Aihe: Spotify
1 2 3 4 518 19 20 21 22122 123 124 125 126
sarkjan
18.03.2009 16:24:15
Eero Laine: Mainstreamin ja todellisten harvinaisuuksien väliin jää kyllä harmaa alue, jota Spotify täyttää aika mukavasti. Cracker, Camper Van Beethoven, Masters of Reality ja Fountains of Wayne kaikki löytyvät esimerkiksi.

Jotakuinkin tähän tapaan. Nyt on mahdollisuus tsekata sellaisia biisejä/levyjä/artisteja, joista on aina miettinyt että miltäköhän mahtavat kuulostaa jne, muttei ole koskaan tullut hankkineeksi kokoelmiin. Tämän kaltaisia tapauksia on omalla kohdallani pilvin pimein.
Can we have everything louder than everything else?
zekeode
18.03.2009 17:09:19

Mohla: Levy-yhtiöille Spotify on kannattavampi kuin artisteille. Ei noilla hinnoilla musan myyminen ole artistille millään tavalla kannattavaa, joten sen takia on vähän skeptinen miten kauan systeemi toimii ihan noinkaan. Toki Spotify on parempi vaihtoehto, kuin laiton lataaminen. Ja kyllä mäkin kuuntelen kokoajan musaa Spotifystä, kun se on kerran mahdollista!

Niin mutta sen levyn joutuu edelleen ostamaan kaupasta, jos sitä haluaa kuunnella ns. offline-tilassa. Joten en ymmärrä miten toi _ei_voi_olla_ kannattavaa. Saadaan levynmyynnistä rahat + Spotify.

Enää ei tarvitse imutella randomina musaa öitä myöden ja sitten ostaa niistä niitä hyviä levyjä, vaan nyt riittää että pistää Spotifyn päälle ja kahlaa parhaat sitä kautta. Spotifyn kautta olo tosin on vielä enemmän laittoman tuntuista, koska toi systeemi on vaan liian hyvää ollakseen totta. :)

Tänä vuonna imutetut levyt: 0kpl
Laittomista mp3:sta kuunnellut biisit: 0kpl

Kuunnellut artistit: 609kpl
Kuunnellut biisit: 7152kpl

Ostettujen levyjen määrää en osaa sanoa. Olisko joku n. 10kpl.
Ozzyneito
18.03.2009 18:00:02

zekeode:

Tänä vuonna imutetut levyt: 0kpl
Laittomista mp3:sta kuunnellut biisit: 0kpl

Kuunnellut artistit: 609kpl
Kuunnellut biisit: 7152kpl

Onko Spotifyssä joku tilastointisysteemi, vai nollasitko Lastin?
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
zekeode
18.03.2009 18:01:03

Ozzyneito: Onko Spotifyssä joku tilastointisysteemi, vai nollasitko Lastin?

Aloitin Lastin käytön samalla, kun aloitin Spotifyn...
Johnny Buzz
18.03.2009 21:05:27

Sinänsä noita laskelmia on turha vielä tehdä, kun palvelu on beta-vaiheessa. Tällä hetkellähän palvelu pyörii riskirahoituksella ja nyt palvelu kerää kokemusta palvelun toiminnasta sekä potentiaalista. Uskon, että monet levy-yhtiöt ovat vielä mukana kokeilumielessä. Siinä mielessä he voivat back katalogiaan jakoon tuolla tavalla, koska levytyssopparit määrittelee yleensä vain osuuden tuloista materiaalia eteenpäin lisensoidessa. Ei sitä paljonko tuosta pitäisi saada vähintään rahaa vastineeksi.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Primitive Communication nyt kaupoissa!
loosah
18.03.2009 23:31:22
Lennu: Miten tonne sais kräkättyy tunnarit?

Toi oli kyllä erittäin hieno kommentti! Loistava asenne Lennu!

