Tällähetkellä itselläni on 2 pääasiallista harrastusta. Kitaransoitto ja liikunta. Joillakin kitaristeillä näkee, että heillä ei ole kovinkaan kehuttava ryhti, kai se siitä asennosta johtuu. Venyttelenkin joka aamu kunnolla, ettei olkapäät alkaisi kääntyä eteenpäin, on se hyvin tehonnutkin. Sitten tietenkin 6 kertaa viikossa oma sekoitukseni pilatesta/joogaa ja 2 kertaa viikossa 1 h lenkki. Ja en tietenkään mene suoraan kotiin koulun jälkeen vaan koukkaan pienen lenkin ennen sitä. kunnossa pysyy.
Deathrace King
01.12.2005 21:02:14

Liikuntahan on jees! Tulee hyvä fiilis ja pysyy kroppa kondiksessa. Seuraavia lajeja tulee kutakin aika epäsäännöllisesti harrastettua: Mäkihyppy, hiihto, motocross, punttisali, salibandy ja lenkkeily. Joku kolme kertaa viikossa pitäis vähintään urheilla..

Musahommat on aika paljon ottaneet aikaa tuolta liikkumiselta, mutta onhan hevin soittokin itseasiassa aika rankkaa puuhaa. Varsinkin keikat ja moshpitissä riehuminen ;)
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
Mr_Brightside
02.12.2005 00:39:51
Hyvin tuntuu olevan balanssissa... Bänditreenejä pitäis olla useammin mut muuten ok. Kerran viikossa bänditreenit, useimmiten joka päivä kitaran soittelua ja laulamista. Liikunnan puolesta tällä hetkellä kaks kertaa viikossa muay thai ja kaks kertaa telinevoimistelu...
huttune
02.12.2005 11:06:03
höm
jos heiluu sähkökitaran kans harvase päivä nii että veri ja hiki ja räkä lentää niin ei siinä mitään liikuntaa enää tarvihte.varsinkaa jos ei jää aikaa ku ensi heräät kuudelt aamul kouluu ja sit oot neljält tai viidelt kotona ja meet heilumaa kitaras kansa ni siin on jo tarpeeks.
CaptainC
07.12.2005 18:52:42 (muokattu 07.12.2005 18:53:20)
Topah kirjoitti:

Treeni, ruokavalio ja lepo. Pyhä kolminaisuus. Viikko sitten laskin eka kertaa kalorit ja dieetti tosiaan toimii, kun tietää mitä tekee. Sama se on muissakin asioissa.

Mulla treeni 5krt viikossa 1h-2h (3-4krt puntti ja 5 krt cardio)
Dieetti tällä hetkellä proteiinipitoinen. Aamupala runsas. Illalla vain proteiinia ja hyviä rasvoja. Kalorit n. 2000Kcal/päivä. Paino putosi ensimmäiset 6 viikkoa 0,5kg/viikko. Sitten kun aloitin tarkkailemaan kaloreita olen saanut n.1kg:n viikossa putoamaan. Tavoite (80kg) on enää n.3kg:n päässä. Tavoitteena ei ole ollut nesteitten poisto, vaan oikea dieetti, jossa pyritään säilyttämään lihasmassa ja poistamaan rasvakudosta. On todella paljon kärsivällisyyttä vaativaa hommaa. Dieetin jälkeen vois aloittaa bulkkikauden, eli sen entisen läskin tilalle lihaa. :) ! Kyllähän se mieltä lämmittää kun kroppa alkaa näyttämään inhimilliseltä ja naisetkin tykkää muustakin kuin pelkästä kitaransoitosta. Voimaa on tehdä vaikka mitä ja muutkin elämän osa-alueet ovat parantuneen paremman fysiikan myötä.

Kuulostaa vähän siltä, että täältä löytyi toinenkin Mnettiläinen joka kenties luuhaa silloin tällöin myös Pakkotoiston foorumilla...Mutta tuota viinan juomista suosittelen
kyllä vähentämään tosi rankalla kädellä, jos meinaat että treenistä olisi hyötyäkin kunnolla.

