Chemo 29.09.2006 21:35:32 | |
---|
Mutta olisko niin, että (palaamme aiheeseen) piratismista vallitsevassa mielipiteiden sekamelskassa sitä normaalia rehellisyyden mallia ei ookaan niin helppo havaita, ja tän takia waretus jatkuu? Jos näin on, olisi ensiarvoisen tärkeää suunnata iskuja myös niihin pieniin kotilatailijoihin, ettei arvomaailma mee ihan sekaisin pikku pääköissä. Ehdottomasti juuri näin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Pop Corn 29.09.2006 21:40:16 | |
---|
Kävin äsken levykaupassa. Ostin 16 lpcd-levyä. Se on suunnilleen normaali määrä mitä yhdellä levykauppakäynnillä ostan. Herttinen sentään. Mä oon selvästi väärällä alalla. Tuo on yläkanttiin laskettuna se määrä mitä meikäläisellä on varaa ostaa vuoden aikana. No balsamiksi voi todeta, että eipä niitä ostamisen arvoisia levyjä enempääkään vuoden aikana maailmalla ynnä kotomaassa tehdä. . |
Jormaz 29.09.2006 21:42:06 | |
---|
Voi olla, voi olla, mutta mä epäilen että junkeilta puuttuu kontakti pelien pääasialliseen ostajakuntaan. Näin on. Sen takia myyvätkin divareihin. Näin ovat kertoneet. Divarinpitäjän on oltava roisto myös koska kyllä sen näkee jo naamasta onko peli varastettu. Jetzt gehts wieder aufwärts |
jäykkis 29.09.2006 21:42:51 | |
---|
Eli kun joku tarpeettomaksi käynyt ala on joskus kuollut pois, niin sillä perusteella meidän täytyy pikimmiten lakata maksamasta ainakin muusikoille palkkaa? Sun jutuilla ei oo kyllä mitään muuta tarkoitusperää kun tehdä hallaa muusikoille ja säveltäjille. Vaikka ihan mitä tahansa muuta väittäisitkin. Outo rinnastus? Varmasti. Katsohan tilastokeskuksen sivua esimerkiksi tekstiiliteollisuuden osalta Vuonna 1985 Suomessa oli vielä lähes 25 000 valmisvaateteollisuuden ompelijaa, vuonna 1995 enää reilut 7 000. Nyt vaateteollisuus työllistää kaikkiaan enää noin 4 000 työntekijää (vuonna 2003 siis). Kulkevatko ihmiset nyt sitten alasti? Eivät. Miksi eivät? Koska halpatuonti on korvannut heidän työpanoksensa. Ihmiset, kuluttjat, ostavat mistä halvimmalla saavat. Pystytettiinkö suojatulleja tukkimaan halpatuonti? Haluttiin, mutta ei onnistunut. Tilanne on toinen kun kilpailijan tuote ilmainen, ja kaiken lisäksi "teidän" oma? Niin on, mutta entäs sitten. Näin se nyt kuitenkin on tämä ja tämmöisenä se pysyy. Se on väärin? On on, mutta entäs sitten. Onko moraali hyvää? Onko sitä hyvä syödä ja ravitseeko se? Voiko sillä maksaa lainat ja laskut? Outo rinnastus? On, jos tekijänoikeuden tynnörissä vartalon lisäksi on myös pää - ulkonaolijoille on jo ajat sitten selvinnyt, että tältä osin maailma on muuttunut vielä paljo enemmän kun miten se muuttui mm. tekstiiliteollisuuden osalta. Kuten BC jatkuvasti jaksaa toistella, niin teiltä on pudonnut pohja ja on aika tarttua toimeen, ellei sitten halua loppuelämäänsä syödä moraalipuuroa, joka voi siinä tapauksessa olla aika lyhyt. Outo rinnastus? Varmasti, jos ainoa päähän mahtuva ajatus on, että tämä on mun ammatti ja toimeentulo maailmaan tappiin. Minä en muuta tee - koska en osaa, eikä oikeastaan kiinostakaan. Outo rinnastus? Saattaa olla, mutta jos luet ajatuksella tuota alkuperäistä tekstiä, niin ehkä hoksaat jotain. Ehkäpä vaikka sen, että vaikka pohja näyttää putoavan, niin yhden loppu on aina myös uuden alku. Lainauksen kahteen viimeiseen virkkeeseen ei ole paljon lisättävää. Ehkä kutenkin semmonen kehitysaputyötä lähelle liippaava viisaus, että hädässä olevalle ei pal kannata viedä kaloja, parempi opettaa hänet kalastamaan. Kotitehtävänä voisit vaikka miettiä, että kuinka monta kymmentä tuhatta ihmistä on viimeisen n. 10 vuoden aika ollut aivan samanlaisessa tilanteessa kun joistakuista teistä nyt tuntuu. Ellei siitä ole muuta apua, niin ehkä se lohduttaa. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
