KaRa 10.03.2020 18:45:56 | |
---|
megatherium: Niin jos musiikillinen vastaanottokyky on jäänyt sinne popin asteelle eikä kehittynyt vaativamman taidemusiikin tasolle ei jälkimmäisen metafyysisiä syvyyksiä kykene lainkaan käsittämään. Ei tunneasiat ole mitattavissa olevia asioita. Ikäänkuin määrittelisit itsesi jumalaisemmaksi ihmiseksi. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Jucciz 10.03.2020 22:37:18 | |
---|
KaRa: Ei tunneasiat ole mitattavissa olevia asioita. Ikäänkuin määrittelisit itsesi jumalaisemmaksi ihmiseksi. Älä ruoki trollia, hukkaan menee aika ja vaiva. |
KaRa 10.03.2020 23:36:18 | |
---|
Jucciz: Älä ruoki trollia, hukkaan menee aika ja vaiva. Minähän ruokin kaikki trollit niin ähkyyn asti että ne kuolee ummetukseen. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Pop Corn 10.03.2020 23:43:32 (muokattu 10.03.2020 23:45:03) | |
---|
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
KaRa 10.03.2020 23:48:07 (muokattu 10.03.2020 23:49:13) | |
---|
Pop Corn: Mulla on laksatiivia. Ettei nyt vain kävisi taas niin jotta "shit hits the fan"? Miksi ikinä haluaisit antaa trolleille laksatiivia, kun mulla on menossa suuri suunnitelma puhdistaa maailma trolleista tappamalla ne ummetukseen. Kenen puolella oikeastaan olet? Saanen epäillä tässä nyt. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Pop Corn 11.03.2020 00:01:44 | |
---|
KaRa: Miksi ikinä haluaisit antaa trolleille laksatiivia, kun mulla on menossa suuri suunnitelma puhdistaa maailma trolleista tappamalla ne ummetukseen. Kenen puolella oikeastaan olet? Saanen epäillä tässä nyt. Mä olen suuria suunnitelmia ja puhdistajia vastaan. "Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
megatherium 11.03.2020 09:19:05 | |
---|
KaRa: Ei tunneasiat ole mitattavissa olevia asioita. Ikäänkuin määrittelisit itsesi jumalaisemmaksi ihmiseksi. Voin omasta kokemuksestani vahvistaa klassisen taidemusiikin synnyttäneen aiemmin kuuntelemaani poppiin nähden äärettömän paljon syvällisempiä ja voimakkaampia puhtaan mielteen alueelle heijastuneita objektivoituja tunteita. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
KaRa 11.03.2020 12:38:33 | |
---|
megatherium: Voin omasta kokemuksestani vahvistaa klassisen taidemusiikin synnyttäneen aiemmin kuuntelemaani poppiin nähden äärettömän paljon syvällisempiä ja voimakkaampia puhtaan mielteen alueelle heijastuneita objektivoituja tunteita. Niin, OMASTA kokemuksestasi. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
abassimo 11.03.2020 12:55:04 (muokattu 11.03.2020 12:55:43) | |
---|
megatherium: Voin omasta kokemuksestani vahvistaa klassisen taidemusiikin synnyttäneen aiemmin kuuntelemaani poppiin nähden äärettömän paljon syvällisempiä ja voimakkaampia puhtaan mielteen alueelle heijastuneita objektivoituja tunteita. Klassinen taidemusiikki on amatöörien ja sivistymättömien ihmisolentojen musiikkia. Jazz on syvällistä, hienostunutta, vivahteikasta, sopivan aromikasta ja kaikin tavoin parempaa musiikkia kun klassinen. Tosin ymmärrän, jos musiikillinen vastaanottokyky on jäänyt lapsen kenkiin ja sille tasolle, että jazzin neuroutta ei pysty ymmärtämään. Tälloin täytyy varmasti vakuutella muille, sekä itselleen klassisen musiikin olevan parasta, vaikka näin ei oikeasti ole. |
