Aihe: Kohtuuhintaiset levysoittimet (vinyyli) vertailtu
1 2 3 4 516 17 18 19 20
jajuva
27.10.2011 17:24:02
Kiitos tiedosta! Eiköhän tuo täysin manuaalinen aja asiansa minun käytössä :)
Rämppy
28.10.2011 12:23:47
Sen verran on hyvä olla automatiikkaa, että äänivarsi nousee automaattisesti ylös levyn loputtua. Ei kulu neula turhaan, jos vaikka satuu sammumaan kesken levyn kuutelun. Samoin neulan kannalta on hyvä, jos läänivarsi lasketaan alas vivusta eikä itse tiputtamalla.
Tälla tavoin toimivat vanhat levysoittimet ovat kyllä erittäin kestäviä. Halpis-osastoa lukuun ottamatta. Esim. joku vanha Dual on ikuinen. Neulan ja mahdollisesti vetohihnan joutuu joskus vaihtamaan.
En sitten malttanut olla sanomatta.
HaloOfFlies
28.10.2011 16:47:49 (muokattu 28.10.2011 16:50:39)

Itsellänikin olisi uuden vinyylisoittimen hankinta edessä. Vanha Philips-soittimeni alkaa aina korista, kun laitan neulan levyn päälle. Korina lakkaa aina, kun neulan pistää takaisin paikalleen, joten rikkinäinen vekotin taitaa olla.

Onko kellään hajua JVC-vinyylisoittimista? Kävin kirpputorilta sellaisen itselleni varaamassa 15 eurolla, mutta haluaisin tietää kannattaako kyseiseen merkkiin sijoittaa.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Kailis
28.10.2011 18:33:53 (muokattu 28.10.2011 18:42:10)

JVC on tehnyt aika laidasta laitaan. -70 luvulla oli aika kova luu, mutta seuraavalla vuosikymmenellä keskittyi enemmän halpiskamaan. Mutta 15 egeä on aika jees hinta, eli jos skraitta toimii niin kyllä se asiansa jotenkin ajaa. Mallista olisi jotain hyötyä. Jos se näyttää tältä;
http://www.google.fi/imgres?q=jvc+t … &ndsp=8&ved=1t:429,r:2,s:16
http://www.google.fi/imgres?q=jvc+t … 8&ndsp=8&ved=1t:429,r:3,s:8
olet tehnyt löydön. Jos tältä;
http://www.google.fi/imgres?q=jvc+t … 8&ndsp=8&ved=1t:429,r:1,s:8
niin ehjällä rasia/neula yhdistelmällä saat siitä siedettävää ääntä.
Jos ei toimi, niin;
http://ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.185003532.jpg
Mulla oli joskus Denon levari jossa oli robottiäänivarsi ja muutenkin hyvin bling-bling. Se alkoi sekoilemaan. Nykyisessä Thorenssissa on ainoastaan nosto/laskuvipu ja nopeuden valinnat. Me likes, ei hajoa.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
HaloOfFlies
28.10.2011 18:43:12 (muokattu 28.10.2011 18:49:39)

Tämännäköinen soitin on kyseessä:

http://www.techdigest.tv/gallery/20 … JVC%20AL-E21%20HiFi%20Turntable.jpg

Vahvistinta en tarvitse, sillä silloin kun sain kaveriltani tuon nykyisen levarin, mukana tuli vuosimallia 1969 oleva Dualin vahvistin. Toimii edelleen hyvin.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Kailis
28.10.2011 19:47:43

danny: Tämännäköinen soitin on kyseessä:

http://www.techdigest.tv/gallery/20 … JVC%20AL-E21%20HiFi%20Turntable.jpg

Vahvistinta en tarvitse, sillä silloin kun sain kaveriltani tuon nykyisen levarin, mukana tuli vuosimallia 1969 oleva Dualin vahvistin. Toimii edelleen hyvin.

Ei toi mikään kummoinen ole mutta ehjänä ajanee asiansa.
Dual vahvari -69 on cool =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Herrah
19.01.2012 01:20:45 (muokattu 22.01.2012 20:48:50)
de
Onko kellään mitään fiksua ehdotusta mistä/millanen kantsis hommata? Sellanen 50-100 € ois kiva hintahaitari.
Ali
19.01.2012 09:13:10

Herrah: Pieni nosto.
Moderni romuke otti ja hajosi ja nyt ajattelinkin ottaa käyttöön ukon vanhan Yamaha-levarin. Tossa edellisessä oli sisäänrakennettu esivahvistin, mutta tähän vissiin pitäisi sellanen erikseen ostaa.
Onko kellään mitään fiksua ehdotusta mistä/millanen kantsis hommata? Sellanen 50-100 € ois kiva hintahaitari.

Itsellä on Cambridge Audio 540P, eipä tossa valittamista ole ollut. NADilta ja Projectilta tais löytyä jotkut suht. edulliset myös.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Herrah
19.01.2012 18:42:00
Ali: Itsellä on Cambridge Audio 540P, eipä tossa valittamista ole ollut. NADilta ja Projectilta tais löytyä jotkut suht. edulliset myös.

No tilasin nyt sit tommosen verkkokauppa.comista. Vajaa 80 € tuli hintaa, toivottavasti on kelpo peli.
baron
19.01.2012 18:59:49

Mä oon kaivannut vanhan levähtäneeni tilalle "yleissoitinta" jossa olisi
1. Vinyylilevysoitin
2. CD-soitin
3. Kasettisoitin
4. Radio

Oon etsinyt sellaista epäonnistuen ja nyt vihdoin löysin Ellosin esitteestä sellaisen hintaan 179 Soundmaster USB levysoitin.