kivi 29.09.2006 21:48:57 | |
---|
Herttinen sentään. Mä oon selvästi väärällä alalla. Tuo on yläkanttiin laskettuna se määrä mitä meikäläisellä on varaa ostaa vuoden aikana. No balsamiksi voi todeta, että eipä niitä ostamisen arvoisia levyjä enempääkään vuoden aikana maailmalla ynnä kotomaassa tehdä. Lähinnä tuo kertoo siitä, että meillä on eri prioriteetit. Mua ei haittaa syödä pelkkää kaurapuuroa tarpeen vaatiessa, vaikka kieltämättä tykkään myös hyvästä ruuasta, enkä säästä aikaa tai vaivaa kokatessani (tai valitessani ruokaviiniä). Mutta sulla on varmaan joku muu juttu, joka syö rahaa? |
Pop Corn 29.09.2006 21:59:45 | |
---|
Lähinnä tuo kertoo siitä, että meillä on eri prioriteetit. ... Mutta sulla on varmaan joku muu juttu, joka syö rahaa? No onhan se varmaan noinkin. Rahaa menee niin tuhansiin asioihin, turha niitä on alkaa luettelemaan. Voisi sitä varmaan enempikin levyjä vuodessa ostaa, mutta kun niitä joita kuuntelen ei tehdä enempää vuodessa. (vuosi -85 oli tässä suhteessa ehkä poikkeus ;) . |
kivi 29.09.2006 22:05:34 (muokattu 29.09.2006 22:06:47) | |
---|
Voisi sitä varmaan enempikin levyjä vuodessa ostaa, mutta kun niitä joita kuuntelen ei tehdä enempää vuodessa. (vuosi -85 oli tässä suhteessa ehkä poikkeus ;) Hyviä levyjä ilmestyy koko ajan, varmasti sellaisiakin, joista sä pitäisit jos vain tietäisit. Nyt kuitenkin soi taustalla vanha lemppari, Dr. Feelgoodin Down By The Jetty'n tuplacdpainos. Nastaa saada stereo- ja monoversiot autossakin toimivana formaattina. :-D |
Zammy 29.09.2006 22:16:29 | |
---|
Ja kaikki tuo plörinä mitä jäykkis laskee tulemaan. Niin just, mitä sitten, jos jollakin maailmassa on mennyt, menee, tai tulee menemään huonommin, nin onko se joku syy tai peruste alkaa luopumaan omistaan vastentahtoaan? Se on ihan sama jos joku muu ala on hävinnyt työtaistelunsa, nin ei se vielä riitä perusteeksi luovuttaa ja sallia waretus. Olis muuten hauska nähdä kun esittäisit vastaavan luokan kommentteja jossain paperimiesten palkkapöydässä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Pop Corn 29.09.2006 22:38:16 | |
---|
Hyviä levyjä ilmestyy koko ajan, varmasti sellaisiakin, joista sä pitäisit jos vain tietäisit. No, ennen en tiennyt sitäkään vähää. Mun musiikkimaku syttyy hitaasti uudelle tai van- halle (mutta mulle uudelle) musiikille, mutta kun se syttyy, musta saa pitkäaikaisen fanin. Ymmärtäköön kukin tämän miten tahtoo, mutta internetin ansiosta mun musiikin kulutukseni (=levyjen osto) on kasvanut, mä kun en ihan heti osta sikaa säkissä. Netti tekee helpoksi tutustumisen uusiin ja vanhoihinkin bändeihin ja suuntauksiin. . |
kivi 29.09.2006 22:51:59 (muokattu 29.09.2006 22:55:11) | |
---|