megatherium 11.03.2020 13:07:15 (muokattu 11.03.2020 13:14:47) | |
---|
KaRa: Niin, OMASTA kokemuksestasi. Nimenomaan se on tärkeätä huomata ettei puhu kenenkään toisen suulla vaikka voisin kuinka paljon siteerata näkemystäni puoltavia kannanottoja. Vaikka onhan tuo klassinen jo rakenteensa puolesta paljon kompleksisempaa kuin pop perustuen professionalistiseen sävellystekniikkaan. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
megatherium 11.03.2020 13:23:01 (muokattu 11.03.2020 13:26:46) | |
---|
abassimo: Klassinen taidemusiikki on amatöörien ja sivistymättömien ihmisolentojen musiikkia. Jazz on syvällistä, hienostunutta, vivahteikasta, sopivan aromikasta ja kaikin tavoin parempaa musiikkia kun klassinen. Tosin ymmärrän, jos musiikillinen vastaanottokyky on jäänyt lapsen kenkiin ja sille tasolle, että jazzin neuroutta ei pysty ymmärtämään. Tälloin täytyy varmasti vakuutella muille, sekä itselleen klassisen musiikin olevan parasta, vaikka näin ei oikeasti ole. Klassisessa Taidemusiikissa pyritään tahtoa itseään kiihdyttämättä aistien tuolle puolen yliaistilliseen, oman tietoisuutemme ylittävään psykofyysiseen tilaan, jota korkeinkaan kaipuumme, se jonka kykenemme hahmottamaan, ei kykene määrittämäään, yli inhimillisen eksistenssin hitaasti muotoutuessa tajunnassamme, yhtyneenä niihin rauhattommiin aavistuksiin, joita meillä joskus on tämänkaltaisista tiloista, joihin omamme kuuluvat mutta.joista nämä eroavat, esitettynä yhtä totena kuin aivomme olivat välähdyksenomaisesti käsittäneet, tuon tyynen eristetyn rauhan vaikuttaessa alakuloisuudelta, joka on liian syvää sentimentaalisesti ilmaistuna, ollen beethovenille itselleen oikeutuksena olemassaoloon, berliozia peloittaen, ollessaan ison been henkisistä löydöistä suurin, jonka voi käsittää ajatellen vain hänen suurimpia maailmasta eristäytymisen hetkiään, kaikkien tulkitsijoiden ollessa kykenemättömiä reprodusoimaan tällaisten korkeammanasteisten psykofyysisten tilojen sisintä olemusta, joita he eivät ole itse kokeneet, kuten suuret luovat henget välittääkseen sen kuulijoilleen, jotka parhaimmillaan kokevat pakostakin sen saman, jonka säveltäjä kuten mozart on kokenut luomisaktin aikana teostaan luodessaan, kuulijoiden oman kokemushorisontin ja oman itsensä ylittävässä korkeimmanasteisessa psykofyysisessä tilassa, joka nostaa hänet pois tavanomaisesta minästään, tuntemattoman, kuin ulkopuolelta tulevan, mutta sisältä päin kasvavan voiman valtoihinsa ottamana, spontaanisti tahdon sitä yllyttämättä, kokemaan yliaistillisen hengen tai henkisen tilan kokonaisvaltaisen läsnäolon tajunnassaan ja koko kehossaan kuin magneettiseen uneen, hypnoosiin tai transsiin vaipuneena, etääntyen pois tästä maailmasta, mitä kirkkaimman ja superiorisimman, neron superälyn, älyn ylimäärän valaistessa, ilmaisten maailman syvimmän olemuksen auringon kaltaisella paahtavan läpitunkevalla ja hiostavalla hehkullaan valtimoiden kiivaassa sykinnässä ja hikinorojen virrassa ihmeistä suurinta todistaen. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Vessajono 11.03.2020 13:26:49 | |