Pirate Bay on kuulemma hyvä mesta. Sieltä saa musaa, leffoja, ohjelmia jne ilmaiseksi. Ja kaikki vielä kräkättynä!

***tu mikä ääliö...
GIGO
Jamvais
18.03.2009 23:36:00
Ahh, tässä tänään sain vihdoin ja viimein inviten itselleni pitkällisen odottelun ja ahkeran etsimisen jälkeen.
Spotify on erittäin hyvä palvelu. Nyt tulee kuunneltua niitäkin levyjä, mitkä epävarmuudessa jäävät sinne kaupan hyllyyn, taitavat nyt kadota sieltä hyllystä :D

Tässä vielä hyvä sivu inviteja kaipaaville http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/
Informaatiokameli
19.03.2009 00:20:48

loosah: Toi oli kyllä erittäin hieno kommentti! Loistava asenne Lennu!

Pirate Bay on kuulemma hyvä mesta. Sieltä saa musaa, leffoja, ohjelmia jne ilmaiseksi. Ja kaikki vielä kräkättynä!

***tu mikä ääliö...

Kiitos huutonauruista :D

Odottelen koko ajan, että mikä koira tähän spotifyyn on haudattuna kun on tosiaan liian hieno homma ollakseen täyttä totta.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
loosah
19.03.2009 00:28:12
Odottelen koko ajan, että mikä koira tähän spotifyyn on haudattuna kun on tosiaan liian hieno homma ollakseen täyttä totta.

Ei siihen kai sen kummempaa koiraa ole haudattuna kuin mainosrahoitteisen tv:n tai radion toimintaankaan.

Sitten kun maksat, pääset mainoksistakin eroon.
GIGO
Juhani
19.03.2009 03:50:18

Mohla: Levy-yhtiöille Spotify on kannattavampi kuin artisteille. Ei noilla hinnoilla musan myyminen ole artistille millään tavalla kannattavaa, joten sen takia on vähän skeptinen miten kauan systeemi toimii ihan noinkaan. Toki Spotify on parempi vaihtoehto, kuin laiton lataaminen.

Tähän liittyen kysymys. Eikö levy-yhtiöt ole juuri olemassa, elä ja aja (ainakin ideaalisti) juuri artistiensa etuja? Varmaan kaikki perustaisi suoraan oman Levy-Yhtiön niinkuin Tehiksen Arska tai Klamydian Vesku aikoinaan, jos homma olisi niin yksinkertaista?

Tarkoitan siis, että jos homma kannattaa levy-yhtiöille niin sen luulisi kannattavan myös yhtiön artisteille. Vai onko tässäkin vastakkainasettelu? :/
ville viaton
19.03.2009 08:01:54
Jamvais: Ahh, tässä tänään sain vihdoin ja viimein inviten itselleni pitkällisen odottelun ja ahkeran etsimisen jälkeen.
Spotify on erittäin hyvä palvelu. Nyt tulee kuunneltua niitäkin levyjä, mitkä epävarmuudessa jäävät sinne kaupan hyllyyn, taitavat nyt kadota sieltä hyllystä :D

Tässä vielä hyvä sivu inviteja kaipaaville http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/

plussaa sinulle!!
Kyllä mun mielestä life-musa on parasta.
Mohla
19.03.2009 09:27:46

Juhani: Tähän liittyen kysymys. Eikö levy-yhtiöt ole juuri olemassa, elä ja aja (ainakin ideaalisti) juuri artistiensa etuja? Varmaan kaikki perustaisi suoraan oman Levy-Yhtiön niinkuin Tehiksen Arska tai Klamydian Vesku aikoinaan, jos homma olisi niin yksinkertaista?

Tarkoitan siis, että jos homma kannattaa levy-yhtiöille niin sen luulisi kannattavan myös yhtiön artisteille. Vai onko tässäkin vastakkainasettelu? :/

Periaattessahan se menee noin. Se mitä myös tossa pohdittiin joku aika sitten, oli että Spotifyn kaltaiset palvelut tekee nimenomaan kannattavammaksi esim.Levy-Yhtiön tapaisten omien pienempien yhtiöiden kanssa toimimisen tai jopa sellaisen perustamisen. Siis artistin näkökulmasta. Täähän ei välttämättä oo ollenkaan huono homma.