Ja meikäläinen on ihan liikuntafriikki: salilla käyn ja ajelen kotona kuntopyörää. Kesäisin olen pelannut pesäpalloa ja nyt on golfharrastuskin suunnitteilla. TV:stä katsellaan myös urheilua suht.reilusti...
Lilli
07.12.2005 19:46:50
Topah kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, että täältä löytyi toinenkin Mnettiläinen joka kenties luuhaa silloin tällöin myös Pakkotoiston foorumilla...Mutta tuota viinan juomista suosittelen
kyllä vähentämään tosi rankalla kädellä, jos meinaat että treenistä olisi hyötyäkin kunnolla.

Ja meikäläinen on ihan liikuntafriikki: salilla käyn ja ajelen kotona kuntopyörää. Kesäisin olen pelannut pesäpalloa ja nyt on golfharrastuskin suunnitteilla. TV:stä katsellaan myös urheilua suht.reilusti...

Ja kolmas täällä. 3 tai 4 salia ja vähintään kolme juoksulenkkiä viikossa. Jos alkaa hiukan masentaa tai mieli muuten alamaissa, paras hoito on kunnollinen fyysinen harjoitus. Aina mieli virkistyy ja moalima näyttää valoisammalta. Oliko se nyt endorfiini jota erittyy ja saa aikaan mukavan olon. - Eikä hyvä kunto ainakaan soittamista haittaa; ei koskaan ole tullut ruikutettua Les Paulin painosta... vai siksikös mää Fernandesin pois vaihdoinkin...;)
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
CaptainC
07.12.2005 20:01:33
Ei nyt suoranaisesti edes liity tähän, mutta itse olen viime aikoina yhä vakavammin harkinnut alkomahoolitouhujen jättämistä kokonaan. Tai ainakin siis humalahakuisen juomisen radikaalia rajoittamista - ei sitten tulisi niitä "ekstralepopäiviä". Ei musasta, eikä myöskään sporttihommista!

Ainoa vaan, että miten sitä sitten oikein oppisi kunnolla relaamaan ilman viinaa? Tahtoo aina pyöriä sitten kaiken maailman bändi- ja muut jutut päässä 24/7. AINA ei jaksa mitään urheilutouhuakaan...

No joo, aika off-topic...
Roberto
07.12.2005 20:03:49

Ainoa vaan, että miten sitä sitten oikein oppisi kunnolla relaamaan ilman viinaa? Tahtoo aina pyöriä sitten kaiken maailman bändi- ja muut jutut päässä 24/7. AINA ei jaksa mitään urheilutouhuakaan...

Hommaa perhe, alkaa urheilu- ja muut harrastukset kiinnostamaan. Aina jaksaa urheilla, paitsi silloin ku pitää skulata.
CaptainC
07.12.2005 20:25:22
Vaimo ja kaksi tytärtä löytyy - saa riittää pariksi vuodeksi (?). Kyllä kaiken maailman jutut saattaa pyöriä päässä perheelliselläkin! Family-osasto on kyllä vaikuttanutkin paljon jo nyt tapahtuneeseen elintapojen siistiytymiseen.

Rock ja rauta on niin pirun paljon hienompaa kuin kännit!
Strutsi
07.12.2005 20:30:16
Kun soittaa vaikka slayerin riffejä kolmetuntia putkeen tempolla 300 niin alkaa varmaan fyysistä rasitusta tulla tarpeeksi.

Mutta pitäähän sekin keikkakunto jostain saada...
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Folcce
09.12.2005 19:46:45
Ne "Musiikki on pelastanut minut urheilulta" paidat, ovat aika hauskoja.
Music's my life, Moxey.
Ville81
10.12.2005 01:14:04
Itse en oikein jaksa treenata kunnolla, jos en saa raitista ilmaa. Jos paljon treenaa, niin musiikin vastapainosta kannattaa huolehtia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)