---|
megatherium: Nimenomaan se on tärkeätä huomata ettei puhu kenenkään toisen suulla vaikka voisin kuinka paljon siteerata näkemystäni puoltavia kannanottoja. Vaikka onhan tuo klassinen jo rakenteensa puolesta paljon kompleksisempaa kuin pop perustuen professionalistiseen sävellystekniikkaan. Samaa I-IV-V -tuubaa ne on molemmat kun tarpeeksi pitkälle redusoidaan. "Minen oo kuule nauranu pätkääkään sen jälkeen ku tossa telkkarissa taksikuski putos betonimyllyyn" |
KaRa 11.03.2020 13:34:11 | |
---|
megatherium: Klassisessa Taidemusiikissa pyritään tahtoa itseään kiihdyttämättä aistien tuolle puolen yliaistilliseen, oman tietoisuutemme ylittävään psykofyysiseen tilaan... Miksi ei kaikessa musiikissa voisi ja tulisi pyrkiä sinne? ei taidemusiikki poikkea tuossa suhteessa yhtään mitenkään. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Pop Corn 11.03.2020 13:37:21 (muokattu 11.03.2020 13:38:28) | |
---|
megatherium: Vaikka onhan tuo klassinen jo rakenteensa puolesta paljon kompleksisempaa kuin pop perustuen professionalistiseen sävellystekniikkaan. Tieteessä pyritään aina mahdollisimman yksinkertaiseen ilmaisuun, sillä se on paitsi kaunista, niin myös kaiken olevaisen ydin on yksinkertainen itsessään, ja se kavahtaa kaikkea turhaa päälleliimattua hälyä ja turhaa tekotaiteellista kompleksisuutta. Mitä koskettavampi sävellystaiteen teos on kyseessä, sitä taitavammin ja yksinkertaisemmin se on tehty, vailla professionalistin pakonomaisesta tarvetta saada toimeentulonsa asian lopputulemana. Siksi syvällisimmät ja kauneimmat luomukset tulevat aina vapaan taitelijan käsistä, kaikesta maallisesta ajattelusta ja professionaalisen ikeen painostuksesta vapaana. Popissa on luovuttu turhista kaavoista ja ummehtuneista perinteistä, ja keskitytty olevaisuuden ytimeen, siihen kuinka saadaan lantiot keinumaan ja perseet heilumaan ja ihmiset kokemaan niitä voimakkaimpia tunteita joilla universumi on ihmisiä siunannut, eli kuumaa hekumaa, kiiman kirkkautta ja halun alkuvoimaa. "Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
megatherium 11.03.2020 13:39:16 (muokattu 11.03.2020 13:41:50) | |
---|
KaRa: Miksi ei kaikessa musiikissa voisi ja tulisi pyrkiä sinne? ei taidemusiikki poikkea tuossa suhteessa yhtään mitenkään. Aiemmin kun kuuntelin nuorena koltiaisena poppia minulla ei ollut aavistustakaan mistään korkeimmanasteisista psykofyysisistä tiloista joihin pääsin sisälle vasta beethovenin ja mozartin tuottamien katarttisten kokemusten myötä jota suurempaa ihmettä en ole mistään muualta inmhimillisen kulttuurin alueelta milloinkaan kokenut. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
abassimo 11.03.2020 13:41:06 | |
---|
megatherium: Klassisessa Taidemusiikissa pyritään tahtoa itseään kiihdyttämättä aistien tuolle puolen yliaistilliseen, oman tietoisuutemme ylittävään psykofyysiseen tilaan, jota korkeinkaan kaipuumme, se jonka kykenemme hahmottamaan, ei kykene määrittämäään, yli inhimillisen eksistenssin hitaasti muotoutuessa tajunnassamme, yhtyneenä niihin rauhattommiin aavistuksiin, joita meillä joskus on tämänkaltaisista tiloista, joihin omamme kuuluvat mutta... Puhutaanko tässä nyt psykooseista vai huumeiden käytöstä, vai peräti molemmista? |