1. Onko kellään jotain kommenttia ym laitteesta?
2. Onko ehdottaa joku parempi/korvaava?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Old Joe
19.01.2012 22:37:17
baron: Mä oon kaivannut vanhan levähtäneeni tilalle "yleissoitinta" jossa olisi
1. Vinyylilevysoitin
2. CD-soitin
3. Kasettisoitin
4. Radio

Oon etsinyt sellaista epäonnistuen ja nyt vihdoin löysin Ellosin esitteestä sellaisen hintaan 179 Soundmaster USB levysoitin.

1. Onko kellään jotain kommenttia ym laitteesta?
2. Onko ehdottaa joku parempi/korvaava?

Kun tuohon hintaan on puristettu koko audio laitteisto, on selvää, että jossakin on säästetty. Luultavimmin selvimmät säästökohteet ovat levy- ja kasettisoitin. Kyllä tuolla varmaan viinyylit ja kasetit saa tallennettua kovalevylle ihan kohtuullisella laadulla, mutta jatkuvassa käytössä tahtovat nuo halvat laitteet runnoa materiaalin huonoon kuntoon.
Parempaa en lähde arvuuttelemaan muuta kuin suurempaa budjettia ja erillislaitteita, tai käytettyjen seurailua.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Kailis
23.01.2012 20:38:51

viinyylit ja kasetit saa tallennettua kovalevylle ihan kohtuullisella laadulla, mutta jatkuvassa käytössä tahtovat nuo halvat laitteet runnoa materiaalin huonoon kuntoon.

Se tallennuksen laatu on just yhtä hyvä kuin noiden toistajien laatu eli aika huono. Erillislaitteita metsästäisin ma.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Old Joe
23.01.2012 22:50:44
Kailis: Se tallennuksen laatu on just yhtä hyvä kuin noiden toistajien laatu eli aika huono. Erillislaitteita metsästäisin ma.

Haettavasta laadusta kertoo aika paljon kysyjän toive laitteistosta. Kaikki samassa-laitteet eivät ole kovin laadukkaita ja tätä ajatellen tuo maininta kohtuullisesta laadusta tallennuksessa.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Cathi777
24.01.2012 11:11:52

Old Joe: Haettavasta laadusta kertoo aika paljon kysyjän toive laitteistosta. Kaikki samassa-laitteet eivät ole kovin laadukkaita ja tätä ajatellen tuo maininta kohtuullisesta laadusta tallennuksessa.

Se on kyllä harmi, että ihmiset tyytyy noin vähään musiikin kuuntelussa. Miksi syödä koko musiikin kuuntelun nautinto sillä, että ostaa ihan onnettomia laitteita. En tarkoita, että pitää miksikään uberhifistiksi ruveta, mutta kyllä nyt jotain kannattaa panostaa siihen laitteistoon, jolla musiikkia kuuntelee.
Only pop music can break my heart...
Påskägg
30.01.2012 13:47:28
Vähän ot, mutta sain isältäni tuollaisen Sanyon, malli on kait tp 220. Mikälie ongelmana, kun neula pomppii ihan miten sattuu tuossa levyn päällä? Kierrosnopeus pitäisi olla ainakin ok.
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Numb
30.01.2012 13:49:33 (muokattu 30.01.2012 13:52:34)

H8machine: Vähän ot, mutta sain isältäni tuollaisen Sanyon, malli on kait tp 220. Mikälie ongelmana, kun neula pomppii ihan miten sattuu tuossa levyn päällä? Kierrosnopeus pitäisi olla ainakin ok.

Ei ole neulalla painoa tarpeeksi. Siellä varren toisessa päässä lienee vastapaino. Siirrä sitä.
Lanke trr gll -Kurt Schwitters
reaper666
30.01.2012 14:08:39
Mä ostin huivkseen honkkarista 30e:llä sellasen USB-soittimen. No perkele onhan se kompaktin kokoinen mutta esim maadoitus puuttuu ja levyt ei oikein kuulu siinä mitenkään. No sit vaan käyttöön -90-vuoden Pioneer ja johan soi taas.
Påskägg
30.01.2012 14:29:00
Numb: Ei ole neulalla painoa tarpeeksi. Siellä varren toisessa päässä lienee vastapaino. Siirrä sitä.

Tällä saatiinkin jo pientä edistystä, mutta räminä on yhä melkoinen. Onhan tuo seissyt vuosikaudet lämmittämättömässä varastossa. Jos sitä hommailisi vaikka ensi kuussa sitten uuden.
Kailis
31.01.2012 17:37:00

H8machine: Vähän ot, mutta sain isältäni tuollaisen Sanyon, malli on kait tp 220. Mikälie ongelmana, kun neula pomppii ihan miten sattuu tuossa levyn päällä? Kierrosnopeus pitäisi olla ainakin ok.

Neula tosi likainen tai rikki? Antiskating säätö?
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Påskägg
31.01.2012 20:09:35
Kailis: Neula tosi likainen tai rikki? Antiskating säätö?

Neulan pitäisi olla uusi, antiskatingin säätö ei mielestäni vaikuttanut mitenkään. Pitänee katsoa, jos siitä neulasta irtoisi jotain töhryä :p kiitos vinkeistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)