Tämä olettamus perustuu sille, että jos kerta yhtiöille on nyt maksettu joku könttä noista Spotifyn materiaaleista, niin sä saat artistina paremman korvauksen, jos sitä könttää on Sony-Bmg:n monen tuhannen artistin sijasta jakamassa vaikka jonkun pienemmän yhtiön 5 bändiä. Tai jopa ainoastaan oma yhtiösi. En tiedä miten tuo Spotifyn maksupolitiikka menee jatkossa.

Tämmönen kehityssuunta ei kuitenkaan tosiaan oo mitenkään huono vaihtoehto.

Mä toivon, että Spotify onnistuu saamaan ton systeemin hyvin toimimaan, koska on se joka tapauksessa helvetin iso askel oikeaan suuntaan! Näistä on vaan jännä jauhaa. En siis tässä pyri mitenkään Spotifyä dissaamaan!

*Laittaa Spotifyn soimaan*

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
Makkiss
19.03.2009 09:59:32

Minulla tuo näyttää,että invitekoodi jonka sain on jo käytetty? Mutta jos ruotsin taitoni pelaa yhtään,niin invitejä pitäisi olla vielä reilusti. Jos joku ei tarvitse inviteä tai omistaa ja voisi olla niin ystävällinen,että ottaisi tuolta yhden invitekoodin ja linkittäisi sen minulla vaikka yksärillä. Tänks.
sarkjan
19.03.2009 11:40:57
Makkiss: Minulla tuo näyttää,että invitekoodi jonka sain on jo käytetty? Mutta jos ruotsin taitoni pelaa yhtään,niin invitejä pitäisi olla vielä reilusti. Jos joku ei tarvitse inviteä tai omistaa ja voisi olla niin ystävällinen,että ottaisi tuolta yhden invitekoodin ja linkittäisi sen minulla vaikka yksärillä. Tänks.

Noi menee äkkiä, että kannattee olla nopea. :)

Ja kyllä minustakin tää Spotify tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. :D

Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu. Voi olla, että joutuu hankkimaan maksullisen lisenssin ainakin vähäks aikaa, jos palvelu siihen menee. :P
Can we have everything louder than everything else?
Mika Kangas
19.03.2009 16:15:34
Olen kanssa tutustunut Spotifyyn ja täydet pojot saa.Toistaiseksi olen ilmaiskutsulla mutta taidan ruveta maksamaan sen kympin kuukaudessa.Pääsee mainoksistakin eroon.Olen myös löytänyt paljon unohdettuja bändejä keiden levyjä ei ole tullut haettua edes divareista.Hieno homma kaiken kaikkiaan tää.
O.J.
20.03.2009 12:20:43
Jos jollain on linkkejä kutsuihin, niin pistelkää tänne. Oon koittanut tuota metsästää!
Pope dies last
lxi
20.03.2009 12:42:30
O.J.
20.03.2009 12:44:34
O.J.: Jos jollain on linkkejä kutsuihin, niin pistelkää tänne. Oon koittanut tuota metsästää!

Itse asiassa tässä linkki, jolla itse pääsin juuri sisään!

http://spotify.rejected.se/
Pope dies last
stratocaster
20.03.2009 14:16:13
Tsiigatkaapas Spotifystä semmonen uus levy ku "Kamchatka - Volume III". Aivan loistavaa rokkia Ruotsista.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
zekeode
20.03.2009 17:29:35

Tänään tulikin aikas tuhdisti uutta musaa. Erityisesti Griffin Housen ja Guy Davisin discografia sai kiitettävästi päivitystä..

http://www.spotify.com/blog/archive … talogue-updated-with-5200-releases/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)