megatherium 11.03.2020 13:43:54 (muokattu 11.03.2020 13:44:05) | |
---|
abassimo: Puhutaanko tässä nyt psykooseista vai huumeiden käytöstä, vai peräti molemmista? Niillä ei ole mitään tekemistä edellä mainitun kanssa. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Pinewood 11.03.2020 13:53:27 (muokattu 11.03.2020 13:58:17) | |
---|
Pop Corn: Popissa on luovuttu turhista kaavoista ja ummehtuneista perinteistä, ja keskitytty olevaisuuden ytimeen, siihen kuinka saadaan lantiot keinumaan ja perseet heilumaan ja ihmiset kokemaan niitä voimakkaimpia tunteita joilla universumi on ihmisiä siunannut, eli kuumaa hekumaa, kiiman kirkkautta ja halun alkuvoimaa. Voimakkaimmin ja vakuuttavimmin nuo tunteet koetaan välittömästi elettynä - ei musiikin tai minkään muun taiteen ilmaisemina tai välittäminä. Taiteen kyvyssä paljastaa perimmäisiä asioita uskon vahvasti, oman kokemukseni pohjalta, niiden taiteiden ylivoimaan, jotka kiihottavat yhtä aikaa useita aisteja. Elokuvalla on tietty etu musiikiin nähden - musiikkihan voi monien muiden äänien ohella olla osa elokuvaa; samoin konserteilla kollektiivisena ja myös taiteellisena kokemuksena voi olla olla oma etunsa pelkkään levyltä kuunteluun nähden, jos esityspaikka on myös akustisesti korkeatasoinen ja esitys sinänsä on taiteellisesti samantasoinen. |
Pop Corn 11.03.2020 14:01:37 | |
---|
Pinewood: Voimakkaimmin ja vakuuttavammin nuo tunteet koetaan välittömästi elettynä - ei musiikin tai minkään muun taiteen ilmaisemina tai välittäminä. No discossa kuunnellaan disco musaa samalla kun vongataan bööniä, ja kun böönä on isketty, kämpillä kuunnellaan panomusaa. Simultaaneista kokemuksista on kyse. Sen verran kyllä täytyy antaa klassiselle musiikille tunnustusta, että yleensä tykkään kyllä siinä sangyssä tupakkaa sytyttäessäni laittaa soimaan Sibeliuksen Finlandian. Siinä voi sitten mielessään käydä läpi äskeisen aktin yksityiskohdat ja partnerin plussat ja miinukset. "Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
KaRa 11.03.2020 14:05:57 | |
---|
megatherium: Aiemmin kun kuuntelin nuorena koltiaisena poppia minulla ei ollut aavistustakaan mistään korkeimmanasteisista psykofyysisistä tiloista joihin pääsin sisälle vasta beethovenin ja mozartin tuottamien katarttisten kokemusten myötä jota suurempaa ihmettä en ole mistään muualta inmhimillisen kulttuurin alueelta milloinkaan kokenut. Kaikki musiikki, myös pop voi olla vilpittömästi luovittu ja heittäytymällä improvisoitu... toki pop musiikin idea on paketoida se ajatus raameihin, mikä yksinkertaistaa koherenttia virtaa. Että se musiikin "ihme" ei ole niin poissa, kun annat ymmärtää... se on vaan tehty helpommin lähestyttäväksi. Toki minäkin kannustan ihmisiä kuuntelemaan musiikkia, jossa nimenomaan on koherentti virta, mutta se on musiikkina vaan oma juttunsa. En mä jaksa aina fiilistellä musiikkia sillä tavalla, että pitäis hypätä virtaan ja keskittyä siinä tasapainotteluun. Joskus haluaa vaan päästää irti ja se on pop musiikin idea. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |