Gypsy 20.12.2004 19:54:57 | |
---|
Porukkahan warettaa koska se on helpompaa kun hakea CD kaupasta ja ripata se koneelle, eikös? Ja koneelle se pitää ripata, koska eihän kukaan jaksa stereoita käyttää, kun kerran voi kuunnella samalla laitteella millä surffaat... Mä olen sitä mieltä, että tää teoria on väärä, ja siks koko ideakin on huono. |
eza666 21.12.2004 15:05:02 | |
---|
Miksei tätä älyä levyteollisuus????? Tehdään homma vaikkapa samanlaiseks kun se on warettamisessa, otetaan vaan siitä maksu! -> Tehdään ohjelma, johon syötetään tili- ym.tiedot ja tietojen oikeellisuus tarkistetaan jollakin tavalla (esim. Henkilötunnus). Kun tiedot on varmistettu, niin eikun selailemaan biisilistaa, valitaan kappaleet ja imutetaan koneelle. Luulisi levyllisen verran biisejä tulevan halvemmaksi kun kaupasta ostettuna. Jäähän siitä pois CD:n painatus ja roudaus ympäri suomee ym... Ei luulisi serverin ylläpitämisen tulevan kalliimmaksi kuin toinen vaihtoehto.. Tsekkaa Applen iTunes. http://www.apple.com/itunes/ |
SF3YLO 21.12.2004 18:53:52 | |
---|
Mä olen sitä mieltä, että tää teoria on väärä, ja siks koko ideakin on huono. Mikäs teoriassa mättää?? Kyllä ite tulee kuunneltua musaa mieluummin winampista ku CD:ltä, vaikka noitten stereoitten kautta ääni kuitenkin tulee ;). On se vaan mukavampaa soittaa sitä omaa listaa, eikä kuunnella samaa levyä! |
Gypsy 21.12.2004 19:14:07 | |
---|
Mikäs teoriassa mättää?? Mä uskon, että ihmiset lataa musaa, kun sitä saa ilmaseks, ei laiskuuttaan. |
Ostinaatio 21.12.2004 19:24:16 | |
---|
Mä uskon, että ihmiset lataa musaa, kun sitä saa ilmaseks, ei laiskuuttaan. Tuossa on varmaan osa totuutta, mutta kyllä itunes on ollut helvetinmoinen kultasuoni, eli maksavaakin kysyntää löytyy. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Gypsy 21.12.2004 19:40:32 | |
---|
mutta kyllä itunes on ollut helvetinmoinen kultasuoni, eli maksavaakin kysyntää löytyy. Ehkä tää porukka on suurilta osin sitä, josta taisin jo mainita tässä ketjussa. Eli siis sitä, joka jo ennenkö netti oli näin yleinen, olis halunnu ostaa levynsä kaupasta niin, että ei tarvi ostaa kokonaista albumia vaan valitsee biisit jotka haluaa ja maksaa vaan niistä. Sehän onnistuu ton itunesin ansiosta. En kuitenkaan usko, että nyt ilmaseks lataavista edes pieni murto-osa siirtyis käyttään ohjelmaa jolla lataamalla jokainen biisi maksais. |
SF3YLO 21.12.2004 20:18:10 | |
---|
En kuitenkaan usko, että nyt ilmaseks lataavista edes pieni murto-osa siirtyis käyttään ohjelmaa jolla lataamalla jokainen biisi maksais. Totta. Mutta jos tämä ilmainen lataus tehdään mahdollisimman kyseenalaistetuksi ja vaikeaksi ja laittomaksi etc... ja tämä pienen hinnan maksava lataaminen taasen thedään mahdollisimman helpoksi, niin varmasti löytyy asiakaskuntaa! Tosi on, ettei sitä pelkästään helppouden takia oteta. Mutta sekin painaa.. Kun ruvetaan ajatteleen et haluun ton levyn, niin saathan sää sen esim. vkoloppuna paljon nopeemmin ja helpommin netistä, kun kaupasta! |
Antsa 23.12.2004 01:21:49 | |
---|
Ei se CD testaaminen ole sitä että imetään netistä laiton levy ja katotaan sitten onko hyvä. Sitä varten suurimmalla osalla artisteista/levy-yhtiöistä on sivuillaan näytteitä tai levykaupassa on kuuntelumahdollisuus. Imuria ei voi verrata levyihin kun se on kestokulutushyödyke jonka palautusmahdollisuuden takaa kuluttajansuojalaki. Niin ja muuten imuria ei voi kotona kopioida ennen palautusta, CD:n voi. 45 sekunnin clippi jostain kappaleesta ei kyllä saa minua ostamaan levyä. Eihän tuollaisestä pätkästä saa mitään edes irti. Puhun nyt vain kyllä omasta puolestani. Itse imuroin paljon kappaleita internetistä kokeilumielessä. Vasta sen jälkeen päätän ostanko vai en. Tänä vuonna olen ostanut vajaa 50 levyä. Eli suosin levjen ostoa. T. Issi
www.rockin-horse.net |
kyuss 23.12.2004 01:54:11 (muokattu 23.12.2004 01:54:39) | |
---|
45 sekunnin clippi jostain kappaleesta ei kyllä saa minua ostamaan levyä. Eihän tuollaisestä pätkästä saa mitään edes irti. Puhun nyt vain kyllä omasta puolestani. Itse imuroin paljon kappaleita internetistä kokeilumielessä. Vasta sen jälkeen päätän ostanko vai en. Tänä vuonna olen ostanut vajaa 50 levyä. Eli suosin levjen ostoa. Allekirjoitan kaiken. Ja olenkin tutustunut moniin hienoihin bändeihin tänäkin vuonna (Bigelf, Five Fifteen ...) warettamalla levyt ensin, ja vasta sitten päättämällä ostanko vai enkö osta. Minäkin olen ostanut tänä vuonna 40-50 levyä. |
Brother J 24.12.2004 15:03:48 | |
---|
varas on aina varas ilmainen on aina ilmainen "It takes real eyes to realize." |
Isodee 25.12.2004 19:05:39 | |
---|
Ei itkeä saa, ei meluta saa, poliisi voi tulla ikkunan taa. KRP nyt matkaan jo käy... |
duane 26.12.2004 19:24:00 | |
---|
Ja kertoohan nuo Halo2:sen ja GTA San Andreaksen konsolipeli myyntiluvut jenkkilässä, että niitä ostetaan ja paljon. Joo, SA on myynyt myös Suomessa sellaisen 60K...toisaalta nuo peleihin/ym. viihteeseen sijoitetut rahat on usein pois juuri äänilevyostoista... Funk U Too |
Defrayer 26.12.2004 21:56:24 (muokattu 26.12.2004 21:57:08) | |
---|
Höö. Laskin että koneellani on noin 132 levyä. (jos oletetaan että yhdellä levyllä on keskimäärin 10 biisiä). Ja jos vielä oletetaan, että norm. cd maksaa 20€, olisin joutunut maksamaan noista n. 2640€. Ei minulla tuollaisia summia ole. Joten: Minä en aio ostaa mitään levyä sokkona. Imutan levyt, kuuntelen noin muutaman kuukauden ja sitten jos levy on jotenkin erityisen hyvä, ostan. Kun olen ostanut levyn, poistan levyn sisältämät kappaleet koneeltani. Hyllyssä tällä hetkellä 8 aitoa levyä. Ja suunta on vain ylöspäin. Jotkut saattavat pitää jotenkin moraalinvastaisena imuttaa biisejä, mutta kuten sanoin, en aio ostaa sokkona, menee vain rahat hukkaan. "This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16. |
Ostinaatio 26.12.2004 22:04:07 | |
---|
Höö. Laskin että koneellani on noin 132 levyä. (jos oletetaan että yhdellä levyllä on keskimäärin 10 biisiä). Ja jos vielä oletetaan, että norm. cd maksaa 20€, olisin joutunut maksamaan noista n. 2640€. Ei minulla tuollaisia summia ole. Joten: ... Hyllyssä tällä hetkellä 8 aitoa levyä. Ja suunta on vain ylöspäin. Jotkut saattavat pitää jotenkin moraalinvastaisena imuttaa biisejä, mutta kuten sanoin, en aio ostaa sokkona, menee vain rahat hukkaan. Ja noinko monta levyä on samaan aikaan testisoitossa? Helou? Jos imutat jotain testikuunteluun, niin olisi ehkä jonkun järjenmukaista jos pitäisit koneella vaikka viikon, mutta jos kuuntelet sitä vaikka et ole päättänyt ostaa jonkun satavuotta, niin onpahan tuo aivan sama kuin varastaisi levyjä. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Jormaz 27.12.2004 01:03:45 | |
---|
Lainatkaa niitä vitun levyjä kirjastosta. Mä lainailin teininä kirjastosta ja myöhemmin ostin omaksi levykaupasta jos levy miellytti tarpeeksi. Jos levy ei oo tarpeeksi hyvä että sen voisi ostaa niin vittuako sitä säilyttämäänkään koneella. Turha sitä on kuunnella jos se on paskaa. "Mulla on se levy." "Aijaa, voitko lainaa?" "Eii ku se on mul vaan mp3:na." "Aha.. selvä.." Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Angus 27.12.2004 01:11:21 | |
---|
Ja noinko monta levyä on samaan aikaan testisoitossa? Helou? Jos imutat jotain testikuunteluun, niin olisi ehkä jonkun järjenmukaista jos pitäisit koneella vaikka viikon, mutta jos kuuntelet sitä vaikka et ole päättänyt ostaa jonkun satavuotta, niin onpahan tuo aivan sama kuin varastaisi levyjä. Aivan asiaa. Sen ymmärrän jos lataa levyn ja kuuntelee sen vaikka kerran tai kaksi läpi ja sitten poistaa koneelta, jonka jälkeen suuntaa kauppaan ostamaan levyn. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album! |