No, ennen en tiennyt sitäkään vähää. Mun musiikkimaku syttyy hitaasti uudelle tai van- halle (mutta mulle uudelle) musiikille, mutta kun se syttyy, musta saa pitkäaikaisen fanin. Ymmärtäköön kukin tämän miten tahtoo, mutta internetin ansiosta mun musiikin kulutukseni (=levyjen osto) on kasvanut, mä kun en ihan heti osta sikaa säkissä. Netti tekee helpoksi tutustumisen uusiin ja vanhoihinkin bändeihin ja suuntauksiin. Sitä ei oo sulta kukaan kieltämässäkään. Suosittelen: www.myspace.com (kannattaa hakea ensin joku artisti jonka tiedät ja tykkäät, ja sitten katsoa keitä heillä on kavereina, ja mennä näiden kavereiden sivuille kuuntelemaan heidän biisejään. Sillä tavalla löytyy ääretön määrä hyviä bändejä, voin luvata.) ja jos aloittelevammat kiinnostaa www.mikseri.net |
McNulty 29.09.2006 23:06:27 | |
---|
Minä suosittelen Pandora.com Laitat radiokanavan suosikkibändien mukaan pystyyn niin se soittaa "samantyylistä" mutta eri bändejä. Täten löydät helposti uusia tuttavuuksia jotka voivat kolista ja kovaa. Näin teen minä. Sitten toinen kova mesta on KIRJASTO! Sieltä randomilla lainaan mitä sattuu, eikä maksa mitään vaikka ei kolisisikaan. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
M-Juhana 30.09.2006 00:41:48 | |
---|
Ymmärtäköön kukin tämän miten tahtoo, mutta internetin ansiosta mun musiikin kulutukseni (=levyjen osto) on kasvanut, mä kun en ihan heti osta sikaa säkissä. Netti tekee helpoksi tutustumisen uusiin ja vanhoihinkin bändeihin ja suuntauksiin. Samalla lailla mulla menee. Jotain klippejä mitä on tarjolla ja sit levy kauppaan. Just tilasin 5 Merle Haggardin levyä....no mä oon vähä pöljä..:-) It ain't Country Music you've been listenin' to. |
kivi 30.09.2006 01:01:42 | |
---|
Samalla lailla mulla menee. Jotain klippejä mitä on tarjolla ja sit levy kauppaan. Just tilasin 5 Merle Haggardin levyä....no mä oon vähä pöljä..:-) En mä muuta ihmettele, mutta oikeinko Internet vasta sai sut kiinnostumaan Merle Haggardista? Kunhan kysyin... :-) |
PIM 30.09.2006 08:12:04 | |
---|
Sitä ei oo sulta kukaan kieltämässäkään. Eivai?-) Suosittelen: www.myspace.com (kannattaa hakea ensin joku artisti jonka tiedät ja tykkäät, ja sitten katsoa keitä heillä on kavereina, ja mennä näiden kavereiden sivuille kuuntelemaan heidän biisejään. Sillä tavalla löytyy ääretön määrä hyviä bändejä, voin luvata.) ja jos aloittelevammat kiinnostaa www.mikseri.net Entäpä jos haluaisikin tutustua siihen valtaosaan artisteista tai bändeistä, joiden musiikkia ei päivittäin soittolistaradioista kuulu tai joita ei myspacesta tai mikseri.netistä löydy? Tähän ryhmään kuuluu varmaan 70% kaikista musiikin tekijöistä ja tähänhän netti olisi oivallinen työkalu, jos sitä siihen vaan haluttaisiin käyttää. |
kivi 30.09.2006 09:53:39 (muokattu 30.09.2006 09:55:34) | |
---|
Eivai?-) No ei oo. Internet on noussut merkityksessään uuden musiikin etsintäpaikkana pitkälle ohi radioiden kaikkialla länsimaailmassa, ja tämän ehdoilla mennään varmasti jatkossakin. Osin tähän on kyllä olleet syypäinä huonosti laaditut soittolistat ja liian kapeat kanavaformaatit. Mutta tarjonta pitää luoda laillisesti ja tekijöiden ehdoilla (jotka eivät oo kovin kovia, saati ahneita). Nyt vain on niin, että niin halpaa ei olekaan, että se voisi kilpailla ilmaisen kanssa. Tällä hetkellä MySpace on paras ilmaisista tekijälähtöisistä palveluista. Kun ihmisen elämä ei muutenkaan riitä seuraamaan ihan kaikkea musiikkia, se voi olla hyvinkin riittävä. Ja aika hyvin siellä nykyään jo artisteja on. En mitenkään usko, että ne 70% (oma arviosi, saattaa olla tottakin) jotka eivät oo löytäneet tietään sinne, osaisivat muuallekaan internetiin. |
kimurantti1 30.09.2006 11:17:49 (muokattu 30.09.2006 11:20:23) | |
---|
Entäpä jos haluaisikin tutustua siihen valtaosaan artisteista tai bändeistä, joiden musiikkia ei päivittäin soittolistaradioista kuulu.. Pandora ei ole tavallinen soittolistaradio. Kirjoitat sinne bändin tai biisin nimen, ja se hakee jotain vähän saman suuntaista juttua. Sitten voit klikata piditkö biisistä, vai etkö halua kuulla sitä samalta kanavalta ikinä enää. Nämä klikkaukset jää kanavan muistiin, ja se ottaa ne huomioon kun hakee sulle seuraavaa biisiä. Ja siellä tulee aina kokonainen biisi, eikä pätkiä tai puhetta niiden päälle. Käy tutustumassa ennen kuin tuomitset, se on oikeasti hyvä paikka! http://www.pandora.com Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Janus 30.09.2006 11:33:16 | |
---|
Entäpä jos haluaisikin tutustua siihen valtaosaan artisteista tai bändeistä, joiden musiikkia ei päivittäin soittolistaradioista kuulu tai joita ei myspacesta tai mikseri.netistä löydy? Tähän ryhmään kuuluu varmaan 70% kaikista musiikin tekijöistä Toi on aika hillitön arvio. Myspacesta on tulossa hyvää vauhtia eräänlainen "industry standard" uusien, sekä signattujen että signaamattomien, bändien keskuudessa. Myös "vanhoja" bändejä/artisteja, klassisia säveltäjiä jne. ilmaantuu sinne koko ajan lisää. Mikähän bändi/artisti, jota myspacesta/mikseristä/omilta kotisivuilta ei löydy, sua mahtaisi kiinnostaa? ja tähänhän netti olisi oivallinen työkalu, jos sitä siihen vaan haluttaisiin käyttää. (Sic.) Pitää myös hyväksyä se tilanne, että artisti ei jostain syystä haluakaan laittaa musiikkiaan ilmaiseksi jakoon netissä. |
Teijo K. 30.09.2006 11:47:51 | |
---|
Toi on aika hillitön arvio. Myspacesta on tulossa hyvää vauhtia eräänlainen "industry standard" uusien, sekä signattujen että signaamattomien, bändien keskuudessa. Myös "vanhoja" bändejä/artisteja, klassisia säveltäjiä jne. ilmaantuu sinne koko ajan lisää. Mikähän bändi/artisti, jota myspacesta/mikseristä/omilta kotisivuilta ei löydy, sua mahtaisi kiinnostaa?
(Sic.) Pitää myös hyväksyä se tilanne, että artisti ei jostain syystä haluakaan laittaa musiikkiaan ilmaiseksi jakoon netissä. Tai se, että artisti ei halua esim. taiteellisista syistä musiikkiaan nettijakeluun. Joku voi suhtautua musiikkiinsa sellaisellakin pieteetillä, että ne puolivillaisen kuuloiset mp3 ei siihen sovellu. Silloin meidän pitäisi kunnioittaa taiteilijan päätöstä, vaikka se tarkoittaisikin että minä en nyt justiinsa saa käsiini niitä piisejä. |
M-Juhana 30.09.2006 12:19:43 (muokattu 30.09.2006 12:20:19) | |
---|
En mä muuta ihmettele, mutta oikeinko Internet vasta sai sut kiinnostumaan Merle Haggardista? Kunhan kysyin... :-) Ei, kun toi kantriaiheinen kirja, minkä sain vaimolta lahjaksi. :-) It ain't Country Music you've been listenin' to. |
Feggy 30.09.2006 21:09:47 | |
---|
Jahans ... ikiliikkuja elää ja voi hyvin! Olikos se wanha kehno, joka kaipasi halpatuotantomusiikkia elämän kovien realiteettien eli warettajien aiheuttaman levymyynnin laskun vuoksi. Ei kannata etsiä pidemmältä. Poptori tarjoaa edullista musiikkia laatu-artisteilta: http://www.poptori.fi/ |